Autotilpasning af størrelse på iTunes
Fra : KentBM

Dato : 11-06-09 23:39

Jeg bruger min MacBook både som bærbar med den indbyggede 1280 X 800
skærm og som desktop med en ekstern 1680 X 1050 skærm.

Hvis jeg ikke sørger for at trække iTunes ned i en størrelse der vil
passe til Macen inden den eksterne skærm bliver fjernet, så kan Leopard
ikke finde ud af at automatisk tilpasse størrelsen af iTunes til skærmen
på Macen. Og jeg kan ikke få fat i felten i nederste højre hjørne, så
jeg selv kan trække iTunes til passende størrelse.

Det er som om, at iTunes er lige for stor til skærmen. Det er ikke et
problem med hverken Safari, Firefox eller Thunderbird, som er de
programmer jeg bruge mest.

Hvad gør jeg? Apple har vist ikke indbygget tastetur genvej til
justering af et givet vindue?

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-09 05:15

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Jeg bruger min MacBook både som bærbar med den indbyggede 1280 X 800
> skærm og som desktop med en ekstern 1680 X 1050 skærm.

Den kan klare en ekstern skærm på 1920*1200, svarende Apple Cinema
23/24". Den nyeste version har udgange til net med MagSafe [så du kan
lade MacBookens strømforsyning blive liggende i tasken], miniDVI-stik og
usb-stik til indbygget usb-hub og indbygget iSight kamera, i selve
skærmen.

> [...]
> på Macen. Og jeg kan ikke få fat i felten i nederste højre hjørne, så
> jeg selv kan trække iTunes til passende størrelse.

Du klikker på den grønne knap øverst til venstre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : KentBM

Dato : 12-06-09 08:32

Per Rønne skrev:

> Du klikker på den grønne knap øverst til venstre.
Der er 3 knapper. Rød (X) som lukker iTunes. Og en (-) minus og en (+)
plus knap, hvor min rød/grøn farveblindhed kommer i funktion. Jeg aner
faktisk ikke, hvilken farve det er.

Minus formindsker iTunes til Dock og plus ændre iTunes til en
mini-afspiller. Dette er et af de punkter, hvor Microsoft Windows er
langt mere logisk. Der er ikke en gendan-størrelse-på-iTunes knap på min
iTunes, så jeg kan ikke ændre størrelse på iTunes før jeg sætte den
eksterne skærm til igen. Hvilket egentlig ikke ville genere mig, hvis
vinduet bare ikke var lidt for stort, så jeg ikke kan se "statuslinjen".

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-09 08:45

> [...]

> Der er 3 knapper. Rød (X) som lukker iTunes. Og en (-) minus og en (+)
> plus knap, hvor min rød/grøn farveblindhed kommer i funktion. Jeg aner

Det er den knap der placeret øverst til højre er placeret længst til
venstre ... altså af de tre farvedekanpper.

Fra : KentBM

Dato : 12-06-09 08:58

Per Rønne skrev:

> Det er den knap der placeret øverst til højre er placeret længst til
> venstre ... altså af de tre farvedekanpper.

Jeg er bange for, at jeg mistede tråden

Venstre knap rød X, midterste knap minus og højre knap +. Se
beskrivelsen af funktionerne nedenfor.

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-09 09:46

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Jeg er bange for, at jeg mistede tråden

Øverst til venstre, i rækkefølge fra venstre: rød, gul, grøn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-09 09:15

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Minus formindsker iTunes til Dock og plus ændre iTunes til en
> mini-afspiller. Dette er et af de punkter, hvor Microsoft Windows er
> langt mere logisk.

nej .. det er et punkt for iTunes bryder Apple's egne human interface
guidelines og det undrer mig at de ikke har ændret det, for folk har
klaget over det så længe jeg kan huske.

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 16-06-09 11:10

Thomas von Hassel skrev:

> nej .. det er et punkt for iTunes bryder Apple's egne human interface
> guidelines og det undrer mig at de ikke har ændret det, for folk har
> klaget over det så længe jeg kan huske.
Det er rart at vide, så behøver jeg ikke at ærge mig mere over dette punkt.

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 16-06-09 11:13

KentBM skrev:

> Det er rart at vide, så behøver jeg ikke at ærge mig mere over dette punkt.

Ærge mig vil jeg selvfølgelig stadigvæk gør, men ikke spilde mere tid på
det. Mener jeg selvfølgelig.

--

Kent