Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hurtig måde at forøge kontrast i Photoshop
Fra : Michaelbs

Dato : 31-05-09 09:50

Jeg ved ikke om der er interesse for den slags her, men jeg har lige opdaget
en måde at forøge kontrast på i Potoshop, som virker udmærket på mange typer
billeder, der er lidt flade i det:

1) image<adjustment<autolevels (eller autocontrast, som det hedder i cs4)
2)kopier laget (ctrl +J) (Mac: command + J)
3) image<adjustments<equalize (på øverste lag. Nu ligner billedet crap, men:
4) sæt dette øverste lag til softlight og dæmp opaciteten til 30-35% efter
smag.
5) sammenkopier evt lagene

Indspil den sekvens som action og du har en hurtig måde at lave et quick fix
kontrast. (undlad evt at sammenkopiere billedet i actionen, så du har
kontrol over opaciteten)

mvh Michaelbs

Fra : Ole Laresn

Dato : 31-05-09 15:34

Michaelbs skrev:
> [...]
>
> Indspil den sekvens som action og du har en hurtig måde at lave et quick
> fix kontrast. (undlad evt at sammenkopiere billedet i actionen, så du

Jeg har prøvet din metode og oplever kun en meget lille afvigelse fra
den almindelige lightness/contrast - justering, måske så lille, at
forskellen skyldes min unøjagtighed.
Hvad oplever du selv af forskel?

Fra : Kenneth

Dato : 31-05-09 20:35

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:4a2244b1$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> fix kontrast. (undlad evt at sammenkopiere billedet i actionen, så du har

Den metode er da rigtigt udmærket og giver nogenlunde samme resultat som når
jeg bare bruger curve tool
Synes det er et godt initiativ at dele sådanne nogle små tip
tak michaelbs

// Kenneth - fotograf //
www.foto-4-you.dk