geninstallering
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 30-05-09 16:27

Har lige fået en brugt mac mini.
Den kører noget i ring og jeg vil gerne geninstallere maskinen. Her beder
den om adgangskoder, jeg ikke har. Hvordan omgår jeg det, så jeg får en
blank og ny maskine??

Gode hilsener

Svend Erik Jørgensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-09 16:33

Svend Erik Jørgensen <hamselv@esenet.dk> wrote:

> Har lige fået en brugt mac mini.
> Den kører noget i ring og jeg vil gerne geninstallere maskinen. Her beder
> den om adgangskoder, jeg ikke har. Hvordan omgår jeg det, så jeg får en
> blank og ny maskine??

genstarter, holder C nede med system skive i drevet

/thomas

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 30-05-09 17:43

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> genstarter, holder C nede med system skive i drevet
>
> /thomas

Takker for som sædvanlig kompetent rådgivning.

Hilsen

Svend Erik

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 30-05-09 17:54

"Svend Erik Jørgensen" <hamselv@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den kører noget i ring og jeg vil gerne geninstallere maskinen. Her beder
> den om adgangskoder, jeg ikke har. Hvordan omgår jeg det, så jeg får en

Prøvede tricket med át holde c nede under genstart. Resultatet var gråsort
skærm med en masse hokus pokus bl. a "Kernel Panic" og "restart, we are
hanging here"

Så slukkede jeg. Ved ny opstart er maskinen sit gamle (dårlige) jeg, og jeg
er nok lige vidt. Det lyder ikke rart med "kernel panic", men hvad er det??

Gode hilsener

Svend Erik

Fra : Michael Horn

Dato : 30-05-09 18:05

> [...]

> er nok lige vidt. Det lyder ikke rart med "kernel panic", men hvad er det??

Man kunne prøve at re-sette p-ram. Hold p+r+alt+æble tasterne mens den
starter op og lad start tonen lyde et par gange

Bagefter hold c tasten nede mens den starter. Er det en "ren" X.. skive
?
Michael Horn

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 30-05-09 19:08

"Michael Horn" <brmhorn@skalfjernesgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> starter op og lad start tonen lyde et par gange
>
> Bagefter hold c tasten nede mens den starter. Er det en "ren" X.. skive

Med ren, mener du så original? Jamen det er det i hvert fald. Men der ligger
en del programmer ved siden af osx.

Gode hilsener

Svend Erik

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-05-09 21:18

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> [...]
> starter op og lad start tonen lyde et par gange

> Bagefter hold c tasten nede mens den starter. Er det en "ren" X.. skive

Vil ikke hjælp han bruger et forkert medie. Formegenlig et 10.4 PPC medie
til en Intel eller omvendt.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-05-09 18:50

Svend Erik Jørgensen skrev:

> Prøvede tricket med át holde c nede under genstart. Resultatet var gråsort
> skærm med en masse hokus pokus bl. a "Kernel Panic" og "restart, we are
> hanging here"

Passer dit medie til maskinen?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-09 20:29

Svend Erik Jørgensen <hamselv@esenet.dk> wrote:

> Så slukkede jeg. Ved ny opstart er maskinen sit gamle (dårlige) jeg, og jeg
> er nok lige vidt. Det lyder ikke rart med "kernel panic", men hvad er det??

så passer din skive ikke til maskinen ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-05-09 06:37

On 2009-05-30 18:54:06 +0200, "Svend Erik Jørgensen" <hamselv@esenet.dk> said:

> [...]
> er nok lige vidt. Det lyder ikke rart med "kernel panic", men hvad er det??

Kernen vil ikke kendes ved din hardware.

Du bruger formegenlig et medie der er beregner for ældre hardware.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Chorus 08 @ Merlin Works CR

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 30-05-09 18:35

> [...]
>Og nu gik det helt galt, vidunderet vil heller ikke slippe den
>installations cd, jeg har lånt, så nu er gode råd dyre....

Svend Erik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-05-09 20:08

Svend Erik Jørgensen wrote:
> [...]

Tvangssluk den og tænd så igen og hold museknappen nede, så spytter den
disken ud.

Jeg har et sæt originalmedier til en MacMini PowerPC, så hvis du bor i
nærheden af Århus, må du gerne komme forbi og låne dem. - Fjern de store
bogstaver i mailadressen ved kontakt off-list. <mac-manNOSPAM@stofanet.dk>

mvh. Erik Rcihard