Ny safari crasher.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 14-06-09 15:41

Hej jeg har oplevet på det sidste at min Safari pludselig (selv på
simple hjemmesider) ryger CPU forbruget op på 100% og bliver der, det
hjælper når jeg genstarter safari, nu har jeg den nye 4.0 og den gør
det samme, kan ikke finde noget mønster, men nu er den også begyndt at
crashe.

Den skriver bla. følgende i crash rapporten:

Exception Type: EXC_BAD_ACCESS (SIGBUS)
Exception Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE at 0x0000000000000010
Crashed Thread: 0

I sys log skriver den

Jun 14 16:22:11 henrik-palshjs-macbook-pro ReportCrash[4405]:
Formulating crash report for process Safari[4311]
Jun 14 16:22:13 henrik-palshjs-macbook-pro ReportCrash[4405]: Saved
crashreport to
/Users/Henriks_MacBook/Library/Logs/CrashReporter/Safari_2009-06-14-162209_henrik-palshjs-macbook-pro.crash
using uid: 501 gid: 20, euid: 501 egid: 20
Jun 14 16:22:12 henrik-palshjs-macbook-pro com.apple.launchd[99]
([0x0-0x100100].com.apple.Safari[4311]): Exited abnormally: Bus error

Hvad kan det være??

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-09 15:53

Henrik Palshøj <dykRE@movemil.dk> wrote:
> [...]

> Jun 14 16:22:12 henrik-palshjs-macbook-pro com.apple.launchd[99]
> ([0x0-0x100100].com.apple.Safari[4311]): Exited abnormally: Bus error

Du har ikke nogen mærkelige tilfølejses programmer installeret?

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 14-06-09 15:57

On 2009-06-14 16:52:30 +0200, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

> Henrik Palshøj <dykRE@movemil.dk> wrote:
>>

> Du har ikke nogen mærkelige tilfølejses programmer installeret?

Ikke mig bekendt!! Nogen steder man kan se det og evt fjerne det?

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 14-06-09 16:04

On 2009-06-14 16:52:30 +0200, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

> Du har ikke nogen mærkelige tilfølejses programmer installeret?

fandt det!! Ja listen over Plug-in den eneste jeg undre mig over, er en
Quartz Composer Plug-In aner ikke hvad det er???

Ellers er det kun iPhotoPhotocast
Flip4Mac
DivX
Java
Shockwave
QuickTime

Det virker jo sundt nok!!! Eller

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 16:10

> [...]

> hjælper når jeg genstarter safari, nu har jeg den nye 4.0 og den gør
> det samme, kan ikke finde noget mønster, men nu er den også begyndt at

Tjae, så længe Safari ikke kan bringes til at fungere med den danske,
digitale signatur [fra DanID] er den ikke særligt relevant for os
danskere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 16:54

Per Rønne skrev:

> Tjae, så længe Safari ikke kan bringes til at fungere med den danske,
> digitale signatur [fra DanID] er den ikke særligt relevant for os
> danskere.

Har du eventuelt nogen konstruktive forslag der kan hjælpe Henrik?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 17:07

> Har du eventuelt nogen konstruktive forslag der kan hjælpe Henrik?

Brug FireFox som os andre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 17:21

Per Rønne skrev:

> Brug FireFox som os andre.

Det er ikke særligt konstruktivt. Samme argumentation kunne bruges til
at du burde bruge Windows.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 17:42

> Det er ikke særligt konstruktivt. Samme argumentation kunne bruges til
> at du burde bruge Windows.

Så længe jeg ikke kan bruge Safari fuldt ud ser jeg ingen grund til at
bruge programmet.

Men når han siger at CPU-forbruget ryger op på 100%, så er jeg slet ikke
sikker på hvad der sker. »Turning ball«? Eller at der blot ikke er så
meget andet der kører på maskinen?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-09 18:36

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> [...]

> Men når han siger at CPU-forbruget ryger op på 100%, så er jeg slet ikke
> sikker på hvad der sker. »Turning ball«? Eller at der blot ikke er så

løbsk flash, script eller defekt RSS feed database (PubSub)

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-09 19:03

> Så længe jeg ikke kan bruge Safari fuldt ud ser jeg ingen grund til at
> bruge programmet.

Jammen så er der ingen undskyldninger for at du kommer igang, jeg har
netop konstateret at jeg kan bruge min digitale signatur i safari 4 med
såvel e-boks.dk, skat.dk og borger.dk. Jeg kan også bruge Nordeas neetbank

Alle ovenstående services virkede iøvrigt også under Safari 3.x

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 19:22

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Jammen så er der ingen undskyldninger for at du kommer igang, jeg har
> netop konstateret at jeg kan bruge min digitale signatur i safari 4 med
> såvel e-boks.dk, skat.dk og borger.dk. Jeg kan også bruge Nordeas neetbank

Men kan du også bruge *PER*s digitale signatur? Det er jo det der er
det springende punkt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-09 19:28

> Men kan du også bruge *PER*s digitale signatur? Det er jo det der er
> det springende punkt

Jepper, han skal blot eksportere sit certifikat som pkcs12 fil og emaile
denne samt tilhørende password til mig. Nu han er i gang kan visa
kortnummer, udløbsdato og kontrolnummer ryge samme vej.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 19:55

> [...]
> såvel e-boks.dk, skat.dk og borger.dk. Jeg kan også bruge Nordeas neetbank
>
> Alle ovenstående services virkede iøvrigt også under Safari 3.x

Så vil jeg gerne bede dig om at give en uddybende forklaring om hvordan
du gør det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-09 20:07

> Så vil jeg gerne bede dig om at give en uddybende forklaring om hvordan
> du gør det.

Jeg har min pkc12 fil som jeg fortæller java appletten den skal bruge.
Jeg har ikke importeret certifikatet på på min arbejdscomputer som jeg
prøvede fra (Da det er en arbejdscomputer). På privat computeren ligger
certifikatet i min login keychain.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 02:58

> Jeg har min pkc12 fil som jeg fortæller java appletten den skal bruge.

Hvordan?

> På privat computeren ligger certifikatet i min login keychain.

Jeg kan i hvert fald ikke få Safari til blot at læse det i
Hovednøglering.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 20:25

> Så vil jeg gerne bede dig om at give en uddybende forklaring om hvordan
> du gør det.

Så jeg kan få det til at fungere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Palle

Dato : 15-06-09 21:21

On 2009-06-14 21:24:47 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Så jeg kan få det til at fungere ...

Me to. Virker ej heller her og har aldrig gjort det. Appletten kommer
godt nok frem og jeg peger på pkc12 filen, men den nægter at gå videre.

Firefox virker den fint.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 19:21

Per Rønne skrev:

> Så længe jeg ikke kan bruge Safari fuldt ud ser jeg ingen grund til at
> bruge programmet.

Der er faktisk fordele ved at fordele sine opgaver over flere browsere.
Eksempelvis er chancen for at dine fortrolige data er sårbare overfor
et browserhul betydeligt mindre, hvis de alle ligger i et andet program
end det du researcher lingerimode i.

Mine indledende erfaringer med Safari 4 er at det virker hurtigere til
at få sider smækket op på skærmen, især hvis der er flash eller
komplekse konstruktioner der ikke lige alle kommer lige hurtigt. Jeg er
indtil videre ikke afskræmt.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-09 20:25

> [...]

> Eksempelvis er chancen for at dine fortrolige data er sårbare overfor
> et browserhul betydeligt mindre, hvis de alle ligger i et andet program

Det sker da også at jeg åbner Safari [^F9] i stedet for FireFox
[cmd-F9].

> [...]
> at få sider smækket op på skærmen, især hvis der er flash eller
> komplekse konstruktioner der ikke lige alle kommer lige hurtigt. Jeg er

Det er et must for mig at browseren virker med digital signatur.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 20:52

Per Rønne skrev:

> Det er et must for mig at browseren virker med digital signatur.

Vrøvl og sludder. Hvornår har Oracle eller Apple.com krævet digital
signatur for at vise dig sider?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 02:58

> Vrøvl og sludder. Hvornår har Oracle eller Apple.com krævet digital
> signatur for at vise dig sider?

Det drejer sig om visse offentlige, danske sider.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-06-09 03:40

Per Rønne skrev:

> Det drejer sig om visse offentlige, danske sider.

Så brug du Firefox til dem.

Det forhindrer vel ikke i at bruge andre browsere til resten af Internettet?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 06:43

> Så brug du Firefox til dem.
>
> Det forhindrer vel ikke i at bruge andre browsere til resten af Internettet?

Det forhindrer brug af andre browsere som standardbrowser, når nogle
automatiserede scripts skal bruge digital signatur.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-09 08:11

> Det forhindrer brug af andre browsere som standardbrowser, når nogle
> automatiserede scripts skal bruge digital signatur.

uh, du er ude på dybt vand ligenu. Det giver ingen mening, med mindre du
har dimset for meget med dit system.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 08:58

> uh, du er ude på dybt vand ligenu. Det giver ingen mening, med mindre du
> har dimset for meget med dit system.

Systemets standardbrowser sættes i Safari [Safari-> Indstillinger->
Generelt], og sættes et script til at åbne en bestemt side med
automatisk digital signatur, åbnes siden i standardbrowseren. Skal det
gøres regelmæssigt, sættes dette script til automatisk at udføres med
bestemte intervaller. Relevant i de tilfælde, hvor regelmæssig log-in
bestemte steder på nettet er krævet for at opretholde en adgang.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-09 09:38

> [...]
> bestemte intervaller. Relevant i de tilfælde, hvor regelmæssig log-in
> bestemte steder på nettet er krævet for at opretholde en adgang.

med andre ord .. du har dimset en eller anden specialløsning og atså
ikke nogen valid grund til at fraråde folk at bruge Safari.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 14:04

> med andre ord .. du har dimset en eller anden specialløsning og atså
> ikke nogen valid grund til at fraråde folk at bruge Safari.

Dimset? Jeg har brugt QuicKeys, et ganske almindeligt produkt, og
kopieret den nødvendige adresse fra den knap der skal trykkes på, ved
højreklik og 'kopier linkadresse'.

Jeg får nøjagtig samme reaktion som hvis jeg trykker på knappen på
siden, og i Safari er der ingen reaktion.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-09 14:16

> [...]
> højreklik og 'kopier linkadresse'.
>
> Jeg får nøjagtig samme reaktion som hvis jeg trykker på knappen på
> siden, og i Safari er der ingen reaktion.

Det falder vist under min definition af "at dimse" Safari virker
udemærket med digital signatur under normale omsændigheder ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 14:31

> Det falder vist under min definition af "at dimse" Safari virker
> udemærket med digital signatur under normale omsændigheder ..

Og hvordan indstiller du så Safari til det? Konkret.

Jeg er ikke ude i en polemik, jeg vil bare gerne have Safari til at
fungere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-09 14:37

> Og hvordan indstiller du så Safari til det? Konkret.
>
> Jeg er ikke ude i en polemik, jeg vil bare gerne have Safari til at
> fungere.

klart ... jeg har ikke gjort noget særligt .. enten så tager den det
cert jeg har lagt i min keychain, eller også peger jeg på .p12 filen når
der bliver spurgt efter det ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 15:10

> klart ... jeg har ikke gjort noget særligt .. enten så tager den det
> cert jeg har lagt i min keychain, eller også peger jeg på .p12 filen når
> der bliver spurgt efter det ...

Certifikatet ligger i min hovednøglering, og der sker intet.

Men nu har jeg prøvet på andre steder, og det afhænger tilsyneladende af
hvor man forsøger sig frem.

skat.dk OK.

certifikat.dk Ikke rigtigt.

jobnet.dk Slet ikke.

Generelt synes man at skulle indlæse certifikatet hver gang det skal
bruges, fra en fil [skat.dk], og på nogle steder sker der bare intet
[jobnet.dk].

I FireFox funker det bare.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Palle

Dato : 15-06-09 21:24

On 2009-06-15 15:15:44 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det falder vist under min definition af "at dimse" Safari virker
> udemærket med digital signatur under normale omsændigheder ..

Det passer jo ikke.

Safari nægter at kendes ved min digitale signatur ligeledes. Og et
lille stykke hen af vejen gør det faktisk også at jeg foretrækker
Firefox frem for Safari.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-09 21:40

Palle <usenet@ducktrucks.dk> wrote:

> Det passer jo ikke.
>
> Safari nægter at kendes ved min digitale signatur ligeledes. Og et
> lille stykke hen af vejen gør det faktisk også at jeg foretrækker
> Firefox frem for Safari.

ah .. ja jobnet.dk virker åbenbart ikke ... fair nok, den har jeg ikke
haft testet før. _Normalt_ virker det ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 05:27

> ah .. ja jobnet.dk virker åbenbart ikke ... fair nok, den har jeg ikke
> haft testet før. _Normalt_ virker det ...

Skat.dk virker kun /delvist/, idet man hver gang man vil logge på bliver
bedt om at finde filen frem, og 'installere' den. Det kan selvfølgelig
ikke være meningen.

Under alle omstændigheder burde Safari kunne finde signaturen i
hovednøglering.

Googling synes at vise at der er tale om et generelt problem med Safari
og /dansk/ digital signatur. Problemet synes ikke at genfindes i
udlandet.

Tidliger har man på den digitale signaturs hjemmeside kunnet se, at man
ikke mente at Safari var sikker nok til at man ville understøtte den.
Det er noget med at man ønsker at brugerne skal tvinges til at indtaste
et løsen, når de bruger den; svjh sker det med den opsætning de
anbefaler af FireFox - jeg har dog slået den fra, så jeg slipper for at
skulle indtaste løsen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 16-06-09 05:34

On 2009-06-16 06:26:56 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Skat.dk virker kun /delvist/, idet man hver gang man vil logge på bliver
> bedt om at finde filen frem, og 'installere' den. Det kan selvfølgelig
> ikke være meningen.

Har fra pålidelig kilde fået at vide, at skat står for en massiv
opdatering af deres hjemmeside, så mon ikke vi kan se frem til noget
bedre.. Det håber jeg for det er noget rod nu!!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 08:03

> Skat.dk virker kun /delvist/, idet man hver gang man vil logge på bliver
> bedt om at finde filen frem, og 'installere' den. Det kan selvfølgelig
> ikke være meningen.

jo ..lidt, fidusen er jo at du skal låse den op hver gang pga.
sikkerheden ..

> Under alle omstændigheder burde Safari kunne finde signaturen i
> hovednøglering.

Det har den også kunnet de fleste steder ... om det er Safari 4 eller
noget andet der gør at det ikke virker nu ved jeg ikke ..

> Googling synes at vise at der er tale om et generelt problem med Safari
> og /dansk/ digital signatur. Problemet synes ikke at genfindes i
> udlandet.

Det er fordi man i danmark absolut skulle opfinde den dybe tallerken én
gang til mht. digitale signaturer. Og hvert site har mere eller mindre
sin egen måde at implementere det på, så det skal jo gå galt.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 08:33

> jo ..lidt, fidusen er jo at du skal låse den op hver gang pga.
> sikkerheden ..

Og dét, blandt andet, er hvad der skal undgås.

Ellers skal man jo indskrive løsenet i klartekst i sit script ...

> [...]

> gang til mht. digitale signaturer. Og hvert site har mere eller mindre
> sin egen måde at implementere det på, så det skal jo gå galt.

Ja, problemet synes i hvert fald at være specifikt dansk.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 08:50

> Og dét, blandt andet, er hvad der skal undgås.
>
> Ellers skal man jo indskrive løsenet i klartekst i sit script ...

Her begynder alle mine alarmklokker at ringe .. det er jo ikke sikkert!

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 09:43

> Her begynder alle mine alarmklokker at ringe .. det er jo ikke sikkert!

Nej, så hellere bruge et system der ikke forlanger indtastning af løsen
i klartekst ... og jeg taler her om private maskiner, i private hjem,
ikke om firma-maskiner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 09:45

> Nej, så hellere bruge et system der ikke forlanger indtastning af løsen i
> klartekst ... og jeg taler her om private maskiner, i private hjem, ikke
> om firma-maskiner.

Det kan da godt være det er private maskiner i private hjem. Men lad os
sige du får en fin lille trojansk hest indenfor dørene og den sender
password og cert filer ud i verden så 3. part har adgang til: skat,
bank, sundhedsoplysninger, personnummer etc. etc. etc.

har du lyst til det ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 12:08

> [...]
> password og cert filer ud i verden så 3. part har adgang til: skat,
> bank, sundhedsoplysninger, personnummer etc. etc. etc.

Næh, og det sker skam heller ikke her.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 12:18

> Næh, og det sker skam heller ikke her.

er du sikker ? Vi har jo lige fået patchet en Java svaghed som i teorien
kunne inficere dig blot ved at du brower ind på en side med den rigtige
kode lagt ind + Java slået til i din browser.

/thomas

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 13:08

> er du sikker ? Vi har jo lige fået patchet en Java svaghed som i teorien
> kunne inficere dig blot ved at du brower ind på en side med den rigtige
> kode lagt ind + Java slået til i din browser.

Der er kun én side jeg kører ind på på den måde, og det er en offentlig
side.

Til banken skal der logges ind på en helt anden måde, ved hjælp af
ActivCard.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 13:34

> Der er kun én side jeg kører ind på på den måde, og det er en offentlig
> side.

Det er da ligemeget hvis du bliver inficeret fra en _anden_ vilkårlig
side som lægger en bagdør/keylogger/trojanskhest/whatever ind på dit
system ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 13:42

> Det er da ligemeget hvis du bliver inficeret fra en _anden_ vilkårlig
> side som lægger en bagdør/keylogger/trojanskhest/whatever ind på dit
> system ..

Man kan også blive for hysterisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 13:44

> Man kan også blive for hysterisk.

Ikke at have passwords og keyphrases liggende i klartekst på et system
har ikke noget med at være hysterisk at gøre .. det er bare alm. sund
fornuft ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 14:38

> Ikke at have passwords og keyphrases liggende i klartekst på et system
> har ikke noget med at være hysterisk at gøre .. det er bare alm. sund
> fornuft ..

Ved at bruge digital signatur til FireFox som ikke behøver at kan
indtaster løsenet i klartekst, har jeg jo netop ikke denne liggende i
klartekst - det er jo derfor jeg bruger FireFox med indstillingen »Vælg
et automatisk« til spørgsmålet: »Når en server forespørger mit
personlige certifikat«.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-06-09 15:30

Per Rønne skrev:

> [...]
> højreklik og 'kopier linkadresse'.
>
> Jeg får nøjagtig samme reaktion som hvis jeg trykker på knappen på
> siden, og i Safari er der ingen reaktion.

Nåh, det er QuickKeys der ikke er kompatibel med Safari. Det er vel
ikke Safaris skyld?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-09 19:34

> Nåh, det er QuickKeys der ikke er kompatibel med Safari. Det er vel
> ikke Safaris skyld?

Det har intet med QuicKeys at gøre; det drejer sig om at få lagt
digitale signaturer direkte ind i Safari.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-09 16:53

Henrik Palshøj skrev:

> ([0x0-0x100100].com.apple.Safari[4311]): Exited abnormally: Bus error
>

> Hvad kan det være??

En fejl i programmet et sted. Bus error betyder ikke at det er Morten
Linds gamle maskine, men at en intern reference er HELT forkert, og det
smider programmet i dørken.

Allerførst, kør en ram-check for at se om du har syg hardware. Dernæst,
overvej at afinstallere ALLE plugins.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 15-06-09 21:24

On 2009-06-14 17:52:56 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> [...]
> smider programmet i dørken.
>
> Allerførst, kør en ram-check for at se om du har syg hardware.
> Dernæst, overvej at afinstallere ALLE plugins.

Ok det er så ikke kun safari, men også Firefox, f.eks. når jeg er på
netbank, så køre den også op på 100% processor, og alle ram klodserne
er ok!!!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-09 07:43

Henrik Palshøj skrev:

> Ok det er så ikke kun safari, men også Firefox, f.eks. når jeg er på
> netbank, så køre den også op på 100% processor, og alle ram klodserne er
> ok!!!

Æv. Men der går den i det mindste ikke ned

Så er der håb om det er to forskellige problemer du beskriver. Jeg vil
slet ikke begynde at gætte på Firefoxproblemet uden at have maskinen
mellem hænderne