EU eller UK - hvem svindler mest?
Fra : Ukendt

Dato : 25-05-09 11:47

Nu har parlamentet jo fået konkurrence fra MPer fra UK. Har nogen et bud på
hvor svindelen er størst?

Det har jeg, - der er tale om langt større beløb i EU, - i UK var det
nærmest i småtingsafdelingen ved siden af "eksperterne" i EU-parlamentet.
Intet under at politikerne ikke har tid til politik, de skal jo sidde hjemme
og fidle med snyde-regnskaberne.

"Sidste år trak mørke skyer sig atter sammen over Bruxelles, da den britiske
MEP'er og liberale demokrat Chris Davies fik indsigt i en fortrolig rapport
om parlamentarikeres lønudgifter til assistenter. En udgift, der hvert år
løber op i 140 millioner euro.

Løn til mor og far
Rapporten beskrev MEP'ere, der udbetaler løn til familiemedlemmer eller
overfører penge til fiktive firmaer.

"Min første reaktion var at grine hysterisk. Jeg var overvældet af omfanget
af svindel og misbrug, der er i parlamentet. Vi tillader en praksis i
parlamentet, som vi ikke selv ville tillade i nogen anden europæisk
institution," siger englænderen.

Skandalen betød endnu en tur i mediemøllen for den hårdt prøvede
institution, men rapportens egentlige indhold er aldrig blevet offentligt
kendt.

"Helt beskæmmende var der flertal for, at rapporten og alle fremtidige
revisionsrapporter skal holdes fortrolige. Det er et skidt signal at sende,
hvis Parlamentet ønsker en reform," mener Davies.

Med medieskandalerne har som denne står EU overfor en kommunikativ
udfordring, siger Sine Nørholm Just, lektor på CBS med fokus på den
offentlige debat om og i EU."

---

Bemærk her nævnes KUN assistenter, som altså koster en milliard kroner, -
så kommer der "blyantspenge" og så videre og så videre. Hvordan kan man
stole på folk som er så tyvagtige og grådige? Men de HAR jo også fundet
løsningen, nemlig at skjule tallene for fremtiden, - de overvejede om en
simpel "korrigering" af tallene var nok, men endte med at det trods alt VAR
for vanskeligt med simpel variabel-svindel.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-09 12:44

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
> Nu har parlamentet jo fået konkurrence fra MPer fra UK. Har nogen et bud
> på hvor svindelen er størst?

I Dansk Folkeparti...?

Fra : Frank

Dato : 25-05-09 12:49

> I Dansk Folkeparti...?

Og hvilken fakta bygger du det på?

Eller har fordommenes automatpilot taget over?

Mvh
Frank

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-09 12:49

"Frank" <frank@nosmap.dk> wrote in message
> Hej
>
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hvilken fakta bygger du det på?
>
> Eller har fordommenes automatpilot taget over?

Det er jo det parti, hvor flest går ind for skatteunddragelse.

Fra : /Peter

Dato : 25-05-09 13:26

> "Frank" <frank@nosmap.dk> wrote in message

> Det er jo det parti, hvor flest går ind for skatteunddragelse.

Jeg tror du misforstår, det er det parti der går ind for at landsfjendlige
fremmede skatteundragere ryger ud af landet.

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-09 13:36

Christian R. Larsen wrote:
> "Frank" <frank@nosmap.dk> wrote in message

> Det er jo det parti, hvor flest går ind for skatteunddragelse.

Hold KÆFT hvor er du langt ude, - så det var det bedste du kunne komme op
med, - herregud.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-05-09 13:50

> Hold KÆFT hvor er du langt ude, - så det var det bedste du kunne komme op
> med, - herregud.

Lad nu være med at blive sur når du får svar som du har råbet i vinden. Og
jo, det ved vi begge, at du har.

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-09 16:23

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Lad nu være med at blive sur når du får svar som du har råbet i
> vinden. Og jo, det ved vi begge, at du har.

Så du mener det er helt fint at man svindler videre i EU, men mørklægger det
fremover?

I småtingsafdelingen: - at mene at sort arbejde er acceptabelt, er IKKE det
samme som at gå ind for skatteundragelse.

Arbejde som under ingen omstændigheder ville blive udført, hvis ikke det var
uden skat, det er ofte samfundsgavnligt.

Sort arbejde hvor der KUNNE være betalt normalt, dét er uacceptabelt. Du
sondrer overhovedet ikke, OG vi aner ikke om de 120 folk som stemmer DF og
har været med i din kæmpeundersøgelse, taler om det ene eller det andet.
HVAD vi ved fra en langt større undersøgelse fra Rockwool-fonden, er at 67%
er villige til at bruge eller udføre sort arbejde, altså langt flere end
dine dæmoniserede 41% af dem der stemmer DF.
OG vi kan IKKE komme op på 67% ved at hver evig eneste DFer har stemt JA, -
prøv nu at regne på det

Nå, men det er jo også bare pis, pjat og papir du kommer med, og du ved det
forhåbentlig selv.

Hvad vil du stille op med svindelen i EU? Hvad siger du til de mange
lobbyister som tjener kassen både i parlamentet og som lobbyister, uden at
man gør noget ved det?
Hvornår tager de gamle aftrædende politikere i EU-parlamentet sig sammen, og
slår i bordet og får ordentlige regler sat igennem? Gider de ikke, fordi de
er så tæt på pensionen, - som jo da også er så høj, at de kan bo på
Rivieraen og på Bali resten af deres dage?

Hvorfor skal vores fremtid bestemmes af den flok nokkefår? Hvornår får man
nok i befolkningerne, og jager snylterne ud af huset? "Either you must let
them carouse or you must carry them out of the house" - som en klog mand
sagde for 600 år siden.

Det var lige et par manende ord før den 7. Stem blankt, eller riv sedlen i
stykker, - eller riv din sofa i stykker og bliv hjemme.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-05-09 07:43

> Så du mener det er helt fint at man svindler videre i EU, men mørklægger
> det fremover?

Lad mig stille dig et simpelt spørgsmål:

Er det forhold, at der forekommer korruption i samtlige af verdens
demokratier, et udtryl for, at samtlige af verdens demokratiske
institutioner er forkert indrettede?

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-09 09:05

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
>
> Er det forhold, at der forekommer korruption i samtlige af verdens
> demokratier, et udtryl for, at samtlige af verdens demokratiske

Lad mig stille DIG et simpelt spørgsmål, er der forskel på at få en
latterlig gave, og så at kunne systematisk fuppe systemet for millioner af
kroner.

OG et andet simpelt spørgsmål, hvad tror DU der ville være sket i UK, hvis
parlamentsmedlemmerne som reaktion på opdagelsen af svindel med
skatteydermidler bare havde mørkelagt bilagene fremover?
Hvor mange timer tror DU de ville være blevet siddende på deres troner? I
modsætning til kejserdømmet EU, hvor man gør sit yderste for at svindel ikke
skal have nogen som helst konsekvenser, og for at skjule den for vælgerne.

PROPORTIONER kære ven, det er jo meget meget langt ude i hampen at
sammenligne den meget lille korruption vi har i DK, med fx Kina eller Kairo.
Alt bliver jo til vrøvl, når man mener at fuldstændig usammenlignelige ting
er "DET SAAAME" - fordi man bruger samme ORD for dem. Tænk over det.

Fra : *@ '

Dato : 26-05-09 15:01

On Tue, 26 May 2009 08:43:13 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Er det forhold, at der forekommer korruption i samtlige af verdens
>demokratier, et udtryl for, at samtlige af verdens demokratiske

sidestep igen engang hvor en ubehagelig sandhed om EU kommer på banen

i stedet for at få bugt med svindlen med EU-midler, vælger man igen at
skyde på budbringeren

mener du CRL at det er sådan EU bør fungere?

et meget godt middel til at få bugt med svindlen vil være at beskære
EU's budgetter med 10% om året indtil svindlen er stoppet

da en sådan beskæring vil ramme de involverede selv

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank

Dato : 25-05-09 13:53

> Det er jo det parti, hvor flest går ind for skatteunddragelse.

Nej - det er det parti hvor det største mindretal af vælgere ikke afviser
sort arbejde.

Dels er det ikke partiet, parties medlemmer, partiets valgte eller øvrige
repræsentanter der er omtalt i den meningsmåling, men parties vælgere. Og
det er en meningsmåling, ikke andet.
Og så er der en meget stor forskel på sort arbejde og den systematiske
udnyttelse af tilskudssystemer som visse af MEP'ere og visse medlemmer af de
engelske parlament har udført.

Så igen: Hvilken fakta bygger du din påstand på?

Eller er du så fordomsfuld at du bare kører på automatpilot?

Mvh
Frank

Fra : J. Nielsen

Dato : 25-05-09 17:54

On Mon, 25 May 2009 14:52:38 +0200, "Frank" <frank@nosmap.dk> wrote:

>Nej - det er det parti hvor det største mindretal af vælgere ikke afviser
>sort arbejde.

DF er blot et parti, hvor procentvis flere kalder en spade for en spade - i
modsætning til de hyklere der blot lirer de 'rigtige' svar af.

I en undersøgelse foretaget af Europa Kommisionen i 2007, svarede 24% af
danskerne ja til spørgsmålet "har du indenfor de sidste 12 måneder modtaget
serviceydelser du havde en god grund til at formode indeholdt udeklareret
arbejde?"

Hele 27% svarede ja til at have modtaget "udeklarerede" varer eller
tjenesteydelser. Det stemmer dårligt med de 13% i undersøgelsen som Christian
promoverer i sit seneste seneste korstog mod DF.

http://www.djoef.dk/online/view_artikel?ID=15456&preview=false
--

-JN-

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-09 18:43

J. Nielsen wrote:

> [...]
> tjenesteydelser. Det stemmer dårligt med de 13% i undersøgelsen som
> Christian promoverer i sit seneste seneste korstog mod DF.

Husk det ER finest at være hykler, dét får man point for hos "gode
mennesker", for det viser at man godt ved når man er på afveje. Hellere én
hykler i paradis, end syv spader der er dumme nok til at tale sandt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-05-09 13:37

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Med medieskandalerne har som denne står EU overfor en kommunikativ
> udfordring, siger Sine Nørholm Just, lektor på CBS med fokus på den
> offentlige debat om og i EU."

Jamen sådan er det hver gang korruptionsmentaliteten fra hovedsageligt
Sydeuropa bliver eksponeret. Man sætter hele EU-apparatet i skred for at
afsløre og stække sladrehanken, og derefter business as usual.

Ps: CRL er *meget* syg.

Mvh
Martin