KVM....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-06-09 01:59

Hm, jeg har på fornemmelsen, at en hel del - om ikke de fleste - af mine
problemer lige nu rent faktisk skyldes min IOgear KVM switch. - så jeg
er ved at kigge lidt efter en ny - og denne gang en 4-ports, så jeg også
kan på PowerBook'en med...

Nogen, der kender til disse - og i givet fald, hvilken af dem er bedst.
Alle understøtter både Mac OS X, Windows og div. Linux/Unix, men har
desværre kun VGA skærmstik. De reviews, jeg har set på dem, ligger alle
mellem 3,5-4,5 af 5...

1, ATEN Petite CS64U (manuel, kun USB, 478kr.)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=119919&Specs=true
2, ATEN MasterView CS1734 (halvautom., USB+PS2, 995kr.)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=86196&Specs=true
3, Belkin SOHO (manuel/auto?, USB+PS2, 1071kr.)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=463563&Specs=true

Jeg har også haft lidt kig på et par OS X kompatible Trendnet, men det
ser ud til, de kun har PS2 til tastatur og skal bruge adapter, hvis man
vil bruge et uSB tastatur. Desuden er de heller ikke kompatible med
bl.a. multimedia keyboards som mit nye MS digital Multimedia 3000. - Og
så svinger reviews mellem 2 og 4,5 af 5 for den samme switch... Priserne
ligger omk. 6-700kr. for manuelle og ca. 1000kr. for auto-udgaverne...

Så det bliver nok en af de tre nævnte..., - men hvilken+

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 05-06-09 04:24

> [...]
> Alle understøtter både Mac OS X, Windows og div. Linux/Unix, men har
> desværre kun VGA skærmstik. De reviews, jeg har set på dem, ligger alle

Jeg har en IOGear der også understøtter dvi, men desværre kun usb 1.1.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-06-09 14:32

Per Rønne wrote:

> Jeg har en IOGear der også understøtter dvi, men desværre kun usb 1.1.

Ja, og det er netop en IOgear 'Macintosh Edition', jeg har problemer
med, - men OK, DVI er ikke et 'must have', men vil da være rart at kunne
slippe for en ekstra adapter. - Alle tre maskiners grafikkort har DVI.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 05-06-09 15:14

> Ja, og det er netop en IOgear 'Macintosh Edition', jeg har problemer
> med, - men OK, DVI er ikke et 'must have', men vil da være rart at kunne
> slippe for en ekstra adapter. - Alle tre maskiners grafikkort har DVI.

<http://www.iogear.com/product/GCS1764/>

Desværre kun usb 1.1 understøttelse.

Denne er ikke en 'Macintosh Edition', og kan bruges til såvel Win som
Mac, og sandsynligvis også Linux.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk