Ang. Dixanet. Hvorfor ikke 600 kr? Det kun~
Fra : Peter Bendtsen

Dato : 31-07-01 10:19

Og så bruge 200 kr. per bruger på markedsføring. Og hvad er fint'en med det
engelske hovedkvarter?

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-01 11:22

Peter Bendtsen skrev:

>Og så bruge 200 kr. per bruger på markedsføring.

Åh, du tror at Dixa har til formål at oprette netadgang? Du tager
fejl. Formålet er markedsføring.

>Og hvad er fint'en med det engelske hovedkvarter?

Rejse'r til London der kan føre's over firmakonto'en?

--
Bertel

Fra : Caspar Møller

Dato : 31-07-01 13:05

> Åh, du tror at Dixa har til formål at oprette netadgang? Du tager
> fejl. Formålet er markedsføring.

Belæg?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-01 17:51

Caspar Møller skrev:

>Belæg?

Belæg for det modsatte?

De har hidtil ikke lavet andet end markedsføring.

--
Bertel

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 01-08-01 02:11

"Bertel Lund Hansen" <boss@lundhansen.dk> wrote:

> Belæg for det modsatte?
>
> De har hidtil ikke lavet andet end markedsføring.

Jeg er selv skeptisk over for hvorvidt dixanet nogensinde vil komme til at
tilbyde én enkelt internetforbindelse, dog synes jeg at nogen af de garvede
folk har den samme, lidt kedelige, skeptiske holdning, når nye
internetselskaber dukker op.
Jeg ved godt hvordan det er gået med Transnet, Internetklubben og alle de
andre som lovede store ting, men der kunne måske være en undtagelse. Og hvis
en sådan dukker op, synes jeg ikke den skal dræbes med udødlige, men
dødelige kedelige, pizza-bemærkninger, og hvad disse morsomheder bliver
pakket med.

Man skulle måske istedet bare se tiden an, og se om de for leveret de
forbindelser - og så give det som råd til spørgende usenet-brugere.
Jeg er nu ikke sikker på at det kun er markedsføring; de har vist indgået
aftaler med TDC.

Lige en sidste ting: dette er ikke et personligt angreb af dig Bertel - så
lad være med at opfatte det som et. :)

--
Peter Bendtsen
.... By the way, I må undskylde stavefejlene - can't help it.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-08-01 07:02

In article <hOI97.6660$lh7.353235@news010.worldonline.dk>, Peter Bendtsen wrote:

> [...]
> en sådan dukker op, synes jeg ikke den skal dræbes med udødlige, men
> dødelige kedelige, pizza-bemærkninger, og hvad disse morsomheder bliver

Hvis det lykkes for dem at levere et brugbart produkt tror jeg næppe at
sarkastiske bemærkninger her forhindrer dem i at sælge det.

Ja, jvf www.tst.dk

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Ada is PL/I trying to be Smalltalk.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-01 11:47

Peter Bendtsen skrev:

>Man skulle måske istedet bare se tiden an, og se om de for leveret de
>forbindelser

Hvorfor ser de ikke *selv* tiden an og afventer at de har et
brugbart produkt før de sælger det? Det er at sælge skindet før
bjørnen er skudt, og det udløser i hvert fald min sarkasme.

>Lige en sidste ting: dette er ikke et personligt angreb af dig Bertel - så
>lad være med at opfatte det som et. :)

Ok du milde kineser, der skal mere til at hidse mig op. Jeg er
vant til at diskutere.

--
Bertel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-08-01 17:31

"Peter Bendtsen" <pb@trustme.dk> skrev i

> Jeg ved godt hvordan det er gået med Transnet, Internetklubben

De to firmaer er vist ikke sammenlignelige mig bekendt har flere
boligforeninger faktisk internetadgang via InternetKlubben.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 02-08-01 21:12

Bertel Lund Hansen <boss@lundhansen.dk> wrote:

>Belæg for det modsatte?
>
>De har hidtil ikke lavet andet end markedsføring.

Nogen har vel postet en slat penge i denne markedsføring.
Jeg går ikke ud fra at disse mennesker har brugt disse penge blot for
at vi kan få noget at tale om her i gruppen?
De mennesker der har leveret disse penge har vel en forventning om at
få nogle af dem igen.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-01 11:23

Lasse Jarlskov skrev:

>De mennesker der har leveret disse penge har vel en forventning om at
>få nogle af dem igen.

Ja, naturligvis. Og de mennesker der bestiller internet ved Dixa,
har også en forventning om at de kan få det.

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-08-01 03:38

On Tue, 31 Jul 2001 18:50:56 +0200, Bertel Lund Hansen
<boss@lundhansen.dk> wrote:

>Belæg for det modsatte?
>
>De har hidtil ikke lavet andet end markedsføring.

Selv tror jeg, der går noget tid til at se noget konkret uden
undtagelser (fx "kun gratis telefoni med andre Dixa-kunder", etc.).
Men ret skal være ret, og jeg vil sige, at Dixanet ikke er i samme
boldgade som fx Transnet. Det virker som om, der er lidt flere aftaler
og pengeflow i Dixanet-tilfældet. Om det så overhovedet er tæt på at
være nok eller realistisk, skal jeg lade være usagt.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 01-08-01 02:08

"Bertel Lund Hansen" <boss@lundhansen.dk> wrote in message

> Rejse'r til London der kan føre's over firmakonto'en?

Cute. Du har sådan en dejlig humor.
Så for man venner.

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-01 09:52

Peter Bendtsen skrev:

>Cute. Du har sådan en dejlig humor.
>Så for man venner.

Jeg er usikker på hvad du sigter til, men det går op for mig at
jeg har lavet sjov med din apostrof, og det må du meget
undskylde. Jeg har haft gruppen dk.kultur.sprog i baghovedet mens
jeg svarede, og i den - blandt folk der kender hinanden - er det
helt o.k. at påpege sprogfejl. Det er det ikke her. Jeg beklager.

--
Bertel

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 01-08-01 10:42

> [...]

> jeg svarede, og i den - blandt folk der kender hinanden - er det
> helt o.k. at påpege sprogfejl. Det er det ikke her. Jeg beklager.

Det er helt i orden. Baggrunden for mit svar, hvor jeg overreagerede en
smule, er at nogen folk virkeligt har et problem med at
stave. Og hvis du kan sætte dig i deres (mit) sted, er det ikke så sjovt
påpeget sproglige fejl, da det også minder een om sit problem.

Hvordan kunne du nære dig med den her? I der egenligt et sted på nettet hvor
man kan finde reg(e)ler for sådanne ting?

--
Peter Bendtsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-01 12:19

Peter Bendtsen skrev:

>Det er helt i orden. Baggrunden for mit svar, hvor jeg overreagerede en
>smule, er at nogen folk virkeligt har et problem med at
>stave.

Jeg synes ikke at du overreagerede. Det er et brud på netiketten
at reagere på sproglige fejl i en normal gruppe.

>Hvordan kunne du nære dig med den her?

Jamen jeg nærer mig normalt. Det var en enkeltstående svipser at
jeg jokede med din apostrof.

>I der egenligt et sted på nettet hvor man kan finde reg(e)ler for sådanne ting?

Det tror jeg ikke. De væsentligste sproglink er naturligvis

Sprognævnet:   http://www.dsn.dk/
Retskrivningsordbogen:   http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ro96

Du kan også læse og lære en del på Fidusos sider:
http://fiduso.dk/

Endelig er du velkommen til at spørge om alle mulige sproglige
fænomener i dk.kultur.sprog, også ganske enkle ting.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/

Fra : BORUM

Dato : 05-08-01 19:19

Du er godtnok Belastende at læse Bertel, få dig et liv!!!!!!
Hilsen Borum

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 06-08-01 15:34

Den Sun, 5 Aug 2001 20:19:18 +0200 skrev "BORUM"
<herslev@image.dk> :

>Du er godtnok Belastende at læse

Det er du også lidt..
Prøv at læse http://www.usenet.dk/netikette/quote.html og bliv
mindre belastende at læse.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-07-01 14:09

"Peter Bendtsen" wrote...

> Og så bruge 200 kr. per bruger på markedsføring. Og hvad
> er fint'en med det engelske hovedkvarter?

Sandsynligvis fordi man har engelske investorer og måske
også en del skattetekniske forhold.

Navnet blev ændret fra Daisy Net (UK) Ltd. pr. 24/01/2001.

/Peter

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-07-01 17:59

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> wrote:

>Navnet blev ændret fra Daisy Net

Åh, og nu er de ved at oprette en international kæde af ISP'er.
Det må jo være en daisy-chain.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."