Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Spektakulært problem med tv-out og farver ~
Fra : CAWH

Dato : 30-07-01 19:50

Jeg har et meget irriterende problem og lidt vanskeligt at forklare, men jeg
vil prøve.

Udgangspunkt:
Jeg har et Matrox Marvel G200 16mb grafikkort siddende i min computer
(ep-8kta3+, duron750@900, 256mb ram). Jeg har W2k dk med sp2 installeret og
sidste nye drivere og tools til mit grafikkort.

Situationen pt.:
Jeg har tv-out og in. Både composite og s-video! Mit fjernsyn har composite
in ligesom det der står inde i stuen! Når jeg vil have min pc vist på tv'et
i stuen via composite er der farver. Når pc'en skal vises på mit eget tv er
det kun sort/hvid (det har tidligere for lang tid siden vist i farver).
Dette forstår jeg intet af.

Jeg har så prøvet at tilslutte et videokamera til mit eget tv som vises i
farver. Herefter sætter jeg samme kabel i tv-out på grafikkortet i stedet
for kameraet! Men stadig ingen farver på mit eget tv.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det mere.... Men status er, at ingen
farver fra tv-out på mit tv :(

Er der nogen som har et bud på en løsning eller problemet, så please kom med
det !

Mvh. Casper

Fra : FeZ

Dato : 30-07-01 23:17

"CAWH" <xxxx7211@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det mere.... Men status er, at ingen
> farver fra tv-out på mit tv :(

Har du sikret dig at signalet ikke er NTSC men PAL ?
Det kunne tænkes at dit tv i stuen understøtter NTSC
og at du derved kan får det i farver.

Ellers har jeg ikke umiddelbart noget godt bud

--
FeZ

Fra : CAWH

Dato : 31-07-01 00:01

"FeZ" <fez@stofanet.lovely_spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kunne tænkes at dit tv i stuen understøtter NTSC
> og at du derved kan får det i farver.
>
> Ellers har jeg ikke umiddelbart noget godt bud

OK... men nej... Signalet bliver sendt som PAL og IKKE NTSC :(

Mvh. Casper

Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨

Dato : 31-07-01 08:12

> [...]
> farver fra tv-out på mit tv :(
>

> Er der nogen som har et bud på en løsning eller problemet, så please kom

Har samme problem med et 10 år gammelt B&O. Det kan ikke vise farver med mit
Matroxkort, men video er O. K.
Men på mit Sony er er farverne O.K.
Så jeg tror at det er noget i TV'et.

Mogens

Fra : CAWH

Dato : 31-07-01 12:43

> Har samme problem med et 10 år gammelt B&O. Det kan ikke vise farver med
> [...]

Det burde det ikke være.... Det har virket på mit eget tv før og det er kun
fra 1996 !!! (et Telefunken 135 eller sådan noget)!

-Casper-

Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨

Dato : 31-07-01 13:53

> Det burde det ikke være.... Det har virket på mit eget tv før og det er
kun
> fra 1996 !!! (et Telefunken 135 eller sådan noget)!

Et tv kan gå i stykker.

Mogens

Fra : CAWH

Dato : 31-07-01 14:11

> Et tv kan gå i stykker.
>
> Mogens

Jamen, så forstår jeg ikke at det gerne vil vise farver fra mit endnu ældre
videokamera tilsluttet med samme kabel og stik i tv'et !!!!

Mvh. Casper

Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨

Dato : 01-08-01 00:52

> Jamen, så forstår jeg ikke at det gerne vil vise farver fra mit endnu
ældre
> videokamera tilsluttet med samme kabel og stik i tv'et !!!!

Som jeg skrev to indlæg før: Med video er mine faver o.k. (både stationær og
kamera) men med grafikkort er der kun s/h.

Mogens