så er humac russisk
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-09 14:53

Nordisk Apple-kæde solgt til russere
29-05-2009 12:47

Selskabet Humac, der er en nordisk kæde af Apple-butikker, bliver
overtaget af det russiske selskab ECS. Det skal give ny finansiel
styrke til selskabet. Samtidig får det russiske selskab gjort et indtog
i Skandinavien.

"Det er med stor glæde, at vi er nået frem til denne løsning for Humac.
De udfordringer, der har været i forbindelse med den islandske økonomi,
har gjort det vanskeligt at frigøre den kapital, der skal til for at
udvikle Humac til sit fulde potentiale," siger den tidligere ejer
Bjarni Akason.

Alexander Domanitsky, som leder ECS-gruppens detailaktiviteter og
aktiviteterne uden for Rusland, siger, at man ser Humac som en oplagt
mulighed for at etablere sig i Skandinavien.

"Vi anser Skandinavien som et attraktivt og spændende marked og glæder
os meget til at udvikle virksomheden," siger Alexander Domanitsky.

Den tidligere administrerende direktør, Sten Mortensen, er fratrådt sin
stilling i forbindelse med overtagelsen og Alexander Domanitsky har
overtaget posten i Danmark og Norge.

ECS-gruppen består af mere end 15 virksomheder med 750 medarbejdere.
Humac er Skandinaviens største Apple-forhandler med 15 butikker og ca.
200 ansatte.

/ritzau/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-05-09 14:57

ecozyz wrote:
> [...]
>
> Den tidligere administrerende direktør, Sten Mortensen, er fratrådt sin
> stilling i forbindelse med overtagelsen og Alexander Domanitsky har

Jeg håber at den nye direktør kan levere bedre kundeservice, jeg
føler mig snydt af det gamle Humac. De ville have penge for at
reparere noget, og det hjælp ikke, computeren måtte ind en gang til
før det virkede.

JonB

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-05-09 14:58

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> De ville have penge for at
> reparere noget, og det hjælp ikke, computeren måtte ind en gang til
> før det virkede.

under garanti ?

/thomas

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-05-09 08:34

Thomas von Hassel wrote:

> under garanti ?

ja, det var under garanti perioden, deres påstand var at der var
løbet vand i den, hvilket jeg ikke forstår da jeg ikke har spildt på
den. Jeg stod dog for at SKULLE bruge min bærbar, så jeg valgte at
betale dummebøden og få skiftet topcasen. Tilgengæld handler jeg
aldrig der mere, og nu er der jo heldigvis alternativer.

Fejlen var at maskinen vågnede af sleep ved rystelser. Næste
reparation (en lille uge senere) så skiftede de sleep kontakten, og
så tænker jeg bare:
   "hvorfor skiftede de ikke den første gang"?

JonB

Fra : Jon

Dato : 29-05-09 15:55

<ecozyz> wrote:

> [...]
> overtaget af det russiske selskab ECS. Det skal give ny finansiel
> styrke til selskabet. Samtidig får det russiske selskab gjort et indtog

Skal tro om det er dødsstøtet for min gamle arbeidsgiver Officeline?
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-05-09 16:27

Jon wrote:

> Skal tro om det er dødsstøtet for min gamle arbeidsgiver Officeline?

Han 'døde' da vist allerede, da det hele blev til Humac..-) - Jeg undrer
mig bare over, at et dansk registreret aktieselskab sådan uden videre
kan blive solgt.... Men OK, ECS gruppen har jeg da tidl. hørt rimelig
godt om, og hvis de - altså russerne - bare gør det samme, som de gjorde
med det gamle danske Stålvalseværket i frederikssund, så er der endda
chancer for både bedre økonomistyring og ekspansion. Stålvalseværket er
fx. nu en af verdens bedste virksomheder, når det gælder finraffinering
af genbrugsstål...

Og på compuerområdet var der jo ikke en kat, der gøede, da LianLi
overtog IBMs konsumafdeling, - heller ikke da det opr. engelske CIS
Amstrad blev overtaget af det tyrkisk ejede elektronik- og computerfirma
SIS....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-05-09 16:41

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> overtog IBMs konsumafdeling, - heller ikke da det opr. engelske CIS
> Amstrad blev overtaget af det tyrkisk ejede elektronik- og computerfirma

.....Og så glemte jeg at nævne, at Kasparsky jo også er russisk ejet -
og udviklet. Allerede nu er Kasparsky jo ved at være det bedste - sammen
med det tjekkiske ALWIL Software a.s. (Avast!), når det gælder sikkerhed
på Windows baserede computere. - Og såvidt jeg da véd, har ECS også en
finger eller to med i Kasparsky...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 29-05-09 20:18

Mon ikke det kun er nogle aktier der er blevet solgt?

> .....Og så glemte jeg at nævne, at Kasparsky jo også er russisk ejet

Hvad, har Rusland genindført slaveriet? Det bliver Evgenij
Valentinovitch Kaspersky nok sur over ...

<http://en.wikipedia.org/wiki/Eugene_Kaspersky>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Horn

Dato : 29-05-09 20:42

> [...]
> godt om, og hvis de - altså russerne - bare gør det samme, som de gjorde
> med det gamle danske Stålvalseværket i frederikssund,

Du mener Stålvaskeværket i Frederiksværk ;)

Michael Horn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-05-09 23:16

Michael Horn wrote:
> [...] gamle danske Stålvalseværket i frederikssund,
>
> Du mener Stålvaskeværket i Frederiksværk ;)

Åh jo, - mon ikke.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-05-09 19:24

ecozyz skrev:
> [...]
> overtaget af det russiske selskab ECS. Det skal give ny finansiel styrke
> til selskabet. Samtidig får det russiske selskab gjort et indtog i

Hurra. Endelig kyrilliske bogstaver på tastaturene :) ENDELIG
dødsstødet til ISO-Latin-1 og -15! Vi vil have UTF-8!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-05-09 23:10

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hurra. Endelig kyrilliske bogstaver på tastaturene :) ENDELIG
> dødsstødet til ISO-Latin-1 og -15! Vi vil have UTF-8!

Du er allerede bawu'... UTF-8 er død og borte - ihvertfald, når det
gælder MS-værk, Nu hedder det UTF-16 eller UTF-32....

OK, lidt mere seriøs... UTF-8 er rent faktisk på vej ud til fordel for
både UTF-16 og UTF-32, og det giver nogle gevaldige problemer med
konvertering af fx. .doc og .docx dokumenter, der er skrevet med UTF-32
- altså Word 2008/Mac og Word2003SP2/Win og Word2007/Win.

- Og går det vildt til, hedder det UTF-16BE, - hvad det så er... - Det
er ihvertfald noget f..... bøvl at oversætte - især, når det samtidig
indeholder tags og henvisninger til HTML..-(!

- Jeg sidder lige nu med to projekter, der indeholder UTF-16BE. Man skal
passe uhyggeligt meget på at få oversat 100% korrekt, ellers går der
total ged i den, og man skal for alt i verden undgå at oversætte tags,
da de alligevel ikke vises i oversættelserne..-(

mvh. Erik Richard