Endometriose?
Fra : MariaSeifert

Dato : 30-07-01 22:55

ENDOMETRIOSE!
Er der nogle der kender til denne sygdom?
Jeg ville gerne høre fra nogle der evt. har eller har haft denne sygdom
og er blevet behandlet eller skal behandles for det.
Det er en lidt usædvanlig sygdom så jeg ville gerne vide hvad der er at
vide om den. Jeg har læst om den på nettet men ville gerne høre fra
nogle der har været igennem det og lægers forslag osv.
Jeg mener selv jeg har denne sygdom men har ikke været til lægen.
(lægebesøg er ikke min stærke side)

Need info!!

//Maria

http://www.kandu.dk/

Fra : Laa

Dato : 31-07-01 00:06

MariaSeifert <MariaSeifert.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:WGk97.1933$V53.272488@news000.worldonline.dk...
> [...]
> nogle der har været igennem det og lægers forslag osv.
> Jeg mener selv jeg har denne sygdom men har ikke været til lægen.

Hej Maria
Har du været på www.netdoktor.dk ? Der findes yderligere oplysninger samt en
ret god debatgruppe vedr. endometriose, med erfaringer, gode råd, link til
endometrioseforeningen osv.

Jeg har selv været igennem undersøgelser for denne sygdom, men havde den
heldigvis ikke. Gynækologen sagde derudover, at "alle" symptomer kan passe
på endometriose, så den eneste sikre måde at diagnostisere på er -
desværre - nok et lægebesøg og en evt. henvisning.

Held og lykke til dig!
Hilsen Lise

Fra : jpholm

Dato : 31-07-01 11:31

> Jeg mener selv jeg har denne sygdom men har ikke været til lægen.
> (lægebesøg er ikke min stærke side)

Hej Maria,

NetDoktor og newsgroups er fremragende redskaber til at hente oplysninger/få
besvaret sine spørgsmål, FØR eller EFTER man går til lægen.
Jeg er selv stud.med og ved hvor let man pludselig kan synes at have de
første tyve eksotiske sygdomme, når man læser hvilke symptomer de
giver....derfor er det vigtigt at man ikke forsøger at stille en diagnose
selv, men istedet konsulterer sin læge. Hvis du har tænkt dig at sætte dig
ind i sygdomsbilledet før du går til lægen, er det selvfølgelig fint. Men
sørg nu for at gå til læge....det vil spare dig en masse tid og energi - og
forhåbentlig nogle bekymringer!

bedste hilsener,
jonas.