Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til tekst på billeder
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-05-09 20:06

Jeg er den type der normalt skriver lidt oplysninger bag på mine billeder
inden jeg sætter dem i album
- men nu må det være på tide at lave lidt tekst foran på billedet !

Har søgt lidt men syntes ikke det er let at finde noget!

Har tænkt mig noget med at hvis jeg havde en serie billeder fra samme
begivenhed ville jeg sætte samme tekst på dem på en gang
og andre billeder men en anden tekst.

Gerne med mulighed for lidt "baggrund" under teksten så den ikke forsvinder
"ind" i billedet.

Er der nogle programmer som måske kan opfylde disse mål ?

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : emjeppesen

Dato : 22-05-09 22:14

Claus Rasmussen skrev:

>Gerne med mulighed for lidt "baggrund" under teksten så den ikke forsvinder
>"ind" i billedet.
>
>Er der nogle programmer som måske kan opfylde disse mål ?

Det kan alle billedbehandlingsprogrammer klare.
Hvilket program bruger du til at redigere dine billeder med?

Hilsen emj

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 24-05-09 17:24

> Det kan alle billedbehandlingsprogrammer klare.
> Hvilket program bruger du til at redigere dine billeder med?
>
> Hilsen emj

Jeg bruger CS3 og Lightroom
Er der en let møde i et af de programmer?

Mvh
Claus

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-05-09 02:15

Claus Rasmussen wrote:

> Jeg bruger CS3 og Lightroom
> Er der en let møde i et af de programmer?

Har du prøvet at kigge på batch jobs i photoshop? Tror godt du kan bede
den om at skrive samme tekst ind i en række filer. Men hvorfor ikke
gemme den slags i exif data så du ikke ændre selve billed-indholdet?

Fra : Steen J

Dato : 24-05-09 21:09

"Claus Rasmussen" <tvmania@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsvinder "ind" i billedet.
>
> Er der nogle programmer som måske kan opfylde disse mål ?

Måske dette:
http://www.photowatermark.com/

/Steen