Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hans Kruse/TPI/Profiler
Fra : Ole Larsen

Dato : 08-06-09 16:08

På et tidspunkt nævnte du dit engagement i TPI -blæk,
profiler og vist også continous flow (og muligvis papir)

Hvordan er status i dag?
http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-06-09 18:39

Ole Larsen wrote:
> På et tidspunkt nævnte du dit engagement i TPI -blæk,
> profiler og vist også continous flow (og muligvis papir)
>
> Hvordan er status i dag?

Du skal nok ikke regne med svar fra Hans i denne uge:

http://hanskrusephotography.com/gallery/7060225_RcA72#535682724_7Se95

Bo //

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-06-09 08:32

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> wrote in message

> Du skal nok ikke regne med svar fra Hans i denne uge:
>
> http://hanskrusephotography.com/gallery/7060225_RcA72#535682724_7Se95

Lidt tid har jeg indimellem inden deltagerne ankommer på torsdag.
Jordskælvet har vist sine endda meget tydelige spor her med delvist lukkede
byer og veje, så der må køres omveje mange gange. Her er nogle billeder
http://www.pbase.com/hkruse/abruzzo_earth_quake_2009. Jeg har afholdt mig
fra stort set at fotografere mennesker og der er politi overalt. Men min
workshop kan fungere alligevel, da naturen i bjergene er som den plejer. Men
jeg var ret ked af at se
http://www.pbase.com/hkruse/image/113535370/original, hvor tårnet i midten
af byen er faldet sammen.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse www.hanskrusephotography.com

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-06-09 08:24

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
> På et tidspunkt nævnte du dit engagement i TPI -blæk,
> profiler og vist også continous flow (og muligvis papir)
>
> Hvordan er status i dag?

Blæk og nogle papirtyper i A4 og A3+. Jeg fik kalibreret papirerne. Sidste
sending blæk ændrede farvebalancen lidt. Jeg vil kort sagt ikke anbefale
systemet, hvis man er lidt kritisk. I dag ville jeg købe en mere
professionel printer end Epson R2200 med større blæktanke så økonomien som
standard ville være mere acceptabel end R2200'erens elendige printøkonomi.

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-06-09 15:44

Hans Kruse skrev:
> [...]
> standard ville være mere acceptabel end R2200'erens elendige printøkonomi.

Tak for dit svar. Jeg er egentlig ganske tilfreds med min R2400 og
Epsons eget blæk og papir, men kunne der spares en del uden at miste
kvalitet, havde det været overvejelsen værd.

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Jan Boegh

Dato : 09-06-09 17:41

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Tak for dit svar. Jeg er egentlig ganske tilfreds med min R2400 og Epsons
> eget blæk og papir, men kunne der spares en del uden at miste kvalitet,
> havde det været overvejelsen værd.

Hvor gode er udskrifterne, når du udskriver fra PS med Epsons profil og
papir ifht. hvad du ser på skærmen (som du svjh har kalibreret med Spyder)?
Og hvordan ser SH ud?
Jeg har nu i et par år kæmpet med en Pixma 5000 og har brugt flere penge på
testudskrifter end det ville have kostet at købe en ny printer og er
stadigvæk ikke helt tilfreds. Og med mit forholdsvis begrænsede forbrug af
egne udskrifter er stykprisen ikke afgørende - bare de er tilfredsstillende
første gang.

vh
jan

--
Jan Bøgh
Fotos på http;//album.boegh.net

Fra : Ove Ilsoee

Dato : 09-06-09 18:07

On Tue, 9 Jun 2009 18:40:34 +0200, "Jan Boegh" <nobody@nospam.nowhere>
wrote:

> [...]
>egne udskrifter er stykprisen ikke afgørende - bare de er tilfredsstillende

Hej Jan.
Kender det til hudløshed. Har samme printer og har kørt med uoriginalt
papir af diverse slags samt forskellige farvepatroner. Har forsøgt at
kalibrere med "håndkraft". Det er umuligt. Giver kun ærgelser og
frustrationer.
Købte fornyligt Spyder 3 Studio på Ebay.
Nu virker det.
Fik først kalibreret noget papir fra Lidl, som jeg havde opgivet, det
blev ikke til at kende igen. Jeg søgte noget lidt tyndere papir til
telegrammer, så det skulle være nogenlunde glat på bagsiden og ikke
for tykt. Det papir jeg havde duede ikke, så jeg bestilte derfor for
nylig papir fra Nordic Ink, hvorfra jeg har købt patroner i nogen tid.
Kalibrede det og har nu udskrifter, der slår alle rekorder. Papiret
fra Nordic Ink er det bedste, jeg har haft i maskinen siden det
originale fra Canon, som koster ca. 4 kr stykket. Nordic Ink: 80 øre +
forsendelse.
Kalibreringssættet fra Spyder er anbefalelsesværdigt, især når man
benytter uoriginalt farve og papir.
Mvh
Ove

--

Landskabsbilleder, mest fra Sønderjylland:
www.ilsoee.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-06-09 06:18

Jan Boegh skrev:
> [...]
> stadigvæk ikke helt tilfreds. Og med mit forholdsvis begrænsede forbrug
> af egne udskrifter er stykprisen ikke afgørende - bare de er

Ja, Spyder2express. Og kvalitetet i både farve og s/h er imo absolut
fremragende. Det er imidlertid meget længe siden jeg har printet, har
reinstalleret min pc siden og forventer et skulle lave 2 måske 3
testprints inden jeg har fået indstillet alt. Når det så er sket, plejer
det at køre som på skinner med de profiler Epson leverer med.

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-06-09 16:49

[8<8<8<]
> I dag ville jeg købe en mere professionel printer end Epson R2200 med
> større blæktanke så økonomien som standard ville være mere acceptabel end
> R2200'erens elendige printøkonomi.

En lille detalje: er det ikke en R2400 du har ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-06-09 22:21

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> En lille detalje: er det ikke en R2400 du har ?

Jo selvfølgelig. Det må være mangel på søvn her med tidligere morgener, der
gør sig gældende