jan_stevns skrev den 30-05-2009 19:10:
> Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev :
>
>> Hvad kalder du /sine/ mails?
>
> de mails man har modtaget -
>
Såfremt arbejdsrelevant = virksomhedens ejendom.
Hvem skulle ellers eje det?
>> De mails som modtages på arbejds-email-adressen er da forhåbentlig kun
>> arbejdsrelateret, hvorfor disse oplysninger naturligvis tilhører
>> arbejdsgiveren.
>
> Hvis du forventer det, må jeg ønske dig velkommen til 2009 ;)
>
Hvad forventer du da?
Bare fordi noget ikke er på papirbåret medie, så er det ikke
ensbetydende med at almindelig retspraksis ophæves.
>> De breve man modtager i arbejdssammenhæng er ikke personlige private
>> breve, men dokumenter som skal bruges i virksomheden. Det samme gælder
>> ved email.
>
> Nu kan der jo være mail, man har sendt f.eks til sine foresatte
> omkring arbejdsforhold ....
>
Hvad med dem? Hvad skulle forskellen være om budskabet står i en
papirmappe på en hylde i virksomheden eller om den ligger inde i en
mappe i Outlook?
Hvorfor tilhører papirmappens indhold virksomheden og hvorfor skulle
indholdet i Outlook ikke tilhøre virksomheden?
Taktisk er det enormt uklogt at nedfælde kritik af arbejdsforhold på
skrift overfor sine foresatte (been there, done that....and will never
do that again).
>
> Lad nu være med at lege gættelege, og antage ting og sager
Dit spørgsmål giver ikke særlig konkrete beskrivelser af hvad det er for
emails det måtte dreje sig om!
--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.