Skandaløse fejl ved kommunens hjemmehjæl~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-04-09 22:16

Til socialborgmester Mikkel Warming
Der er skandaløse fejl ved kommunens hjemmehjælp.
Den "flexibilitet", der skiltes med, mangler næsten totalt, og man
bør lade Osvald Helmuth i "Harry og kammertjeneren" være ideal for
hjemmehjælpere, og give selvbestemmelse til modtageren inden for
visitationens rammer Mellemcheferne bliver selvfølgelig arbejdsløse hvis
sådan brugervenlighed introduceres,men borger og ikke ansat loves jo at
være i centrum.
Jeg er visiteret til mønt-tøjvask og bankbesøg men oftest når jeg har
akut brug for en af delene vil man give den anden, selvom begge dele
tager under en time og jeg er visiteret til to timer ugentlig
(26.2.2002 og aldrig ændret siden).
De ombytninger som loves men nægtes, og som jeg har tigget og bedt om,
har været præcis lige så ofte fra bank til vask som omvendt, så
visitationen er ikke berørt af mit ønske
Jeg er af mellemchef i dag blevet bebrejdet, at hjælperne havde klaget
over at tøjet ikke blev rent og at det lugtede før vask.
Afgørende må være, at det ikke lugtede efter vask, og at jeg er tilfreds
med resultatet, selvom visse pletter ikke kunne gå af. Min mor gjorde rent
inden hun fik hjælp, men der kan da ikke være mening i, at man skal tage
andre hensyn til hjælper, end at den hjulpne ikke er voldelig eller
verbalt krænkende, og sådant er jeg aldrig blevet beskyldt for, skriftligt
eller mundtligt.
Hjælperne kan lide at blande sig, og har forlangt firmaudført
køkkenrengøring uden at kunne præcisere, hvad var problemet og med det
resultat at strømmen nu er væk i køkkenet, og jeg har bedt om
professsionel udbedring af den kommuneskabte fejl, uden resultat.
Man sender _to_ hjælpere, hvilket vidner om et groft og afstumpet
menneskesyn, for derved fratages resourcer fra folk, der trænger mere end
mig, og ingen andre end personalet har interesse i, at de er to til at
hygge om hinanden og slippe for at snakke med mig og kun snakke _om_ mig,
når de tror, jeg er udenfor hørevidde.
Det er urimelig etik. Kritikken er fremført - uden svar.
Aldrig vil man give mig grunde fx til at man er to, ligesom at
bagtalelsen af min tøj-leverance til vask fik jeg oplyst af en mellemchef
ved et tilfælde.
At man spilder resourcer med to ansatte hver gang, er måske begrundet i
brev fra Jer 24.2.2002 om, at personale er utrygt ved mig.
Men også den gang afviste man at oplyse mig, hvordan jeg evt skaber
utryghed . Det vidner om foragt for den, der skal hjælpes, at man ikke er
åben og ærlig om alt. At snakke folk efter munden og smigre er de gode til,
og der er naturligvis meget krænkende og nedværdigende .
Husk at da den sabelsvingende veteran i Kronborggade skulle
tvangsindlægges, havde han ikke været voldelig siden sin soldaterudsendelse
og ikke truet nogen.
En behandlerdame besnakkede politiet til at tage ud uden læge. Da han
indså, at der ventede ham en skæbne værre end døden (hospital og
tvangsmedicinering), tilføjede han overfladiske sår til de betjente , der
adlød ordre om hjælp uden samtykke altså uetisk hjælp.
De skød ham, så jeg har grund til at være MEGET utryg ved
hjemmehjælperne, der aldrig udstråler sympati.
Men mine stadig skiftende hjemmehjælpere (over 14 har været her de de
sidste 8 mdr) udviser tavshedspligtsbrud, der vidner om had, og et privat
firma, der bringer varer ud, afbrød del af service pga løgne, som firmaet
oplyste var meddelt af kommunens hjemmehjælpere. Et uundskyldeligt og
klart tavshedspligt brud som jeg har klaget over uden at få svar.
Tidligt blev jeg overtalt til at få installeret nødkald, fordi jeg var
faldet nogle gange.
Man lovede, at kun hvis jeg trykkede knappen, ville nogen få adgang til
nøgler til min lejlighed
Tilfældigvis fik jeg i anden sammenhæng at se "Kvalitets-standard" som
afslørede et groft løftebrud, nemlig at også i tilfælde hvor jeg ikke har
trykket knappen, kan man finde på bruge nøglerne til min bopæl uden at
have talt med mig om det.
Jeg fik løfte om brev, der lovede, at kun det oprindeligt aftalte kunne
ske, men intet brev er sendt trods talrige skriftlige og mundtlige
rykkere, og det er grunden til at jeg nu skriver til borgmesteren selv.
Med venlig hilsen Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-09 20:54

Bo Warming skrev:

> [...]
> kunne ske, men intet brev er sendt trods talrige skriftlige og
> mundtlige rykkere, og det er grunden til at jeg nu skriver til

Jeg er bange for du har fået sendt det til en nyhedsgruppe i stedet for
til borgmesterens emailadresse. Du må hellere prøve igen :D

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-09 04:18

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

TAk for varsko, men men det kommmunale klagebrev er af politisk
interesse og derfor genbrugt til debatformål på ng
Undskyld jeg ikke gider omredigere - folk kan skrålæse uden om det klart
irrelevante

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-09 05:38

Bo Warming skrev:

> TAk for varsko, men men det kommmunale klagebrev er af politisk
> interesse og derfor genbrugt til debatformål på ng

Nåh.

> Undskyld jeg ikke gider omredigere - folk kan skrålæse uden om det
> klart irrelevante

Gider du ikke redigere, er det nok ikke særligt vigtigt

Fra : P.N.

Dato : 30-04-09 10:50

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er bange for du har fået sendt det til en nyhedsgruppe i stedet for
> til borgmesterens emailadresse. Du må hellere prøve igen :D
> --

Når man tænker på alle de gamle medborgere der vitterligt ikke kan gøre rent
eller klare sig selv, er det sgu en skandale at BW får hjemmehjælp, jamen Bo
elsker at rode rundt. Hvad der mangler her er ordentlig evaluering af
pensionisterne.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 30-04-09 15:09

P.N. skrev:

> [...]
> elsker at rode rundt. Hvad der mangler her er ordentlig evaluering af

Der er vel nogen der har vurderet at Bo ikke er istand til at holde
orden selv og er berettiget til hjælp.

Du må skrive til kommunen og klage (husk send pr email, og ikk til gruppen)

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-09 20:46

> Der er vel nogen der har vurderet at Bo ikke er istand til at holde orden
> selv og er berettiget til hjælp.
>
> Du må skrive til kommunen og klage (husk send pr email, og ikk til
> gruppen)

De færreste under 67 som får hjemmehjælp behøver det, og de får bedre og
mere hjælp end dem der starter efter alder 67 år og jeg fik at vide at man
som førtidspensionist (incl rask som mig) bør komme på den gode ordning i
tide og så fortsætter den til ens død.
Jeg behøver ikke hjælp men værdsætter at de går¨ ærinder og jeg vil gerne
forske i urimelighederne ved systemet INDEFRA.

Når jeg - ret snart - har forsket nok i det skandaløst dårlige topstyrede
tilbud, vil jeg skrive til kommunen at enten stopper de den ødselhed med
at sende to hjælpere hver gang, eller jeg stopper
Forhåbenlig kan jeg under kommmunalvalgkampen skade de røde ødsle partier
Hvis ikke du kan se at der af hensyn til de svage er brug for at en
skrivekyndig KLAGER, så læs trådstarten igen.

Spar mig for brok om uetisk snylt. Den besparelse jeg gir kommunen ved at
holde op er bagatelagftig sammenlignet med en god klages værdi

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-09 21:14

Bo Warming skrev:

> Spar mig for brok om uetisk snylt. Den besparelse jeg gir kommunen ved
> at holde op er bagatelagftig sammenlignet med en god klages værdi

Du skal vist holde tungen lige i munden når du svarer - jeg har ikke
sagt noget om uetisk snylt.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-09 20:47

"P.N." <jl@privat.dk> skrev i meddelelsen news:gtbsb2$ore$1@aioe.org...

> [...]
> rent eller klare sig selv, er det sgu en skandale at BW får hjemmehjælp,
> jamen Bo elsker at rode rundt. Hvad der mangler her er ordentlig
JA
Det mangler glistrupsk sparsommelighed