Røde øjne
Fra : Michel Jatone

Dato : 30-07-01 21:41

Hvad skal man gøre hvis ens øjne fra tid til anden er lidt
blodsprængte, eller i hvert fald røde?
Rense med saltvand, eller andet?

På forhånd tak.
Michel

Fra : Mikkel Krogh

Dato : 30-07-01 21:54

Hej!

Allerførst ville det være en god ide at finde ud af hvorfor øjet bliver
rødt. Herefter er det måske muligt helt at undgå at det bliver rødt hvis du
finder den udløsende årsag.

Har du fx overvejet om du kunne være allergisk over for noget?

MVH

Mikkel Krogh

Fra : jpholm

Dato : 31-07-01 11:25

> Hvad skal man gøre hvis ens øjne fra tid til anden er lidt
> blodsprængte, eller i hvert fald røde?
> Rense med saltvand, eller andet?

Hmm. Hvis det virkelig går dig på og der ikke er nogen speciel årsag til
rødfarvningen af dine øjne, fås der vist et produkt i matas der hedder
"eyelite". En af mine venner bruger det af og til - med stor effekt!

jph.

Fra : Ove

Dato : 02-08-01 08:28

"jpholm" skrev d. 31-07-01 11:25 dette indlæg :

> [...]
>
> jph.
> Jeg har det samme problem med røde øjne lejlighedsvis, og mener at det
blandt andet kan være mit forhøjede blodtryk der kan være årsagen.
Ligeledes har jeg lagt mærke til at når jeg har drukket rødvin, bliver
det også mere udtalt.

http://www.kandu.dk/