|
| IT Supporter = beskyttet titel? Fra : brian@menuen.dk |
Dato : 12-03-09 07:10 |
|
Hej gruppe
Nogen der kan fortælle mig om "IT Supporter" er en beskyttet titel??
Det er i hvert fald navnet på en uddannelse, men jeg ved ikke om der
er yderligere krav??
Gerne henvisning til kilde for det står med denne titel.
På forhånd tak
Brian
| |
Uffe Kousgaard (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Kousgaard |
Dato : 12-03-09 15:10 |
|
<brian@menuen.dk> wrote in message
news:997e7b5e-fd96-4bcc-b4f0-a92c5084d193@z1g2000yqn.googlegroups.com...
> Nogen der kan fortælle mig om "IT Supporter" er en beskyttet titel??
Næppe, men se nærmere her om beskyttede titler:
http://da.wikipedia.org/wiki/Beskyttet_titel
| |
Niels P Sønderskov (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 12-03-09 17:26 |
|
brian@menuen.dk skrev:
> Hej gruppe
>
> Nogen der kan fortælle mig om "IT Supporter" er en beskyttet titel??
> Det er i hvert fald navnet på en uddannelse, men jeg ved ikke om der
> er yderligere krav??
> Gerne henvisning til kilde for det står med denne titel.
Nej, det kan du roligt kalde dig.
--
Niels
| |
Knut (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Knut |
Dato : 12-03-09 17:35 |
|
"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message
news:49b93789$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> brian@menuen.dk skrev:
>> Hej gruppe
>>
>> Nogen der kan fortælle mig om "IT Supporter" er en beskyttet titel??
>> Det er i hvert fald navnet på en uddannelse, men jeg ved ikke om der
>> er yderligere krav??
>> Gerne henvisning til kilde for det står med denne titel.
>
> Nej, det kan du roligt kalde dig.
>
Også selv om du ikke aner en hujende fis og IT!
Knut
| |
BigMac (12-03-2009)
| Kommentar Fra : BigMac |
Dato : 12-03-09 18:08 |
|
"Knut" <e-postost@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:49b939c9$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message
> news:49b93789$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> brian@menuen.dk skrev:
>>> Hej gruppe
>>>
>>> Nogen der kan fortælle mig om "IT Supporter" er en beskyttet titel??
>>> Det er i hvert fald navnet på en uddannelse, men jeg ved ikke om der
>>> er yderligere krav??
>>> Gerne henvisning til kilde for det står med denne titel.
>>
>> Nej, det kan du roligt kalde dig.
>>
>
IT - Ing.. >
| |
Trine Kornum Christi~ (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Trine Kornum Christi~ |
Dato : 12-03-09 19:53 |
|
"Knut" <e-postost@mail.dk> writes:
> Også selv om du ikke aner en hujende fis og IT!
Jeg troede det var et krav for at kalde sig IT-supporter? ;)
Mvh Trine
--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde
http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg
| |
brian@menuen.dk (13-03-2009)
| Kommentar Fra : brian@menuen.dk |
Dato : 13-03-09 04:13 |
|
On 12 Mar., 17:25, Niels P Sønderskov <npson...@gmail.com> wrote:
> Nej, det kan du roligt kalde dig.
øv... min arbejdsgiver vil give mig den titel... Men er lidt træt af
at skulle have titel som er navnet på en uddannelse som er lavere
niveau end den datamatiker jeg har...
Men tak for hjælpen...
Mvh Brian
| |
Hans Kjærgaard (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Kjærgaard |
Dato : 13-03-09 12:30 |
|
On Fri, 13 Mar 2009 03:13:28 -0700 (PDT), brian@menuen.dk wrote:
>On 12 Mar., 17:25, Niels P Sønderskov <npson...@gmail.com> wrote:
>> Nej, det kan du roligt kalde dig.
>
>øv... min arbejdsgiver vil give mig den titel... Men er lidt træt af
>at skulle have titel som er navnet på en uddannelse som er lavere
>niveau end den datamatiker jeg har...
Der findes faktisk 2 uddanelser der begge hedder IT Supporter, der er
ret forskellige både i indhold og længde. Den ene er en ungdoms
uddanelse under matalindustrien og den anden er et kursusforløb.
Det er ret normalt at en arbejdsgiver ønsker at uddele titler der
intet har med uddanelse/kvalifikationer at gøre, det skyldes ofte et
ønske om at få et bestemt billed frem udadtil, dog kan det også være
et udtryk for manglende indsigt i hvad et givent stykke arbejde
indeholder (Ja, arbejdsgivere / ledere kan godt være uvidende om hvad
deres medarbejdere egentlig laver, og hvilke kvalifikationer dette
kræver)
Der er nok ikke meget andet at gøre end at prøve at få en mere korrekt
titel af frivillighedens/forhandlingens vej, evt. via en tillidsmand
på arbejdspladsen.
/Hans
| |
Uffe Kousgaard (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Kousgaard |
Dato : 13-03-09 13:07 |
|
"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
news:nbgkr4lu9vftrt8d8i17mmf10nnle2p5m9@4ax.com...
>
> Der er nok ikke meget andet at gøre end at prøve at få en mere korrekt
> titel af frivillighedens/forhandlingens vej, evt. via en tillidsmand
> på arbejdspladsen.
Hvis nu "IT support" beskriver Brians opgaver meget godt? Problemet er
måske, at han er overkvalificeret til stillingen.
| |
Hauge (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 13-03-09 18:19 |
|
Uffe Kousgaard wrote:
> Problemet er
> måske, at han er overkvalificeret til stillingen.
Så ville han jo nemt kunne vælge et job der passer til uddannelsen.. Eller
måske ikke.
/Hauge
| |
Allan Olesen (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 13-03-09 21:11 |
|
Uffe Kousgaard wrote:
> Hvis nu "IT support" beskriver Brians opgaver meget godt? Problemet er
> måske, at han er overkvalificeret til stillingen.
Efter min mening er problemet nærmere, at "IT-supporter" er et tåbeligt
navn på en uddannelse.
Det beskriver en stilling, ikke en uddannelse.
--
Allan Olesen
| |
Knut (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Knut |
Dato : 13-03-09 19:01 |
|
<brian@menuen.dk> wrote in message
news:2a733c3d-62de-4e71-bbf2-81275b0ab904@w34g2000yqm.googlegroups.com...
On 12 Mar., 17:25, Niels P Sønderskov <npson...@gmail.com> wrote:
> Nej, det kan du roligt kalde dig.
øv... min arbejdsgiver vil give mig den titel... Men er lidt træt af
at skulle have titel som er navnet på en uddannelse som er lavere
niveau end den datamatiker jeg har...
Men tak for hjælpen...
Er det ikke mere interessant hvad hyren er ?
For min skyld må firmaet kalde mig fejedreng, gigolo eller adm. direktør som
de vil, bare de betaler mig prisen.
Knut
| |
Leif Neland (17-03-2009)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 17-03-09 00:14 |
|
brian@menuen.dk skrev:
> On 12 Mar., 17:25, Niels P Sønderskov <npson...@gmail.com> wrote:
>> Nej, det kan du roligt kalde dig.
>
> øv... min arbejdsgiver vil give mig den titel... Men er lidt træt af
> at skulle have titel som er navnet på en uddannelse som er lavere
> niveau end den datamatiker jeg har...
>
Hvis din funktion er IT-support, så er det vel ligegyldigt om du har en
uddannelse som datamatiker, slagter eller lokofører.
Leif
| |
N/A (17-03-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 17-03-09 00:14 |
|
| |
|
|