Pædofile skal tvinges i behandling
Fra : Kim2000

Dato : 09-05-09 18:14

Pædofile skal i behandlingen siger politikerne i folketinget.

Men for hulen da, når eksperterne siger at det ikke nytter en dyt at
tvangsbehandle folk, så må man vel for pokker lytte til eksperterne.

En løsning på at de ikke vil i behandling kunne jo så være at man ikke slap
dem ud igen, før de går i behandling og vurderes som helbredte.

Nu har der fx været den der udsendelse om Martin, der misbrugte børn i en
børnehave. Han fik 3 års fængsel, men hvad så? Hvad skal man gøre ved sådan
en fætter? Han kommer ud senest i 2010 uanset om han er helbredt eller ej.

Fra : Krumme

Dato : 09-05-09 22:17

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> børnehave. Han fik 3 års fængsel, men hvad så? Hvad skal man gøre ved
> sådan en fætter? Han kommer ud senest i 2010 uanset om han er helbredt

Tvangskastration!

Det plejer sgu at hjælpe

Krumme

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-05-09 23:28

"Krumme" <kkolsen@email.dk> wrote in

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Tvangskastration!
>
> Det plejer sgu at hjælpe
>
> Krumme

Du er sgu da ikke rask, pædofile er en gevinst for samfundet, lær af Bo
Warming, han har det rigtige syn på den sag.

Så gør mig en tjeneste, hop i havet underyder.

--
/Frank

Fra : JBH

Dato : 10-05-09 00:09

"Frank Leegaard" <frank@leegaard.invalid> skrev i en meddelelse
> "Krumme" <kkolsen@email.dk> wrote in

> Du er sgu da ikke rask, pædofile er en gevinst for samfundet, lær af Bo
> Warming, han har det rigtige syn på den sag.

Bo W. er en sær stodder, men du er sgu da syg i roen, når du billiger den
slags, fy for satan..

/JBH

Fra : Krumme

Dato : 10-05-09 10:25

> [...]
> Warming, han har det rigtige syn på den sag.
>
> Så gør mig en tjeneste, hop i havet underyder.

Underyder???

jeg yder sgu mere til samfundet end du nogensinde kommer til!

Og så har du ikke børn kan jeg forstå!

Krumme

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-05-09 10:32

"Krumme" <kkolsen@email.dk> wrote in news:gu66gi$o5g$1
@newsbin.cybercity.dk:

Bo

> Underyder???
>
> jeg yder sgu mere til samfundet end du nogensinde kommer til!
>
> Og så har du ikke børn kan jeg forstå!

Jeg er systemansvarlig og tjener 50-65.000kr pr. mdr.

Om jeg har børn rager ikke dig, hop nu bare i havet din nar.

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 12:12

"Frank Leegaard" <johnny@frank.sameshit> skrev i meddelelsen
> [...]
>>

> Jeg er systemansvarlig og tjener 50-65.000kr pr. mdr.
>
> Om jeg har børn rager ikke dig, hop nu bare i havet din nar.

Om lidt græder han og hulker akkurat som Thorbjørn, at du nu er skyld i
at han måske begår selvmord, og han udmaler sig - akkurat som Thorbjørn
gør det - at Ekstra Bladet vil have en overskrift om at en
systemansvarlig opfordrer folk til selvmord.
Prøv bare at se hans andre udgydelser i denne gruppe.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 10-05-09 13:12

Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> gør det - at Ekstra Bladet vil have en overskrift om at en
> systemansvarlig opfordrer folk til selvmord.

Jeg kom iøvrigt til at tænke på noget - var det ikke først efter maj at
du havde tid til at debattere i denne gruppe?

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 14:07

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kom iøvrigt til at tænke på noget - var det ikke først efter
> maj at du havde tid til at debattere i denne gruppe?

jo, jeg er desværre nem at "fange" i disse diskussioner, men du har helt
ret. Jeg bør læse noget mere -jeg har en hel del at nå.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-09 15:31

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message
>Jeg bør læse noget mere -jeg har en hel del at nå.

Det er nok det mest sande du nogensinde har skrevet.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Krumme

Dato : 10-05-09 16:58

">
> Jeg er systemansvarlig og tjener 50-65.000kr pr. mdr.
>
> Om jeg har børn rager ikke dig, hop nu bare i havet din nar.
>
> --
> /Frank

Hvis du havde børn, så tænkte du måske på dem næste gang en pædofil piller
ved børn.
Jeg håber sgu godt nok ikke du har børn, hvilket nok også er meget godt for
menneskeheden at en som dig ikke har reproduceret sig selv.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 12:10

"Krumme" <kkolsen@email.dk> skrev i meddelelsen

> Underyder???
>
> jeg yder sgu mere til samfundet end du nogensinde kommer til!

ja, det tror jeg da på - du yder en masse pis og lort fx i denne gruppe,
så det er dit bidrag til samfundet.

Fra : Krumme

Dato : 10-05-09 16:57

"kommer til!

> ja, det tror jeg da på - du yder en masse pis og lort fx i denne gruppe,
> så det er dit bidrag til samfundet.

Du er nu yderst uintelligent at høre på, godt mine børn ikke bliver
undervist af dig!

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 19:28

> "kommer til!

> Du er nu yderst uintelligent at høre på, godt mine børn ikke bliver
> undervist af dig!

Det er deres tab og mit held. Fjolser som dig ville jeg nødig skulle
"sparre" med til skole-hjemsamtalerne.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 10-05-09 12:13

Frank Leegaard skrev:

> Du er sgu da ikke rask, pædofile er en gevinst for samfundet, lær af Bo
> Warming, han har det rigtige syn på den sag.
>
> Så gør mig en tjeneste, hop i havet underyder.

Bare for en god ordens skyld. Det er på mode at imitiere andre
usenetskribenter.

Jeg tror det er Franks tur...

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 12:32

> Bare for en god ordens skyld. Det er på mode at imitiere andre
> usenetskribenter.
>
> Jeg tror det er Franks tur...

Uanset hvem det måtte være, så ville det klæde dig, der er så optaget af
fundats og netikette, at undlade at skrive med tegnsættet quoted
printable eller noget der på tilsvarende vise ikke viser det rigtige
tegnsæt i nyhedsgrupperne her som er tekstbaserede. Det er irriterende
og er i strid med netiketten som du jo holder så meget af.

"I de danske grupper anvendes ISO-8859-1, også kaldet Western-1, til
repræsentation af tegn. Newsreadere er indstillet til dette tegnsæt, men
UTF-8 er nu (maj 2008) godt på vej til at blive indført. Så længe man
skriver rent danske tekster, er der dog ingen grund til at droppe
ISO-8859-1.

Der findes en gammel standard, som hedder Quoted Printables, der sørgede
for at 8-bit tegn kunne sendes igennem et 7-bit system men dem er der
vist ikke flere af tilbage. Den skal man ikke bruge bl.a. også fordi
enkelte læseprogrammer ikke kan omsætte de koder rigtigt. "

http://www.usenet.dk/?side=teknik=?

I øvrigt skriver du i emneboksen følgende:

UTF-8?B?UO+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+/vQ==?=
=?UTF-8?B?77+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+9?= =?UTF-8?B?77+977+977+977+9?=Som altså ikke siger noget andet end at det begynder med et p og så stårder en hel masse rektangler ved siden af hinanden.Fortsæt i stedet med en ordentlig nyhedslæser.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-05-09 12:37

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in

> [...]
> end at det begynder med et p og så stårder en hel masse rektangler
> ved siden af hinanden.Fortsæt i stedet med en ordentlig nyhedslæser.

Det er da din newsreader der er noget lort, enhver nogenlunde normal
person bruger sgu da ikke windowsmail til usenet.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 12:47

"Frank Leegaard" <frank@leegaard.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er da din newsreader der er noget lort, enhver nogenlunde normal
> person bruger sgu da ikke windowsmail til usenet.

Min nyhedslæser er den der benyttes af ca. 95 procent af dem alle -det
er altså et flertal der benytter den. Du kan ikke lide den, det er
trist, men den opfylder mit behov og den kan læse alle de indlæg jeg
modtager undtagen visse af dem med quoted printable o.lign. som IKKE er
standard, jf. mit citat fra netiketten.

Hvis folk blot ville følge dette, så ville der ingen problemer være, og
da jeg kan læse de allerfleste indlæg her, så er det åbenlyst ikke mig
der har et problem - endsige min nyhedslæser.

Jeg anvender windows mail der i forskellige afskygninger har tjent mig
trofast i flere år, men det er da fint at du nu pludselig regner mig for
unormal - det kan man vist kalde en form for paradigmeskift midt i det
hele.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 13:20

On Sun, 10 May 2009 13:47:24 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Hvis folk blot ville følge dette, så ville der ingen problemer være, og
> da jeg kan læse de allerfleste indlæg her, så er det åbenlyst ikke mig
> der har et problem - endsige min nyhedslæser.

Jo, Jeg kan læse ALLE indlæg, undtagen dem som Windows Mail laver lort i.

> [...]
> trofast i flere år, men det er da fint at du nu pludselig regner mig for
> unormal - det kan man vist kalde en form for paradigmeskift midt i det

Tja. Lort må smage godt, for 100 mill fluer kan da ikke tage fejl.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 14:21

Arne H. Wilstrup skrev:

> Min nyhedslæser er den der benyttes af ca. 95 procent af dem alle -det

Sjovt tal :) Hvor har du det fra?

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 14:35

> Sjovt tal :) Hvor har du det fra?

Der var en gang en der havde lavet en statistik over det på nettet. Jeg
kan ikke finde den igen, men det fremgik dog af denne liste at min
nyhedslæser var langt den største. Det kan være at de 95 procent er
noget over målet, men det var på det lav, og det var uden tvivl den
nyhedslæser der havde det største antal brugere.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 15:25

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> noget over målet, men det var på det lav, og det var uden tvivl den
> nyhedslæser der havde det største antal brugere.

Nå, jeg søgte lidt på Google og fandt nedenstående:

http://news.frostbyte.dk/useragent

I 2009 stod Microsoft Windows Mail for ~16 % af indlæggene i det som
frostbyte overvåger som vist er dk.* grupperne, så det gælder vist ikke
mere. Jeg syntes også tallet var højt :)

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 15:44

> [...]
> frostbyte overvåger som vist er dk.* grupperne, så det gælder vist
> ikke mere. Jeg syntes også tallet var højt :)

'Hmm! det var mindre end jeg troede, men jeg bemærker at ifølge dit link
så står der faktisk et total på

1.957.408 (53,79%) med Microsoft Outlook Express, altså er det meget
mere end 16 procent som du skriver.

Du kan så hævde at dette program er Windows mail, men det er det samme
som outlook express og det er blot navnet der er udskiftet. Der er ingen
væsentlige forskelle på den version jeg benytter og så de tidligere
versioner udover navnet.

Og her er det morsomt at BW er den mest skrivende, efterfulgt af blandt
andre Per V og NoBrainDk samt Frank Leegaard. Hverken du eller jeg er
gode nok til at komme med på den liste, men du benytter dig jo heller
ikke af MS.

Men når det er sagt, så kan je gse at du altså hævder noget om Windows
Mail. Den argumentation har været oppe at vende før. Desværre holder den
ikke en meter. Dels har windows mail kun været på banene i relativ kort
tid, og dels gælder det, som jeg allerede har skrevet, at OE og WM stort
set er det samme program. Man har blot skiftet navnet. Man kunne lige så
godt have beholdt navnet og lavet en ny version.
Det svarer jo akkurat til at man ville hævde at MS ikke er så stort et
foretagende, at det ikke har nogen særlig markedsandel fordi man nu har
erstattet ordet "Windows 95" med Vista Ultimate - og så er det pludselig
ikke det samme program.

Det er naturligvis rigtigt at der er forskel på programmerne, men det
ville så være lige så rigtigt at erstatte de forskellige versioner af
Thunderbird, Forte Agent etc således at de optrådte for sig selv iht.
deres versionsnummer og så ville billedet se meget anderledes ud.

Nej, vi bliver nødt til at konstatere at OE og WM er et og samme program
kun afløst af forskellige versioner, og så ville vi altså få et godt
stykke over de 16 procent som du hævder. Vi ville få en samlet styrke på
omkring 70 procent, hviklet er et godt stykke under de 95 procent jeg
hævdede, men dog ikke alene et gevaldigt stykke over de øvrige
programmer af samme type, og også - selv uden WM - ville være det
største og mest benyttede program til nyhedslæsning overhovedet i
Danmark.

Det essentielle er vel at det er det allerstørste og de øvrige
programmer halter gevaldigt bagefter også hvad angår antallet af
brugere.

Forte Agent, som er det næststørste, har en total på 7, 5 procent. Og
selvom vi kun anvender opgørelsen på Windows Mail, hvilket jeg finder
forkert og manipulativ, så er WM stadig over dobbelt så stort som Forte
Agent.

På den baggrund har jeg fremlagt min "bevisbyrde".

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 16:17

Arne H. Wilstrup skrev:

> 'Hmm! det var mindre end jeg troede, men jeg bemærker at ifølge dit link
> så står der faktisk et total på
>
> 1.957.408 (53,79%) med Microsoft Outlook Express, altså er det meget
> mere end 16 procent som du skriver.

Totalen er over ALLE årene. Jeg henviser eksplicit til 2009. Her er
Outlook Express noteret for ~33%, hvilket sammen med de ~16% for Windows
Mail giver ~50%. For 2009.

> Men når det er sagt, så kan je gse at du altså hævder noget om Windows
> Mail. Den argumentation har været oppe at vende før. Desværre holder den
> ikke en meter. Dels har windows mail kun været på banene i relativ kort

Jeg konstaterer bare at det program du bruger står på listen med det
pågældende procenttal.

> foretagende, at det ikke har nogen særlig markedsandel fordi man nu har
> erstattet ordet "Windows 95" med Vista Ultimate - og så er det pludselig
> ikke det samme program.

Rent teknisk er der også en verden til forskel på de to. Dit eksempel
er derfor ikke godt :D

> På den baggrund har jeg fremlagt min "bevisbyrde".

Tjah. Du har valgt at kigge på "total"-søjlen, og jeg kigger på
2009-søjlen.

Det er også lige meget. Jeg fandt bare noget der kom med et konkret tal
i en vift-med-armene situation.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 16:22

> [...]
> pågældende procenttal.

> Rent teknisk er der også en verden til forskel på de to. Dit eksempel

Der er ikke "rent tekniske" en verden til forskel på de to programmer:
Outlook Express og Windows Mail- de er i bund og grund de samme
programmer - tilsat lidt ekstra i det sidste som det sig hør og bør. Så
det er et udmærket eksempel jeg anvender her. Og stadig er det over 50
procent i modsætning til de andre programmer.

> Tjah. Du har valgt at kigge på "total"-søjlen, og jeg kigger på
> 2009-søjlen.

Det er fuldkommen ligegyldigt i denne sammenhæng - selv WM ligger over -
langt over - de øvrige.

> Det er også lige meget. Jeg fandt bare noget der kom med et konkret
> tal i en vift-med-armene situation.

Gjorde du virkelig? Der er forskel på at sige 95 procent og 60 procent-
ingen tvivl om det, men når jeg taler om en alarmerende forskel på
Windows produkterne og så de øvrige produkter, så er der ingen tvivl om
hvad jeg mener og hvad virkeligheden er. MS produkterne - inklusive
nyhedslæserne - overstiger langt de øvrige på markedet, og derfor må det
være MS der sætter standarden og ikke de øvrige.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-09 17:04

> Der er ikke "rent tekniske" en verden til forskel på de to programmer:

At påstå at Vista og win 95 er stort set det samme, er direkte idioti.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : TL

Dato : 10-05-09 17:16

On Sun, 10 May 2009 17:22:20 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

>MS produkterne - inklusive
>nyhedslæserne - overstiger langt de øvrige på markedet, og derfor må det
>være MS der sætter standarden og ikke de øvrige.

Det er ikke MS, der sætter standarderne. Hvor får du den tåbelige ide
fra?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 18:00

Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> det er et udmærket eksempel jeg anvender her. Og stadig er det over 50
> procent i modsætning til de andre programmer.

Nej, men der er teknisk set en verden til forskel på WINDOWS 95, og
WINDOWS VISTA ULTIMATE, hvilket var dit eksempel som jeg påpegede var
dårligt.

Hvad er det jeg har skrevet forkert, siden du misforstod DET?

Nå, jamen jeg skal gerne give dig ret i at det er cirka ~50% hvis du
giver mig ret i at det ikke er ~95%.

> Gjorde du virkelig? Der er forskel på at sige 95 procent og 60 procent-

Jada. Jeg fandt en side med KONKRETE TAL! Det gjorde du ikke

> hvad jeg mener og hvad virkeligheden er. MS produkterne - inklusive
> nyhedslæserne - overstiger langt de øvrige på markedet, og derfor må det
> være MS der sætter standarden og ikke de øvrige.

Og din pointe er?

Fra : Volger Garfield

Dato : 10-05-09 18:21

On Sun, 10 May 2009 17:17:13 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Tjah. Du har valgt at kigge på "total"-søjlen, og jeg kigger på
>2009-søjlen.

Og det har han jo så ikke "kun", for de 16 % windows mail er taget fra
2009-søjlen. Sådan lidt prokuratorkneb-agtigt.

Volger

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 18:35

On Sun, 10 May 2009 17:17:13 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Totalen er over ALLE årene. Jeg henviser eksplicit til 2009. Her er
> Outlook Express noteret for ~33%, hvilket sammen med de ~16% for Windows
> Mail giver ~50%. For 2009.

Er det egentligt ikke noget vrøvl.?

I snakker om antallet at indlæg, IKKE antallet af brugere.

F.eks. vælter det ud med ligegyldige indlæg fra Bo Warming's Windows Mail.

Fra : Volger Garfield

Dato : 10-05-09 18:51

On Sun, 10 May 2009 19:34:34 +0200, "Steen A.. Thomsen"
<"s_a_thomsen(at)yahoo(dot)invalid"> wrote:

>Er det egentligt ikke noget vrøvl.?
>
>I snakker om antallet at indlæg, IKKE antallet af brugere.

Det har du egentlig ret i...

Volger

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-09 16:39

>"Windows 95" med Vista Ultimate - og så er det
> pludselig ikke det samme program.

Vista og win95 har absolut ingen relation til hinanden, udover de begge
kommer fra MS.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 18:01

N_B_DK skrev:
> "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message
>

> Vista og win95 har absolut ingen relation til hinanden, udover de begge
> kommer fra MS.

Jojo, de kan afvikle både Win16 og (ældre) Win32 programmer.

Fra : Volger Garfield

Dato : 10-05-09 18:31

On Sun, 10 May 2009 19:00:41 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Jojo, de kan afvikle både Win16 og (ældre) Win32 programmer.

Det er ikke nødvendigvis en relation, men bare en egenskab(?)

Volger

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-09 20:26

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> wrote in message

> Jojo, de kan afvikle både Win16 og (ældre) Win32 programmer.

Og så er de i relation? ak ja der kan man bare se.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 20:51

N_B_DK skrev:

> Og så er de i relation? ak ja der kan man bare se.

Jeg kan høre det er ved at ende med en frisk lille ordkløverstrid. Det
er bare iorden.

Hvor mange kodelinier tror du monstro Windows 95 og Windows Vista _DELER_?

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-09 21:03

> Hvor mange kodelinier tror du monstro Windows 95 og Windows Vista
> _DELER_?

Meget få, NT,W2K,XP,Vista og W7 bygger på NT kernen, og win9X har intet
tilfælles med NT.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 21:33

N_B_DK skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> wrote in message

> Meget få, NT,W2K,XP,Vista og W7 bygger på NT kernen, og win9X har intet
> tilfælles med NT.

Orkjo, FAT32 fx :)

At selve kernen er forskellig er ikke det samme som at de ikke har noget
til fælles.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-09 21:48

> Orkjo, FAT32 fx :)

FAT32 er et fil tabel system, det kan også anvendes under linux, vil du
så kalde linux og windows det samme?

Mange systemer benytter også mus og tastatur, er det så også windows i
din opfattelse?

> At selve kernen er forskellig er ikke det samme som at de ikke har
> noget til fælles.

Nej det er da rigtigt nok, begge dele fungerer bedst med et tastatur
f.eks.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kim2000

Dato : 10-05-09 22:03

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opfattelse?

> Nej det er da rigtigt nok, begge dele fungerer bedst med et tastatur

Og begge virker bedst med en skærm. Der er skam masser af fællestræk, også
mellem en Commodore 16 og Windows Vista - fx at begge dele er trælse og
betjenes bedst med stor tålmodighed.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-09 22:18

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Og begge virker bedst med en skærm.

Sludder, maskinerne virker lige godt med eller uden skærm, men en skærm
gør det da en anelse nemmere at se hvad man laver.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kim2000

Dato : 10-05-09 22:22

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 23:12

N_B_DK skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> wrote in message

> FAT32 er et fil tabel system, det kan også anvendes under linux, vil du
> så kalde linux og windows det samme?

Nej.

Der blev talt om kodelinier, altså de maskinlæsbare instruktioner som
giver funktionaliteten at læse og skrive en samling bytes i henhold til
filformatet FAT32.

Microsoft har skrevet den til Windows 95. Microsoft har skrevet den til
Vista. Microsoft har ikke skrevet den til Linux.

Ved al kodeudvikling er det meget nemmere og sikrere at bygge videre på
eksisterende, fungerende kode, end at smide det hele ud og bygge det en
gang til. Det må derfor formodes at den FAT32-kode der er i Vista har
rod i den til Window95.

Med nu?

> Mange systemer benytter også mus og tastatur, er det så også windows i
> din opfattelse?

Nej.

> Nej det er da rigtigt nok, begge dele fungerer bedst med et tastatur f.eks.

Jeg håber ovenstående forklaring gør dig klogere på hvad jeg mener. Jeg
kan forstå at den smuttede første gang.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-09 23:57

> Der blev talt om kodelinier, altså de maskinlæsbare instruktioner som
> giver funktionaliteten at læse og skrive en samling bytes i henhold
> til filformatet FAT32.

Sludder, om data ligger på det ene eller andet filsystem siger intet om
det program der afvikles.

> Microsoft har skrevet den til Windows 95. Microsoft har skrevet den
> til Vista. Microsoft har ikke skrevet den til Linux.

Nej microsoft har IKKE skrevet FAT32 til Vista, Vista var næppe på
udviklingsbordet for ca 15 år siden.

> [...]
> på eksisterende, fungerende kode, end at smide det hele ud og bygge
> det en gang til. Det må derfor formodes at den FAT32-kode der er i

Ja det kan du da godt mene, men at påstå at, ligeledes har MS´s OS
understøttelse for FAT, men du vil så påstå at de alle bygger på DOS?,
Vista og alle andre OS der bygger på NT kernen virker bedst under NTFS
(hvis man gøre brug af rettigheder på fil niveau.

> Nej.

Det var da altid noget.

> Jeg håber ovenstående forklaring gør dig klogere på hvad jeg mener.
> Jeg kan forstå at den smuttede første gang.

Ja og den smuttede også anden gang for dig, men du får da et tredje og
sidste forsøg.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 11-05-09 11:03

N_B_DK skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> wrote in message

> Sludder, om data ligger på det ene eller andet filsystem siger intet om
> det program der afvikles.

Æh, jeg tror vi taler forbi hinanden.

Understøtter Vista FAT32-filsystemet?

Hvis ja, er der noget kode i Vista der fortolker de rå bytes på mediet
som et filsystem. Det kaldes normalt en "driver". Tilsvarende i
Windows 95.

Er du med så langt?

> Nej microsoft har IKKE skrevet FAT32 til Vista, Vista var næppe på
> udviklingsbordet for ca 15 år siden.

Hvem tror du har skrevet den DRIVER der i vista understøtter FAT32?

> [...]
> Vista og alle andre OS der bygger på NT kernen virker bedst under NTFS
> (hvis man gøre brug af rettigheder på fil niveau.

Har jeg sagt de byggede på hinanden?

Jeg sagde at Vistas FAT32 driver med stor sandsynlighed nedstammede
direkte fra Windows95 FAT32 driver.

Du ER med på hvad en driver er, ikke? Også selvom den følger med i
standardinstallationen...

Ingen årsag. Skal gerne prøve igen.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-09 11:35

> [...]
>
> Hvis ja, er der noget kode i Vista der fortolker de rå bytes på mediet
> som et filsystem. Det kaldes normalt en "driver". Tilsvarende i

ja

> Hvem tror du har skrevet den DRIVER der i vista understøtter FAT32?

Læs lige en gang til hvad jeg skriver, ja det er MS der har lavet FATXX
driveren, men den er IKKE skrevet til Vista, den blev lavet til Win95,
de har så lavet en ny "driver" der virker under vista.

Nej, men læs news:4a06d167$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Du ER med på hvad en driver er, ikke? Også selvom den følger med i
> standardinstallationen...

Arhh mon ikke, lever af at administrere IT.....

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : TL

Dato : 10-05-09 17:14

On Sun, 10 May 2009 16:43:55 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

> [...]
>kun afløst af forskellige versioner, og så ville vi altså få et godt
>stykke over de 16 procent som du hævder. Vi ville få en samlet styrke på

Du kan heller ikke regne, ser det ud til.

Fra : Volger Garfield

Dato : 10-05-09 18:21

On Sun, 10 May 2009 16:43:55 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

>'Hmm! det var mindre end jeg troede, men jeg bemærker at ifølge dit link
>så står der faktisk et total på
>
>1.957.408 (53,79%) med Microsoft Outlook Express, altså er det meget
>mere end 16 procent som du skriver.

Bemærk at det er "det totale gennemsnit" for årene 2005 - 2009. I
2009, er ca. 34 % af indlæggene skrevet med outlook express og ca. 16
% med windows mail, som jo er det samme. Det giver alt ialt ca. 50 %
og ikke de ca. 70 % du er kommet frem til.

>På den baggrund har jeg fremlagt min "bevisbyrde".

Du burde dog øve dig lidt mere på det, for dit "bevis" kan ikke
bruges.
Jeg har fx. lige tryllet næsten halvdelen af "dine brugere" væk.

Volger

Fra : Asger Bak

Dato : 10-05-09 22:38

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in news:4a06e837$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> På den baggrund har jeg fremlagt min "bevisbyrde".

Som den gang du påstod at windows-skiven og serialkoden skulle passe sammen, og man ikke
kunne låne en andens skive til installation.

Jo du er godt nok en klog fætter :)

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-09 12:11

"Asger Bak" <asger@..> wrote in message
> Som den gang du påstod at windows-skiven og serialkoden skulle passe
> sammen, og man ikke kunne låne en andens skive til installation.
>
> Jo du er godt nok en klog fætter :)

Ja det var sq en sjov tråd ;)

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-09 16:03

"Asger Bak" <asger@..> skrev i meddelelsen
> "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in

> Som den gang du påstod at windows-skiven og serialkoden skulle passe
> sammen, og man ikke
> kunne låne en andens skive til installation.

Du glemmer at tilføje at den sag endte med enighed om at vi havde talt
forbi hinanden. Hvorfor river du mig så den slags i næsen der skete for
år tilbage uden at nævne dette faktum?
Det er ynkeligt!

Hvad mon der dog er dit motiv til dette?

Ser du, jeg er et så ordentligt menneske at jeg godt kan have en hård
debat uden at bære nag. Jeg behøver ikke at bruge min tid til at finde
frem til synspunkter folk har haft tidligere og så rive dem det i næsen.
Man har vel lov til at blive klogere -men åbenbart ikke i din optik. Her
skal en enkelt fejltagelse, hvor man faktisk taler forbi hinanden, rives
en i næsen mange år efter man har skrevet noget om det.

Det er formentlig det der gør at mange herinde ikke har den ringeste
lyst til at erkende nogen fejl de måtte have begået, for de ved at den
straks pustes op til noget kæmpemæssigt og man har ikke en kinamands
chance for at indrømme noget og så regne med at nu er den sag ude af
verden.

Folk som dig skal nok være der for at forsøge at latterliggøre og
nedgøre disse personer der af ærligt hjerte forsøger at blive klogere på
nogle ting.

Den omtalte sag var et skoleeksempel på at man talte om forskellige
ting - i daglig tale: talte forbi hinanden. Men det krævede dog en
længere diskussion før dette blev klargjort.
At tage en lille del af denne debat og så hævde at det var det man stod
for, så skidt med de øvrige forhold, er ikke alene et forsøg på at
nedgøre en anden, men også ynkeligt.

Mod den slags fjolser er der kun en ting at gøre: jf. nedenunder.

> Jo du er godt nok en klog fætter :)

Klog nok til at plonke dig for forsøg på at være dumsmart. Folk som dig
gider jeg ikke beskæftige mig med i længere tid.

Plonk!

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-09 16:20

On Mon, 11 May 2009 17:02:31 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Ser du, jeg er et så ordentligt menneske at jeg godt kan have en hård
> debat uden at bære nag.

Vrøvl. Hver gang Wilstrup taber en debat, smider han modstanderen i
filteret, med en spand mudder som slutreplik.

<snip 26 linier med udenomssnak>

ROTFLMAO.

Velkommen i klubben Asger Bak.

Fra : Volger Garfield

Dato : 10-05-09 16:36

On Sun, 10 May 2009 15:34:53 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

> [...]
>noget over målet, men det var på det lav, og det var uden tvivl den
>nyhedslæser der havde det største antal brugere.

Jeg kan supplere med, at det i år 2009 ser ud til, at den bruges af
ca. 50%. Ca. 33 outlook (express) og 17% windows mail..

I 2005 brugte ca. 62% outlook (express), og det er gået ned ad bakke
siden.

Så ja, 95% er noget over målet.

Volger

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 16:32

On Sun, 10 May 2009 15:21:21 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Sjovt tal :) Hvor har du det fra?

Det er noget han gætter sig til.

http://news.frostbyte.dk/newsgroup/1180

Men ikke engang antallet af indlæg via Windows Mail (som Wilstrup bruger),
kommer op på mere end 18,5%. Af disse bidrager Bo Warming med ca. 1/4.

http://news.frostbyte.dk/useragent/44

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 13:18

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> tegnsæt i nyhedsgrupperne her som er tekstbaserede. Det er irriterende
> og er i strid med netiketten som du jo holder så meget af.

Nu udtaler du dig vist om noget du ikke har forstand på. Jeg bruger
UTF-8 og ikke Quoted-Printable. Pyt, jeg forstod det alligevel!

Underligt iøvrigt at dit postprogram pludseligt har svært ved at forstå
det - det er gået fint i alle indlæg indtil nu.

Pyt, jeg skal gerne glæde dig og skifte til ISO-Latin, men jeg vælger nu
15 i stedet for 1, da jeg gerne vil kunne skrive Euro-tegn.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jojo, det virker :D

> [...]
> vist ikke flere af tilbage. Den skal man ikke bruge bl.a. også fordi
> enkelte læseprogrammer ikke kan omsætte de koder rigtigt. "

Ørj, du anvender korrekt citeringsteknik jvf CBS's regler. Hvorfor nu
det? Jeg troede ikke du gad den slags pjat udenfor afhandlinger.

> [...]
> =?UTF-8?B?77+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+977+9?= =?UTF-8?B?77+977+977+977+9?=Som altså ikke siger noget andet end at det begynder med et p og så stårder en hel masse rektangler ved siden af hinanden.Fortsæt i stedet med en ordentlig nyhedslæser.

Nu du siger det har jeg godt bemærket det ser sært ud. Pyt, nu har jeg
skiftet og så må vi se hvad der sker :D

Havde du iøvrigt nogen bemærkninger til det med at Frank formentlig
havde en klon, eller opdagede du det slet ikke? (Eller havde du luret
det for længe siden, men legede med?)

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 13:36

On Sun, 10 May 2009 14:18:09 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Pyt, jeg skal gerne glæde dig og skifte til ISO-Latin, men jeg vælger nu
> 15 i stedet for 1, da jeg gerne vil kunne skrive Euro-tegn.
>
> ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
>
> Jojo, det virker :D

Jeps, det virker fint.

Gad vide om de stadig er der i mit indlæg. ?

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 14:06

> Nu udtaler du dig vist om noget du ikke har forstand på. Jeg bruger
> UTF-8 og ikke Quoted-Printable. Pyt, jeg forstod det alligevel!

Jo, jeg har forstand på det, og jeg skrev "undlade at skrive ... eller
noget tilsvarende" - men det læste du altså ikke?

> Underligt iøvrigt at dit postprogram pludseligt har svært ved at
> forstå det - det er gået fint i alle indlæg indtil nu.

Jeg har hele tiden måttet omsætte dine indlæg via en
"oversættelsesmaskine".Det er træls i længden.

> Pyt, jeg skal gerne glæde dig og skifte til ISO-Latin, men jeg vælger
> nu 15 i stedet for 1, da jeg gerne vil kunne skrive Euro-tegn.

Det må du om. Men du har næppe behov for at skrive eurotegn her, har du?

> ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
€ - her virker det -dine tegn ser ud til at være ¤ -altså det tegn der
normalt ligger over 4-tallet på et dansk tastatur. € ligger hos mig ved
siden af e'et og man skal benytte Alt+gr for at få det frem. I
modsætning til ¤, kan man nøjes med shift+ 4.

> Jojo, det virker :D

Altså ikke hos mig, men nu kan jeg i det mindste læse dine tegn uden
problemer.

> Ørj, du anvender korrekt citeringsteknik jvf CBS's regler. Hvorfor nu
> det? Jeg troede ikke du gad den slags pjat udenfor afhandlinger.

Forsøger du at være morsom eller kan du forholde dig til indholdet i min
kritik?

> Nu du siger det har jeg godt bemærket det ser sært ud. Pyt, nu har
> jeg skiftet og så må vi se hvad der sker :D

Det ser sådan ud: et P med en masse eurotegn. Jeg kan næppe gengive det
her, men der står i min nyhedslæser:

P€€€€€€€

> Havde du iøvrigt nogen bemærkninger til det med at Frank formentlig
> havde en klon, eller opdagede du det slet ikke? (Eller havde du luret
> det for længe siden, men legede med?)

Jeg opdagede at Frank udtalte sig i strid med tidligere udtalelser og
formuleringer, men du har ret, jeg opdagede det først da jeg tjekkede
det nærmere. Jeg forventer ikke at folk laver den slags numre, men det
er åbenbart tilfældet, og det siger noget om hæderligheden ved de
forskellige debatter.

Må jeg derfor foreslå dig noget: vi to undlader at fortsætte denne
mudderkastning og koncentrerer os om det politiske? Altså en nogenlunde
sober debat, så vi kan undgå denne trættekære diskussion om titler,
akademisk indhold etc. ER du med på den? Jeg bærer ikke nag, men
konstaterer at det har været en fase i tilværelsen - og skal vi så komme
videre? hvad siger du?

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 10-05-09 14:45

Arne H. Wilstrup skrev:

> Jo, jeg har forstand på det, og jeg skrev "undlade at skrive ... eller
> noget tilsvarende" - men det læste du altså ikke?

Jeg er ikke overbevist om du har forstand på det, når du vælger at
skrive Quoted-Printable om noget der meget tydeligt er i UTF-8. Pyt,
det er ikke vigtigt. Kan du læse det nu så?

> Jeg har hele tiden måttet omsætte dine indlæg via en
> "oversættelsesmaskine".Det er træls i længden.

Jeg værdsætter meget din indsats på området - helt uden at nævne det :)

Pyt, det er nu en saga blot.

> [...]

> siden af e'et og man skal benytte Alt+gr for at få det frem. I
> modsætning til ¤, kan man nøjes med shift+ 4.

Sært. Jeg kan se € tegn i Steens svar, men soltegn (hedder det vist) i
dit, OG eurotegn. Gad vide hvordan DET kan lade sig gøre. Ovenikøbet
når dit postprogram ikke angiver tegnsæt.

NÃ¥, det finder Volger sikkert ud af - han er en haj med Google.

> Forsøger du at være morsom eller kan du forholde dig til indholdet i min
> kritik?

Jeg undrer mig bare over at du pludselig GODT gider, når du nu har brugt
alt det krudt på at fortælle mig at det gad du kun i afhandlinger (hvis
altså jeg har forstået det rigtigt).

> Det ser sådan ud: et P med en masse eurotegn. Jeg kan næppe gengive det
> her, men der står i min nyhedslæser:
>
> P€€€€€€€

Jojo. Det gør der NU fordi jeg rettede det, men det gjorde der ikke før.

> [...]
>
> Må jeg derfor foreslå dig noget: vi to undlader at fortsætte denne
> mudderkastning og koncentrerer os om det politiske? Altså en nogenlunde

Ahem. Denne tekniske debat har DU valgt at begynde!

Men inden noget sådan kan komme på tale, vil jeg gerne lige have at du
trækker dine gentagne udtalelser om at jeg er et fjols tilbage.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 15:08

> Jeg er ikke overbevist om du har forstand på det, når du vælger at
> skrive Quoted-Printable om noget der meget tydeligt er i UTF-8. Pyt,
> det er ikke vigtigt. Kan du læse det nu så?

næ, det er det samme igen.

> Jeg værdsætter meget din indsats på området - helt uden at nævne
> det :)
>
> Pyt, det er nu en saga blot.

næ, for det står igen som noget andet.

> Ahem. Denne tekniske debat har DU valgt at begynde!

Er det vigtigt hvem der begyndte bare vi er enige om at holde op?

> Men inden noget sådan kan komme på tale, vil jeg gerne lige have at
> du trækker dine gentagne udtalelser om at jeg er et fjols tilbage.

Hvis det gør dig glad, så trækker jeg gerne mine udtalelser om at du er
et fjols tilbage? OK?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 16:23

Arne H. Wilstrup skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> næ, det er det samme igen.

Skrammel. Gad vide hvad der er eksploderet. Den siger godt nok noget
med tegnsæt, så gad vide om det kan kureres. Jeg kigger på det senere.

> næ, for det står igen som noget andet.

Det hedder UTF-8. Det er iøvrigt ret smart :) Kan Windows Mail
virkelig ikke finde ud af det?

> Er det vigtigt hvem der begyndte bare vi er enige om at holde op?

Så længe der er diskussionslyst, og stilles spørgsmål, svarer jeg
naturligvis. Når du mener emnet er udtømt, giver det vel sig selv, ved
at du ikke svarer.

Næsten. Hvad er jeg SÅ?

Det vil jeg gerne have på skrift.

Fra : Volger Garfield

Dato : 10-05-09 16:36

On Sun, 10 May 2009 15:44:59 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

> [...]
>når dit postprogram ikke angiver tegnsæt.
>
>Nå, det finder Volger sikkert ud af - han er en haj med Google.

Joh - Men helt ærligt, det gider jeg ikke.

Jeg har ikke, og har aldrig haft problemer med at læse dine indlæg.
Det er først når de har været igennem vridemaskinen hos (i dette
tilfælde) AHW, det går ged, men det har jeg jo som "original", så...

Volger

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 16:40

On Sun, 10 May 2009 15:44:59 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Sært. Jeg kan se € tegn i Steens svar, men soltegn (hedder det vist) i
> dit

Præcis som her. Det er Windows Mail, der "fucker" med alle andres tegnsæt.

€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

Ovenstående er euro-tegen direkte fra tastaturet (Alt-Gr + E).

> Men inden noget sådan kan komme på tale, vil jeg gerne lige have at du
> trækker dine gentagne udtalelser om at jeg er et fjols tilbage.

Det gør Wilstrup ALDRIG. Hvis du bliver ved med at nævne det, ryger du i
hans killfilter.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 18:03

Steen A.. Thomsen skrev:

> Præcis som her. Det er Windows Mail, der "fucker" med alle andres tegnsæt.
>
> ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
>
> Ovenstående er euro-tegen direkte fra tastaturet (Alt-Gr + E).

Joh, men nu bruger jeg jo Mac og der sidder det på Shift-4, så der kan
være meget andet der går galt inden det når frem til Arne.

> Det gør Wilstrup ALDRIG. Hvis du bliver ved med at nævne det, ryger du i
> hans killfilter.

Virkelig? Der kan man se - er det det han mener når han snakker om
"plonke"?

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 18:22

On Sun, 10 May 2009 19:03:09 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

>>> Sært. Jeg kan se ¤ tegn i Steens svar, men soltegn (hedder det vist) i

> Joh, men nu bruger jeg jo Mac og der sidder det på Shift-4, så der kan
> være meget andet der går galt inden det når frem til Arne.

Nej, det går galt NÅR Arne (eller andre med Window$ Mail) har fat i det.

> Virkelig? Der kan man se - er det det han mener når han snakker om
> "plonke"?

Jeps. Hans killfilter har øgenavnet "Gulag".

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 19:25

Steen A.. Thomsen skrev:

> Nej, det går galt NÅR Arne (eller andre med Window$ Mail) har fat i det.

Hmm. Det er altså sært. Er problemet at Windows Mail ikke understøtter
UTF-8 eller hva'?

Nå - nu prøver jeg at sende via Sunsite i stedet. Så håber jeg det
hjælper med det der UTF-8 nowet.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 19:31

On Sun, 10 May 2009 20:25:28 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hmm. Det er altså sært. Er problemet at Windows Mail ikke understøtter
> UTF-8 eller hva'?

Jeg tror mere det er fordi at Windows Mail er et MAIL-program men en
fejlbehæftet tilbygning, som de "kalder" en news-reader.

> Nå - nu prøver jeg at sende via Sunsite i stedet. Så håber jeg det
> hjælper med det der UTF-8 nowet.

Wilstrup er den eneste der har problemer med specialtegn, fordi han nægter
at skifte til en "rigtig" news-reader, som f.eks. den jeg bruger (40tude
dialog) der endda er Freeware.

http://www.40tude.com/dialog/

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 19:44

> [...]

ja, det er korrekt - denne nyhedslæser er sat op til iso-standarden -og
den kan derfor læse de fleste mails - men når man anvender quoted
printable eller andre tegnsæt, så går den ikke.

> Hmm. Det er altså sært. Er problemet at Windows Mail ikke
> understøtter UTF-8 eller hva'?

Nej, den understøtter det, blot ikke automatisk.

> Nå - nu prøver jeg at sende via Sunsite i stedet. Så håber jeg det
> hjælper med det der UTF-8 nowet.

Nu kan dette indlæg læses uden videre.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 16:17

On Sun, 10 May 2009 15:05:47 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> modsætning til ¤, kan man nøjes med shift+ 4.

> Altså ikke hos mig, men nu kan jeg i det mindste læse dine tegn uden

Det virker ellers i RIGTIGE news-readere.

At du bruger et lorteprogram, er ikke andres problem.

> Det ser sådan ud: et P med en masse eurotegn. Jeg kan næppe gengive det
> her, men der står i min nyhedslæser:
>
> P€€€€€€€

Du har ikke en nyhedslæser, men et mail-program.

Fra : TL

Dato : 10-05-09 17:19

On Sun, 10 May 2009 15:05:47 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

>Jeg bærer ikke nag, men
>konstaterer at det har været en fase i tilværelsen

Så Weber, skal du ikke fortælle Arne, at han blander pandemi ind i
diskussionen med ordet "faser"?

Fra : Volger Garfield

Dato : 10-05-09 14:29

<nospam0002@gmail.com> wrote:

>(Eller havde du luret det for længe siden, men legede med?)

Jada..... Det er sådan det var.

Volger

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-05-09 00:20

Kim2000 skrev:
> Pædofile skal i behandlingen siger politikerne i folketinget.

Alle sammen? Prøv at tale rent.

--
Niels

Fra : Kim2000

Dato : 10-05-09 07:16

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Alle sammen? Prøv at tale rent.

Så du er altså en af de bitre gamle mænd i gruppen der hverken kan eller vil
debattere.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-09 07:41

> Så du er altså en af de bitre gamle mænd i gruppen der hverken kan
> eller vil debattere.

Han vil nok bare ikke behandles.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-05-09 10:40

Kim2000 skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Så du er altså en af de bitre gamle mænd i gruppen der hverken kan eller vil
> debattere.

Du kunne jo starte med at rette fejlen?

--
Niels

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-09 14:58

> [...]

> en fætter? Han kommer ud senest i 2010 uanset om han er helbredt eller ej.

Mig bekendt ryger sådanne ind på Sikringsanstalten i Albertslund, der
har en specialafdeling til behandling af pædofile.

Martin [fra Århus] var vist i øvrigt højst motiveret for behandling, og
havde selvhad og flere gange forsøgt at kastrere sig selv.

Han blev ikke fængslet i forbindelse med domfældelsen, der i øvrigt ikke
blev apelleret. Han ansås for harmløs, så længe han ikke havde job der
bragte ham i myndighedsforhold over for børn.

I resten af livet må han ikke have en 'myndighedsforhold' over for børn
under 18, hverken i en ansættelse eller som eksempelvis fodboldtræner.
Vel heller ikke over for evt fremtidige egne børn.

Så sig ikke at også han er et offer - men altså et offer for noget i
hans egen psyke.

Og så er der naturligvis problemet med psykiatermanglen, som blot vokser
og vokser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-09 16:16

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> hans egen psyke.
>
> Og så er der naturligvis problemet med psykiatermanglen, som blot vokser

Giv fx folk mulighed for at stille spørgsmål på et par linier pr email til
valgfri shrink mod et gebyr på 20 kr.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-09 14:58

> [...]

> Men for hulen da, når eksperterne siger at det ikke nytter en dyt at
> tvangsbehandle folk, så må man vel for pokker lytte til eksperterne.

Der findes så mange eksperter, og de er generelt så uenige, at
journalisterne ikke har svært ved at finde de store overskrifter frem -
det er jo også det det drejer sig om.