Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 5D II battery
Fra : /Peter

Dato : 26-05-09 20:30

Jeg købte et uoriginalt battery, til min 5D II, sådan et hvor der følger
en særlig lader med.

Efter timers opladning fungerede det ikke i kamerate, jeg satte det i
den originale Canon lader (LC-E6)
og fik vist byttet lidt rundt på både den orig. og uorig. batteri og
lader.

Så nu er der inegn af batterierne der virker.

Hvis det originale batteri sættes den orig. lader, så blinker laderen
meget hurtig, og det bliver den ved med.
Spørgsmålet er nu om man kan resette det på en eller anden måde, der er
power på batteriet men jeg tror
"niveau-måleren" er i uorden.

Me det kan sagtens køre med batterigreb og alm. AA batterier, den viser
bare halvt opladet hele tiden.

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 26-05-09 22:17

<..>

Der er formentligt sket det, at begge batteriers indbyggede sikringskredsløb
har "slået fra". Dette er en permant tilstand som du desværre nok ikke kan
gøre noget for at "redde". Mange fotografer her i gruppen har dog haft fine
erfaringer med uoriginale batterier og ladere så det lyder altså lidt
mærkeligt.

Måske er den uoriginale lader defekt eller "for dårlig" og har ødelagt begge
batterier. Eller måske sidder der et "multistik" som vender forkert hvormed
begge batterier er blevet ladet med forkert polaritet og nu er ødelagt. Det
er i hvertfald ærgerligt hvis du nu står med to ødelagte batterier.

Prøv evt. at sætte begge batterier samtidig i batterigrebet og se om det
ænderer noget.

Mvh.
Anja

Fra : /Peter

Dato : 27-05-09 04:49

"Anja Dunning-Krüger" <spam@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ødelagte batterier.
>
> Prøv evt. at sætte begge batterier samtidig i batterigrebet og se om

OK , Anja mange tak, det vil jeg prøve.

Fra : Per Jensen

Dato : 27-05-09 00:04

/Peter wrote:
> [...]
> lader.
>
> Så nu er der inegn af batterierne der virker.

Sikringskredsløbet i Li-Ion batterier lukker ned hvis:

Overspænding IND, Underspænding på cellen, eller for høj strøm.

Det nulstilles igen ved at sætte på en lader der sætter korrekt
cellespænding over ladeterminalerne.

Det lyder som om, at den nye lader er seriøst defekt siden den ødelægger
sikringselektronikken helt.

Hvad spænding måler du på dine celler ?

// Per.

Fra : /Peter

Dato : 27-05-09 04:50

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cellespænding over ladeterminalerne.
>
> Det lyder som om, at den nye lader er seriøst defekt siden den

Mange tak, jeg måler 7.2 på det originale.