Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konvetere en hel mappe
Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-06-09 09:32

Hejsa

Jeg læste engang om at man med et program eller lignende kunne konvertere en
hel mappe til en bestemt størrelse.
I det her tilfælde har jeg brug for at konvertere til 640 - 480 til brug i
et madforum.
Har i nogle ideer til hvad eller hvor jeg skal søge??

Venlig hilsen
Jesper

Fra : Linde

Dato : 14-06-09 10:06

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i
meddelelsen news:4a34b567$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> et madforum.
> Har i nogle ideer til hvad eller hvor jeg skal søge??

Den er lige i skabet: Irfanview.

Mvh
Linde

Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-06-09 10:35

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> "Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i
> [...]
Tak, for hjælpen.
Åhh, det var da nemt, det program ligger allerede på min puter. Jeg har bare
aldrig brugt det.
Kunne du komme med en lille forklaring til hvordan??

Venlig hilsen
Jesper

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-06-09 10:56

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:4a34c450$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> bare
> aldrig brugt det.
> Kunne du komme med en lille forklaring til hvordan??

Window's egne powertoys - Image Resizer behøver ingen forklaring og ligger i
højreklik-menuen.
http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloads/powertoys/Xppowertoys.mspx

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Grethe Hoff

Dato : 14-06-09 13:27

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:4a34c450$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Window's egne powertoys - Image Resizer behøver ingen forklaring og ligger

Powertoys var meget nyttig! Takk for linket.
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Roy

Dato : 14-06-09 12:23

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i melding

> [...]
> bare
> aldrig brugt det.
> Kunne du komme med en lille forklaring til hvordan??

Hent opp Irfan
Trykk B
Kryss av for Brug særlige egenskaper nederst til høyre og klikk.

Kryss så av for Skalering øverst til venstre.

Resten bør være selvforklarende.

Fra : HKJ

Dato : 14-06-09 12:28

Jesper Hansen wrote:
> Åhh, det var da nemt, det program ligger allerede på min puter. Jeg har bare
> aldrig brugt det.
> Kunne du komme med en lille forklaring til hvordan??

Vælg "File, Batch conversion", under "Advanced" kan du definere hvilken
størrelse billederne skal have.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-06-09 13:13

Tak skal i have, jeg brugte IrfanWiew son jeg havde liggende, men dog aldrig
brugt.
Og det spiller som det skal, med jeres hjælp har jeg lært noget nyt i dag,
Tak.

Venlig hilsen
Jesper