OT: Er det fremtidens email?
Fra : Steen

Dato : 01-06-09 10:08

Google wave.
Som det ofte er, er Google fremme i skoene med nye produkter.
http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ

Jeg ser da frem til en endelig offentliggørelse

--
VistaSteen

Fra : Steen

Dato : 01-06-09 10:11

> Jeg ser da frem til en endelig offentliggørelse

Man kan åbenbart melde sig som betatester her
https://services.google.com/fb/forms/wavesignup/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-09 10:24

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Google wave.
> Som det ofte er, er Google fremme i skoene med nye produkter.
> http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ
>
> Jeg ser da frem til en endelig offentliggørelse

CLOUD!!

/thomas

Fra : jagge

Dato : 01-06-09 16:06

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ

Og så er det udviklet af et par danskere :0)

Hygge

Jakob

Fra : jagge

Dato : 01-06-09 16:40

> [...]

> http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ
>
> Jeg ser da frem til en endelig offentliggørelse

det ser ud til at have mange fede funktioner, men jeg synes også det
virker temmeligt uoverskueligt.

Derudover virker som om kompleksiteten har gjort det uoverskueligt.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-09 18:48

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> det ser ud til at have mange fede funktioner, men jeg synes også det
> virker temmeligt uoverskueligt.
>
> Derudover virker som om kompleksiteten har gjort det uoverskueligt.

Det er en løsning som leder efter et problem ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 01-06-09 20:06

> Det er en løsning som leder efter et problem ...

Det er jeg ikke helt uenig i. Istedet for det her rodebunke af en Jack
of all trades ville jeg da meget hellere have et dokument program til
fællesskrivning inkl voice og billedchat.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-09 20:26

> Det er jeg ikke helt uenig i. Istedet for det her rodebunke af en Jack
> of all trades ville jeg da meget hellere have et dokument program til
> fællesskrivning inkl voice og billedchat.

ja .. deruodver er jeg ikke nødvendigvis fan af at alt skal flyttes til
browseren* ... javascript og css er ikke nødvendigvis den hellige gral

/thomas

* CLOUD!!

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-06-09 21:02

Thomas von Hassel wrote:

> ja .. deruodver er jeg ikke nødvendigvis fan af at alt skal flyttes til
> browseren* ... javascript og css er ikke nødvendigvis den hellige gral

Det skal det jo heller ikke. Jeg tror ikke der går lang tid inden vi ser
de første eksempler på native klienter.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lyrik

Dato : 02-06-09 21:50

"Peter Farsinsen" <fornavn@efternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror ikke der går lang tid inden vi ser de første eksempler på native
> klienter.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg oversætter:" Indfødte som klienter?"

Ja med de pace der er på indvandringen kan det ikke helt nægtes at nogle af
dem er ægte indfødte klienter. Man forestiller sig nøgne vilde.

mvH
Jens

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-06-09 07:57

Lyrik wrote:
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jeg oversætter:" Indfødte som klienter?"

Fint, men det var ikke, hvad jeg mente. Native henfører til OS'et og i
denne kontekst er det naturligvis OS X. Jeg snakker altså om Cocoa apps.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-06-09 09:07

Peter Farsinsen skrev:

> Fint, men det var ikke, hvad jeg mente. Native henfører til OS'et og i
> denne kontekst er det naturligvis OS X. Jeg snakker altså om Cocoa apps.

Jeg tror Jens driller dig lidt med at "native" ikke findes på dansk.

Jeg tror heller ikke at begrebet "native clients" er tilfredsstillende
oversat til dansk. Nogen forslag?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-06-09 09:54

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jeg tror Jens driller dig lidt med at "native" ikke findes på dansk.
>
> Jeg tror heller ikke at begrebet "native clients" er tilfredsstillende
> oversat til dansk. Nogen forslag?

Styresystemspecifik klient eller ikke cross platform-klient? Det bliver
grimt uanset, hvordan man vender og drejer den.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-06-09 10:10

> Styresystemspecifik klient eller ikke cross platform-klient? Det bliver
> grimt uanset, hvordan man vender og drejer den.

jep ... nogen ting skal man ikke prøve at oversætte.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-06-09 18:27

Peter Farsinsen skrev:

> Styresystemspecifik klient eller ikke cross platform-klient? Det bliver
> grimt uanset, hvordan man vender og drejer den.

Pjat, du skal bare have lov til at sove lidt på det

Prøv igen i morgen

Fra : Lyrik

Dato : 02-06-09 21:46

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Det er en løsning som leder efter et problem ...
Det kunne være en løsning på accelereret brainstorming eller
systemudvikling.

Det kunne være en arbejdsplatform for open source software.

Et sammenskudsgilde til en ny Linuxkerne?

En erstatning for de tidskrævende evindelige "møder".

En ny newsplatform?

Kort sagt et udviklingsforum.

MvH
Jens