Jelved fik guldur til 122.000 kr af Mærsk
Fra : Jesper

Dato : 23-05-09 20:12

...så det ku' godt være at De Radikale ikke skulle gå så højt op i Bendt
Bendsens golfferier!

http://www.bt.dk/article/20090523/nyheder/705230006/

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : P.N.

Dato : 23-05-09 20:43

> ..så det ku' godt være at De Radikale ikke skulle gå så højt op i Bendt
> Bendsens golfferier!

Nu er Jelved altså ikke minister mere.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-05-09 21:09

"P.N." <un@mail.tdc.dk> wrote in message news:gv9jkd$o07$1@aioe.org
> Nu er Jelved altså ikke minister mere.

Og så er deres hykleri helt iorden?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Jesper

Dato : 23-05-09 22:09

P.N. <un@mail.tdc.dk> wrote:

> Nu er Jelved altså ikke minister mere.

Nej, hun fik det da hun var minister!

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 23-05-09 21:05

> ..så det ku' godt være at De Radikale ikke skulle gå så højt op i Bendt
> Bendsens golfferier!
>
> http://www.bt.dk/article/20090523/nyheder/705230006/
>
> --

Nu er det sådan at gudmoren til en stabelafløbning eller navngivningen af et
skib, har alle dage fået en pæn gave af værft eller reder.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-05-09 21:20

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message
> Nu er det sådan at gudmoren til en stabelafløbning eller
> navngivningen af et skib, har alle dage fået en pæn gave af værft
> eller reder.

Og? det bliver det da ikke mere lovligt af.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 23-05-09 22:00

Fra : Thomas M

Dato : 24-05-09 08:42

N_B_DK wrote:

> Og? det bliver det da ikke mere lovligt af.

Du dokumenterer bare lige at det er ulovligt, og så er den i vinkel.

Kan du det?

--
/ Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 24-05-09 10:19

"Thomas M" <its@secret> wrote in message

> Du dokumenterer bare lige at det er ulovligt, og så er den i vinkel.
>
> Kan du det?

Du kan jo starte med at læse artiklen.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kim2000

Dato : 23-05-09 21:50

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det sådan at gudmoren til en stabelafløbning eller navngivningen af
> et skib, har alle dage fået en pæn gave af værft eller reder.

Ja, en flaske vin eller en buket blomster, sguda ikke 122.000 kroner. Det
lugter langt væk af bestikkelse. Gad vide hvilken lov hun har droppet for at
tilfredsstille rederen.....

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 23-05-09 22:05

> [...]
> lugter langt væk af bestikkelse. Gad vide hvilken lov hun har droppet for

Ja, det er meget normalt, nu er det ikke tale om en plastik motorbåd.

Fra : Jesper

Dato : 23-05-09 22:11

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> Nu er det sådan at gudmoren til en stabelafløbning eller navngivningen af et
> skib, har alle dage fået en pæn gave af værft eller reder.

....men som minister (Vicestatsminster i år 2000), så er en gave til
122.000 kr en del over kanten for det tilladelige!

Fra : Peter L

Dato : 24-05-09 06:57

> "Jesper" skrev:
> Jelved fik guldur til 122.000 kr af Mærsk [misundelsesytringerne er
> udeladt her]

Prisen for et Rolex guldur er ikke faldet ned fra himmelen, man fastsat af
kræmmerne. Sætter man en urmager til en løn på 100 kr. i timen (valgt for at
lette regnestykket) til at lave et Rolex ur, kan han næppe bruge 1220 timer
(mere end et halvt år) på det. Urene fremstilles industrielt og
matrialeforbruget er minimalt. Jeg har set Rolex-ure til 90 kr. på
markedsgaden i Beijing.

Hilsen Peter

Fra : E.M.

Dato : 24-05-09 07:10

Jeg har set Rolex-ure til 90 kr. på
> markedsgaden i Beijing.

Nok ikke ægte

E.M.

Fra : *@ '

Dato : 24-05-09 08:16

On Sun, 24 May 2009 08:10:17 +0200, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

> Jeg har set Rolex-ure til 90 kr. på
>>

>Nok ikke ægte
>
>E.M.

jeg har et Rolex Submariner men jeg tør ikke gå med det da jeg er
bange for at få nikkelallergi - det er købt i Thailand for ca. 100
kr.

og det er helt bestemt et ægte ur

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Thomas M

Dato : 24-05-09 08:45

*@ ' wrote:

> jeg har et Rolex Submariner men jeg tør ikke gå med det da jeg er
> bange for at få nikkelallergi - det er købt i Thailand for ca. 100
> kr.
>
> og det er helt bestemt et ægte ur

Ja, helt sikkert.

Jeg har en stor bro jeg gerne vil sælge dig. Den er billig. Er dog kun
interesseret hvis du betaler forud og selv afhenter den.

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 09:39

On Sun, 24 May 2009 09:45:08 +0200, Thomas M wrote:

> Ja, helt sikkert.

Selvfølgelig er det et ægte UR.

Det har visere der viser hvad klokken (sådan ca.) er.

Fra : N_B_DK

Dato : 24-05-09 10:18

> Ja, helt sikkert.
>
> Jeg har en stor bro jeg gerne vil sælge dig. Den er billig. Er dog kun
> interesseret hvis du betaler forud og selv afhenter den.

Hvilken del af et ægte ur er det du ikke forstår? hvor skrives der det
er et ægte Rolex?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Jensen

Dato : 24-05-09 09:31

On Sun, 24 May 2009 07:56:31 +0200, "Peter L" <plau@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har set Rolex-ure til 90 kr. på markedsgaden i Beijing.

Men de går sikkert også baglæns...

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 09:37

On Sun, 24 May 2009 07:56:31 +0200, Peter L wrote:

> [...]
> (mere end et halvt år) på det. Urene fremstilles industrielt og
> matrialeforbruget er minimalt. Jeg har set Rolex-ure til 90 kr. på

Altså lige bortset fra at det IKKE er Rolex-ure.

Et Rolex-ur koster det som folk vil betale for et Rolex-ur, hverken mere
eller mindre.

Fra : Peter L

Dato : 24-05-09 10:23

> Altså lige bortset fra at det IKKE er Rolex-ure.
>
> Et Rolex-ur koster det som folk vil betale for et Rolex-ur, hverken mere
> eller mindre.

Jeg ved ikke, hvorfor pressen vælger en pris på 122.000, når den lige så
godt kunne have valgt 1 milliard kr. eller 100 kr. Et ur er vel en lille
ting. Jeg har siden 1977 gået med ure med digital visning og kan ikke
længere aflæse tiden på de analoge ure. Hvis nogen tilbød mig et analogt
Rolex guldur, ville jeg takke nej. Når jeg skifter rem på mit Casio ur hos
en urmager i Danmark koster det 100 kr. Sidste år var jeg i Polen og fik
skiftet remmen i en kiosk for 16 kr.
Konklusion: Marianne har nok i god tro taget imod, hvad der prismæssigt
svarer til en bog eller et par flasker rødvin.

Hilsen Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 24-05-09 11:12

"Peter L" <plau@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke, hvorfor pressen vælger en pris på 122.000,

Du læste ikke artiklen?

citat:

- Bagefter tog jeg uret ned i ur-butikken og var ved at falde bagover
over prisen. Uret kostede en enorm skatteregning, siger Marianne Jelved,
der dengang også var vicestatsminister.

Er det pressen eller hende selv der udtalte sig om prisen?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 11:18

On Sun, 24 May 2009 11:22:53 +0200, Peter L wrote:

> Jeg ved ikke, hvorfor pressen vælger en pris på 122.000, når den lige så
> godt kunne have valgt 1 milliard kr. eller 100 kr.

Fordi det måske er vejledende salgspris.?

>Et ur er vel en lille
> ting. Jeg har siden 1977 gået med ure med digital visning og kan ikke
> længere aflæse tiden på de analoge ure.

Hvad kommer det Rolex ved.?

>Hvis nogen tilbød mig et analogt
> Rolex guldur, ville jeg takke nej.

Hvad kommer det sagen ved.?

> [...]

> Konklusion: Marianne har nok i god tro taget imod, hvad der prismæssigt
> svarer til en bog eller et par flasker rødvin.

Sludder. ALLE ved udmærket at et ægte Rolex-ur er MEGET dyrt og at Mærsk
ikke køber piratkopier på en badestrand i Thailand.

Ikke at jeg kalder det "bestikkelse" eller lignende, men det stiller
ligesom nogle billige golfture i relief. Det er hykleriet jeg kritiserer,
ikke et "latterligt" ur.

Fra : Kim2000

Dato : 24-05-09 11:18

"Steen A Thomsen" <"s_a_thomsen(krølle)yahoo(prik)com"> skrev i en
meddelelse news:bzgk6gcmb1ym.1ax7bb4he1n3p$.dlg@40tude.net...

> [...]
>
> Ikke at jeg kalder det "bestikkelse" eller lignende, men det stiller
> ligesom nogle billige golfture i relief. Det er hykleriet jeg kritiserer,

Når en erhvervsmand giver en erhvervsminister en gave til 122000 korner, så
kalder du det ikke bestikkelse???

Fra : Jesper

Dato : 24-05-09 13:31

> [...]
> Konklusion: Marianne har nok i god tro taget imod, hvad der prismæssigt
> svarer til en bog eller et par flasker rødvin.

Et ROLEX GULDUR koster ikke det samme som en en bog eller et par fl vin,
det ved Marianne Jelved ganske udmærket. Eller burde have vist. I
tvivlstilfælde kunne hun jo bare spørge embedsmændene til råds.