Sundhedskommisionen
Fra : Kim2000

Dato : 22-04-09 08:37

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article1157585.ece

Den nedsatte kommision foreslog øgede afgifter, hvorefter regeringen sagde
det skal vi ikke, selvom det virker. Gad vide hvor mange penge politikernes
venner fik for at skrive den rapport?

Selvfølgelig kan man klare det indenfor skattestoppet. Man smider bare fx
50% moms på slik og 0% på frugt og grønt, så er den ged barberet.

Folk tager bare til grænsen, ja det gør de måske nok, men hvor længe og hvor
mange gange? Tager bistandsklient Jensen fra København til Tyskland for at
købe en pakke smøger? Eller er det Hr. Jensen der bor i Tønder der
fortsætter med at købe sine smøger i Tyskland som han har gjort de sidste 40
år?

Fra : Lyrik

Dato : 22-04-09 13:18

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Selvfølgelig kan man klare det indenfor skattestoppet. Man smider bare fx
> 50% moms på slik og 0% på frugt og grønt, så er den ged barberet.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Skal staten styre folk helt ind i privatlivets fred? Det er et "Jehovas
Vidner samfund" Danmark er ved at opbygge. De har fået total indflydelse på
dansk kultur!
Dem der stadig vil ryge behandles som "udstødte Jehovas Vidner"

Denne kulturelle glidebane DK har bevæget sig ind på er uhyggelig!
Privatlivets fred er væk for tid og evighed. Man er "sin broders vogter"
mens man selv ønsker at slippe for overvågning og styring. "Hvis de nu
fokuserer på min nabo, så går jeg fri!" er tankegangen!

Grønsager!! dræber flere end slik!

Steve Jobs fra Apple er ved at blive dræbt af grønsager! Folk der kun spiser
grønsager og bliver vegetarer dør som fluer! Grønsager lider under den
tvangstanke at det er sundt!
Det er sundt som TILBEHØR til maden. Som HOVEDNÆRINGSMIDDEL er det en
dræber! Det glemmer man at fortælle dig! Det går bare som "sundt".

"Gå ikke påny ind under slavekår som -tag ikke-smag ikke -rør ikke!" "Alt er
godt til måde og helliges ved den tak du giver Gud for det!"

MvH
Jens

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-04-09 18:02

Lyrik skrev den 22-04-2009 14:18:

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Skal staten styre folk helt ind i privatlivets fred? ....

Tja, når staten senere skal betale hospitalsregningen og andre afledte
udgifter af fedme, alkohol og rygning, så er det vel meget rimelig at
staten også "blander" sig i forbruget af disse tre nydelsesmidler.

men helt ærlig: Afgifts-skruen inkl momsnedsættelse på frugt&grønt.
Er overhovedet ikke effektiv.

Næh kære venner:
- Emballageforeskrifter a la det vi kender fra smøgerne
fx indtagelsen af denne fødevarer giver forkortet levetid
el. fortæring af dette produkt giver åreforkalkning!
- Vareplacerings-påbud om, at usunde fødevarer skal placeres på
afsætningsmindskende placeringer
- og forbud mod salgsfremmende aktiviteter.

så skal I bare se et fald af forbruget af usunde fødevarer

Naturligvis får de relevante myndigheder værktøjer og ressourcer til at
kontrollere overholdelsen af disse 3 tiltag.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Lyrik

Dato : 22-04-09 19:00

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> udgifter af fedme, alkohol og rygning, så er det vel meget rimelig at
> staten også "blander" sig i forbruget af disse tre nydelsesmidler.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er DDR tankegang. "Når staten ofrer uddannelse på folk, så kan de ikke
få lov til efterfølgende at fraflygte landet og tjene store penge i andre
stater der ikke har betalt en krone til deres uddannelse! derfor skyder vi
dem når de passerer grensen!"

Der er ingen der tvinger staten til at helbrede folk der ifølge de nye
"Vagttårnsregler" synder ved at spise sukker. Men skal sukkerspisende folk
undtages fra lægebehandling, så kom frem på banen og gør det til lov!
I skal åbenbares i al Jeres ondskab!

Det andet er en salamimetode der skive for skive stjæler folks privatliv.
Staten finder på flere og flere ting de mener ikke er sunde.

Det er :"Tag ikke smag ikke rør ikke!" Et ateistisk evangelium imod det
kristne, der siger at alt er godt til måde og at regler på området
trælbinder folk!

Regelmøllen kværner bare videre som en ond Gatlinggun der sprøjter kugler
som skidt fra en spædekalv.

jens

Fra : Henri Gath

Dato : 22-04-09 22:42

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trælbinder folk!
>
> Regelmøllen kværner bare videre som en ond Gatlinggun der sprøjter kugler

Så sandt, så sandt.....

Fra : Henri Gath

Dato : 22-04-09 22:44

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tja, når staten senere skal betale hospitalsregningen og andre afledte
> udgifter af fedme, alkohol og rygning, så er det vel meget rimelig at
> staten også "blander" sig i forbruget af disse tre nydelsesmidler.

Et i sandhed uhyggeligt indlæg..........................åbner helt nye
perspektiver for statens indblanding i voksne menenskers lív. Tillykke

Fra : Henri Gath

Dato : 22-04-09 22:48

Og pudsigt, at de ikke blander sig i, at vi har Europas ældste bilpark med
deraf følgende forureningsdødsfald...

Fra : H. Jensen

Dato : 22-04-09 14:14

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article1157585.ece

Hvorfor er den nedsat?

Jeg så en teori på et udenlandsk websted:
http://www.fornits.com/phpbb/viewtopic.php?f=32&t=27385

Det er nok ikke helt forkert.
H. Jensen
http://www.blog.dk/HjemvendteJensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-04-09 05:40

On 22 Apr., 09:37, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Selvfølgelig kan man klare det indenfor skattestoppet. Man smider bare fx
> 50% moms på slik og 0% på frugt og grønt

En pose slik er i forvejen meget dyrere end eksempelvist et æble.
Den har så også sine fordele: man kan putte den i lommen; mena kan
spise noget og gemme resten.
Desuden hjælper et æble lidet hvis det er lakridssmag man har brug
for.

Hvis sundhedsministeriet vil ændre sliktraditionerne må de selv sørge
for der kommer alternativer til den mindre sunde slik. Derefter kan
man diskutere om afgifter og ekstramoms er nødvendigt - eller erkende
at nogle bare foretrækker det mindre sunde.

De bør oprette firmaer der sælger usødede tørrede æblestykker i
slikposer, lakrids, chokolade og sodavand med lavt sukkerindhold, uden
gelatine, kunstige sødestoffer el. farvestoffer. Og sørge for, at
produkerne er tilgængelige i kiosker og slikautomater.

Fra : Kim2000

Dato : 23-04-09 18:34

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

gelatine, kunstige sødestoffer el. farvestoffer. Og sørge for, at
produkerne er tilgængelige i kiosker og slikautomater.

SVAR:

Man kan sagtens ændre hist og pist på reglerne for fødevare, man kan fx gå
så langt som at sige varer med over 100 kcal pr. 100 gram er 50% moms, så
går der 3-4 uger så er flødeisen kommet ned på 99 kcal pr. 100 g. Det kan
umuligt være et problem at smør fx koster 15-20 kr, mens rugbrødet koster 5
kr.

Det er ikke en menneskeret at æde og drikke sig til førtidspension og
hospitalsregninger, slet ikke uden at betale for det.

Du beder vel heller ikke staten oprette en bilfabrik fordi de lægger massive
afgifter på svinske biler?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-04-09 16:01

On 23 Apr., 19:34, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]

> umuligt være et problem at smør fx koster 15-20 kr, mens rugbrødet koster 5

Så du vil have afgift på is uanset hvad den indeholder? Der findes
ellers is uden fløde ja endda is næsten uden fedt.
Det er selvfølgelig ikke det store problem at en pakke smør koster
15-20 kr. Ved moderat brug holder den længe.
Ang. lakrids findes der allerede en del uden sukker.

> Det er ikke en menneskeret at æde og drikke sig til førtidspension og
> hospitalsregninger, slet ikke uden at betale for det.

Relevans?

> Du beder vel heller ikke staten oprette en bilfabrik fordi de lægger massive
> afgifter på svinske biler?

Nej, men mere lavteknologiske ting kan den godt. Markedet er
sommetider trægt.
Ikke mindst hvad angår marmelade som stort set alt sammen har et meget
højt sukker indhold
(også det der er 'sødet med frugtsaft'). Gad vidst om de i
optagetheden af slik og sodavand har glemt at marmelade bugner af
sukker. Også moderat sukkersødede sodavand mangles.