"Svineinfluenza"-gode råd.
Fra : Lyrik

Dato : 28-04-09 09:53

Jeg henter erfaring fra "Den Spanske Syge", den influenza der hærgede verden
i 1918.

Vi får den "alle" fordi den er luftbåren og vi alle sammen trækker vejret.
Masker vil ikke hjælpe meget, virus er meget småt.
Man skal undgå sammenkomster-fodboldstadier, aflys 1.maj i Fælledparken!
"Hvad det skal hjælpe? Jo hvis vi kan holde det nede på et enkeltstående
tilfælde-niveau, så overbelaster vi ikke beredskabet! Epidemien kører over
noget tid og så forsvinder den. Jo færre der får den i den tid-jo bedre."

Ikke stimle sammen på hospitaler.
En by i Utah som isolerede sig imod "1918" influenzaen blev smittet af
postbudet.

Influenzaen i 1918 var dødbringende for mennesker i alderen 21-29 år! Deres
imunforsvar er stærkest i de år og angriber virus i de angrebne lunger så
kraftigt at lungerne rives i stykker. Døden kommer ved drukning i egne
vævsvæsker.

De siger at "svineinfluenzaen" er mindre livsfarlig end "Den spanske syge".
de siger så meget. Hold øje med hvordan det går smittede folk i 21-29 års
alderen!
Den unge kvinde der lige nu er indlagt ser ud til at befinde sig i den
gruppe? Hvordan går det hende? Hun er i bedste hospitalsregi! Dør hun så er
fanden løs!

Bedste sikkerhed ser ud til at sikre sig noget "Tamiflu" der siges at virke
imod influenzaen.
Også penicillin kunne være en mulighed, idet det er den efterfølgende
lungebetændelse der dræber folk.(Kommer an på om den er bakterierelateret.
Er den virusrelateret vil det ikke virke)

Problemet ved "Den spanske syge" var som en læge udtrykte det:"Folk kom ind
om morgenen og døde om aftenen, der var ikke tid nok til at nå en
behandling."

"Tamiflu" i køkkenskabet kan sikre hurtig indsats!

MvH
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 10:18

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> De siger at "svineinfluenzaen" er mindre livsfarlig end "Den spanske syge".
> de siger så meget. Hold øje med hvordan det går smittede folk i 21-29 års
> alderen!

Som det da også nævnes i dagens Berlingske Tidende:

<http://www.berlingske.dk/article/20090427/verden/704270096/>

er »den mexicanske syge« noget af et mysterium

Omkring 150 mexicanere har mistet livet, men selv om folk i andre lande
også har fået sygdommen, viser den sig her ikke farligere end en ganske
almindelig influenza, som man sjældent behøver lægehjælp til.

Ja, der er sandelig tale om et »mexicansk mysterium« ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-04-09 11:38

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> almindelig influenza, som man sjældent behøver lægehjælp til.
>
> Ja, der er sandelig tale om et »mexicansk mysterium« ...

Det er 20 bekræftede dødsfald.

Mvh
Martin

Fra : hanzen

Dato : 28-04-09 12:26

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er 20 bekræftede dødsfald.

Og her i landet er over 1000 døde i år af "almindelig" influenza
Det gik medierne ikke i selvsving over.
--
hilzen
hanzen

Fra : @ '

Dato : 28-04-09 12:59

On Tue, 28 Apr 2009 13:25:46 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

>Og her i landet er over 1000 døde i år af "almindelig" influenza
>Det gik medierne ikke i selvsving over.

1000 influenza-dødsfald i Danmark på fire måneder!!

mon ikke en nærmere undersøgelse vil vise at influenzaen blot var en
_medvirkende_ dødsårsag?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 13:08

hanzen <hanzen@mailmeej.dk> wrote:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

Tallet »udvikler« sig vist hele tiden, og på:

kan man se følgende:

=
I slutningen af marts var influenzasæsonen da også ved at slutte i
Mexico, og de få tilbageværende influenzatilfælde var milde. Men i april
blev læger og sygehuse pludseligt bestormet af især unge mænd og
kvinder, som havde høj feber og vejrtrækningsbesvær, og siden er mindst
149 døde.
=

149 er det »officielle« antal.

<http://www.berlingske.dk/article/20090428/verden/90428032/>

Og det blev bragt i morgenavisen, så de tal er i hvert fald mere ed 14
timer »gamle«.

> Og her i landet er over 1000 døde i år af "almindelig" influenza
> Det gik medierne ikke i selvsving over.

Nu kender jeg ikke det konkrete antal, men var der her ikke tale om
ældre mennesker? Eller andre der i forvejen var svækkede?

I Mexico drejer det sig om børn og unge i alderen 15-35 år.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 13:10

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-04-09 14:26

> <http://www.berlingske.dk/article/20090427/verden/704270096/>

Nå, synes du virkelig at de udvikler på en side fra i går? ))

"20 ***bekræftede*** dødsfald"

Mvh
Martin

Fra : hanzen

Dato : 28-04-09 13:31

> Nu kender jeg ikke det konkrete antal, men var der her ikke tale om
> ældre mennesker? Eller andre der i forvejen var svækkede?

Det er det sikkert.
De 1000 er det tal "eksperterne" nævner.
Og 1000 i Danmark er meget mere end 150 i Mexico.
--
hilzen
hanzen

Til statsministeren (16/8 04) af: Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg,
der angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 14:21

hanzen wrote:

> Det er det sikkert.
> De 1000 er det tal "eksperterne" nævner.
> Og 1000 i Danmark er meget mere end 150 i Mexico.

Der dør 1000 gamle i DK hvert år af flue, det er IKKE det samme som at sunde
unge mennesker kradser af.

De gamle der dør ville dø af et eller andet "slag" under alle
omstændigheder, de var lige på randen.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 14:40

hanzen <hanzen@mailmeej.dk> wrote:

> Det er det sikkert.
> De 1000 er det tal "eksperterne" nævner.
> Og 1000 i Danmark er meget mere end 150 i Mexico.

150 børn og unge, må vi lige huske ...

Fra : mr

Dato : 28-04-09 18:05

> [...]
> almindelig influenza, som man sjældent behøver lægehjælp til.
>
> Ja, der er sandelig tale om et »mexicansk mysterium« ...
Eller et opblæst fænomen, på linie med AI og SARS.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 18:24

mr wrote:

> Eller et opblæst fænomen, på linie med AI og SARS.

Ja, det bedste var naturligvis at alle verdens sundhedssystemer lænede sig
tilbage i stolene indtil man havde et par millioner lig på bordet, - det er
helt galt at være på forkant HVIS den er slem?

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 19:28

Knud Larsen wrote:

> Ja, det bedste var naturligvis at alle verdens sundhedssystemer
> lænede sig tilbage i stolene indtil man havde et par millioner lig på
> bordet, - det er helt galt at være på forkant HVIS den er slem?

Ekstrabladet?

..
All the 150-plus deaths from the swine flu have been recorded in Mexico,
with patients in other countries experiencing far less severe symptoms.
Fukuda, however, cautioned against the idea that the outbreak could be a
"mild pandemic", noting that the 1918 Spanish flu outbreak which killed tens
of millions of people worldwide came in a series of increasingly lethal
waves.

"I think we have to be mindful and respectful of the fact that influenza
moves in ways we cannot predict," he said.

Fra : mr

Dato : 28-04-09 20:33

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det bedste var naturligvis at alle verdens sundhedssystemer lænede sig
> tilbage i stolene indtil man havde et par millioner lig på bordet, - det
> er helt galt at være på forkant HVIS den er slem?

du mener ikke at WHO og diverse sundshedsvæsener er fremme?
Det er fint de er det, ellers ville de hysteriske kællinger dø af skræk. Det
vigtigste er, som sundhedsvæsenet opfordrer til, at undgå hysteri.
Du føler måske allrede en svimmelhed?

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-04-09 19:48

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet ved "Den spanske syge" var som en læge udtrykte det:"Folk
> kom ind om morgenen og døde om aftenen, der var ikke tid nok til at
> nå en behandling."

Nej, din tossede, uvidende nisse. Problemet med "Den spanske syge" var
såmænd 1918.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 28-04-09 19:53

Jens Bruun skrev:
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, din tossede, uvidende nisse. Problemet med "Den spanske syge" var
> s�m�nd 1918.

Og hvad præcis mener du er forskellen i forhold til i dag?

Man kan jo stadig ikke kurere influenza.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-04-09 20:28

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hvad præcis mener du er forskellen i forhold til i dag?

Du mener ikke, der er forskel på verden i 1918 og så i dag? Du mener, man
dør i samme omfang af trivielle sygdomme i 2009, som man gjorde i 1918?

> Man kan jo stadig ikke kurere influenza.

Nej. Det er vi hundredetusindvis af danskere, der konstaterer hver evig
eneste vinter. Til gengæld giver det to-tre dage på divaneseren.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-09 19:52

Jens Bruun skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener ikke, der er forskel på verden i 1918 og så i dag? Du mener, man
> dør i samme omfang af trivielle sygdomme i 2009, som man gjorde i 1918?

Nej. Der er meget større forståelse af problematikken men det ændrer
ikke på at der er ting man ikke kan gøre noget ved. Til gengæld har man
nemmere ved at holde folk i live under forhold der tidligere ville have
slået dem ihjel.

Bemærk - den store gave penicillinet virker jo netop ikke mod virus.

> Nej. Det er vi hundredetusindvis af danskere, der konstaterer hver evig
> eneste vinter. Til gengæld giver det to-tre dage på divaneseren.

Tjah. Den spanske syge er så vidt jeg har forstået atypisk ved at de
stakler der døde af det, havde et immunforsvar der var gået helt amok.

Men bortset fra det - skulle op mod en trediedel af Europas indbyggere
dø - som de gjorde det under den Sorte Død - ville arbejdskraft være
ENDNU dyrere end i dag, og hele samfundsordenen ville ændre sig.

Fra : Jesper

Dato : 28-04-09 19:52

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> behandling."
>
> "Tamiflu" i køkkenskabet kan sikre hurtig indsats!

Kære Lyrik-Jens

Der krepérer en kvart mio mennesker af ganske almindelig influenza om
året. Og de fleste af dem der døde af Den Spanske Syge, døde af den
tilstødende lungebetændelse, som kan behandles med antibiotika. Så er
der de gamle og svage der under alle omstændigheder tager billetten, når
nogen puster på dem!
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Morten Lind

Dato : 03-05-09 19:05

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> behandling."
>
> "Tamiflu" i køkkenskabet kan sikre hurtig indsats!

Paranoia, kære Jens.