En skovl igennem
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 07-06-09 07:42

Mac Mini igen

Har for nylig fået stor hjælp her i gruppen vedr. mac mini, der ikke ville
modtage disk til geninstallering

Nu fik jeg fat på den rigtige disk, smed den i, og nu nægter bæstet at gøre
noget som helst. Genstarter man kommer et lille billede frem af en mappe, a
la classic.

Genstarter man og holder musen nede imens, nægter den at spytte cd´en ud, så
nu er det låst.

I aften tror jeg, at jeg lægger den ude på græsplanen, og så hugger jeg en
skovl igennem, så burde problemet være løst. Så "nøjes" jeg med min
højtelskede power-book.

Sådan kan det gå, med mindre der er et godt råd i dette forum, der kan redde
den??

Med gode hilsener

Svend Erik Jørgensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-09 08:01

Svend Erik Jørgensen skrev:
> Sådan kan det gå, med mindre der er et godt råd i dette forum, der kan redde
> den??

Hvor bor du henne i verden af?

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 07-06-09 08:45

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor bor du henne i verden af?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Esbjerg

Svend Erik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-09 08:50

Svend Erik Jørgensen skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Esbjerg

Beklager, det er lige for langt væk til jeg vil kigge forbi og true den
med en Windows CD :)

Men det lyder godt nok som om den er blevet grundigt forvirret

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 08-06-09 06:28

> [...]
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Begravelsen foregår i stilhed.

Svend Erik Jørgensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-09 07:54

Svend Erik Jørgensen skrev den 08-06-2009 07:27:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Begravelsen foregår i stilhed.

Donerer du den til videnskaben så, eller hva ?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-06-09 07:03

On 2009-06-07 08:41:35 +0200, "Svend Erik Jørgensen" <hamselv@esenet.dk> said:

> [...]
> højtelskede power-book.
>
> Sådan kan det gå, med mindre der er et godt råd i dette forum, der kan redde

Vil du sælge den billigt til en fattig studerende?

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Christian Lynbech

Dato : 11-06-09 21:16

Svend> Har for nylig fået stor hjælp her i gruppen vedr. mac mini, der
Svend> ikke ville modtage disk til geninstallering

Det lyder lidt som de problemer jeg fik med min. Den kunne heller ikke
læse disks.

Jeg løste problemet ved at købe et eksternt firewire kapabelt drev fra
LaCie. Den kan man boote fra, men firewire er som jeg forstår det en
forudsætning så det er ikke den billigste løsning.

Alternativet er at købe et nyt internt drev. Jeg kiggede lidt på det,
det er billigere men ikke voldsomt meget, specielt fordi det skal findes
i udlandet (jeg fandt ihvertfald ingen danske butikker med noget der så
kompatibelt ud). Den præcise panasonic model (som sad i min) er gået ud
af produktion men der er kommet erstatninger som jeg gætter på kan
bruges.

Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)