Antallet af voldtægter falder...
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-05-09 08:59

Her er der noget, der virkelig må få armene i vejret hos de stedlige
repræsentanter for den yderste højrefløj. Det viser sig nemlig nu, at der
anmeldes færre voldtægter end tidligere. Faktisk er der sket et fald på hele
17% fra sidste år til i år.

Et utal af indlæg bragt her i gruppen har netop om handlet
anmeldelsesstatistikkerne - og især antallet af voldsanmeldelser har opfte
været fremlagt som et bevis på, at mængden af kriminalitet i samfundet
stiger.

Set i lyset af den udvikling må man vel så kunne gå ud fra, at antallet af
volddtægter nu falder?

Desværre er jeg selv skeptisk omkring den konklusions rigtighed, ligesom jeg
også har været det i lignende tilfælde tildligere. For det første kan man
spørge, om dette fald er et udtryk for en tendens - altså om et fald fra 104
til 86 på 1 år er tilstrækkelig signifikant til, at man på den baggrund kan
tillade sig at forvente en fortsættelse af denne udvikling i kommende år.

For det andet er det jo sådan, at anmeldelsestilbøjeligheden har meget
større indflydelse på anmeldelsesstatistikken end man skulle tro, og nok i
realiteten også større indflydelse end antallet af faktiske forbrydelser, i
og med at mørketallet for de fleste kriminalitetstyper er over 50%. Derfor
kan man generelt ikke antage, at en ændring i antallet af anmeldelser har
nogen relation til udviklingen i antallet af forbrydelser.

http://www.berlingske.dk/article/20090528/danmark/90528009/

Fra : N_B_DK

Dato : 28-05-09 11:01

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Desværre er jeg selv skeptisk omkring den konklusions rigtighed,
> ligesom jeg også har været det i lignende tilfælde tildligere.

Nå hvordan poker kan du være skeptisk over det???

Når vi andre er skeptiske er vi DFére eller bare nogle idioter, men når
der kommer nogle tal der går imod dine meninger, så er det helt fint at
være skeptisk, du er sq da en hykler.

Kunne de faldende anmeldelser mon være udtryk for at folk ikke længere
tror politiet gør noget ved anmeldelser? (hvilket jo i mange sager er
rigtigt nok)

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Joakim

Dato : 28-05-09 11:12

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> volddtægter nu falder?
>
> Desværre er jeg selv skeptisk omkring den konklusions rigtighed,

Det kan jeg godt forstå du er. For det kræver at man går flere år tilbage
for at kunne sige noget fornuftigt herom.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-05-09 11:25

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> Det kan jeg godt forstå du er. For det kræver at man går flere år tilbage
> for at kunne sige noget fornuftigt herom.

Og selv da vil man være dårligt hjulpet, da tallene svinger fra år til år.

Fra : TL

Dato : 29-05-09 07:42

On Thu, 28 May 2009 12:25:22 +0200, in dk.politik "Christian R.
Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
>
>Og selv da vil man være dårligt hjulpet, da tallene svinger fra år til år.

Selv med år-til-år variation så er man da ihvertfald bedre hjulpet end
med tal fra bare to år i træk. Passende statistisk analyse kan give en
ide om signifikans.

Fra : Patruljen

Dato : 29-05-09 04:58

On 29 Maj, 08:41, TL <tl...@roadrunner.com> wrote:

> Selv med år-til-år variation så er man da ihvertfald bedre hjulpet end
> med tal fra bare to år i træk. Passende statistisk analyse kan give en
> ide om signifikans.

Ja. Men signifikans om hvad -
Det kunne hænde at " voldtægt A/S " for tiden var mere optagede af
andre sager. Det kunne være, at man havde samlet en stor del af
målgruppen i fængsel. Det er meget svært, at sige noget præcist.
Hvordan er tallene for de sidste 5 år ?

Fra : N_B_DK

Dato : 28-05-09 11:20

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Desværre er jeg selv skeptisk omkring den konklusions rigtighed,

Kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad der giver DIG ret til at være
skeptisk, når alle andre IKKE må være skeptisk over meget utroværdige
undersøgelser.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : hanzen

Dato : 28-05-09 11:46

> [...]
> repræsentanter for den yderste højrefløj. Det viser sig nemlig nu, at der
> anmeldes færre voldtægter end tidligere. Faktisk er der sket et fald på

Og deraf kan man udlede at du mener venstrefløjen er kede af faldet.
Hvorfor er de dog det?
--

hilzen
hanzen

Til statsministeren (16/8 04) af:
Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg,
der
angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-05-09 11:55

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Og deraf kan man udlede at du mener venstrefløjen er kede af faldet.

Hvor får du dog det vrøvl fra?

Fra : hanzen

Dato : 28-05-09 12:11

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> wrote in message

> Hvor får du dog det vrøvl fra?

Læs hvad du selv skriver.

"Højrefløjen må være glade."
Så må andre vel være kede af det.
Ellers var det ikke nødvendigt specifikt at nævne højrefløjen.
Éllers havde du vel skrevet at alle kunne glæde sig.
Er det for svært?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-05-09 12:14

> Læs hvad du selv skriver.
>
> "Højrefløjen må være glade."
> Så må andre vel være kede af det.

Jeg tror ikke, du skal forsøge dig med sudoku, hvis ovenstående er et
repræsentativt eksempel på dine evner ud i logiske ræsonnementer.

Fra : N_B_DK

Dato : 28-05-09 12:17

> Jeg tror ikke, du skal forsøge dig med sudoku, hvis ovenstående er et
> repræsentativt eksempel på dine evner ud i logiske ræsonnementer.

Vi er vidst ude i noget damage control nu, det lykkedes bare ike
rigtigt, stå nu bare ved dine holdninger.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : hanzen

Dato : 28-05-09 12:23

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> wrote in message

> Jeg tror ikke, du skal forsøge dig med sudoku, hvis ovenstående er et
> repræsentativt eksempel på dine evner ud i logiske ræsonnementer.

Jamne hvis du ikke kan læse og forstå dine egne indlæg så skal jeg ikke
komme med yderligere kommentarer.

--
hilzen
hanzen

Fra : pm

Dato : 28-05-09 12:44

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i meddelelsen

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Tillader min logiske sans her at slutte modsætningsvis...altså
venstrefløjen er IKKE!!!
Så nemt kan det siges,

pm

Fra : Lyrik

Dato : 28-05-09 12:45

> [...]

> repræsentanter for den yderste højrefløj. Det viser sig nemlig nu, at der
> anmeldes færre voldtægter end tidligere. Faktisk er der sket et fald på
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Måske har det noget at gøre med den ret åbne tilgang til at få sexuelle
behov tilfredsstillet i Danmark? Der er ikke så megen grund til at involvere
sig i forbrydelser for at få et behov tilfredsstillet som det er ret nemt at
få.

de fleste steder skal mænd jagte modvillige kvinder for at få sex. I DK ser
det ud til at være kvinder der jagter modvillige mænd!))

MvH
Jens

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-05-09 12:59

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> writes:

> [...]

> Ellers var det ikke nødvendigt specifikt at nævne højrefløjen.
> Éllers havde du vel skrevet at alle kunne glæde sig.

Der findes lidt mere avancerede relationer end "Min fjendes fjende er
min ven", som du benytter dig af her.

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-05-09 13:07

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> Sikke mange bortforklaringer du har.

NÃ¥, den ramte plet?

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-05-09 13:14

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> Nej bortforklaringer rammer ikke plet, rammer noget plet er det
> forklaringer, det du har gang er det modsatte.

Du ejer ikke evnen til at argumentere, så du er nødt til at råbe
bortforklaring. Du behøver ikke svare, omend det sikkert vil være
meget udnerholdende at se dig sprælle rundt i dit grundlæggende
problem: Nemlig det at du ikke ejer evnen til at forstå et nuanceret
udsagn.

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-05-09 13:25

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> Ork jo forstår skam godt at CRL kom til at tale over sig, og det er
> hylende morsomt at se jer prøve at redde den.

Efter vi har set dig kage rundt i betydningen af "forvente", er der
da heldigvis ingen der kan være i tvivl om hvem af os der er ved at
prøve at redde noget...

Men jeg har da medlidenhed med din ringe fatteevne.

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-05-09 13:35

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> Hvordan har fødderne det?

Dine ser ud til at være dybt skamskudte.
--
/Wegge

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-09 14:28

Christian R. Larsen wrote:

> [...]
> kriminalitetstyper er over 50%. Derfor kan man generelt ikke antage,
> at en ændring i antallet af anmeldelser har nogen relation til

Det mest triste er jo, at man overhovedet KAN få den tanke, at folk ikke
gider anmelde mere:

På to af landets største centre for voldtægtsofre i København og Århus har
man i år fået færre henvendelser fra voldtægtsofre end sidste år.

Alligevel advarer Anja Hareskov Jensen mod at drage forhastede konklusioner
på baggrund af statikken. Hun frygter, at mange ofre undlader at anmelde
voldtægter, fordi de ikke mener, der kommer noget ud af det:

»Vi ved, at kun få anmeldelser fører til reelle domme, og at en retssag er
en yderst belastende affære for voldtægtsofrene. Man kan derfor gisne om, at
der nok er nogle, der ikke anmelder voldtægten,« siger Anja Hareskov Jensen
til metroXpress.

------

Mon ikke vi vil se mange fald i anmeldelser, efterhånden som det går op for
folk, at det er spild af tid i langt de fleste tilfælde?

Fra : Lyrik

Dato : 29-05-09 02:09

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> at anmelde voldtægter, fordi de ikke mener, der kommer noget ud af det:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er måske derfor de unge piger er begyndt at opdigte voldtægter i
massevis? De er måske bange for det faldende tal?

Sidste tilfælde hende der blev "voldtaget af en mand med en angivelig rådden
tand på en sti bag ved et eller andet"

Falsk anmeldelse og opdigt.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-09 09:18

Lyrik wrote:
> [...]
>
> Sidste tilfælde hende der blev "voldtaget af en mand med en angivelig
> rådden tand på en sti bag ved et eller andet"

Dem vil der altid være nogle af, - men når det drejer sig om
overfaldsvoldtægt, så bliver de som regel opdaget, det er FOR svært at
opretholde en sådan historie. Noget andet er hjemme-i-sofaen voldtægt, men
der kræver man vist også gode indicier.

I Sverige har de jo iøvrig otte gange flere anmeldte voldtægter end i DK, og
man har lige afsløret et helt "gæng" voldtængtsmænd i Søder Tælje, - de
bliver udvist af landet efter dommene.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-05-09 10:01

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Det mest triste er jo, at man overhovedet KAN få den tanke, at folk ikke
> gider anmelde mere:

Ja, især da fordi det i så fald viser, at man ikke har hørt efter her i
gruppen, hvor der flere gange er blevet bragt statistikker, som viser en
klar STIGNING i anmeldetilbøjeligheden.

> Mon ikke vi vil se mange fald i anmeldelser, efterhånden som det går op
> for folk, at det er spild af tid i langt de fleste tilfælde?

Hvorfor skulle det være noget, der først gik op for folk nu? Mig bekendt er
det ikke mere sppild af tid nu, end det var i 70'erne.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-09 12:43

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
>
> Hvorfor skulle det være noget, der først gik op for folk nu? Mig
> bekendt er det ikke mere sppild af tid nu, end det var i 70'erne.

Ikke? Hvorfor siger politiet så de ikke har tid til at behandle sagerne?

Iøvrigt med din vildfarelse om at der ikke er sket nogen forråelse de sidste
10 - 20 år, så ser jeg at selv i Christiania tør mødre ikke lade de store
sønner gå på værtshus, - og der er vold og hærværk som der aldrig har været
før.
At dem der kastede en håndgranat ned blandt en tilfældig gruppe mennesker
"lignede hyggelige alm unge" er bare en kuriositet, - som sikkert let kan
korrigeres væk.

Der ER tale om en stadig stigende forråelse, jeg ville give meget for at
dine lyseblå briller så rigtigt, når de ser harmoni og fred alle vegne.
Hævdede du ikke også for ikke så længe siden, at der er nul specielt ved
ydre Nørrebro?

Sprøgsmålet er om eskaleringen stopper nogen sinde, - måske efter år 2050?
eller om man kan forvente en langsom glidning mod totalt kaos. Som en
demografiforsker sagde, - vi ser tingene i nutidsperspektiv, og lægger
derfor ikke så meget mærke til de store forandringer - hvis vi kiggede
ovenfra, så ved vi alle at samfundene var totalt anderledes bare for 200 år
siden, mange lande eksisterede ikke, og den relative mængde af forskellige
etniske grupper var helt anderledes end i dag. Og 200 år er ikke ret meget,
det rækker ikke længere end to gange nogle af mine familiemedlemmers alder.
Think about it.

Vi lever i noget samfundsvand der ikke, som i den klassiske med den
langsomme kogning af en frø, bliver varmere og varmere, men det bliver
stille og roligt koldere og koldere. Foreløbig får vi et underskud på
statsfinanserne på 60 mia til næste år, og inden så længe stopper
oliepengen, OG der vil være dobbelt så mange gamle og dobbelt så mange
ikke-vestlige indvandrere, - mens antallet af mennesker på arbejdsmarkedet
vil falde kraftigt.
Jeg siger det igen, for at folk kan forberede sig på meget hårde tider, -
og "de unge" vil få andet at gøre end at smadre København og råbe "send
flere penge" når de er på hyggetur rundt i verden, eller vil have et nyt hus
eller lignende.

Fra : *@ '

Dato : 28-05-09 14:51

On Thu, 28 May 2009 09:59:25 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Her er der noget, der virkelig må få armene i vejret hos de stedlige
>repræsentanter for den yderste højrefløj. Det viser sig nemlig nu, at der
>anmeldes færre voldtægter end tidligere.

og CRL har jo så belært os alle om at antallet af anmeldelser IKKE
giver et retvisende billde af antallet af begåede forbrydelser

så hvad kan ovenstående "oplysning" bruges til?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-05-09 10:02

" *@ '" <192@innvvalid.invalid> wrote in message

> og CRL har jo så belært os alle om at antallet af anmeldelser IKKE
> giver et retvisende billde af antallet af begåede forbrydelser
>
> så hvad kan ovenstående "oplysning" bruges til?

Hvis du nu læste indlægget færdigt, Dumbo, så ville du måske ikke behøve at
stille dumme spørgsmål, Dumbo...

Fra : *@ '

Dato : 29-05-09 18:19

det gjorde jeg