Samlebåndsaflugtning for små husstande
Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-09 20:16

Samlebåndsaflugtning for små husstande
Folk er i vane med at skide og pisse i samme toilet, men svenskere og
franskmændene bruger ofte et toiletdesign, hvor det faste og det flydende
løber ud i hvert sit rør . Ved nogen hvordan diarre tackles? Det er nok
et overkommeligt miniproblem.
Førnævnte metode vedr husdyr tænkes brugt til de få husstande, der gider
afvikle det indarbejdede træk og slip.Jeg frygter en alderdom, hvor jeg er
bundet til sengen og ikke kan komme til toilet, og vedr urin er problemet
let,når man drikker så meget dyr sodavand og sprut i flasker med skruelåg,
og jeg tisser i en plastikkop og hælder det via tragt ned i
engangsemballagen, skruer låg tæt på og slynger denne over i et fjernt
hjørne hvor en månedlig hjemmehjælper kunne fjerne dem, hvis jeg en dag
bliver ude af stand til det.
Vedr afføring har jeg en plastik-si med kasserolleform med hank og om
den har jeg lagt en plasticpose og mens jeg sidder på min sofa og skriver
på computeren kan jeg let rykke frem til kanten så åbningen af
plastikposen er under røvhullet og så presser jeg, og pølsen slanger sig
i plastikposen og hvis jeg ikke var i eksperimentfase ville jeg nok hælde
samme rumfang mel oveni, og massere mel og lort til en homogen dej
plastikposen og denne er FULDSTÆNDIG lugtløs, selv i et meget, meget varmt
rum,, fordi melen suger alt vand ud af lorten og bakterierne dør.
Jeg og andre har en aversion mod at bruge godt menneskemad, mel, til
at smide ud (selvom det er meget billigt) , og bl.a. derfor - og for at få
et egnet gødningsprodukt, som kan iblandes landbrugs (eller have) jord
(helt uden lugt fra jorden) - så eksperimenterer jeg med
bagegærtilsætning og minimal melbrug for at opnå et knastørt pulver/flager.
Gæren(hvor jeg bruger tørgær) er iblandet en anelse mel og vand og
arbejdes ind i lorten og en konkurrerende mikrobeproces vil så minimere
den, der normalt skaber lugtstoffer, og selv i fugtigt vejr og indendørs
kan jeg med kagerulle fordele ""dejen" i et tyndt lag mellem to ark
bagepapir (evt aviser) og den første time er der en MEGET SVAG
lort-bagegær-lugt, hvis jeg tørrer bagepapiret en meter fra min
arbejsplads, men siden er lorten knastør og kan drysses ned i en
bradepande, hvor jeg hælder urin eller delvis indtørret urin på, og fordi
alle lortebakterier er døde, vil der ikke være urease-enzym der skaber
ammoniak, så ingen gyllelugt opstår og gentages urinoverhældningen et par
gange fås et højkoncentreret gødningspulver.
I stor stil kunne dette revolutionere landbruget.
Man skal huske at 1. Helt som med hundeposer er ingen hånd i kontakt med
lort 2. Kageruller kan, hvis man gider, flade dej ud til
kvartmilimetertyndt lag og efter tørring er det tyndere end papir og kan
suge urin og er god basis for at tørre urin, også uden solskin. Dansk vejr
er ikke godt til tørring men jeg tror at et højhus med cirkulerende
svinelort og pis bestanddele kan omdanne hele Sjællands svineekskrementer
til bekvemt gødning.
Et tørringsanlæg ved hver svineproducent, er nok det klogeste.