Sådan gør man i EL
Fra : Kim2000

Dato : 09-05-09 13:35

I Enhedslisten har man afstemning om hvem der skal opstilles til
folketingsvalg og kommunevalg og den slags.

Når valget så ikke falder ud som man gerne vil det, så har man heldigvis et
udvalg, der selv kan sammensætte listen, som man nu ønsker den skal være.
Sådan er demokrati jævnfør Enhedslisten. Og det er der ingen i partiet der
synes er lidt underligt. Måske har man for travlt med at råbe topstyret
efter DF til at bemærke den slags småting.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1165636.ece

Fra : Morten Stæhr

Dato : 09-05-09 14:38

> [...]
> partiet der synes er lidt underligt. Måske har man for travlt med at råbe
> topstyret efter DF til at bemærke den slags småting.

Det kan da ikke komme som nogen overraskelse, den yderste venstre fløj har
aldrig været tilhænger af demokrati.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-05-09 14:58

Kim2000 skrev:
> [...]
> synes er lidt underligt. Måske har man for travlt med at råbe topstyret
> efter DF til at bemærke den slags småting.

Undskyld, men forstår du overhovedet det du læser?

Fra : Morten Stæhr

Dato : 09-05-09 15:04

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Undskyld, men forstår du overhovedet det du læser?
Jo da.
Er man ikke tilfreds med resultatet, så ændrer man det bare. Nu har EL
ganske sikkert regler der giver kandidatudvalget beføjelser til at handle
som de gør, men handlingen afspejler IMHO helt klart partiets problemer med
demokratiet. EL er som bekendt også det eneste parti der har haft en rabiat,
racistisk jødehader (Asmaa Abdol-Hamid) opstillet.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-05-09 18:46

Morten Stæhr wrote:
> [...]
> problemer med demokratiet. EL er som bekendt også det eneste parti
> der har haft en rabiat, racistisk jødehader (Asmaa Abdol-Hamid)

Hun var så velsagtens 1% af kandidaterne med den holdning.

Værre ser det ud for DeFremmedfjendske. Der er 70% af kandidaterne jo
muslimhadere

--
/Frank

Fra : Morten Stæhr

Dato : 09-05-09 20:35

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hun var så velsagtens 1% af kandidaterne med den holdning.
>
> Værre ser det ud for DeFremmedfjendske. Der er 70% af kandidaterne jo
> [...]
Nu blander du tingene sammen, at stille sig kritisk over for visse
grupperinger muslimer, kan vel næppe kaldes racisme. Det, desværre stadig
sigende mindretal af vores muslimske medborgere, der ønsker at forvandle
Danmark til et kalifat,, skal bekæmpes med alle lovlige midler. Indrømmet,
der er nogle få sørgelige eksemplarer på den yderste højrefløj, der ikke
lader det ovennævnte mindretal af muslimer noget efter.

At stille sig kritisk over for nogle muslimer, gør altså ikke nogen til
racist. Havde det været kristne, jøder eller enhver anden gruppe, der
opførte sig sådan, havde de fået samme medfart. Religiøst vanvid er ikke
nogen muslimer har patent på, det må bare ikke få os til at fjerne fokus fra
den kendsgerning, at de i øjeblikket udgår den største trussel for
demokratiet.

El vælger at opstille en kandidat, der er tilhænger af alt, hvad El burde
være imod, der mister partiet den sidste rest af troværdighed.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-05-09 19:12

Morten Stæhr skrev:

> Jo da.
> Er man ikke tilfreds med resultatet, så ændrer man det bare.

Så du vil også helst nøjes med at gætte?

> Nu har EL
> ganske sikkert regler der giver kandidatudvalget beføjelser til at handle
> som de gør,

Kandidatudvalget gør det kandidatudvalget skal. Det står i Enhedslistens
vedtægter. Prøv at læse dem i stedet for at bare gætte.

Fra : Morten Stæhr

Dato : 09-05-09 20:35

> Så du vil også helst nøjes med at gætte?

> Kandidatudvalget gør det kandidatudvalget skal. Det står i Enhedslistens
> vedtægter. Prøv at læse dem i stedet for at bare gætte.

At det står på skrift, gør vel ikke det bedre ?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-05-09 21:00

Morten Stæhr skrev:

> At det står på skrift, gør vel ikke det bedre ?

Skulle man da ikke følge de demokratisk vedtagne vedtægter?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-05-09 15:23

Kim2000 skrev:
> [...]
> synes er lidt underligt. Måske har man for travlt med at råbe topstyret
> efter DF til at bemærke den slags småting.

Du foretrækker nok uoplyst enevælde, som i dit parti.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 09-05-09 15:41

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message
> Du foretrækker nok uoplyst enevælde, som i dit parti.

Det kan man da i den grad kalde et selvmål det der.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-05-09 16:11

N_B_DK skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message
>
> Det kan man da i den grad kalde et selvmål det der.

Det er da i hvert fald en misforståelse at jeg skulle være medlem af DF!

--
Niels

Fra : Sten Schou

Dato : 09-05-09 16:36

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er da i hvert fald en misforståelse at jeg skulle være medlem af DF!

Ja, du er medlem af S og der lyder de samme toner, som de gjorde for 30 år
siden, så uoplyst enevælde...ja, naturligvis.

Hilsen Sten

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-05-09 17:28

Sten Schou skrev:

> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, du er medlem af S og der lyder de samme toner, som de gjorde for 30
> år siden, så uoplyst enevælde...ja, naturligvis.

Nu var det så Kim? der mente at opstillingen af kandidater ved
afstemning blandt medlemmerne skulle være en demokratisk udmærkelse. Min
kommentar går kun på at det er lige så forvrøvlet, som alt hvad der
ellers kommer fra den kant. Er det så svart at forstå?

--
Niels

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-05-09 19:08

"Niels P Sønderskov" skrev i en meddelelse

> [...]
> går kun på at det er lige så forvrøvlet, som >alt hvad der ellers kommer
> fra den kant. Er det så svart at forstå?

Hvilken "kant" EL eller Kims ?

Men spøg til side , der var vel ikke rigtig noget faktuelt forkert i
kim2000's indlæg , eller ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-05-09 19:18

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Hvilken "kant" EL eller Kims ?
>
> Men spøg til side , der var vel ikke rigtig noget faktuelt forkert i
> kim2000's indlæg , eller ?

Joda. Det er faktuelt forkert at metoden er udemokratisk.

Fra : Kim2000

Dato : 09-05-09 19:29

> Joda. Det er faktuelt forkert at metoden er udemokratisk.

Så det er altså demokratisk at lade vælgerne stemme og bagefter lader man så
udvalget bestemme. Jeg skal love for det bliver barske løjer for demokratiet
hvis EL kom i regeringen (det sker så heldigvis aldrig, da de sikkert end
ikke kommer i folketinget).

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-05-09 19:51

Kim2000 skrev:

> Så det er altså demokratisk at lade vælgerne stemme og bagefter lader man så
> udvalget bestemme.

Det er jo sådan Folketinget fungerer. Er det udemokratisk?

> Jeg skal love for det bliver barske løjer for demokratiet
> hvis EL kom i regeringen (det sker så heldigvis aldrig, da de sikkert end
> ikke kommer i folketinget).

Regering kommer de nok ikke i.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-05-09 19:34

"Frank E. N. Stein" skrev i en meddelelse

> Joda. Det er faktuelt forkert at metoden er >udemokratisk.

Du må lige forklare hvordan et kandidatudvalge der beslutter noget andet end
urafstemningen siger , er demokratisk.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-05-09 19:58

> Du må lige forklare hvordan et kandidatudvalge der beslutter noget andet end
> urafstemningen siger , er demokratisk.

Har du læst deres vedtægter og tvivler du på at disse er vedtaget
demokratisk?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-05-09 20:00

Frank E. N. Stein wrote:

> Joda. Det er faktuelt forkert at metoden er udemokratisk.

Det kan så diskuteres.

At det hele af vort repræsentative demokrati virker på samme måde er det så
en pinlighed at en skolelærer ikke har gennemskuet. Jeg håber da ikke han
har samfundsfag.

--
/Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-05-09 00:17

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Men spøg til side , der var vel ikke rigtig noget faktuelt forkert i
> kim2000's indlæg , eller ?

Det er svært at afgøre med den slags sludder. Jeg har lige så lidt som
Kim2000 læst EL's regler for kandidatopstilling, men jeg kan ikke
forestille mig at en urafstemning skulle være afgørende. Derfor er det
noget vrøvl at fremstille det som en udemokratisk procedure, da den
formentlig er mere demokratisk end andre partiers, især Kim2000's totalt
topstyrede DF. Altså endnu et latterligt opstød fra den kant!-)

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 07:48

On Sun, 10 May 2009 01:16:46 +0200, Niels P Sønderskov wrote:

> Det er svært at afgøre med den slags sludder.

Øhhh.

Det er nok nærmere svært at indrømme MANGLEN på fejl, når man allerede HAR
vedtaget at det hele er noget sludder.

>Jeg har lige så lidt som
> Kim2000 læst EL's regler for kandidatopstilling, men jeg kan ikke
> forestille mig at en urafstemning skulle være afgørende.

Det har da INTET med sagen at gøre.

>Derfor er det
> noget vrøvl at fremstille det som en udemokratisk procedure, da den
> formentlig er mere demokratisk end andre partiers, især Kim2000's totalt
> topstyrede DF.

Suk. Så SKULLE det lige drejes hen på DF.

>Altså endnu et latterligt opstød fra den kant!-)

Forstår du ikke at den MEST demokratiske måde at afgøre ting på, er ved
direkte valg (urafstemning). Problemet kommer når det direkte valg ikke
vælger "rigtigt" og dem med de "rigtige" meninger, så tilsidesætter
"folket/demokratiet" og skifter de folkevalgte ud med nogen der har de
"rigtige" meninger.

At DU ikke kan se det udemokratiske i det, siger en del om dit mangelfulde
demokratiske sindelag.

PS: At andre partier måske har de samme udemokratiske regler, er INGEN
undskyldning.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-05-09 10:47

Steen A.. Thomsen skrev:

> [...]
> vedtaget at det hele er noget sludder.

> Det har da INTET med sagen at gøre.

> Suk. Så SKULLE det lige drejes hen på DF.

Kim2000 lagde selv ud med "Måske har man for travlt med at råbe
topstyret efter DF til at bemærke den slags småting." så det kan vist
ikke være min fejl.

> [...]
> demokratiske sindelag.
>
> PS: At andre partier måske har de samme udemokratiske regler, er INGEN

Det fører vist ingen vegne at diskutere med sådan en christianit.

--
Niels

Fra : *@ '

Dato : 10-05-09 15:52

On Sun, 10 May 2009 08:47:56 +0200, "Steen A.. Thomsen"
<"s_a_thomsen(at)yahoo(dot)invalid"> wrote:

> [...]
>demokratiske sindelag.
>
>PS: At andre partier måske har de samme udemokratiske regler, er INGEN

nu et dette jo ikke enestående for EL

hvis danskerne i et EU-emne der sendes til afstemning stemmer
"forkert"

smøres der blot en anden glasur på emnet og det sendes til en ny
afstemning fulgt af en flok trusler fra politikerne -
enten stemmer i som vi ønsker ellers - - -

men når man læser EL's vedtægter ta'r man sig til hovedet -

først opstilles der - så stemmes der - og senere kan et udvalg ændre i
den liste der er fremkommet ved opstilling og afstemning
(hvis der nu ikke skulle være stemt "rigtigt")

det lugter ikke bare af topstyring - det ER topstyring

gad vide hvorfor sådan topstyring er i orden hos EL men kritiseres hos
DF

er det endnu engang venstrefløjens dobbelte standarder og hykleri i
fuld udfoldelse?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-05-09 16:33

*@ ' skrev:

> [...]
> (hvis der nu ikke skulle være stemt "rigtigt")
>
> det lugter ikke bare af topstyring - det ER topstyring

Består kandidatudvalget da af toppen?

Fra : *@ '

Dato : 11-05-09 05:42

ja

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-05-09 18:15

*@ ' skrev:

> ja

Sjov forståelse af begrebet top du har.

Fra : *@ '

Dato : 09-05-09 17:47

On Sat, 09 May 2009 16:22:30 +0200, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Du foretrækker nok uoplyst enevælde, som i dit parti.

skudt forbi igen

du kan end ikke ramme jorden i tre forsøg

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-09 17:06

On Sat, 9 May 2009 14:35:15 +0200, Kim2000 wrote:

> [...]
> synes er lidt underligt. Måske har man for travlt med at råbe topstyret
> efter DF til at bemærke den slags småting.

Det er da helt normal praksis på venstrefløjen. Demokrati er KUN godt når
de "rigtige" bliver valgt.