Pandemien breder sig med skræmmende hast
Fra : Jens Bruun

Dato : 29-04-09 08:04

Det officielle dødstal for den ekstremt uhyggelige dommedagssygdom
svine-influenzaen er nu NEDSKREVET til syv - skriver SYV!

Hvis det ikke er tiden til at gå i panik nu, så ved jeg ikke hvad. Knud
Larsen - du så det komme. Respekt for dine spådomsevner.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 10:01

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Hvis det ikke er tiden til at gå i panik nu, så ved jeg ikke hvad.
> Knud Larsen - du så det komme. Respekt for dine spådomsevner.

Tak!

Fra : /Peter

Dato : 29-04-09 10:26

> [...]
>
> Hvis det ikke er tiden til at gå i panik nu, så ved jeg ikke hvad. Knud
> Larsen - du så det komme. Respekt for dine spådomsevner.

Tankevækkende at muhamedaner-pandemien har slået langt flere mennesker
ihjel,
men alligevel får lov at brede sig.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 29-04-09 13:02

Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Hvis det ikke er tiden til at gå i panik nu, så ved jeg ikke hvad. Knud
> Larsen - du så det komme. Respekt for dine spådomsevner.

Uha-ja... det varer vel ikke længe før massehysteriet breder sig.
Ligesom dengang folk gik i panik over fugleinfluenzaen og falckfolk i
beskyttelses dragter måtte ud og samle døde fugle op fra jorden.

Ah well, folk elsker det, og medierne scorer på det.

- cep

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-09 20:59

"Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@ REMOVE> skrev:

> Ligesom dengang folk gik i panik over fugleinfluenzaen og falckfolk i
> beskyttelses dragter måtte ud og samle døde fugle op fra jorden.

Gad vide om du ville have taget beskyttelsesdragt på, havde du været den
Falckmand?

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 29-04-09 21:25

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Gad vide om du ville have taget beskyttelsesdragt på, havde du været den
> Falckmand?

Havde jeg fået nok penge for det, havde jeg skrabet hundebæ op med en
tandbørste, iført ABC udstyr fra Golfkrigen.

Pointen var nu at hysteriet antog dimensioner der ikke modsvarede
observationerne, og at man fra statens side hoppede med på mediehysteriet.

- cep

Fra : Malte Runz

Dato : 29-04-09 22:40

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse

> [...]
> dragter måtte ud og samle døde fugle op fra jorden.
>
> Ah well, folk elsker det, og medierne scorer på det.

Hvis vi ikke er oppe på dupperne hver gang vi identificerer en ny, muteret
virus, der har vist sig at kunne være dødelig, så er det ikke sikkert vi
opdager dén, der slår os alle ihjel. Det ligger i vores gener, at reagere på
den måde. Hvis det rasler i busken, så stik af for en sikkerhedsskyld.

--
Malte Runz

Fra : P.N.

Dato : 29-04-09 14:25

> [...]
>
> Hvis det ikke er tiden til at gå i panik nu, så ved jeg ikke hvad. Knud
> Larsen - du så det komme. Respekt for dine spådomsevner.

Må jeg være fri, det var mig der råbte "vagt i gevær" i søndags og forudså
jordens ende i den tro at mit drømmejob som nationalbank direktør ville
blive ledigt. Desværre må jeg erkende at virussen ikke har det ønskede
potentiale til at udrydde dele af jorden befolkning som ellers ville være
ønskeligt.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-04-09 19:20

On Wed, 29 Apr 2009 09:04:13 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Det officielle dødstal for den ekstremt uhyggelige dommedagssygdom
>svine-influenzaen er nu NEDSKREVET til syv - skriver SYV!

Det forlyder, at en bankrøver fornyligt røvede en bank bevæbnet med to
stykker bacon!

--
Lars Ehlers

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 19:51

Lars Ehlers wrote:

> Det forlyder, at en bankrøver fornyligt røvede en bank bevæbnet med to
> stykker bacon!

Fik han så udleveret en sparegris?

Fra : Per Rønne

Dato : 30-04-09 04:12

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Det officielle dødstal for den ekstremt uhyggelige dommedagssygdom
> svine-influenzaen er nu NEDSKREVET til syv - skriver SYV!

Alle dødsfald er mexicanske, inklusive den 2-årige dreng i Texas der var
en mexicaner der lige var taget med forældrene til USA.

Lægerne arbejder naturligvis med at forstå /hvorfor/; for
ikke-mexicanere forløber den som en ganske almindelig influenza med
spontan helbredelse - medicin unødvendig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 07:25

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> ikke-mexicanere forløber den som en ganske almindelig influenza med
> spontan helbredelse - medicin unødvendig.

Er du sikker på det? Sundhedsmyndigheder er da ikke.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-04-09 08:23

On Thu, 30 Apr 2009 08:25:25 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

>Er du sikker på det? Sundhedsmyndigheder er da ikke.

Her i Californien har der været mange teorier fremme om dette.... Er
der tale om mutation, har der været andre sygdomme/infektioner hos de
døde i Mexico, er der tale om dårligere sundhedstilstand generelt? Det
er også kommet frem, at drengen der døde i Texas også havde andre
helbredsmæssige problemer. Så det hele forbliver gætterier indtil
videre.

Så sygdommen spreder sig langsomt, der har ikke været dødsfald i USA
(ud over drengen fra Mexico), og samtidig stormer folk ind for at
bliver checket... Det er ret meget ude af proportioner! Og samtidig
dør folk i hundredevis af en ganske almindelig influenza, det snakker
man bare ikke om.

--
Lars Ehlers

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 08:57

Lars Ehlers wrote:

> [...]
> bliver checket... Det er ret meget ude af proportioner! Og samtidig
> dør folk i hundredevis af en ganske almindelig influenza, det snakker

Det er helt sikkert ude af proportion, sagen er jo bare at før eller side
VIL en mutation ramme med en pandemi, så det rigtige er der i det. Vi får se
de næste to - fire dage, hvis der ikke er dårlige nyheder, så kan man droppe
den frygt.

Selv gider jeg da heller ikke frygte noget, før det evt. kommer tæt på, -
ingen grund til at spilde tiden med unødig nervøsitet.

Det er mere rystende iøvrigt, at folk er SÅ overtroiske, OG at regeringer
tror, eller lader som om de tror, at svinekød kan smitte.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-04-09 20:01

On Thu, 30 Apr 2009 09:56:42 +0200, "Knud Larsen"
> [...]

>de næste to - fire dage, hvis der ikke er dårlige nyheder, så kan man droppe

Præcis, hvis virussen ikke muterer, så er dette ikke meget anderledes
end en almindelig influenza. I øvrigt slår almindelige influenzaer
over 30.000 mennesker ihjel hvert år i USA.

>Selv gider jeg da heller ikke frygte noget, før det evt. kommer tæt på, -
>ingen grund til at spilde tiden med unødig nervøsitet.

Min søn på 4 er syg nu, men uanset hvad det er, så er det mildt. Og vi
render ikke op for at få ham checket for svineinfluenza, hvis hans
symptomer forbliver milde.

>Det er mere rystende iøvrigt, at folk er SÅ overtroiske, OG at regeringer
>tror, eller lader som om de tror, at svinekød kan smitte.

Ja, det er utroligt... Så et klip i fjernsynet igår, hvor man tror man
har fundet oprindelsesstedet til influenzaen. Der var naturlig en
svinefarm og de lokale beboere var nærmest i oprør. Men ingen på
farmen har været syge, grisene fejler ikke noget, så.....

--
Lars Ehlers

Fra : Per Rønne

Dato : 01-05-09 05:04

Lars Ehlers <ehlersNOSPAM@yahoo.com> wrote:

> [...]
> svinefarm og de lokale beboere var nærmest i oprør. Men ingen på
> farmen har været syge, grisene fejler ikke noget, så.....

Svin kan vist ikke blive syge af SVINEinfluenza ... og kun mexicanere
synes at kunne dø af sygdommen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-09 07:23

"Per Rønne" wrote:

> Svin kan vist ikke blive syge af SVINEinfluenza ... og kun mexicanere
> synes at kunne dø af sygdommen.

Måske burde den så omdøbes til mexiflue eller noget i den stil.

Nå, det er vel ikke afgjort endnu om den bliver alvorlig eller ej.

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-05-09 16:30

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:003eccd5$0$11995$c3e8da3@news.astraweb.com

> Nå, det er vel ikke afgjort endnu om den bliver alvorlig eller ej.

Den er da dødalvorlig. Det ved alle. Nu er der rapporteret om TI døde, og
næsten 300 registrerede tilfælde. Nu går det stærkt! Måske vi når op på
samme svimlende antal døde som dengang med SARS (der jo også blev udråbt til
den store dræber)? Var det 200, der døde på hele kloden?

Er du klar over, Knud Larsen, hvor mange mennesker, der hver dag dør af
Malaria og AIDS?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @ '

Dato : 01-05-09 16:43

On Fri, 1 May 2009 17:29:40 +0200, "Jens Bruun"
> [...]

>den store dræber)? Var det 200, der døde på hele kloden?
>
>Er du klar over, Knud Larsen, hvor mange mennesker, der hver dag dør af

eller muhamedanisme- som ER den største fare

ingen gør noget alvorligt ved den

der er døde i tusindvis bare i Dafur - på grund af muhamedanismen

det har stået på i årevis ingen har taget det alvorligt

nu er der sølle 10 døde angiveligt af influenza og straks tilter alle
helt rundt på taget

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-09 19:14

Jens Bruun wrote:
> [...]
> kloden?
> Er du klar over, Knud Larsen, hvor mange mennesker, der hver dag dør

Men det har stadig intet med sagen at gøre. Dem der ved noget om emnet siger
at vi med 99,99 pcts garanti får en pandemi med en muteret influenza-virus
på et eller andet tidspunkt, alle "vektorerne" er der, - for mange
mennesker, for mange steder med dyr og mennesker sammen, og den globale
rejsen rundt på klodsen.

Myndigheder er jo NØDT til at tage deres forholdsregler i god tid, det er
for sent at vente til en ny influenzatype når fase to hvor den bliver
mega-dødelig. Det betyder naturlig flere falske alarmer, præcis som med
terrorbedredskabet, - det er der ikke noget at gøre ved.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-09 17:21

> [...]

> den store dræber)? Var det 200, der døde på hele kloden?
>
> Er du klar over, Knud Larsen, hvor mange mennesker, der hver dag dør af

Svjv dør der alene i Danmark 1.000 mennesker om året af influenza. Ældre
mennesker og småbørn med andre sygdomme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 30-04-09 05:55

> Det officielle dødstal for den ekstremt uhyggelige dommedagssygdom
> svine-influenzaen er nu NEDSKREVET til syv - skriver SYV!

Men kunne denne sygdom, ikke lige gøre kål på bare et
par halal-tosser, inden den helt forsvinder?