GeForce 8800 GT til Mac Pro
Fra : Helge Hammer

Dato : 03-06-09 22:15

Mac Pro model MacPro1,1:
BootROM MP11.005C.B08
SMC 1.7f10
Serie nr. CK71404LUPZ
Leopard 10.5.6

[NVIDIA GeForce 8800 GT upgrade kit for Mac Pro.]
Kortet virker ikke med min Mac Pro.
Symptomer: Maskinen starter op og blæseren på kortet kører på fulde
omdrejninger. Der kommer ikke billede på skærmen og blæseren vedbliver
med at støje voldsomt. Kortet virker med Windows XP under Boot Camp
med ikke med OSX.

Hvis jeg vil sende en forespørgsel til Apple, spørges der til
serienummeret på kortet, hvilket jeg ikke kan finde. D.v.s. på selve
kortet står serienummeret på kinesisk. Der er nogle labels med en
masse tal på kortet, kan man udlede serienummeret ud fra dem?

--
Helge.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 04-06-09 00:56

Helge Hammer wrote:
> [...]
> kortet står serienummeret på kinesisk. Der er nogle labels med en masse
> tal på kortet, kan man udlede serienummeret ud fra dem?

Det lyder umiddelbart som en manglende driver/.kext extension til kortet...

Dvs., du kan boote i XP og alt virker? - Hvis du kan det, burde du under
windows hardwareprofilen også kunne se kortets serienummer.

Men ellers burde der være en label på selve kortet med en stregkode,
hvor der står en række tal. Og hvis jeg ikke husker helt galt, så er det
serienummeret.

Har du prøvet at boote fra den medfølgende start-/installations DVD?
Svjh. ligger der også en systemprofil på den under æblemenuen. Install
DVD'en bruger en generisk skærmdriver, der burde kunne læse stort set
alt. Du skal så blot regne med, at uanset skærmens opl., vil den gå ned
i en meget lav opl. - typisk ca. 800x600...

mvh. Erik Richard

Fra : Helge Hammer

Dato : 04-06-09 13:20

Erik Richard Sørensen skrev:

> Det lyder umiddelbart som en manglende driver/.kext extension til kortet...
>
> Dvs., du kan boote i XP og alt virker? - Hvis du kan det, burde du under
> windows hardwareprofilen også kunne se kortets serienummer.

Nej det er kun driveren jeg kan se der...

> Men ellers burde der være en label på selve kortet med en stregkode,
> hvor der står en række tal. Og hvis jeg ikke husker helt galt, så er det
> serienummeret.

Ja, men jeg har prøvet dem allesammen i formularen til Apple, men
ingen af numrene bliver genkendt.

> [...]
> alt. Du skal så blot regne med, at uanset skærmens opl., vil den gå ned
> i en meget lav opl. - typisk ca. 800x600...

Der er ingen disk med; det skal der heller ikke være iflg den medflg
vejledning. Jeg kommer til at tænke på: Det er jo et 'upgrade kit',
skulle jeg lade 7300GT kortet blive siddende i, ved siden af 8800GT
kortet mon?

--
Helge.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 04-06-09 13:54

Helge Hammer wrote:

> Nej det er kun driveren jeg kan se der...

Mystisk. - Jeg kan godt i min XPPro (SP3) finde hardwareprofilen og
serienumre på både computer, skærm og grafikkort.

> Ja, men jeg har prøvet dem allesammen i formularen til Apple, men ingen
> af numrene bliver genkendt.

Prøv at kigge på dit 7300GT kort og se, hvor serienummeret sidder og se
så, om der sidder en tilsvarende række tal på 8800GT kortet omgivet af
de kinesiske tegn. - De 'kina-kort', jeg har set, har altid haft
serienummeret omgivet af kinesiske skrifttegn ved serienummeret.

> [...]
> vejledning. Jeg kommer til at tænke på: Det er jo et 'upgrade kit',
> skulle jeg lade 7300GT kortet blive siddende i, ved siden af 8800GT

Jeg tænker nu her på den installations DVD, der følger med computeren -
altså en Tiger 10.4.11, - din er vist magen til min, så det er en
10.4.11 installations DVD.

Det kan godt være en idé at sætte 8800GT kortet i ved siden af det
originale kort, og så lade computeren starte op med skærmen sat til
7300GT kortet, så finder du ihvertfald ud af, om kortet registreres i
Systemprofil. - 7300GT kortet sidder i PCIe slot 1, og du skal så sætte
8800GT kortet i PCIe slot 2.

Start så op fra enten en Leopard Reatil eller fra den DVD, der fulgte
med MacPro'en. start installeren og vælg 'speciel installering'. Fjern
flueben i alt andet end grafiksoftware - og endda kun til NVidia, hvis
det er muligt. (kan ikke huske, om man kan definere det så specifikt).
Installer så drivere til NVidia, genstart og brug så 'MacOS X
10.5.7Comboupdate' til at opdatere til nyeste version.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-06-09 20:58

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]

> Installer så drivere til NVidia, genstart og brug så 'MacOS X
> 10.5.7Comboupdate' til at opdatere til nyeste version.

Det er ren volapyk, man skulle ikke tro du havde haft et Mac OS X medie
i hånden.

--
Morten Reippuert Knudsen