Konvertitter & terrorisme
Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-09 14:06

I dagens Berlingske Tidende kan man på side 18 se hvordan fire unge i
Düsseldorf er stillet for retten anklaget for at planlægge terror:

<http://www.berlingske.dk/article/20090422/verden/704220104/>

Det særlige er den at to af de anklagede er unge, etniske tyskere, der i
en alder af hhv 15 og 19 er konverteret til islam, og har skiftet
navnene Fritz hhv Daniel med Abdullah.

Det er endnu et eksempel på at traditionelt troende muslimer for det
meste er mere moderate end de nye i troen. Zeloter er ofte konvertitter.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : mr

Dato : 23-04-09 16:36

> [...]
>
> Det er endnu et eksempel på at traditionelt troende muslimer for det
> meste er mere moderate end de nye i troen. Zeloter er ofte konvertitter.
Det kan vel også være et eksempel på at unge med trang til terror, finder
det forum hvor det er muligt.
Flere af 70´ernes terrorrister var ikke mere revulotionære og kommunistiske
end de var eventyrlystne. Eks. Sjakalen.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-09 17:23

mr <mail@mail.dk> wrote:

> [...]
> Flere af 70´ernes terrorrister var ikke mere revulotionære og kommunistiske
> end de var eventyrlystne. Eks. Sjakalen.

Jeg ser ham ikke som særligt »eventyrlysten«, blot som en kriminel:

<http://da.wikipedia.org/wiki/Sjakalen>

Fra : mr

Dato : 28-04-09 13:13

> Jeg ser ham ikke som særligt »eventyrlysten«, blot som en kriminel:
>
> <http://da.wikipedia.org/wiki/Sjakalen>
> --
jeg tror vi mener det samme. Han kunne støtte hvad som helst, bare det
omfattede krudt og kugler.