"Åbne" Dock vha tastatur
Fra : Steen

Dato : 22-05-09 16:49

Jeg har glemt hvordan det er, man fremhæver dock'en, og vælger fx at
starte Safari.

Nogen hjælp at hente?

--
Steen

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-09 19:20

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jeg har glemt hvordan det er, man fremhæver dock'en, og vælger fx at
> starte Safari.
>
> Nogen hjælp at hente?

Æble->Dock->Skjul/Vis dock

Her kan du også se tastaturgenvejen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-09 21:09

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jeg har glemt hvordan det er, man fremhæver dock'en, og vælger fx at
> starte Safari.
>
> Nogen hjælp at hente?

Du kan ikke styre start af programmer via docken, men du kan bruge
Sportlight til at starte programmer. tast cmd+mellemrumstast for at få
spotlight menuen, tast så f.eks. "Saf" og det første hit er
sandsynligvis Safari. Tast enter for at starte Safari

/thomas

Fra : Steen

Dato : 23-05-09 12:55

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> spotlight menuen, tast så f.eks. "Saf" og det første hit er
> sandsynligvis Safari. Tast enter for at starte Safari

Jeg mente bare, at man kunne bruge tastaturet til at få en oversigt at de
åbne programmer, i en linie midt på skærmen, og vha den bladre mellem
forskellige åbne programmer (det var bare mig der forklarede det forkert).
Desværre er min MacBook på værksted, så jeg sidder pt og banker løs på en
Vista.

--
VistaSteen

Fra : Jon

Dato : 23-05-09 13:15

> Du kan ikke styre start af programmer via docken,

Jo, vel?

Hos meg er Ctrl-F3 det som åpner docken. Taster jeg da den eller de
første bokstaver i et program som ligger i dock, så det blir markert,
kan jeg bare trykke Enter, så starter programmet.

Men det må altså ligge i docken fra før.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-09 21:50

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> kan jeg bare trykke Enter, så starter programmet.
>
> Men det må altså ligge i docken fra før.

ah .. smart .. den kendte jeg ikke.

Spotlight metoden er dog stadig hurtigere...

(/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-05-09 05:58

On May 23, 1:54 pm, "Steen" <isteen+use...@gmail.com> wrote:

> Jeg mente bare, at man kunne bruge tastaturet til at få en oversigt at de
> åbne programmer, i en linie midt på skærmen, og vha den bladre mellem
> forskellige åbne programmer (...)

Det kan du da snildt. Æble+tab.

--
Michael Knudsen

Fra : Steen

Dato : 23-05-09 13:37

"Michael Knudsen" <micknudsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> Jeg mente bare, at man kunne bruge tastaturet til at få en oversigt at de
> åbne programmer, i en linie midt på skærmen, og vha den bladre mellem

Aha! Man takker ydmygst - nu er det bare et spørgsmål om at få min Mac
tilbage, inden jeg glemmer det
--
VistaSteen