Kim skrev:
> Efter et par udspørgende mails bestilte jeg den via hans site.
> han skrev i mailen at:
> "Den er rigtig god og dækker sandsynligvis alle funktioner.
> Jeg har indtryk af at den fungerer rigtig godt. De funktioner du nævner er
> jeg helt sikker på at virker,
Her har du en garanti for at den kan det du har brug for, og den
forelå før du bestilte (som jeg forstår det).
> Det gjorde den bare ikke, overhovedet.
Varen svarer ikke til det aftalte. Det er sælgers problem, og
købeloven siger at sælger skal ordne problemet uden udgift og
uden væsentlig ulempe for dig, og det skal ske inden for rimelig
tid.
Som udgangspunkt har du fire valgmuligheder når der foreligger en
mangel:
1. reparation
(ikke aktuelt - jeg går ud fra at der ikke er nogen i vejen med
fjernbetjeningen som sådan)
2. omlevering
(en ny vare magen til hjælper ikke)
3. afslag i pris
(til grin hvis du ikke kan bruge fjernbetjeningen)
4. ophævelse af købet.
Du må meddele sælger at varen ikke svarer til det lovede, og at
du derfor ønsker at ophæve handelen. Du er ikke forpligtet til at
acceptere en anden slags fjernbetjening hvis sælger tilbyder det.
> Hvad siger købeloven om dette, er handlet via hans site online ?
I den slags sager er det ligegyldigt hvordan der er handlet. Man
skal holde hvad man lover.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/