Hvorfor er tamiflu på recept (her i Danmar~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-04-09 17:51

"Jesus-loves-you" skrev ...

8713 <news:49f723bc$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.videnskab.sundhed/msg/ea5ce968a3cae8a4>

> WHO: Vaccine mod svineinfluenza kan være klar på kort tid
> En vaccine mod svineinfluenza kan udvikles på få uger eller endda dage,
> men problemet er at få produceret nok af den.

Hvorfor er tamiflu på recept (her i Danmark) ?

With kind regards,
Last OUTPUT: 8714 <news:49f72f7f$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8715

Fra : mr

Dato : 28-04-09 18:02

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
> "Jesus-loves-you" skrev ...
>
> 8713 <news:49f723bc$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>
> <http://groups.google.com/group/dk.videnskab.sundhed/msg/ea5ce968a3cae8a4>

> Hvorfor er tamiflu på recept (her i Danmark) ?

tamiflu er ikke vaccine.
Den er naturligvis på recept. Ellers ville enhver hysterisk kælling hamstre
et lager og bruge det ved ethvert svimmelhedsanfald. Efter kort tid vil den
ret dårlige effekt, Tamiflu i forvejen har, forsvinde p.g.a. resistens.

Fra : Kim2000

Dato : 28-04-09 18:20

"mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hamstre et lager og bruge det ved ethvert svimmelhedsanfald. Efter kort
> tid vil den ret dårlige effekt, Tamiflu i forvejen har, forsvinde p.g.a.

Præcis og hold da op hvor er folk gået i panik. Der er 79 bekræftede smitte
på verdensplan. Det er simpelthen en medieskabt storm i et glas vand.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-04-09 18:41

"Kim2000" skrev ...

> Præcis og hold da op hvor er folk gået i panik. Der er 79 bekræftede
> smitte på verdensplan. Det er simpelthen en medieskabt storm i et glas
vand.

Okay. Det var sådan set en meget god forklaring (for at undgå resistens).

Kan dette dokumenteres (at der kan opstå resistens) ?

Det havde nu alligelvel været meget rart at ha' et lille privat lager af
tamifly ... just in case!

Det bliver jo sikkert ikke den sidste optakt til pandemi ...

With kind regards,
Last OUTPUT: 8715 <news:49f733f3$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8716

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-04-09 20:03

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen
> "Kim2000" skrev ...

> vand.
>

> Okay. Det var sådan set en meget god forklaring (for at undgå resistens).
>
> Kan dette dokumenteres (at der kan opstå resistens) ?

Nej, det lyder helt ude i skoven.

Og grunden til at man ikke kan købe medicin er at det røde godhedscirkus
skal skovle penge ind på umyndiggjorte små forsagte undersåtter, der skal
stå skoleret, visiteres og rulles af lægemafiaen.

Mvh
Martin

Fra : mr

Dato : 28-04-09 20:31

> "Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen

> Nej, det lyder helt ude i skoven.

vel gør det ej. Det er logik.
http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:da:official&hs=hxD&ei=mlj3SZebNKC8jAeX4KTDDA&sa=X&oi=spell&resnum=1&ct=result&cd=1&q=tamiflu+%2Bresistance&spell=1

> Og grunden til at man ikke kan købe medicin er at det røde godhedscirkus
> skal skovle penge ind på umyndiggjorte små forsagte undersåtter, der skal
> stå skoleret, visiteres og rulles af lægemafiaen.

Prøv at find ud af hvem der står bag produktionen af Tamiflu. Det er ikke
røde lejesvende.
Du vil også finde en aktionær der engang var vicepræsident i USA.

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-04-09 22:57

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> vel gør det ej. Det er logik.

Der er ingen logik i det.

> Prøv at find ud af hvem der står bag produktionen af Tamiflu.

Det interesserer mig ikke.

Mvh
Martin

Fra : mr

Dato : 29-04-09 06:45

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Der er ingen logik i det.

Jo.
http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&channel=s&hl=da&q=tamiflu+%2Bresistance&meta=&btnG=Google-s%C3%B8gning
Men forklar da hvorfor du mener det er ulogisk?

> Det interesserer mig ikke.

Fordi de ikke er røde?

Fra : mr

Dato : 28-04-09 20:29

> [...]
>

> Okay. Det var sådan set en meget god forklaring (for at undgå resistens).
>
> Kan dette dokumenteres (at der kan opstå resistens) ?

det er vel ret naturligt ikke?
Men prøv at goggle tamiflu +resistance.

> Det havde nu alligelvel været meget rart at ha' et lille privat lager af
> tamifly ... just in case!
>
> Det bliver jo sikkert ikke den sidste optakt til pandemi ...

jeg tror du har bedre chancer for at overleve ved at:
1. gøre ingenting
2. bede til Gud

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 29-04-09 08:29

> [...]
> tamifly ... just in case!
>
> Det bliver jo sikkert ikke den sidste optakt til pandemi ...

Andre forklaringer:

1) Man har vedtaget at sygdommen er indberetningspligtig (altså skal
embedslægerne kontaktes ved mistanke og når diagnosen er stillet). Dvs,
for at man kan komme i kontakt med potentielt syge så er man nødt til at
vide hvem det er. Når folk skal forbi deres læge for at hente en recept,
så kan man samtidig møde folk og tage prøver.

2) Tamiflu har visse alvorlige bivirkninger:
Efter markesføring er beskrevet tilfælde af alvorlig hepatitis,
anafylatisk reaktion, alvorlige allergiske hudreaktioner, herunder
Steven-Johnsons syndrom, angioneurotisk ødem og hjertearytmi.
Kramper og alvorlige neuropsykiatriske reaktioner hos især børn og unge.
Neuropsykiatriske bivirkninger er set hos influenzapatienter, især hos
børn og unge.

Hilsen Jesper

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 29-04-09 17:10

"Jesper Mehlsen" skrev

[ ... file 8716 ... ]

> [...]
> Kramper og alvorlige neuropsykiatriske reaktioner hos især børn og unge.
> Neuropsykiatriske bivirkninger er set hos influenzapatienter, især hos

Anafylatisk reaktion, skriver du bl.a.

Øh ...

(Der skulle sikkert have stået "anafylaktisk reaktion")

<http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/TIDLIGERE_NUMRE/2005/UFL_2005_06/UFL__2005_06_43443>

=== citat start ===

Ugeskrift for læger

Ugeskr Læger 2005;167(06):664

Anafylaksi

[ ... ]

Ved anafylaksi forstås en systemisk, potentielt livstruende allergisk
tilstand. ...

=== citat slut ====

Har du en *dokumentation* herpå, denne din påstand, Jesper Mehlsen, eller er
det bare noget, du ryster ud af ærmet ?

With kind regards,
Last OUTPUT: 8726 <news:49f876b0$0$90274$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8727

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 29-04-09 17:25

"Jesus-loves-you" skrev
8727 <news:49f87be9$0$90274$14726298@news.sunsite.dk>

> "Jesper Mehlsen" skrev
[ ... ]

> [...]
> Har du en *dokumentation* herpå, denne din påstand, Jesper Mehlsen, eller
> er det bare noget, du ryster ud af ærmet ?

Dumt spørgsmål; idet du givetvis citerede (inklusiv stavefejlen) fra ...

<http://medicin.dk/(u2jem2yqel51zvmsguvh1mno)/Show.aspx?subdoc=praeparat_info&praeparatnr=3002&SortKey=DDD&docid=frameset>

Her står der så også (hvilket nok er ret relevant), at ...

=== citat start ===

Tamiflu®
Oseltamivir

[ ... ]

Bivirkninger

Meget almindelige (> 10%)
Hovedpine.

Almindelige (1-10%)
Kvalme, opkastning, abdominalsmerter, diarré. Svimmelhed, søvnløshed.

Meget sjældne (< 0,01%)
Urticaria.

=== citat slut ====

Urticaria = nældefeber, se evt. ...
<http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/naeldefeber.htm>

En anafylaktisk reaktion sker altså kun i yderst sjældne tilfælde,
så dødeligheden ved IKKE at ta' Tamiflu er givetvis højere!

With kind regards,
Last OUTPUT: 8727 <news:49f87be9$0$90274$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8728

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 02-05-09 22:44

Jesus-loves-you skrev:
> [...]
> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)

Ovenstående er direkte taget fra lægemiddelfortegnelsen som du selv
fandt ud af.

Jeg har ikke snakket noget om rationalet i at tage eller ikke tage
tamiflu. Men jeg har aldrig benyttet mig af det når jeg har haft
influenza, og den nye influenza virker ikke specialt farlig efter hvad
der er meldt ud fra de offentlige myndigheder (SSI/SST) de seneste 2 dage.

Hvis jeg havde 300 kroner at brænde af, så blev det på et par nye cd'ere
og ikke en pakke Tamiflu

Jesper

Fra : mr

Dato : 28-04-09 20:31

> Præcis og hold da op hvor er folk gået i panik. Der er 79 bekræftede
> smitte på verdensplan. Det er simpelthen en medieskabt storm i et glas
> vand.
meget præcist og rigtigt.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-04-09 21:52

> meget præcist og rigtigt.

Samme hysteri som omkring fugleinfluenzaen. Har folk ikke andet at lave?

Mvh Maria

Fra : Peter L

Dato : 29-04-09 05:07

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> Samme hysteri som omkring fugleinfluenzaen. Har folk ikke andet at lave?

Jeg er en ældre herrer, som har haft influenza mange gange i mit liv. I de
senere år har samfundet givet influenzaer navne, f.eks. Hong Kong-, Fugle-
og Svineinfluenza. Det er godt at kende navnet på influenzaen, når man nu
skal have et så intimt forhold til den.

Når pressen går i selvsving over en eller anden smitte, finder jeg god
information på Jerk Langers webside. Her er hans information om influenza:
http://www.jerk.dk/influenza.htm

Hilsen Peter

Fra : Nielsen

Dato : 30-04-09 14:56

> [...]
> hamstre et lager og bruge det ved ethvert svimmelhedsanfald. Efter kort
> tid vil den ret dårlige effekt, Tamiflu i forvejen har, forsvinde p.g.a.

Det vil nok ikke være "kællinger" der ville hamstre, men derimod alle de
mænd (=100%) der af og til rammes at den frygtelige invaliderende form for
forkølelse som kun rammer mænd. Den hvor de er så sølle at de hverken kan
stå eller gå og har frygtelige smerter og hvor feberen kan stige helt op til
38,2.