Javaopdatering klar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 08:15

Jeg så på slashdot at der var en opdatering til det berygtede hul hvor
vilkårlig kode kan udføres.

Det viser sig der ovenihatten er en opgradering til nyeste version af
Java 6, hvilket primært er en fordel for udviklere :) Endelig har Apple
indhentet resten af verden

Det anbefales alle at opdatere snarest

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 08:25

> [...]
>
> Det viser sig der ovenihatten er en opgradering til nyeste version af
> Java 6, hvilket primært er en fordel for udviklere :) Endelig har Apple

Ja-tak, og jeg fyldt friske bønner på hele maskinparken uden problemos.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-09 12:53

Flemming Rubini wrote:

> Ja-tak, og jeg fyldt friske bønner på hele maskinparken uden problemos.

Uden at den hang eller crashede i installeren? Hm...Jeg har fået 5 mails
nu med spørgsmål om, hvad man skal gøre, da den enten hænger eller
crasher installeren. - Fire af dem er 2 nye MB, 1 MBP og 2 Intel
iMacs... - Skal lige siges, jeg ikke har opd. endnu...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 13:35

> [...]
> crasher installeren. - Fire af dem er 2 nye MB, 1 MBP og 2 Intel
> iMacs... - Skal lige siges, jeg ikke har opd. endnu...

ingen problemer her på 4 10.5 maskiner og et par 10.4 .. intel og ppc
godt og blandet ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-09 14:12

Thomas von Hassel wrote:

> ingen problemer her på 4 10.5 maskiner og et par 10.4 .. intel og ppc
> godt og blandet ...

og jeg har nu lige opd. MacPro'en - heller ingen problemer... - Så det
kan jo have været et 'hul' i en download hos de andre, der har ødelagt
installeren...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 14:17

> og jeg har nu lige opd. MacPro'en - heller ingen problemer... - Så det
> kan jo have været et 'hul' i en download hos de andre, der har ødelagt
> installeren...

hvis installeren er ødelagt efter download så skal den fejle når
software update kører en checksum test på den ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-06-09 21:17

> hvis installeren er ødelagt efter download så skal den fejle når
> software update kører en checksum test på den ...

Min ville faktisk heller ikke installere i første omgang. Jeg
genstartede derfor computeren, og så installerede den uden problemer. På
vores sorte MacBook var der ingen problemer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-06-09 00:43

Henrik Münster wrote:

> Min ville faktisk heller ikke installere i første omgang. Jeg
> genstartede derfor computeren, og så installerede den uden problemer. På
> vores sorte MacBook var der ingen problemer.

Nå, så ramte 'fejlen' også mig. - Ville lige opdatere min 'developer'
opsætning - den eneste, jeg ikke nåede i får aftes - og BUM! "kunne ikke
installere Java...... '...Start igen?'" - For en gangs skyld brugte jeg
Softwareopdatering. - Heldigvis havde jeg hentet dem manuelt, så jeg
prøvede med den, og vips! var den installeret...

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-06-09 23:35

> På vores sorte MacBook var der ingen problemer.

Nej, de er nemlig gode - ups, så var der så et andet problem på min ...
ser du lige mit svar til Thorbjørn?

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-09 11:55

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Nej, de er nemlig gode - ups, så var der så et andet problem på min ...
> ser du lige mit svar til Thorbjørn?

Uha, hvilket et af dem? Jeg læser jo ikke nødvendigvis indlæg i samme
rækkefølge som dig. Nogle dage har jeg dårligt tid og når ikke dem alle
igennem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 16-06-09 17:30

> og jeg har nu lige opd. MacPro'en - heller ingen problemer... - Så det
> kan jo have været et 'hul' i en download hos de andre, der har ødelagt
> installeren...
>
> mvh. Erik Richard

Et hul? Øhhh.....

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-09 19:59

Morten Lind wrote:

> Et hul? Øhhh.....

Tja, har du aldrig prøvet at hente noget ned, og det så stopper midt i
det hele, og når du så genoptager, er den fil, du får ned, ødelagt...?

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 17-06-09 03:30

> Tja, har du aldrig prøvet at hente noget ned, og det så stopper midt i
> det hele, og når du så genoptager, er den fil, du får ned, ødelagt...?
>
> mvh. Erik Richard

Nåeh sådan - jo, engang i 56K-modemtiden.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 16:02

> [...]
> crasher installeren. - Fire af dem er 2 nye MB, 1 MBP og 2 Intel
> iMacs... - Skal lige siges, jeg ikke har opd. endnu...

Det oplevede jeg også, men jeg tænkte at årsagen var, at der måske ikke
var lukket helt ned for browserne (hvad hedder de på dansk?).

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 16:49

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det oplevede jeg også, men jeg tænkte at årsagen var, at der måske ikke
> var lukket helt ned for browserne (hvad hedder de på dansk?).

Her kan det jo hjælpe at se efter i engelsk-engelske ordbøger, og Oxford
American English Dictionary [som følger med Leoaparden] skvier:

browser
noun
a person who looks casually through books or magazines or at things for
sale.
• an animal that feeds mainly on high-growing vegetation.
• Computing a program with a graphical user interface for displaying
HTML files, used to navigate the World Wide Web : a Web browser.

Ordet ses ikke i forvejen at være optaget ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 17:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

Ikke tosset.

Men jeg savner lidt mere af at dimse og at shoppe (uden at købe noget
nogen gange, altså uden græs), og at slentre ned ad vestergade, eller
strøgtur, over ordet.

"jeg slentrer rundt på internet"

"jeg vandrer rundt på internettet"

men man gør det jo med et hjælpemiddel i form af en søgemaskine.
Så måske slet og ret. En browser er en

"Søgemaskine"

I øvrigt får jeg lige lejlighed til at prøve mit nye leksikon:

Gyldendals Dvd Leksikon:
browser, computerprogram til at læse og navigere i store datamængder;
bruges fx på World Wide Web til at lede efter og vise web-sider.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 17:41

> [...]

> Men jeg savner lidt mere af at dimse og at shoppe (uden at købe noget
> nogen gange, altså uden græs), og at slentre ned ad vestergade, eller

Du 'browser' også rundt på hylderne på et bibliotek ...

> men man gør det jo med et hjælpemiddel i form af en søgemaskine.
> Så måske slet og ret. En browser er en
>
> "Søgemaskine"

Næh. Google er en søgemaskine, Safari ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 16-06-09 19:28

Per Rønne wrote:

> [...]
> HTML files, used to navigate the World Wide Web : a Web browser.

> Ordet ses ikke i forvejen at være optaget ...

Betyder også....
browse vb afgnave unge spirer; græsse;
(fig) kigge løseligt (i en bog);
gå på opdagelse (i en forretning).

Og i en computerordbog, jeg desværre ikke kan kopiere fra...
browse: undersøge, lede efter, gennemgå, søge efter, søge i, gennemse,
kigge igennem.

mhv. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 19:31

> [...]
>
> Og i en computerordbog, jeg desværre ikke kan kopiere fra...
> browse: undersøge, lede efter, gennemgå, søge efter, søge i, gennemse,

Skal vi ikke bare prøve at lade være med at få franske tilstande og
kalde tingene det der er nemmest og mest miundret ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 16-06-09 19:38

> Og i en computerordbog, jeg desværre ikke kan kopiere fra...
> browse: undersøge, lede efter, gennemgå, søge efter, søge i, gennemse,
> kigge igennem.

> mhv. Erik Richard

Altså, som jeg tidligere sagde: at bladre

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 21:08

> Altså, som jeg tidligere sagde: at bladre

Du bladrer dig vel ikke igennem et bibliotek; du »græsser« efter en bog
du har lyst til at læse .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 16-06-09 17:31

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det oplevede jeg også, men jeg tænkte at årsagen var, at der måske ikke
> var lukket helt ned for browserne (hvad hedder de på dansk?).

Bladrene

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 16-06-09 17:28

> [...]
> crasher installeren. - Fire af dem er 2 nye MB, 1 MBP og 2 Intel
> iMacs... - Skal lige siges, jeg ikke har opd. endnu...

Kræftædemig utroligt, Erik - Ja! /uden/ den hang nogle steder
overhovedet.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 16:43

Flemming Rubini skrev:

> Ja-tak, og jeg fyldt friske bønner på hele maskinparken uden problemos.

Kaffemaskineparken? Det må da ske jævnligt - hvilken er så bedst til at
holde kaffen varm? :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 17:33

> Kaffemaskineparken? Det må da ske jævnligt - hvilken er så bedst til at
> holde kaffen varm? :)

Her sker mærkelige ting. Vi har en klar Alvin Aalto vase, den bølgede,
fyldt havlt op med hele kaffebønner, og i den kravler en undulat i kgl.
porcelæn rundt. Jeg tror den har det varmest. Hele arrangementet står
stik syd.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 19:46

Flemming Rubini skrev:

> [...]
> fyldt havlt op med hele kaffebønner, og i den kravler en undulat i kgl.
> porcelæn rundt. Jeg tror den har det varmest. Hele arrangementet står

Hvordan kan man fylde HALVT op med HELE kaffebønner? Nu bliver det
først for alvor sært.

Men jeg kan forstå at der ikke er nogen Æwler indblandet i din
undulatvasesamling. Det er nok også meget godt :)

Er det i øvrigt et hjemmeristeri du har skruet sammen der?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 21:03

> Hvordan kan man fylde HALVT op med HELE kaffebønner? Nu bliver det
> først for alvor sært.

Godt set. Jeg retter lige lidt til. Vasen er fyldt halvt op med halve
kaffebønner, som vi kalder hele. Så kan sprogforbistringsnævnet godt
gurgle/skylle.

> Men jeg kan forstå at der ikke er nogen Æwler indblandet i din
> undulatvasesamling. Det er nok også meget godt :)

Har du set en fugl bade i æbler. Så er det på tide du høster det græs du
har i haven der er lidt højere end godt er.

> Er det i øvrigt et hjemmeristeri du har skruet sammen der?

Det minder mig om jeg ikke udnyttede bagestenen til at hjælpe mig sidste
gang jeg bagte hele bønner. Det havde nok hjulpet mig lidt. Jeg vil
helst have dem lidt til den mørke side. Men ellers nej, vi er beriget
med risteriet.dk i København City, og en tilsvarende på Lille
Trianglen.
Det ryger godt nok helt vildt, så det kan jeg ikke anbefale det, hvis
ikke det var for den lille win-win situation vi kalder en
mestringsoplevelse. Kaffemestringsoplevelse. Og flot er det jo at se
bønner få den brunsorte farve.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 19:17

> Kaffemaskineparken? Det må da ske jævnligt - hvilken er så bedst til at
> holde kaffen varm? :)

Kaffe skal ikke "holdes varm" .. den skal brygges direkte ned i en varm
kop og drikkes straks ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 19:31

> Kaffe skal ikke "holdes varm" .. den skal brygges direkte ned i en varm
> kop og drikkes straks ..

Faktisk skal kaffe have lov at sætte sig lidt. Man taler om at den
modnes smagsmæssigt ved at stå 5 min efter brygningen inden den
serveres. Jeg oplever selv at den virker meget mere vandig, og at den
ligesom samler sig ved denne proces, hvilket giver både en bedre
mundfølelse og en bedre smagsoplevelse

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-06-09 07:58

Flemming Rubini wrote:

> [...]
> serveres. Jeg oplever selv at den virker meget mere vandig, og at den
> ligesom samler sig ved denne proces, hvilket giver både en bedre

Du snakker om stempelkande-kaffe right?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-06-09 08:06

> Du snakker om stempelkande-kaffe right?

Nej ikke specifikt. Men, jeg bruger især den regel ved
kaffemaskinebrygning, så jeg ikke hælder den for tidligt på termokanden.

Ved stempelkandebrygning får den jo automatisk nogen tid til at sætte
sig.

I øvrigt vi har jo verdensmesteren i stempelkandekaffebrygning, han
lægger især vægt på at fjerne skummet, efter et minut.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-06-09 08:39

Flemming Rubini wrote:

> [...]
> kaffemaskinebrygning, så jeg ikke hælder den for tidligt på termokanden.
>
> Ved stempelkandebrygning får den jo automatisk nogen tid til at sætte

Right. Jeg tænkte egentlig også bare !espresso. For espresso gælder den
regel da vist ikke.

> I øvrigt vi har jo verdensmesteren i stempelkandekaffebrygning, han
> lægger især vægt på at fjerne skummet, efter et minut.

Har vi det? Jeg er vældig espresso-glad, men jeg må indrømme, at det
ikke er noget, jeg har læst en masse om.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-06-09 09:05

> Right. Jeg tænkte egentlig også bare !espresso. For espresso gælder den
> regel da vist ikke.

> Har vi det? Jeg er vældig espresso-glad, men jeg må indrømme, at det
> ikke er noget, jeg har læst en masse om.

Selv med de rigtigt tykke opvarmede kopper og underkopper, tror jeg det
vil knibe med at holde temperaturen efter fem minutter, men jeg har
bemærket at jeg ynder den praksis, uden at tænke nærmere over det.
Hvor er man bedst til at servere en god espresso i København Ø?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-06-09 09:16

Flemming Rubini wrote:

> [...]
> bemærket at jeg ynder den praksis, uden at tænke nærmere over det.
> Hvor er man bedst til at servere en god espresso i København Ø?

Hmm ok. Det skal da prøves, men jeg tror det er 'forkert'. Jeg drikker
helst ikke mælkedrikke og jeg synes rene shots ændrer karakter (til det
dårligere) ganske hurtigt.

Jeg bor i Aalborg! Hvis du nogensinde kigger forbi, kan Behag din smag
anbefales. I KBH kender jeg kun Coffee Collective (Jægersborggade) og
Kaffeplantagen (Elmegade). Begge glimrende steder. Er det KBH Ø? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-06-09 09:46

> [...]
> anbefales. I KBH kender jeg kun Coffee Collective (Jægersborggade) og
> Kaffeplantagen (Elmegade). Begge glimrende steder. Er det KBH Ø? ;)

Ahh byernes by!

Dine forslag er ganske tæt på. Coffee Collective har en bekendt rost til
skyerne for nyligt. Jeg vil straks lappe cyklen, og støve hjelmen af.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-06-09 09:57

Flemming Rubini wrote:
> Dine forslag er ganske tæt på. Coffee Collective har en bekendt rost til
> skyerne for nyligt. Jeg vil straks lappe cyklen, og støve hjelmen af.

Fornemt. Coffee Collective er nok også den sjoveste oplevelse og de har
styr på sagerne. Deres ristning er meget meget mild i forhold til, hvad
man ellers oplever, men de har serveret mig en af mine bedste espressoer.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-06-09 17:22

Peter Farsinsen skrev:

> Har vi det? Jeg er vældig espresso-glad, men jeg må indrømme, at det
> ikke er noget, jeg har læst en masse om.

Prisværdigt! Samfundstænkende!

Vand er dyrt, meget dyrt, og sikkert også CO2-belastende og det der er
værre, så man skal spare på det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-06-09 21:14

> Peter Farsinsen skrev:
>
> Prisværdigt! Samfundstænkende!
>
> Vand er dyrt, meget dyrt, og sikkert også CO2-belastende og det der er
> værre, så man skal spare på det.

Jeg plejer da bare at recirkulere det. Så er det miljøneutralt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-06-09 22:13

> Jeg plejer da bare at recirkulere det. Så er det miljøneutralt.

Plejer du at recirkulere _dit_ vand? Enten er den medicinske videnskab
nået meget længere end jeg havde anet eller osse kan den nye software
til iPhone gøre noget, som jeg endnu ikke har prøvet?

--
v.h. Mich

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-06-09 22:39

Mich. Ottosen skrev:

> Plejer du at recirkulere _dit_ vand? Enten er den medicinske videnskab
> nået meget længere end jeg havde anet eller osse kan den nye software
> til iPhone gøre noget, som jeg endnu ikke har prøvet?

Eftersom Henrik stadig kan være i sin kittel, må konklusionen være at
der ikke ophobes væske i kroppen. Spørgsmålet er så hvor det SÅ bliver af.

Nogen gode forslag?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-06-09 23:27

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Eftersom Henrik stadig kan være i sin kittel, må konklusionen være at
> der ikke ophobes væske i kroppen. Spørgsmålet er så hvor det SÅ bliver af.
>
> Nogen gode forslag?

Nogle hundrede kilometers daglig hård cykling, så det svedes ud.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-06-09 23:25

Mich. Ottosen wrote:

> Plejer du at recirkulere _dit_ vand? Enten er den medicinske videnskab
> nået meget længere end jeg havde anet eller osse kan den nye software
> til iPhone gøre noget, som jeg endnu ikke har prøvet?

Sådan! ...to bakskuld for den.!

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-06-09 23:58

> bakskuld

testing ... testing ... tirsdag ... torsdag ... knok ... knok ...

"bakskuld, saltet, tørret og evt. røget ising."
Kilde: Mit nye leksikon

Det lyder som noget der ligger godt i maven.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-06-09 00:15

Flemming Rubini wrote:

> testing ... testing ... tirsdag ... torsdag ... knok ... knok ...
>
> "bakskuld, saltet, tørret og evt. røget ising."
> Kilde: Mit nye leksikon
>
> Det lyder som noget der ligger godt i maven.

Spørg Mich, - han véd det..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 16-06-09 19:40

> Kaffe skal ikke "holdes varm" .. den skal brygges direkte ned i en varm
> kop og drikkes straks ..

> /thomas

Nemlig

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 19:48

Thomas von Hassel skrev:

> Kaffe skal ikke "holdes varm" .. den skal brygges direkte ned i en varm
> kop og drikkes straks ..

Kloge folk siger "Den optimale vand-temperatur til kaffebrygning er
94-96° C."

Får du ikke slemme vabler i mund og spiserør så?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 19:56

> Kloge folk siger "Den optimale vand-temperatur til kaffebrygning er
> 94-96° C."
>
> Får du ikke slemme vabler i mund og spiserør så?

okokok .. jeg har jo ikke munden direkte under hanen vel ;)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 20:24

Thomas von Hassel skrev:

> okokok .. jeg har jo ikke munden direkte under hanen vel ;)

Jeg kan forstå at "straks" i din verden er ... æh... ikke LIGE med det
samme. Er du SIKKER på du er tysker?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 20:29

> Jeg kan forstå at "straks" i din verden er ... æh... ikke LIGE med det
> samme. Er du SIKKER på du er tysker?

ca.30 år i danmark har vist haft en skadelig indvirkning på min tyskhed

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 21:07

> Kloge folk siger "Den optimale vand-temperatur til kaffebrygning er
> 94-96° C."

Min bibel siger 85-95 grader celcius. En interessant sammenligning er
brygning af Macha. Straffen er hård ligeså snart man bevæger sig for
højt i forhold til optimal for lige den te man har. Sidst jeg var i
spenderehjørnet var det 67 grader celcius der var optimalt. Hver eneste
grad højere gjorde den mere og mere bitter. Den erfaring har gjort at
jeg nu gladeligt drikker kaffe brygget ved akkurat bobletemperatur, som
ofte er slutfirserne hos mig.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-09 19:22

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Kaffemaskineparken? Det må da ske jævnligt - hvilken er så bedst til at
> holde kaffen varm? :)

Er det ikke 'dametasken' og MB/2006..-)?

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 19:34

> Er det ikke 'dametasken' og MB/2006..-)?

du tænker på spejlæg-modellerne

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-09 20:13

Flemming Rubini wrote:

> du tænker på spejlæg-modellerne

Nå ja, det er det, de også hedder..-)) - en bekendt i USA kaldte den for
'the heat-wave'.

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 21:07

> Nå ja, det er det, de også hedder..-)) - en bekendt i USA kaldte den for
> 'the heat-wave'.

nu var det ikke en kvindelig bekendt som blandende iPod sager med ind i
sammenligningen vel?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-09 21:43

Flemming Rubini wrote:

> nu var det ikke en kvindelig bekendt som blandende iPod sager med ind i
> sammenligningen vel?

Næ, det var godt nok en af det mandlige køn.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 19:52

Erik Richard Sørensen skrev:

> Er det ikke 'dametasken' og MB/2006..-)?
>
> mvh. Erik Richard

Jeg synes iøvrigt du skylder Thomas en undskyldning.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 16-06-09 03:39

On Jun 16, 9:15 am, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Det viser sig der ovenihatten er en opgradering til nyeste version af
> Java 6, hvilket primært er en fordel for udviklere :)  Endelig har Apple
> indhentet resten af verden

Hvad mener du med Java 6? Hos mig ser det ikke ud til, at der er
ændret det helt store...

michael-knudsens-macbook-air micknudsen$ java -version
java version "1.5.0_19"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.5.0_19-
b02-304)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.5.0_19-137, mixed mode, sharing)

Jeg kunne virkeligt godt tænke mig Java 1.6, men det kræver åbenbart
stadig en 64-bit maskine.

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 16:46

Michael Knudsen skrev:

> Jeg kunne virkeligt godt tænke mig Java 1.6, men det kræver åbenbart
> stadig en 64-bit maskine.

Jah, der er ikke ændret noget der. Hvad skal du bruge den til?

Fra : Michael Knudsen

Dato : 16-06-09 12:34

On Jun 16, 5:45 pm, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Jah, der er ikke ændret noget der.   Hvad skal du bruge den til?

Jeg startede en tråd her for nogle uger siden om netop dette. Manglede
en enkelt funktion, som ikke er i version 1.5. Den er ikke
livsnødvedig, da jeg blot kan køre alt remote på en linux-maskine ...
det er blot en principsag.

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 19:50

Michael Knudsen skrev:

> [...]
> en enkelt funktion, som ikke er i version 1.5. Den er ikke
> livsnødvedig, da jeg blot kan køre alt remote på en linux-maskine ...

Kan godt huske du havde et problem, men kan ikke huske hvad problemet var.

Kan du ikke bruge den her:

http://landonf.bikemonkey.org/2009/05/17#OpenJDK6_MacPorts.20090516

?

Fra : N/A

Dato : 16-06-09 19:50

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-06-09 12:32

<snip>

> Det anbefales alle at opdatere snarest

Der kommer ikke noget frem på Software Update.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : KentBM

Dato : 16-06-09 12:55

Axel Hammerschmidt skrev:
> Der kommer ikke noget frem på Software Update.
Jeg opdaterede for et par timer siden via Software Update uden problemer.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 13:35

> <snip>

> Der kommer ikke noget frem på Software Update.

du skal nok køre 10.5.7 ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 13:42

> du skal nok køre 10.5.7 ...

Software Update gav nu også opdatering til Tiger.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 13:44

> Software Update gav nu også opdatering til Tiger.

ja .. men du skal køre 10.5._7_ ... den vil ikke komme på 10.5.6

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 14:38

> ja .. men du skal køre 10.5._7_ ... den vil ikke komme på 10.5.6

Men altså godt 10.4.X - ja, jeg gider ikke lige boote min G4, og
derefter boote den ind i Tiger for at se hvilket versionsnummer den er
oppe på ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 15:04

> Men altså godt 10.4.X - ja, jeg gider ikke lige boote min G4, og
> derefter boote den ind i Tiger for at se hvilket versionsnummer den er
> oppe på ...

10.4.11 ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 15:38

> 10.4.11 ...

OK. Jeg bruger den stort set kun når jeg skal lave en /update/ ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 18:35

> [...]
>
> Det viser sig der ovenihatten er en opgradering til nyeste version af
> Java 6, hvilket primært er en fordel for udviklere :) Endelig har Apple

Synes alt er blevet gumpetungt, Firefox gider jeg slet ikke vente på.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 19:51

Flemming Rubini skrev:

> Synes alt er blevet gumpetungt, Firefox gider jeg slet ikke vente på.

SÅ er det tid til en ny maskine :D

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 21:10

> SÅ er det tid til en ny maskine :D

Jeg har knapt nok lært at stalle på den jeg har fra i december, MBP4.1,
men det nedsætter dog ikke spytsekretionen hos mig hver gang jeg hører
en WWDC klokke.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 22:42

Flemming Rubini skrev:

> Jeg har knapt nok lært at stalle på den jeg har fra i december, MBP4.1,
> men det nedsætter dog ikke spytsekretionen hos mig hver gang jeg hører
> en WWDC klokke.

Så skal du passe på du ikke savler i tastaturet, så får du hurtigt
problemer...

De holder jo ikke som i gamle dage de små maskiner :D

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-06-09 21:35

> Jeg så på slashdot at der var en opdatering til det berygtede hul hvor
> vilkårlig kode kan udføres.

Jo, jeg har da læst lidt om de der huller, og vil selvfølgelig gerne
have dem lukket. Leopardens Firewall er i indstillingerne ikke så klar
som Tigerens (lukket <-> åben).

> Det viser sig der ovenihatten er en opgradering til nyeste version af
> Java 6, hvilket primært er en fordel for udviklere :) Endelig har Apple
> indhentet resten af verden
>
> Det anbefales alle at opdatere snarest

Ja, jeg har skam opdateret. Men nu kan jeg ikke se DR1 og DR2 på min
puter. Og især DR2 kan jeg ikke undvære - savner allerede Deadline

I brusernes vinduer (de går alle tre i badebold-mode og efter et stykke
tid svarer de ikke), står der:
javascript:doGo('rstp://streamer-01.dr.nordija.dk:80/dr1low', 'DR1
256kb/s'), selvom jeg har markøren over 1 Mbit linket.

Kender du nogen løsning? Hvordan skal jeg redde mig op af det morads, du
har lokket mig ud i?

--
v.h. Mich

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-06-09 22:09

Mich. Ottosen skrev:

> [...]
> 256kb/s'), selvom jeg har markøren over 1 Mbit linket.
>
> Kender du nogen løsning? Hvordan skal jeg redde mig op af det morads, du

Nu er rstp såvidtjegaltsåved ikke ligefrem Java, men nok snarere noget
QuickTime.

Men jeg kan ikke åbne rstp://streamer-01.dr.nordija.dk:80/dr1low som URL
i QuickTime plæjeren. Øv. Vi må have MRK på banen!

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-06-09 22:51

> Nu er rstp såvidtjegaltsåved ikke ligefrem Java, men nok snarere noget
> QuickTime.

Det er muligt, at du har ret. Osse kun muligt ?
Jeg kan heller ikke åbne nogle af de to stationer i Quicktime-linket.
Der er jo flere muligheder på dr.dk.

> Men jeg kan ikke åbne rstp://streamer-01.dr.nordija.dk:80/dr1low som URL
> i QuickTime plæjeren. Øv. Vi må have MRK på banen!

Jeg tror nok, at jeg plejer at åbne den i VLC (den tester i hvert fald
den dimmer).

Har dog tænkt på, at den tidligere har været nede, det er jo en beta
(igennem mange, mange måneder, fy, DR). Men vi vil da gerne høre fra
MRK, han er altid god at høre fra - bare han ikke bliver så nørdet, at
jeg ikke kan følge med

--
v.h. Mich

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-06-09 23:59

> [...]
> (igennem mange, mange måneder, fy, DR). Men vi vil da gerne høre fra
> MRK, han er altid god at høre fra - bare han ikke bliver så nørdet, at

MRK er blevet opdateret til MRKII har du ikke bemærket det

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-06-09 06:22

Mich. Ottosen skrev:

> [...]
> (igennem mange, mange måneder, fy, DR). Men vi vil da gerne høre fra
> MRK, han er altid god at høre fra - bare han ikke bliver så nørdet, at

Jeg kunne under Windows i går ikke høre DR radio i aplett'en, men kunne
godt i Internet Explorer, så det kan være at DR har pillet ved noget.

/Lars

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-06-09 23:35

> Nu er rstp såvidtjegaltsåved ikke ligefrem Java, men nok snarere noget
> QuickTime.

Kære Th., det er jo detjeg sagde forleden dag: hverken QT links eller
den der restp:// ville åbne.

> Men jeg kan ikke åbne rstp://streamer-01.dr.nordija.dk:80/dr1low som URL
> i QuickTime plæjeren. Øv. Vi må have MRK på banen!

MRK har nok været der? Eller osse har DR selv fundet ud af, at det
skulle tilpasses. Har været væk fra indernettet i et par døgn (dét kan
man faktisk godt) og ser nu søndag aften, at DR's betatest virker. Håber
det holder.

--
v.h. Mich

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-06-09 17:41

Mich. Ottosen skrev:

> Kære Th., det er jo detjeg sagde forleden dag: hverken QT links eller
> den der restp:// ville åbne.

Jojo, jeg gav dig bare ret :) Er det ikke dejligt

> [...]
> skulle tilpasses. Har været væk fra indernettet i et par døgn (dét kan
> man faktisk godt) og ser nu søndag aften, at DR's betatest virker. Håber

Fidusen ved at kalde noget for beta er at man ikke føler sig forpligtet
til at noget virker :) Den er nok bare eksploderet, og følt et behov
for at blive beroliget med et tryk på Ok...