Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PIXMA pro9000
Fra : Brian Svendsen

Dato : 06-06-09 23:13

Vores lokale "Computer City" har sådan en i deres tilbudsavis.
Er der nogen der kan sige noget som den printer, når det er Foto den skal
udskrive.

Er det en fornuftig kvalitet (4800*2400)
Er den dyr i blæk
Hvordan er det med blækken. Holder det farven, eller bliver billederne
misfarvet efter få måneder

/Brian

Fra : Kjeld

Dato : 07-06-09 00:24

Den er fremragende, har selv en og den laver billeder op til A3+ i super
kvalitet.

/Kjeld

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 07-06-09 07:12

Brian Svendsen skrev:
> [...]
> Er den dyr i blæk
> Hvordan er det med blækken. Holder det farven, eller bliver billederne

Det er en udgående model; den nye mark II blev annonceret i april og er
på markedet nu. Der er lidt omtale her
<http://www.dpreview.com/news/0903/09032501canonpixmapro9000.asp>.

Angående prisen så fås begge modeller billigere på nettet end CC's
tilbudspris, check f.eks. edbpriser.dk...

--
Vh Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-06-09 09:23

"Brian Svendsen" skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan sige noget som den printer, når det er Foto den skal
> udskrive.

Da det er et "hvad skal jeg købe" spørgsmål, så er det nok mere relevant i

Men bortset fra det, så printer Pixma'erne generelt udnærket til prisen.

> Er den dyr i blæk

Blækprintere er generelt dyre i drift - så du skal ikke overveje at printe
selv for at tjene penge i forhold til at få billederne lavet ude i byen -
det gør du ikke.

Fordelen er at du kan printe, når du har lyst og kan få billederne med det
samme.

> Hvordan er det med blækken. Holder det farven, eller bliver billederne
> misfarvet efter få måneder

Det holder OK - men sørg også for at bruge ordentligt papir - eller får du
hverken kvalitet eller holdbarhed, der er OK.

Epson har også fortrinlige blækprintere i samme "klasse".

Alternativet er en laserprinter - det bliver ikke helt fotokvalitet - men
næsten - lidt dyrere i anskaffelse - men væsentlig billigere i drift - men
som nævnt ikke helt foto-kvalitet - mere på niveau med de billeder, der
forkommer i ugens høst af reklamer i postkassen....

Men som nævnt prøv i news:dk.fritid.foto.indkoeb - der har lign. spørgsmål
været oppe tidligere.

Jan