WWDC ..
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-09 18:56

"Snow Leopard will be available for all Intel Macs -- past and present.
How should it be priced? Leopard was $129 and they want all Leopard
users to upgrade to Snow Leopard. Snow Leopard will be $29 for those
users."

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 08-06-09 19:12

Thomas von Hassel wrote:
> [...]
> How should it be priced? Leopard was $129 and they want all Leopard
> users to upgrade to Snow Leopard. Snow Leopard will be $29 for those

Eller med andre ord, så skylder ML mig en flaske vin ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-09 19:15

> Eller med andre ord, så skylder ML mig en flaske vin ;)

nemmerlig

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-09 19:31

> nemmerlig

Min kone kan godt tage den med til Aalborg. Hun skal begynde at arbejde
deroppe 1. juli.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-09 19:39

> Min kone kan godt tage den med til Aalborg. Hun skal begynde at arbejde
> deroppe 1. juli.

der er langt til aablorg ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-09 19:47

Henrik Münster wrote:

> Min kone kan godt tage den med til Aalborg. Hun skal begynde at arbejde
> deroppe 1. juli.

Skyd nu ikke skindet, før bjørnen er solgt..-))

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 09-06-09 23:20

> Min kone kan godt tage den med til Aalborg. Hun skal begynde at arbejde
> deroppe 1. juli.

Er hun da i København?

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-06-09 23:35

> Er hun da i København?

Hvornår?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 09-06-09 23:51

> Hvornår?

Nåeh - jeg troede, du mente, at Peter bor i Aalborg, din kone er i
København og derfor kunne tage en flaske vin med til Peter, som jeg
skylder ham, når hun skal begynde at arbejde i Aalborg????????

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-06-09 13:33

Morten Lind wrote:

> Nåeh - jeg troede, du mente, at Peter bor i Aalborg, din kone er i
> København og derfor kunne tage en flaske vin med til Peter, som jeg
> skylder ham, når hun skal begynde at arbejde i Aalborg????????

Hold nu på hat og briller. Jeg kan vældig godt lide at vinde et
væddemål, men at trylle én flaske vin fra KBH til Aalborg lyder som et
logistisk mareridt. Kan du ikke købe vinen, lagre den og gi' mig den,
hvis lejligheden byder sig en gang? Det er nærmest også sjove for mig,
hvis DU passer MIN vin mens den bliver bedre.

Faktisk (i hvert fald, hvis man er en lige så dårlig vinder som mig)
kunne det være sjovt, hvis taberen altid fik en præmie at passe på. Bare
sån' til spot og hån ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 10-06-09 16:14

> [...]

> Faktisk (i hvert fald, hvis man er en lige så dårlig vinder som mig)
> kunne det være sjovt, hvis taberen altid fik en præmie at passe på. Bare

Hmm, så du mener dybt seriøst at have erhvervet håneretten, /inden/
udgivelsen? Tjaeh, tsk, tsk...))

Næeh, min ven - /efter/ produktets tilstedeværelse på danske hylder
hylder din håneret, sender jeg dig en stadsmæssig flaske vin til din
adresse gennem Interflora .

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-09 16:19

> Næeh, min ven - /efter/ produktets tilstedeværelse på danske hylder
> hylder din håneret, sender jeg dig en stadsmæssig flaske vin til din
> adresse gennem Interflora .

Interflora? Er det ikke blomster?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 10-06-09 16:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Interflora? Er det ikke blomster?

Joeh....men de har skam mange andre ting, f.eks. vin.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-06-09 17:00

> Nåeh - jeg troede, du mente, at Peter bor i Aalborg, din kone er i
> København og derfor kunne tage en flaske vin med til Peter, som jeg
> skylder ham, når hun skal begynde at arbejde i Aalborg????????

Det tænkte jeg ikke lige på. Jeg regnede med, at det vigtigste var at få
den til Aalborg. Jeg tænkte ikke på, at den også skulle fra et sted. Om
ikke andet kan vi da købe en flaske og lægge ud for dig. De 25,- kr. kan
vi godt klare. Endelig bor mine forældre jo i København, så det er ikke
helt sjældent, vi er der. Vores søn på 14 er faktisk på lejskole i
København i denne uge, så hvis du fanger ham, kan han også tage den med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 10-06-09 17:29

> [...]
> helt sjældent, vi er der. Vores søn på 14 er faktisk på lejskole i
> København i denne uge, så hvis du fanger ham, kan han også tage den med.

Tak, som byder, men jeg tror, jeg klarer det )).

Prøv at gense din egen post

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-06-09 00:04

> Tak, som byder, men jeg tror, jeg klarer det )).

Ellers skal du bare sige til

> Prøv at gense din egen post

Der mangler et "r" i lejrskole, men er der ellers noget galt?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 11-06-09 03:40

> Ellers skal du bare sige til

Jo tak

> Der mangler et "r" i lejrskole, men er der ellers noget galt?

Næeh - det udspringer af dette, medmindre noget er gået galt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-06-09 00:37

> Næeh - det udspringer af dette, medmindre noget er gået galt.

> Min kone kan godt tage den med til Aalborg. Hun skal begynde at arbejde
> deroppe 1. juli.

Jeg synes, jeg læste i en anden tråd, at Peter Farsinsen bor i Aalborg,
og at I diskuterede, hvordan den flaske vin, I har væddet, og som du har
tabt, kommer til Aalborg. Så ville jeg bare tilbyde at hjælpe. Min
mormor og morfar boede i øvrigt i Aalborg, så jeg har tilbragt mange
somre deroppe som barn.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-09 19:43

Peter Farsinsen wrote:

> Eller med andre ord, så skylder ML mig en flaske vin ;)

Vent nu lige og se og glæd dig ikke /for/ tidlig...Det samme fik vi at
vide med Leopard, men slutresultatet var både PPC og Intel kode....

Men det er da glædeligt at se, at den vil komme til en opgraderingspris.
- Det er første gang siden Os 9.1.0, som vi kunne få til 199kr., hvis vi
kunne foreise en kvittering på en ver. 9.0.4.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-09 19:58

> [...]
> - Det er første gang siden Os 9.1.0, som vi kunne få til 199kr., hvis vi
> kunne foreise en kvittering på en ver. 9.0.4.

Når det er sagt fra scenen til wwdc så tror jeg den er ret fastlagt ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-09 09:15

> Vent nu lige og se og glæd dig ikke /for/ tidlig...Det samme fik vi at
> vide med Leopard, men slutresultatet var både PPC og Intel kode....

<http://www.apple.com/macosx/specs.html>

/thomas

Fra : Jon

Dato : 09-06-09 09:37

> <http://www.apple.com/macosx/specs.html>

Og på siden <http://www.apple.com/macosx/>, som nå kun henviser til SL,
står det med rene ord også: "Mac OS X Snow Leopard requires an
Intel-based Mac." (Halvt nede til høyre.) Og alle instrukser for
oppgradering presiserer at du må ha en Intel-maskin. Jo, jeg tror nok
dette er temmelig definitivt.

Fair enough - det er etterhvert ganske mange år siden PPC ble erklært
over og ut, og 10.5 kommer til å fungere i mange år ennå - det vet jo
Erik bedre enn de fleste, som vi alle vet.

SL har jo IMHO heller ikke svært mange features som er interessante for
de fleste PPC-maskiner, utover Exchange-support & QT X. Jo, forresten -
én: Selektering av tekst i flerspaltede PDFer i nye Preview!

For hva skulle det være? 64-bit? Nei (ikke for /de fleste/). Open CL?
Nei, fordi de fleste PPC ikke har gode nok skjermkort uansett. H.264
aksellerasjon? Ditto (dvs. både CPU og GPU, tror jeg). Grand Central
Dispatch? Joda, hvis den virket på PPC, som er en helt annen arkitektur
og som kanskje ikke kan det, uansett antall prosessorer (vet for lite).

Moralen er:
- Har du PPC, vær glad for at Leoparden er så god som den er - den er
ikke "død" på en god stund ennå, i alle fall ikke så lenge det kommer
security updates. 10.4 lever slik sett ennå og gjør manns arbeid.
- Har du Intel, installer SL så fort du kan eller tør (vent evt. på
10.6.1 eller noe slikt). Da får du nemlig glede av den.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 09-06-09 23:36

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Fair enough - det er etterhvert ganske mange år siden PPC ble erklært
> over og ut, og 10.5 kommer til å fungere i mange år ennå - det vet jo
> Erik bedre enn de fleste, som vi alle vet.

Øh - fire år er da ikke ganske mange år?

> [...]
> de fleste PPC-maskiner, utover Exchange-support & QT X. Jo, forresten -
> én: Selektering av tekst i flerspaltede PDFer i nye Preview!

Ja, f.eks.

> Nei (ikke for /de fleste/). Open CL?
> Nei, fordi de fleste PPC ikke har gode nok skjermkort uansett.

Så ku´ man jo smide et bedre grafikkort i? Kan et nVidia GeForce 6600
ikke klare det?

> [...]
> ikke "død" på en god stund ennå, i alle fall ikke så lenge det kommer
> security updates. 10.4 lever slik sett ennå og gjør manns arbeid.

Ja

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-09 05:17

> Øh - fire år er da ikke ganske mange år?

I "computer år" er det lang langt over sidste holdbareheds dato ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 10-06-09 16:31

> I "computer år" er det lang langt over sidste holdbareheds dato ..

> /thomas

He, he, Thomas - jeg /vidste/, du ville korrigere mig, men en Mac holder
altså rigtig, rigtig mange, mange år.

Ude i den virkelige virkelighed står der masser af beige G3´ere, iMacs
G3´ere, iBooks G3´ere, PowerMacs G4´ere, osv, og de arbejder troligt dag
efter dag efter dag efter dag.

Flertallet af menneskene i den virkelige verden, udenfor denne lille,
lukkede Usenetkreds skifter ikke deres velfungerende computer, fordi der
tilfældigvis afholdes en Apple Keynote.

/Jeg/ skifter i hvert fald ikke min PPC PowerMac G5, dual 2,3 GHz med 16
GB ECC RAM ud foreløbig.

En så solid, stabil arbejdshest holder garanteret ti år endnu. Og så vil
jeg ærligt talt skide software´en et stykke. Jeg køber en Leopard, og så
bliver jeg på den med min nyindkøbte Adobe CS4.

Naturligvis kunne jeg tænke mig en Air, men bærbare kommer i anden
række.

Iøvrigt køber jeg ind som privatperson, så min afskrivningsperiode er
længere.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-09 18:14

> [...]
>
> Flertallet af menneskene i den virkelige verden, udenfor denne lille,
> lukkede Usenetkreds skifter ikke deres velfungerende computer, fordi der

selvom de måske brude hvis de kigger på effektivitet og produktivitet på
de gamle systemer i forhold til en ny ..

> /Jeg/ skifter i hvert fald ikke min PPC PowerMac G5, dual 2,3 GHz med 16
> GB ECC RAM ud foreløbig.

16 GB ... uden et rigtigt 64bit OS kan du ikke udnytte alle de ram
effektivt alligevel ..

> [...]
> række.
>
> Iøvrigt køber jeg ind som privatperson, så min afskrivningsperiode er

kan være jeg skal lave en signatur med en lille disclaimer at det meste
jeg snakker om er fra et prof. synsvinkel .. ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 10-06-09 18:40

> selvom de måske brude hvis de kigger på effektivitet og produktivitet på
> de gamle systemer i forhold til en ny ..

/Flertallet/ af den slags mennesker har ikke de parameter at forholde
sig til.

> 16 GB ... uden et rigtigt 64bit OS kan du ikke udnytte alle de ram
> effektivt alligevel ..

Det ved jeg, så jeg spurgte hr. Jobs, om han kunne fikse sneleoparden
til mig.

> kan være jeg skal lave en signatur med en lille disclaimer at det meste
> jeg snakker om er fra et prof. synsvinkel .. ;)

Tjaeh måske...er der to og en halv procent professionelle berøringer i
denne gruppe?

> /thomas

M.

Fra : Jon

Dato : 10-06-09 07:11

> Øh - fire år er da ikke ganske mange år?

Viser til Thomas. Jo, det er ganske mange år, særlig når plattformen
ikke er "død" i betydning "ikke støttet", men bare i betydning "blir
ikke videreutviklet". Den fungerer fortsatt - lenge ennå.

> Ja, f.eks.

Nei. Ikke for /de fleste/. Det er volum det er tale om her. 64 bits er
hva vi på norsk kaller "kjekt å ha" for mange, men ikke /kritisk/ for
mange /nok/. Det blir det først når tilstrekkelig mange funksjoner eller
programmer er avhengige av det. Det er ikke tilstanden i dag. Muligens
har Apple selv litt av "skylden" i og med at de lar 32- og 64-bits
applikasjoner kjøre sømløst sammen - på den annen side viser jo Windows'
historie at det ikke er noen sikker vei til suksess å lansere en egen
64-bits versjon av et OS.

> Så ku´ man jo smide et bedre grafikkort i? Kan et nVidia GeForce 6600
> ikke klare det?

Les spesifikasjonene (http://www.apple.com/macosx/specs.html): Nei.
Kravet er: NVIDIA Geforce 8600M GT, GeForce 8800 GT, GeForce 8800 GTS,
Geforce 9400M, GeForce 9600M GT, GeForce GT 120, GeForce GT 130 eller
ATI Radeon 4850, Radeon 4870.

> Ja

Der er vi enige. Og skulle 10.4 ikke være nok, så har man 10.5 også på
PPC, som vi må forvente er levedyktig (i betydning supportert) i minst
to-tre år til, og i praksis lengre (sml. Eriks park av aldrende, men
oppegående maskiner og systemer).

Som sagt.

Fra : Morten Lind

Dato : 10-06-09 16:43

> Viser til Thomas. Jo, det er ganske mange år, særlig når plattformen
> ikke er "død" i betydning "ikke støttet", men bare i betydning "blir
> ikke videreutviklet". Den fungerer fortsatt - lenge ennå.

Ja - se mit svar til Thomas .

> [...]
> applikasjoner kjøre sømløst sammen - på den annen side viser jo Windows'
> historie at det ikke er noen sikker vei til suksess å lansere en egen

Rigtigt ja, men min /gamle/ PPC er altså en 64-bit maskine.

> [...]
> Kravet er: NVIDIA Geforce 8600M GT, GeForce 8800 GT, GeForce 8800 GTS,
> Geforce 9400M, GeForce 9600M GT, GeForce GT 120, GeForce GT 130 eller

Det er jo dét, jeg siger: så kunne jeg bare smide et nyt kort i
maskinen, ikke sandt?

Hæ, hæ....ja! )).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-09 18:14

> Rigtigt ja, men min /gamle/ PPC er altså en 64-bit maskine.

korrekt .. men Apple nåede aldrig at lave fuld 64 bit support til PPC

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 09-06-09 23:19

> Eller med andre ord, så skylder ML mig en flaske vin ;)

Jeg skulle lige til selv at skrive det(har været væk et par dage)

M.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-06-09 12:19

On Jun 8, 7:55 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> How should it be priced? Leopard was $129 and they want all Leopard
> users to upgrade to Snow Leopard. Snow Leopard will be $29 for those

Det er knagme billigt. Det bliver spændende at se, hvornår den rammer
Apple Store.

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-09 19:30

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Det er knagme billigt. Det bliver spændende at se, hvornår den rammer
> Apple Store.

September, som der står.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-06-09 12:41

On Jun 8, 8:30 pm, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> September, som der står.

Argh, det havde jeg overset (det stod heller ikke i Thomas' indlæg,
men jeg følger da med på MacRumors).

--
Michael Knudsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-06-09 19:24

> [...]
> How should it be priced? Leopard was $129 and they want all Leopard
> users to upgrade to Snow Leopard. Snow Leopard will be $29 for those

Jeg er ikke lige med. Hvad skyldes det? Er der nogen grundlæggende fejl
ved 10.5.x, som Apple ikke kan rette med en update?

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-09 19:32

> Jeg er ikke lige med. Hvad skyldes det? Er der nogen grundlæggende fejl
> ved 10.5.x, som Apple ikke kan rette med en update?

De siger, at de gerne vil have, at alle opgraderer til Snow Leopard. Det
er vel nemmere blot at skulle understøtte ét system, og så får alle den
optimale oplevelse. Snow Leopard bliver meget slankere og hurtigere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-09 20:24

> De siger, at de gerne vil have, at alle opgraderer til Snow Leopard. Det
> er vel nemmere blot at skulle understøtte ét system, og så får alle den
> optimale oplevelse. Snow Leopard bliver meget slankere og hurtigere.

Læg mærke til at tilsyneladende kun Intel-baserede maskiner kan
opdateres.

Og så ser jeg gerne en opdateringspris for Leopard Server ... som jeg
har et eksemplar af. Især det mere stabile filsystem ZFS ville være rart

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-09 23:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og så ser jeg gerne en opdateringspris for Leopard Server ... som jeg
> har et eksemplar af. Især det mere stabile filsystem ZFS ville være rart

Den kommer til september og vil koste $499 incl. ubegrænset antal
klienter på Mac, Windows og Linux. ZFS nævnes ikke.

<http://www.apple.com/pr/library/2009/06/08server.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-09 03:14

> Den kommer til september og vil koste $499 incl. ubegrænset antal
> klienter på Mac, Windows og Linux. ZFS nævnes ikke.

Og med Leopard Server var der en option med kun op til 10 samtidige
klienter, til dkr 3.500. Den nævnes ikke, selv om prisen til den
ubegrænsede svarer hertil, når moms lægges på.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-09 19:39

> Jeg er ikke lige med. Hvad skyldes det? Er der nogen grundlæggende fejl
> ved 10.5.x, som Apple ikke kan rette med en update?

Snow Leopard er 10.6 .. altså ikke bare en "point upgrade"

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-09 19:50

Thomas von Hassel wrote:

> Snow Leopard er 10.6 .. altså ikke bare en "point upgrade"

Ja, men det er ikke en 'new version', kun en 'main upgrade' - præcis som
fra Os 9.0.4 til 9.1.0.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-09 19:59

> Ja, men det er ikke en 'new version', kun en 'main upgrade' - præcis som
> fra Os 9.0.4 til 9.1.0.

eh ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-09 20:14

Thomas von Hassel wrote:

> eh ?

Hvis du ikke i forvejen havde en retail ver. 9.0.4, skulle du give
795kr. for en ver. 9.1.0.

Altså er prisen på de $29 kun det, der hedder 'handling & cost' - præcis
som det var fra 9.0.4 til 9.1.0!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-09 20:31

> Hvis du ikke i forvejen havde en retail ver. 9.0.4, skulle du give
> 795kr. for en ver. 9.1.0.
>
> Altså er prisen på de $29 kun det, der hedder 'handling & cost' - præcis
> som det var fra 9.0.4 til 9.1.0!

Det du prøver at sige er at du skal have 10.5 for at kunne bruge $29
pakken for at komme op på 10.6 ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-09 21:12

Thomas von Hassel wrote:

> Det du prøver at sige er at du skal have 10.5 for at kunne bruge $29
> pakken for at komme op på 10.6 ...

Lige præcis. Og det er præcis også forskellen på en 'new release' og en
'main upgrade'. Og har du ikke i forvejen Leopard, men fx. kun Tiger, må
du ryste op med det fulde beløb.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-09 21:34

> [...]
>
> Lige præcis. Og det er præcis også forskellen på en 'new release' og en
> 'main upgrade'. Og har du ikke i forvejen Leopard, men fx. kun Tiger, må

De laver en box med 10.6 + iLife til en god pris kan jeg se ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-09 21:43

Thomas von Hassel skrev:

> De laver en box med 10.6 + iLife til en god pris kan jeg se ...

Så lige på http://www.apple.com/pr/library/2009/06/08macosx.html at 10.6
kræver 1 Gb i modsætning til 10.5 som jvf Wikipedia kun krævede 512 Mb.

Det er jo ingen kunst at få ting til at køre hurtigere når man må bruge
mere hukommelse :D

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-09 22:02

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Så lige på http://www.apple.com/pr/library/2009/06/08macosx.html at 10.6
> kræver 1 Gb i modsætning til 10.5 som jvf Wikipedia kun krævede 512 Mb.

Og læser man 'før installering' og i forlægget i installeren på 10.5.x
DVD'en, står der minimumskrav er 512mb, men 1gb anbefales.

> Det er jo ingen kunst at få ting til at køre hurtigere når man må bruge
> mere hukommelse :D

Tjaoe.... Det er bare ikke altid, at det kører hurtigere, når et program
eller system fylder mere. - Det urtigste Apple system til dato er vel
System 4, der kunne køres fra en enkelt MF2-HD diskette på en maskine
med 512kb RAM. - ...Ind med disketten, start computeren og hele systemet
blev læst ind i RAM'en, - og så var der endda ca. 350kb RAM tilbage til
at køre programmer med. - Så ud med systemdisketten og ind med fx. en
MacWrite II v5.0.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-09 22:38

Erik Richard Sørensen skrev:

> Og læser man 'før installering' og i forlægget i installeren på 10.5.x
> DVD'en, står der minimumskrav er 512mb, men 1gb anbefales.

Og din pointe er?

> [...]
> blev læst ind i RAM'en, - og så var der endda ca. 350kb RAM tilbage til
> at køre programmer med. - Så ud med systemdisketten og ind med fx. en

Og så kommer det gode spørgsmål.... Hvorfor bruger du så ikke det i dag?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-06-09 23:40

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Og din pointe er?

At for at kunne køre Leopard optimalt er det også nødvendig med masser
af RAM - jo mere, jo bedre...

> Og så kommer det gode spørgsmål.... Hvorfor bruger du så ikke det i dag?

Tja, dels har jeg ikke en Macintosh 512, dels kan System 4 ikke bruge
forstørrelse, dels kan systemet kun trække en 512x384 pixel monochrom
skærm. - Men jeg bruger skam af og til MacWrite - både II og pro på min
MDD i classic mode..-) - Men det er da stadig lidt sjov at sammenligne
med dengang...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-09 16:04

> At for at kunne køre Leopard optimalt er det også nødvendig med masser
> af RAM - jo mere, jo bedre...

Naturligvis. Forskellen er bare at 10.5 KRÆVER 512 Mb, 10.6 KRÆVER 1
Gb. Derudover jo mere jo bedre.

> [...]
> skærm. - Men jeg bruger skam af og til MacWrite - både II og pro på min
> MDD i classic mode..-) - Men det er da stadig lidt sjov at sammenligne

Ah, så alle de ting der gør du faktisk kan BRUGE det til noget er ikke
til stedet ...

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 08-06-09 21:34

Erik Richard Sørensen wrote:
> Lige præcis. Og det er præcis også forskellen på en 'new release' og en
> 'main upgrade'. Og har du ikke i forvejen Leopard, men fx. kun Tiger, må
> du ryste op med det fulde beløb.

Og hvis vi alle viser lidt socialkonstruktivistisk velvilje, ku' vi så
enes om at skelne mellem releases på den måde, fordi begreberne ikke kun
findes i dit hovede længere...

Jeg stemmer imod. 10.6 er en point upgrade (bemærk punktum mellem 10 og
6 samt at 6 er forskellig fra 5).

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-09 03:14

> Jeg stemmer imod. 10.6 er en point upgrade (bemærk punktum mellem 10 og
> 6 samt at 6 er forskellig fra 5).

10.5.7 er da så også en point upgrade fra 10.5.5 .

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-09 21:13

> Det du prøver at sige er at du skal have 10.5 for at kunne bruge $29
> pakken for at komme op på 10.6 ...

Jep - at forlange en bon for et gammelt køb ville være langt ude ...

Fra : Jon

Dato : 08-06-09 20:19

> Snow Leopard er 10.6 .. altså ikke bare en "point upgrade"

Det er ikke nok nye, synlige og veldig salgbare features for folk flest
i SL, men samtidig er det såpass mye nytt teknisk under panseret at
Apple vil ha flest mulig over på det av hensyn til fremtiden - og vil ha
betalt for det, tydeligvis. Derfor velger de en strategi som er "nesten
gratis": Vis kunden at han får noe som har verdi, men gjør det
tilgjengelig for flest mulig. Det er ikke alltid at det er best å gjøre
ting gratis, faktisk. (Bare mine tanker off the cuff.)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-09 21:06

Axel Hammerschmidt skrev:

> De
> Jeg er ikke lige med. Hvad skyldes det? Er der nogen grundlæggende fejl
> ved 10.5.x, som Apple ikke kan rette med en update?

Næh, men bemærk at PPC'erne ikke er med... Havde de skulle update 10.5
måtte de også gøre det til PPC og på denne måde slipper de (OG tjener
penge på det også :) )

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-09 19:33

> [...]
> How should it be priced? Leopard was $129 and they want all Leopard
> users to upgrade to Snow Leopard. Snow Leopard will be $29 for those

Hvad med et link?

For det skulle vel ikke være herfra:

<http://digitaldaily.allthingsd.com/20090608/wwdc-2009-keynote-live/>

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-09 19:39

> Hvad med et link?
>
> For det skulle vel ikke være herfra:
>
> <http://digitaldaily.allthingsd.com/20090608/wwdc-2009-keynote-live/>

det var fra http://www.macrumorslive.com/ ... men det er "all over" nu

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-09 19:46

> [...]
> How should it be priced? Leopard was $129 and they want all Leopard
> users to upgrade to Snow Leopard. Snow Leopard will be $29 for those

Og iPhone 3.0 frigives på Eddy Merckx' fødselsdag (og min)
Det er d. 17. juni for de få, der ikke ved det. Gratis til iPhone og
$9,99 til iPod Touch.
--
Henrik Münster
Esbjerg