Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV Tuner kort?
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-07-01 12:32

Hvilket TV tuner kort skal jeg købe?

Det skal bruges sammen med windows 2000 og skal kunne optage fra et analog
video camera (composite) i en fornuftig opløsning (640*480)

/Henrik

Fra : Karsten Olesen

Dato : 31-07-01 18:04

"Henrik Pedersen" <segalt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilket TV tuner kort skal jeg købe?
>
> Det skal bruges sammen med windows 2000 og skal kunne optage fra et analog
> video camera (composite) i en fornuftig opløsning (640*480)

____________________

De fleste tunerkort er mere eller mindre ens i virkemåde.
Kvaliteten er oftest helt OK.
Selv i mit billige TerraTec TValue sidder der en
Philips tuner...og kvaliteten er også helt fint,
men driverne til W2K er knap så billed-venlige
som til 98 og ME...der er mere 'støj' på 2000 billedet....

MVH

Fra : Osten

Dato : 31-07-01 19:49

Hvis dit kamera har s-video udgang så er det ikke et tv-tuner kort du leder
efter.

Fra : Osten

Dato : 31-07-01 23:09

Sorry, det er composite - jamen så skal du _ikke_ bruge et tv-tuner kort men
derimod et kort med video-in.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-08-01 08:34

"Osten" <blah@bla.dk> skrev i en meddelelse
> Sorry, det er composite - jamen så skal du _ikke_ bruge et tv-tuner kort
men
> derimod et kort med video-in.
_________________-

?? Mit kort har S-video indgang...hvad så med det ?

MVH

Fra : Osten

Dato : 01-08-01 16:09

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message
> ?? Mit kort har S-video indgang...hvad så med det ?

Kig i din manual.

Fra : N/A

Dato : 01-08-01 20:14

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-08-01 20:14

> Undskyld, det var nok lidt kortfattet.
>
> Du mener om du kan bruge et composite signal på s-video indgangen?
>
> Selvom det stik du har på dit kort er "s-video stik" (4 ben) så kan det jo
> godt være kortet kan bruge et composite signal (phono/coax). Følger der
ikke

> Er det dit TerraTec der har s-video indgang?

TERRATEC TVALUE SPECS:
Key features - Hardware
a.. Brooktree 8x8 Chipset

b.. High quality Philips or Temic TV-Tuner

c.. SVHS and Video inputs

d.. No processor overload through PCI Bus-mastering

Key features - 32-Bit TV Software

a.. Brilliant Picture Quality

b.. Record function for stillshots

c.. Compressed recording of video sequences in real time

d.. Mosaic with up to 100 programs

e.. Adjustable picture mode or 4:3, 16:9 and full screen

Fra : Osten

Dato : 02-08-01 11:32

> c.. SVHS and Video inputs

Det ville jeg fortolke som at den kan bruge et composite signal (Video
input).

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-07-01 21:38

Hej Henrik

Se mit svar til Christian et par linier længere oppe!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk