Forskel på en Ipod touch og en Iphone?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-09 10:06

Hej,

Hvad er forskellen på en Ipod Touch og en Iphone udover at sidstnævnte
har mulighedfor at bruge et simkort og dermed sms/mms, samt
telefonopkald/svar?

Jeg vil gerne have en lille mobil gadget jeg kan bruge til at kigge
mail og browse f.eks bio forestillinger på og msn'e lidt på, uden at
skulle være tvunget til at starte en laptop op hver gang. Synes en af
de ny "smarte" EEE PC er af for ringe i kvalitet og så er der stadigvæk
tale om en laptop med relativ ringe batterilevetid. Tænkte at en ipod
touch måske kunne klare dette for mig, så længe den kan logge på vores
lokale netværk eller hvor der er åbne netværk?

Jeg gider ikke investere i en ny mobil (med alt hvad det ofte indebærer
af bindinger), da den jeg har nu fungerer glimrende

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Jon

Dato : 07-06-09 10:37

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Hej,
>
> Hvad er forskellen på en Ipod Touch og en Iphone udover at sidstnævnte
> har mulighedfor at bruge et simkort og dermed sms/mms, samt
> telefonopkald/svar?

- samt Bluetooth. Det har iPod'en ikke.

> [...]
> touch måske kunne klare dette for mig, så længe den kan logge på vores
> lokale netværk eller hvor der er åbne netværk?

Høres ut som en glimrende ide. Min sønn har en iPod Touch og en meget
rimelig Nokia mobil (1201 eller noe slikt) og er godt fornøyd med det.
Det er også fordi at han da legger igjen iPod'en hjemme når han er på
fest eller i byen, siden erfaring jo viser at unge menn da gjerne
"mister" eller blir hjulpet av med dyre ting...

> Jeg gider ikke investere i en ny mobil (med alt hvad det ofte indebærer
> af bindinger), da den jeg har nu fungerer glimrende

Høres absolutt ut som et alternativ. Selv bruker jeg min iPhone som en
slik kombinasjon, idet jeg har valgt å ikke betale for et
data-abonnement hos min telefoniutbyder, og jeg har tilgang på WiFi
nesten hvor jeg er. Det fungerer også, men blir jo dyrere i
inngangsbillett.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 07-06-09 10:52

Jon skrev:

> - samt Bluetooth. Det har iPod'en ikke.

Åbner de ikke det op i forbindelse, med 3.0 softwaren, men vist kun
muligt på 2. generation ipod touch.

// Kim

Fra : Jon

Dato : 07-06-09 13:42

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Åbner de ikke det op i forbindelse, med 3.0 softwaren, men vist kun
> muligt på 2. generation ipod touch.

Har den hardvaren til det, da? Mulig - jeg vet ikke.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-09 05:53

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Har den hardvaren til det, da? Mulig - jeg vet ikke.

det mener jeg der blev sagt ja ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-06-09 19:18