Mangel på Sygeplejersker
Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 06-05-09 23:17

Jeg sidder og hører P1 om at sygeplejersker forlader arbejdsmarkedet for
tidligt, og tilsyneladene er et ønske fra sygeplejerskernes forbund at
man indfører "Barnebarnets første sygedag".

Det er sikkert en fed idé, for på den måde kan man få nedsat tid med
fuld løn på en art flex ordning, men selve udtrykket virker en anelse søgt.

- cep

Fra : Malene P

Dato : 07-05-09 04:53

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er sikkert en fed idé, for på den måde kan man få nedsat tid med
> fuld løn på en art flex ordning, men selve udtrykket virker en anelse

Fætters første sygedag, næstbarnebarns første sygedag, onkels tantes
hjemmehjælpers første sygedag?

Malene P

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 07-05-09 05:12

Malene P skrev:
> [...]
> søgt.
>
> Fætters første sygedag, næstbarnebarns første sygedag, onkels tantes

LO savner dig! :)

- cep

Fra : Kim2000

Dato : 07-05-09 15:08

> [...]
> tidligt, og tilsyneladene er et ønske fra sygeplejerskernes forbund at man

Det kunne være at grunden til de forlader arbejdsmarkedet er fordi de
færreste har en løn der er ret meget højere end en førtidspension.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 07-05-09 15:31

Kim2000 skrev:
> ""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse
>>

> Det kunne være at grunden til de forlader arbejdsmarkedet er fordi de
> færreste har en løn der er ret meget højere end en førtidspension.

Det kunne være at et fagforbund argumenterede med udvidede flex-dage i
stedet for "børnebørnenes" første sygedag?

- cep

Fra : mr

Dato : 08-05-09 16:16

> ""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse
>>

> Det kunne være at grunden til de forlader arbejdsmarkedet er fordi de
> færreste har en løn der er ret meget højere end en førtidspension.
http://www.regioner.dk/PolitikOgHoldninger/Regionerne%20som%20arbejdsgiver/Overenskomst%202008/Baggrundsfakta.aspx

lidt over 31.000
hvad tjener mon en førtidspensionist?