Så skete retfærdigheden fyldest
Fra : superanon

Dato : 14-04-09 12:28

http://politiken.dk/indland/article689374.ece

Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde os i
diskrimination.

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-09 13:24

On Tue, 14 Apr 2009 13:28:18 +0200, superanon wrote:

> http://politiken.dk/indland/article689374.ece
>
> Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde os i
> diskrimination.

Det er sgu skandaløst at en buschauffør bliver fyret, fordi han passer sit
arbejde. Han satte jo bare en passager af, som ikke kunne fremvise gyldig
billet. Det har ikke en skid med diskrimination at gøre.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 13:36

"Steen A Thomsen." <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> wrote in
message news:g2hnq9zv7ebp$.19ib0lm8ftdyy.dlg@40tude.net
>Det har ikke en skid med diskrimination at gøre.

Nemlig, det er direkte idioti, og ham tossen hos DRC burde da nok lige
vågne bare lidt op.

http://politiken.dk/indland/article681228.ece

citat:

»Det er en klassisk sag, som vi kendte det fra Sydafrika, hvor folk ikke
måtte komme med bussen fordi de var sorte«.

»Det er blandt andet derfor, vi har en lov om forbud mod
forskelsbehandling på grund af race«, siger Niels Erik Hansen

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Morten Stæhr

Dato : 14-04-09 13:24

"superanon" <anon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://politiken.dk/indland/article689374.ece
>
> Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde os i
> diskrimination.

Her er der tale, om endnu et eksempel på, misforstået tolerance.
Folk må for min skyld bære alle de religiøse symboler de vil, men som alt
andet vi foretager os, har det konsekvenser.

Når man vælger at tildække ansigtet, så det ikke er muligst at identificere
vedkommende, så har det den bivirkning, at man ikke kan bevise hvem man er,
og dermed være i besiddelse af gyldig rejsehjemmel.

Længere er den ikke!

Håber at 3F forfølger denne sag

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 13:37

"Morten Stæhr" <netromrheast@hotmail.com> wrote in message
> Håber at 3F forfølger denne sag

Det gør de uden tvivl, og de vinder den sag, alt andet vil være forrykt.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-09 13:39

On Tue, 14 Apr 2009 14:24:29 +0200, Morten Stæhr wrote:

> [...]
> vedkommende, så har det den bivirkning, at man ikke kan bevise hvem man er,
> og dermed være i besiddelse af gyldig rejsehjemmel.

Jo, hun kunne bare købe en enkeltbillet eller et klippekort. De er nemlig
ikke personlige.

> Længere er den ikke!
>
> Håber at 3F forfølger denne sag

Hvis de ikke gør, kan de lige så godt nedlægge sig selv.

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-09 13:46

"Morten Stæhr" <netromrheast@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her er der tale, om endnu et eksempel på, misforstået tolerance.
> Folk må for min skyld bære alle de religiøse symboler de vil, men som alt
> andet vi foretager os, har det konsekvenser.

Hvad kan man ellers forvente af et område politisk styret af SF ?

Fra : John

Dato : 14-04-09 17:56

> [...]

> identificere vedkommende, så har det den bivirkning, at man ikke kan
> bevise hvem man er, og dermed være i besiddelse af gyldig rejsehjemmel.

Dermed er vi vist ved sagens rigtige kerne:

Gamle bedstemor Fatma får sig et herligt pensionist-kort til lav pris.
Kortet kan herefter benyttes af alle familiens tildækkede kvinder.

Smart, ikke?

John :)

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-04-09 20:40

Morten Stæhr skrev den 14-04-2009 14:24:

> Her er der tale, om endnu et eksempel på, misforstået tolerance.
> Folk må for min skyld bære alle de religiøse symboler de vil, men som alt
> andet vi foretager os, har det konsekvenser.

ja, og det mærker buschaufføren nu. alt hvad han foretager sig har
> [...]

> vedkommende, så har det den bivirkning, at man ikke kan bevise hvem man er,
> og dermed være i besiddelse af gyldig rejsehjemmel.

så må buschaufføren tilkalde kontrollører, der så giver
kontrolafgift....og hvis personen ikke vil identificere sig, så må
politiet tilkaldes, der så med Retsplejeloven i hånden kan få navn,
adresse og fødselsdato ud af vedkommende.

Buschaufførens accept af at en passager ikke har billet hhv. måske
kommer til at godkende en billet som ved kontrollen viser sig ikke at
være gyldig.....det er stadig passagerens ansvar at have gyldig
rejsehjemmel. Ikke buschaufførens!
Han/hun skal bare køre bussen og overholde tidsplanen....og når han/hun
bruger sin tid på at lege kontrollør, så tro da pokker at han havde
problemer med at overholde tidsplanen.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 21:45

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> [...]
> politiet tilkaldes, der så med Retsplejeloven i hånden kan få navn,
> adresse og fødselsdato ud af vedkommende.

Undskyld men hvilken verden lever du i? politiet har ikke tid til at
komme til vigtige ting,tror du så virkelig at de kommer pga en idiot
ikke vil vise sit ansigt i en bus?

> [...]
> kommer til at godkende en billet som ved kontrollen viser sig ikke at
> være gyldig.....det er stadig passagerens ansvar at have gyldig

Ja, og billetten køber man hos TADA, chaufføren!

> Han/hun skal bare køre bussen og overholde tidsplanen....og når
> han/hun bruger sin tid på at lege kontrollør, så tro da pokker at han
> havde problemer med at overholde tidsplanen.

Du virker mere og mere virkelighedsfjern.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Lars

Dato : 15-04-09 14:54

> Undskyld men hvilken verden lever du i? politiet har ikke tid til at komme
> til vigtige ting,tror du så virkelig at de kommer pga en idiot ikke vil
> vise sit ansigt i en bus?

P.g.a. manglende midler :)

/Lars

Fra : Rea721

Dato : 15-04-09 10:13

> [...]

> han/hun bruger sin tid på at lege kontrollør, så tro da pokker at han
> havde problemer med at overholde tidsplanen.

Sikke da en gang ævl at lukke ud.... du er da totalt faktaresistent og
virklighedsfjern.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 10:34

> [...]
> identificere vedkommende, så har det den bivirkning, at man ikke kan
> bevise hvem man er, og dermed være i besiddelse af gyldig rejsehjemmel.

Nu kan man vel være ganske ligeglad, om man spilder sprit på kørekortet?
Man kan vel låne sin søsters, og, iklædt et villatelt undgå at blive
afsløret i frakendelsestiden?

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 13:28

"superanon" <anon@hotmail.com> wrote in message
> Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde os i
> diskrimination.

Ja chaufføren ender med at få erstatning, den sag stopper ikke der, det
er da 100% sikkert, og hvad endnu bedre er, at det giver bare endnu
flere stemmer til DF.

Men skræmmende at hele 29% mener det er iorden, det siger noget om hvor
råddent samfundet er.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-09 13:45

On Tue, 14 Apr 2009 14:27:44 +0200, N_B_DK wrote:

> [...]
> flere stemmer til DF.
>
> Men skræmmende at hele 29% mener det er iorden, det siger noget om hvor

Den er nede på 18% nu. Det er dog stadig ALT for mange naive tåber.

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-04-09 14:13

"superanon" <anon@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> http://politiken.dk/indland/article689374.ece
>
> Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde os i
> diskrimination.

Du kan godt knappe gylpen igen.
Han er IKKE fyret pga tørklædenegeren.

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 14-04-09 14:40

> http://politiken.dk/indland/article689374.ece
>
> Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde os i
> diskrimination.

Konsevensen er jo at man har afskaffet chaufførens ret til at afvise folk
der ikke vil vise deres ansigt. Reglerne er klare nok, hvis man vil bruge
buskort skal man identificeres med ansigtet, hvis ikke må man købe en billet
eller klippekort. Det kan umuligt være chaufføren der har gjort noget
forkert, han har smidt en passager ud der ikke kunne fremvise gyldig
rejsehjemel.

Gad vide hvad der var sket hvis han ikke havde gjort noget og en kotrollør
var dukket op? Havde han så mon fået en skideballe, formentlig.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 14:48

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
> man købe en billet eller klippekort. Det kan umuligt være chaufføren
> der har gjort noget forkert, han har smidt en passager ud der ikke

Sagen viser bare hvor meget der lefles for rabiate muslimer.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ivannof

Dato : 14-04-09 15:06

> http://politiken.dk/indland/article689374.ece
>
> Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde os i
> diskrimination.
Den forstår jeg ikke. Hvordan dækker man ansigtet med et tørklæde? Jeg mente
kun tørklædet dækkede ørerne, håret og evt. halvdelen af kinderne, som når
min oldemor gik ud og havde tørklæde på - ikke af religiøse årsager, men,
som hun sagde: Så håret ikke flyver!

Det jeg forstår er at man bruger et ord, som giver et forkert indtryk af
situationen. Hvad nu hvis en ung mand med gyldigt månedskort vil med bussen
og bliver afvist fordi han "har hue på". Det ville være lige så fucking
urimeligt!

Men ikke hvis det var en elefanthue!! For så kan man ikke se det er hans
kort!

Hilsen Ivan

Fra : mr

Dato : 14-04-09 16:38

> http://politiken.dk/indland/article689374.ece
>
> Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde os i
> diskrimination.
nej, her skete retfærtdigheden ikke fyldest.
Det gør den først ved den efterfølgende retssag. En juraprofessor har udtalt
sig om sagen, og ham tillægger jeg mere vægte end almindelig pøbel.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-04-09 16:49

"superanon" <anon@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Superanon? Ikke et "rigtigt" navn denne gang, "P.N.", "Poul Nielsen",
"Peter", "Mohammad Islam", "Ole Larsen", "Christian Jensen", "Jens Winther",
"Pastor", "Per Nielsen", "Master of faul smell and odeur", "Ærlige Bent",
"Jens", "Poul Nilson", "Abdul Hassan", "Jakob Andersen", "Peter Nielsen",
Hermann von Krauftsmeier", "Bent", "Flemming Lynge", "Jessup Johnson",
"Lynge radio og tv", "berg", "Huge Hugos 32cm", "Jens Bruun", "Aaron
Berg",?"Marianne Larsen", "Marianne Andersen", "pip160", "Hans Bentsen",
"Christian Aioe", "John Carson", "The Democrat", "Bruno Jørgensen", "Lars
Jensen", "Jens Erik Lortebruun", "Jens Bruun", "Johnny Andersen",
"Mr.Larsen", "Frank Leegaard", "Volger Garfield", "Eivind Kruise", "Ejvind
Kruse", "nud", "Bo M. Mogensen", "Peter Madsen", "Peter Larsen", "Klaus
Jørgensen", "Erik Larsen", "Aage Andersen", "John Larsen", "Preben Larsen",
"Georg Hansen", "Paul Benson", "Arne Jensen", "Knud Hansen", "Bent Laursen",
"John Nyman", "Hans Berntsen", "Frits Wegner", "Ole Laresn", "Jens
Lillegaard", "superanon" m.fl.?

Hvorfor skriver du egentlig under så mange nicks, "P.N.", "Poul Nielsen",
[...]

Er du slet ikke opmærksom på, at du forekommer totalt fucked up i bøtten? Er
du fucked up i bøtten, "P.N.", "Poul Nielsen", "Peter", "Mohammad Islam",
[...]
"Frits Wegner", "Ole Laresn", "Jens Lillegaard", "superanon" m.fl., eller
har du en rationel forklaring på din adfærd?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : superanon

Dato : 14-04-09 17:12

> "superanon" <anon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Superanon? Ikke et "rigtigt" navn denne gang

Jamen jeg er da glad for du i det mindste ikke truer nogen med vold denne
her gang. Måske du har indset at god opførsel lønner sig.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-04-09 17:24

> Jamen jeg er da glad for du i det mindste ikke truer nogen med vold
> denne her gang. Måske du har indset at god opførsel lønner sig.

Jeg har bemærket, du aldrig svarer på spørgsmål om din mentale habitus og
dine ekstremt mange nicks. Det er jo også et svar i sig selv, "P.N.", "Poul
[...]

Og så bor jeg stadig på Hvidovrevej 500, 3. tv., så der er ingen grund til
at genere de arme beboere på Hvidovrevej 309 yderligere. Jeg ved godt, et
opslag på mit telefonnummer 40876087 henviser til nr. 309, men der bor jeg
altså ikke mere (og har ikke boet der i flere år), så du generer og
forskrækker helt uskyldige personer, der dårligt ved, hvad usenet er for
noget. Børnene på adressen gør med sikkerhed ikke.

Hvis du vil MIG noget, er du altid velkommen til at ringe på hos mig. Jeg
lover, jeg åbner døren.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 14-04-09 17:53

> [...]
> forskrækker helt uskyldige personer, der dårligt ved, hvad usenet er for
> noget. Børnene på adressen gør med sikkerhed ikke.

Men... Hvordan ved du at der har været nogen forbi på pågældende adresse?

/Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-04-09 18:03

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men... Hvordan ved du at der har været nogen forbi på pågældende
> adresse?

Hvad rager det egentlig dig? Hvis du ikke tror mig på mit ord, så kan jeg
fint leve med det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 14-04-09 18:13

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad rager det egentlig dig? Hvis du ikke tror mig på mit ord, så kan jeg
> fint leve med det.

Det kommer du til så.

/Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-04-09 18:27

> Det kommer du til så.

Ja. Hvis du vil mig mere, kan du jo skrive til mig. Jeg har et problem med
at diskutere dén slags med anonyme skribenter på usenet. Men lad mig nu
gætte: Du ønsker ikke at fortælle, hvem du i virkeligheden er...

Fair nok. Denne verden er fuld af kujoner. Du er blot én af mange, og bør
derfor ikke føle dig særligt nedgjort.

Skulle jeg tage fejl af dig, får du en offentlig undskyldning hér. Så jeg
afventer spændt en email med dine personlige, verificérbare data, som jeg
selvfølgelig ikke kunne drømme om at videreformidle til nogen.

Kom frisk, "Lars".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 14-04-09 18:49

"superanon" skrev i en meddelelse

> Jamen jeg er da glad for du i det mindste ikke truer >nogen med vold denne
> her gang. Måske du har indset at god opførsel lønner >sig.

Du indrømmer altså at Superanon og PN er en og samme person nemlig dig ?

Så er spørgsmålet bare hvorfor denne skitzofrene opførsel ?

Hvorfor skriver du ikke bare under dit navn Poul Nielsen ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : superanon

Dato : 14-04-09 21:52

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:49e4cc9b$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du indrømmer altså at Superanon og PN er en og samme person nemlig dig ?

Æeh hvor ser du det henne, du mener altså ligesom Jens at alle der sender på
aioe.org er mig!!!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 15-04-09 19:12

"superanon" skrev i en meddelelse

> Æeh hvor ser du det henne, du mener altså ligesom Jens >at alle der sender
> på aioe.org er mig!!!

Superanon :
http://news.frostbyte.dk/article/2e5f3f79e0b60e0e2c38fffeee04273098e64303

PN :
http://news.frostbyte.dk/article/6d63cd85d734b258f0bedcd214411679ee23ac63

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-04-09 19:36

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:49e62378$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Superanon :
> [...]

Tak.

Der var en tråd i dk.politik for nogle måneder siden, hvor idioten roder
rundt i sine aliaser. Jeg gider ikke finde den frem, men har nogen lyst til
at kigge lidt på de gamle tråde, fremgår det med al tydelighed, at idioten
skriver under mange aliaser og nogle gange svarer sig selv under forskelligt
nick. Derudover har idioten tidligere skrevet fra ikke-anonym news-server,
hvorfor der også er IP-dokumentation på en del af idiotens tidligere nicks.
Det kan man selv erfare ved at rode lidt rundt på Frostbyte med hans "ældre"
nicks.

At idioten så også er til at genkende på en række andre, himmelråbende
elementer, er en helt anden sag. Jeg undrer mig faktisk over, at nogle i
nærværende gruppe ikke tror på min lang fra fyldestgørende liste over nicks,
idioten har brugt inden for de seneste måneder.

Vi har simpelthen med en sjældent set personlighedsforstyrret skribent at
gøre. At idioten ikke holder sig tilbage for at forsøge at ramme bl.a. mig
på familie og levebrød i Det Virkelige Liv[tm], skal jeg med glæde
underbygge for dem, der anmoder herom i privat email. Jeg forudsætter, at
man ikke optræder anonymt i eventuelle private henvendelser til mig ligesom
jeg garanterer, at jeg selvfølgelig ikke bringer noget videre om identiteten
på dem, der skriver privat til mig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 15-04-09 21:41

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

Snip:

He He ... Jeg vil vædde en middag på Sønderho kro på
at vi ikke ser mere til "Superanon" .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : P.N

Dato : 17-04-09 17:50

> [...]

> nærværende gruppe ikke tror på min lang fra fyldestgørende liste over
> nicks, idioten har brugt inden for de seneste måneder.

Det er en kendsgerning at alle der skriver på aoie.org bliver beskyldt for
at være mig af Jens og det er meget sjældent at jeg skriver under nicks.

> [...]
> ligesom jeg garanterer, at jeg selvfølgelig ikke bringer noget videre om
> identiteten på dem, der skriver privat til mig.

Jens Bruun har beskyldt mig for at have overfaldet hans nabo i den tro at
jeg ville ramme Jens. Nu påstår han også at jeg forsøger at ramme ham ved at
gå til hans arbejdsgiver og sladre om de mange forbrydelser som Jens har
stået bag. Jens er altså i følge ham selv den forfulgte uskyldighed. Men jeg
vil gerne understrege at jeg for min del har en ren straffeattest.

Fra : Kim2000

Dato : 15-04-09 19:47

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
> [...]

Det er muligt jeg er helt idiot, men hvad er det jeg burde se?

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-04-09 19:53

> Det er muligt jeg er helt idiot, men hvad er det jeg burde se?

Kig nu for pokker på IP-information (NNTP-Posting Host) - bare til at starte
med. Aioe.org anonymiserer IP, men den anonymiserede IP er den samme en en
periode.

For at skære det ud i pap: Begge indlæg er skrevet fra samme IP, der af
aioe.org anonymiseres til "IBbdTl/K4DXkUV1vAWg0Ug.user.aioe.org".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 21:59

On Wed, 15 Apr 2009 20:52:46 +0200, Jens Bruun wrote:

> [...]
>
> For at skære det ud i pap: Begge indlæg er skrevet fra samme IP, der af
> aioe.org anonymiseres til "IBbdTl/K4DXkUV1vAWg0Ug.user.aioe.org".

Nice. Det vidste jeg ikke.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-04-09 00:09

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Det er muligt jeg er helt idiot, men hvad er det jeg burde se?

Sammenfald, i 100% samme versions numre i news klient og antivirus
klient bla.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 14-04-09 17:32

> http://politiken.dk/indland/article689374.ece
>
> Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde os i
> diskrimination.

Det har intet med diskrimination at gøre, der er regler i dette land og det
har i at indordne jer efter, selv om i går med kysebetræk. Man kan ikke
sådant bare stille sig op og pisse på den danske befolkning.
Det er en selvfølge at det overgreb på buschaufføren skal lande i
landsretten.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 14-04-09 18:35

"superanon" skrev i en meddelelse

> Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde >os i
> diskrimination.

Det har du da helt ret i !

Problemet er bare at havde det været Rocker Brian fra Sønder Mavle der var
vadet ind i bussen med en elefanthue på . Og ikke ville tage huen af for at
Buschaufføren kan se om han nu også var den der var på billedet på buskortet
..

Og var Rocker Brian fra Sønder Mavle blevet smidt ud af bussen , ja så var
der ikke en af de hykler der har hele hovedet oppe i røven på Islam der
havde løftet et bryn.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-04-09 21:23

> http://politiken.dk/indland/article689374.ece
>
> Dette er et eksempel til efterfølgelse. Vi bør ikke finde os i
> diskrimination.

Det er ikke diskrimination at nægte en person som ikke kan identificeres at
rejse med bussen, såfremt at denne person ikke vil indløse billet eller
rejse på klippekort. Anvendelse af månedskort kræver at den rejsende kan
identificeres. Under forudsætning af at det er det som skete, så er den
fyring helt ude i hampen og en retssag bør på den baggrund føres imod hans
arbejdsgiver.

I det hele taget bør vi i det danske samfund måske gøre op med burkaen og
forbyde anvendelsen af den i det offentlige rum. Jeg synes at burkaen er en
ulækker foreteelse. Bemærk at jeg ikke taler om tørklæde men om burkaen som
tildækker hele ansigtet.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 21:49

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> [...]
> det er det som skete, så er den fyring helt ude i hampen og en
> retssag bør på den baggrund føres imod hans arbejdsgiver.

100% enig, at tale om diskrimination, er direkte idioti.

> [...]
> at burkaen er en ulækker foreteelse. Bemærk at jeg ikke taler om
> tørklæde men om burkaen som tildækker hele ansigtet.

Burka og værre, kan de bruge der hjemme, vil man begå sig i det danske
samfund skal det være med synligt ansigt, kan de ikke acceptere det, ja
så findes der lande i verdenen, hvor den slags accepteres (kræves), og
så kan de passede slå sig ned der som mobile telte.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 08:26

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> burkaen er en ulækker foreteelse. Bemærk at jeg ikke taler om tørklæde
> men om burkaen som tildækker hele ansigtet.

Det tangerer det hysteriske at man overhovedet skal have
billedlegitimation på et buskort. Man har fx afskaffet det på
dankortene - ganske vist med store sværdslag, men det er nu blevet sådan
som det har været på internationale kreditkort i mange år, og der er
ikke blevet flere forbrydelser med dette end i mange andre tilfælde.
At opretholde billedkravene er fuldkommen meningsløst. Folk ændrer sig -
jeg har skæg - men hvis jeg pludselig skulle finde på at barbere det af,
så skal jeg ikke have nyt billed-id på buskortet, og der er ikke hjemmel
for en chauffør uden videre at smide mig af en bus, når jeg blot viser
kortet med billed-id, også selvom jeg ikke er genkendelig.
Vi må høre op med dette formynderi og mistænkeliggørelse af folks id på
en simpel bybus. En måde er at gøre transporten gratis og så lade det gå
over skatten. Det vil også gøre det mere sikkert for chaufførerne når
de ikke skal have med penge at gøre.

Indvendingerne mod niqab m.v. hører til i et andet forum, nemlig det
forum der beskæftiger sig med religiøsitet og ateisme. Vi har
religionsfrihed her i landet, og det indebærer at vi skal kunne tåle at
se folk i forskellige klædedragter der er i overensstemmelse med deres
religiøse tolkninger.

Det kan godt være at vi som privatpersoner er imod burkaer, niqab'er,
tørklæder etc. og jeg er fx en af dem, men jeg vil ikke ud og lovgive om
det og dermed risikere at være med i DFs hylekor om
"kvindeundertrykkelse" etc.

Der kan naturligvis være situationer hvor man mener at et billede er
påkrævet, men selv da jeg kørte som buschauffør så jeg ikke en eneste
gang på om billedet nu også passede med personen, og det gjorde mine
kollegaer heller ikke. Vi så på om datoen var korrekt, og det var alt.

Selv i et pas, hvor der dog normalt er mere tid til at checke folk, har
jeg sjældent oplevet at man har gjort mere end at se på de aktuelle
data. Tænk hvis jeg i et anfald af sommerhumør havde taget skægget af.
Hvordan ville jeg så kunne komme til udlandet? Og folk har det med at
ændre sig gennem årene. Skulle jeg så skifte både pas og billede hver
eneste år for at det kunne passe med min aktuelle fremtræden eller
skulle jeg have to pas - et med skæg og et uden - hvert eneste år?

Har de nye kørekort billede? Jeg ved det ikke, men jeg ved at de er
ganske små, og at kunne genkende folk med så små billeder, virker
temmelig absurd.

Hvis man virkelig vil kontrollere folk, så kan man da få et
fingeraftrykssystem eller en iris-genkendelse. Dog vil jeg mene at der
er rent overkill i en bus. Herregud, hvad er det chaufføren vil
kontrollere? At personen er den hun er? At det ikke skulle være en mand
der er forklædt? Jamen, herrejemini - hvis det er sådan, hvad så? Kortet
er jo betalt, og det er vel ikke værre end at nogle afleverer en
busbillet til andre når det er færdige med den, også selvom det er
forbudt. Det kan busselskaberne jo heller ikke kontrollere. ET
klippekort overdrages massevis af gange, og det betyder jo at selskabet
går glip af en indtjening. Mon det er så voldsomt for buskort med
billede, at de få der virkelig har en niqab, gør at busselskaberne
mister flere penge ved dette? Jeg tvivler.

De pågældende omtalte buschauffører fører sig frem som smagsdommere og
lader deres formentlige højrepolitiske ståsted være afgørende for
hvordan de handler - og det er helt uacceptabel.

Personlig går jeg altså ikke ind for den form for påklædning af kvinder.
Jeg gør det ikke fordi jeg mener at al religion er svindel og humbug,
fremstillet af mænd for at kunne styre kvinderne så meget som muligt.
Der ligger bag al religion et ønske om at bemægtige sig både det
offentlige og det private liv til fordel for manden, så han ved hvem der
fx er far til hans børn. Det er et udtryk for mistillid, for ønsket om
den totale magt eller også er det et udtryk for at man er så bange for
tilværelsen at man nødvendigvis må opfinde en "far" der kan hjælpe en.

Så var der mere liv i de græske guder, der også bestod af kvinder der
bestemt ikke var tabt bag en vogn, men også her var det manden (Zeus)
der bestemte endegyldigt.

Religion er altså et forsøg på at sikre mandens dominans over kvinden på
alle mulige måder, og de kvinder der accepterer dette er indehavere af
hvad Lenin kaldte for "falsk bevidsthed".

Når det er sagt, så mener jeg også at når vi nu har religionen, så skal
vi respektere (ikke nødvendigvis acceptere) folks ret til at vælge den
form. Og kun oplysning og debat kan ændre på disse ting. Ikke tvang
udført af majoriteten over for minoriten, for det er hamrende
udemokratisk.

Jeg var fx imod Asmaas indlemmelse i Enhedslisten. Jeg er ikke selv
medlem af dette parti - eller af noget andet - men jeg mente og mener at
et socialistisk parti, der erklærer sig anti-religiøst, ikke skal
acceptere et medlem for hvem religionen kommer i første række. Hun må
finde et andet parti at gøre sig gældende i eller lade sin religion være
noget sekundært til politikken. Hendes stædige valg af tørklæde og
hendes holdning til ikke at give mænd hånden, selvom det er en skik i
Danmark at hun som menneske og som politiker kan komme ud for at følge
skikken eller land fly, gør hende i mine øjne uegnet til at være
politiker i Danmark - i hvert fald i et anti-religiøst socialisisk
parti.

Men som menneske accepterer jeg naturligvis hendes ret til at gå med
tørklæde eller hvad hun nu føler for.

Bybuschaufførernes afvisning af kvinder der er tildækkede har intet med
den sag at gøre. Det er blot et forsøg på at tryne nogle religiøse
medborgere, og hysteriet om billedlegitimation er fuldkommen forskruet.

Når jeg fx tager på tur med eleverne, har skolebuskortet heller ikke
noget billede. Jeg kunne være hvem-som-helst, tage min store familie med
i bussen og hævde at det var skolebørn (hvilket det naturligvis også
ville være), men jeg har aldrig hørt om en chauffør kræve dokumentation
for at jeg virkelig er lærer og er på tur med skolebørn. Det kunne
han/hun sagtens gøre hvis man var krakiler.

Til gengæld har jeg oplevet at en chauffør har nægtet en skoleklasse
adgang til bussen i silende regn fordi chaufføren ikke mente at der var
plads (bussen var 1/3 fyldt) - det gjorde mig så vred at jeg klagede til
busselskabet og fik en skriftlig undskyldning, for sådan kunne man
naturligvis ikke handle - især ikke over for børn.

Når en familie, som garanteret har benyttet bussen tidligere, pludselig
afvises på et så latterligt grundlag, får man mistanke om at der er tale
om diskrimination, om chaufførens private opfattelse af hvem han bryder
sig om at transportere, og det er bare ikke i orden.

Så afskaf billedlegitimationen - den gør ingen nytte - i hvert fald ikke
i busser. Nidkære chauffører bør belæres om at deres job er at køre
bussen og så i det hele taget forholde sig neutrale i deres job i stedet
for at opføre sig som chauffører med en nidkærhed der vil få
busselskaberne til at fyre vedkommende.

Hvad det sidste angår, så husker jeg en episode hvor en kollega blev
fyret fordi han alt for nidkært kontrollerede folks kort og biletter på
sådan en måde at det kostede tid - en bus er jo kontrolleret i forhold
til hvornår vedkommende skal ankomme til et stoppested, og hvis det
vælter ind med passagerer, så har man simpelthen ikke tid til en
minutiøs granskning af hver eneste billets gyldighed -og en udspørgen om
hvorvidt man nu er sikker på at det er en selv der har købt billetten
(fordi den er noget krøllet) og ikke blot er en overdragelse fra en
anden.

Den eneste løsning er: gør busserne gratis - subsidiært: undlad det
fjollede billedkrav. Det er ikke Fort Knox man skal ind i, vel?

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-09 08:58

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message

> [...]
> sådan som det har været på internationale kreditkort i mange år, og
> der er ikke blevet flere forbrydelser med dette end i mange andre

Endnu et punkt du ikke fatter en brik af.

> Vi må høre op med dette formynderi og mistænkeliggørelse af folks id
> på en simpel bybus.

Vil folk ikke vise deres ansigt, ja så er der altså muligheder for dem,
så køber de en billet til fuld pris, det er faktisk ikke sværere end
selv du burde kunne fatte det.

> En måde er at gøre transporten gratis og så lade
> det gå over skatten. Det vil også gøre det mere sikkert for
> chaufførerne når de ikke skal have med penge at gøre.

Har du flere tåbelige forslag?

> Indvendingerne mod niqab m.v. hører til i et andet forum, nemlig det
> forum der beskæftiger sig med religiøsitet og ateisme.

Nej det er i den grad et politisk emne, men det fatter du HELLER ikke.

> Vi har
> religionsfrihed her i landet, og det indebærer at vi skal kunne tåle
> at se folk i forskellige klædedragter der er i overensstemmelse med
> deres religiøse tolkninger.

Ja, og du skal se at vågne lidt op, inden det er for sent din abe.

> Det kan godt være at vi som privatpersoner er imod burkaer, niqab'er,
> tørklæder etc. og jeg er fx en af dem,

Bullshit, du er ikke imod en skid af krav fra de rabiate muslimer, du
elsker at se dem ødelægge alt hvad de rør.

>men jeg vil ikke ud og lovgive
> om det og dermed risikere at være med i DFs hylekor om
> "kvindeundertrykkelse" etc.

Endnu engang viser du dit frygtelige menneskesyn.

> [...]
> gang på om billedet nu også passede med personen, og det gjorde mine
> kollegaer heller ikke. Vi så på om datoen var korrekt, og det var alt.

Ja heller ikke det job kunne du passe, hvorfor skulle du så være så
meget bedre til at "undervise" børn.

> Selv i et pas, hvor der dog normalt er mere tid til at checke folk,
> har jeg sjældent oplevet at man har gjort mere end at se på de
> aktuelle data.

Så prøv du og tag ud og rejs og se om der bliver kigget på dit billede
nu...

> [...]
> og billede hver eneste år for at det kunne passe med min aktuelle
> fremtræden eller skulle jeg have to pas - et med skæg og et uden -

Jeg skulle til at spørge om du virkelig er SÅ dum som her gør dig til,
men det ved næsten alle jo rent faktisk er.

> Har de nye kørekort billede?

Nej, kørekort er helt afskaffet.. hold kæft hvor er du dog uvidende.

> Jeg ved det ikke, men jeg ved at de er
> ganske små, og at kunne genkende folk med så små billeder, virker
> temmelig absurd.

Ikke mere absurd, end alt det lort du lukker ud din psykopat.

> [...]
> udspørgen om hvorvidt man nu er sikker på at det er en selv der har
> købt billetten (fordi den er noget krøllet) og ikke blot er en

Har du flere løgnhistorier du vil prøve og bilde os ind? der er fandme
aldrign nogen der er blevet fyret for at kontrollere at folk har gyldig
billet, eller fordi de har solgt dem billetter.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Lars

Dato : 15-04-09 14:57

> Har du flere tåbelige forslag?

Det var da en god ide...

/Lars

Fra : @ '

Dato : 15-04-09 15:22

On Wed, 15 Apr 2009 15:56:59 +0200, "Lars" <brugesikke@gmail.com>
wrote:

>Det var da en god ide...

!!!!

vil du selv arbejde gratis?????

kender du en leverandør der leverer gratis busser?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Lars

Dato : 15-04-09 19:37

" @ '" <12@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse

> !!!!
>

> vil du selv arbejde gratis?????
>
> kender du en leverandør der leverer gratis busser?

?

Altså gratis, som i billetløs. Staten betaler...

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 16-04-09 00:12

"Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Altså gratis, som i billetløs. Staten betaler...

Ja og hvem betaler for at staten skulle kunne betale?

Flere gode idéer skabskommunist?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Lars

Dato : 16-04-09 10:53

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Ja og hvem betaler for at staten skulle kunne betale?

Det gør du og jeg - netop de penge DU betaler i topskat skal være øremærkede
til den slags ting!

> Flere gode idéer skabskommunist?

Ligusterfacist!

/Lars

Fra : @ '

Dato : 16-04-09 11:35

On Wed, 15 Apr 2009 20:37:18 +0200, "Lars" <brugesikke@gmail.com>
wrote:

>" @ '" <12@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse

>?
>
>Altså gratis, som i billetløs. Staten betaler...

altså slet ikke gratis alligevel

men blot egoisternes ønske om at andre skal være med til at betale

så vil jeg gerne have en gratis bil, da bustransport IKKE er en
mulighed hvor jeg bor

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-04-09 14:18

> altså slet ikke gratis alligevel
>
> men blot egoisternes ønske om at andre skal være med til at betale
>
> så vil jeg gerne have en gratis bil, da bustransport IKKE er en
> mulighed hvor jeg bor

Så meget som vi betaler i indregistreringsafgift, vægtafgift og
brændstofafgifter, så burde der vel næsten være plads til gratis kollektiv
trafik. Bilister og motorcyklister bliver plyndret af staten, alle de penge
kan næppe gå til vejene alene.

Fra : @ '

Dato : 16-04-09 14:40

On Thu, 16 Apr 2009 15:18:22 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

> [...]
>trafik. Bilister og motorcyklister bliver plyndret af staten, alle de penge

det gør de heller ikke

kun ca. halvdelen

så at indføre fuld BRUGER-betaling for ALLE der benytter det
offentlige vejnet i Danmark vil sikkert blive hilst velkommen af alle

Fra : N_B_DK

Dato : 16-04-09 00:11

> Det var da en god ide...

Hvorfor så ikke også gøre mad, og alt andet gratis? har du flere gode
idéer skabskommnunist?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Lars

Dato : 16-04-09 10:54

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message
>

> Hvorfor så ikke også gøre mad, og alt andet gratis? har du flere gode
> idéer skabskommnunist?

Det var da en god idé, hvis der ikke er råd, hæver vi blot topskatten.

/Lars

Fra : @ '

Dato : 16-04-09 22:44

On Thu, 16 Apr 2009 11:53:37 +0200, "Lars" <brugesikke@gmail.com>
wrote:

>"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

>Det var da en god idé, hvis der ikke er råd, hæver vi blot topskatten.

ting bliver ikke gratis af at andre betaler

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 09:10

On Wed, 15 Apr 2009 09:25:53 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Det tangerer det hysteriske at man overhovedet skal have
> billedlegitimation på et buskort.

Hvilken planet bor du på. Et buskort er et bevis på at der er betalt
"billet" for den person der er afbilledet, IKKE for alle andre der "låner"
kortet.

> [...]
> som det har været på internationale kreditkort i mange år, og der er
> ikke blevet flere forbrydelser med dette end i mange andre tilfælde.

Det har da INTET med sagen at gøre.

> At opretholde billedkravene er fuldkommen meningsløst.

Sikke noget vrøvl.

> [...]
> for en chauffør uden videre at smide mig af en bus, når jeg blot viser
> kortet med billed-id, også selvom jeg ikke er genkendelig.

Typisk "rød" bortforklarings-pladder.

> [...]
> en simpel bybus. En måde er at gøre transporten gratis og så lade det gå
> over skatten. Det vil også gøre det mere sikkert for chaufførerne når

ENDELIG en fornuftig sætning.

> Indvendingerne mod niqab m.v. hører til i et andet forum, nemlig det
> forum der beskæftiger sig med religiøsitet og ateisme.

Endnu mere bortforklaring.

>Vi har
> religionsfrihed her i landet, og det indebærer at vi skal kunne tåle at
> se folk i forskellige klædedragter der er i overensstemmelse med deres
> religiøse tolkninger.

Det har INTET med sagen at gøre. En person skal vise at de er samme person
som på billedet i et buskort.

> [...]
> tørklæder etc. og jeg er fx en af dem, men jeg vil ikke ud og lovgive om
> det og dermed risikere at være med i DFs hylekor om

IGEN, det har INTET med religiøs påklædning at gøre. Hvis personen ikke vil
vise sit ansigt, så kan hun bare købe en enkeltbillet eller et klippekort,
for det er IKKE personligt.

> [...]
> gang på om billedet nu også passede med personen, og det gjorde mine
> kollegaer heller ikke. Vi så på om datoen var korrekt, og det var alt.

Dvs. DU passede ikke dit arbejde. Ikke overraskende.

> Selv i et pas, hvor der dog normalt er mere tid til at checke folk, har
> jeg sjældent oplevet at man har gjort mere end at se på de aktuelle
> data.

LOL. Nu spiller du klog på hvad paspolitiet laver.

>Tænk hvis jeg i et anfald af sommerhumør havde taget skægget af.
> Hvordan ville jeg så kunne komme til udlandet?

Det kan paspolitiet godt finde ud af.

> [...]
> eneste år for at det kunne passe med min aktuelle fremtræden eller
> skulle jeg have to pas - et med skæg og et uden - hvert eneste år?

Udenomssnakken bliver mere og mere ynkelig.

> Har de nye kørekort billede? Jeg ved det ikke, men jeg ved at de er
> ganske små, og at kunne genkende folk med så små billeder, virker
> temmelig absurd.

Suk. TOTALT latterlig udenomssnak.

<snip resten af den stupide udenomssnak>

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-04-09 09:21

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den eneste løsning er: gør busserne gratis - subsidiært: undlad det
> fjollede billedkrav. Det er ikke Fort Knox man skal ind i, vel?

Det er da helt enkelt: Man kan blot kræve at billeder på billedlegitimation
udskiftes for hvert femte år, så er den kringlet. Helt uproblematisk er det
bestemt ikke at billedet er forsvundet på Dankort når der er tilknyttet en
Visa-del til det. Der er nemlig situationer i udlandet hvor der kræves
billedlegitimation ved brug af Visa/Dankort. Det er noget rigtig skidt
bankerne lavede der uden at spørge brugerne om noget som helst. Havde det
stået til mig var billedet aldrig nogensinde forsvundet, det var en meget
dårlig ide at fjerne det. Jeg anser Dankortet som unødvendigt usikkert i
dagligt brug (altså når vi ser bort fra brugen af det på nettet).

Hvad angår buskort burde det være fuldstændig indlysende for enhver at der
skal være billede på et månedskort ellers er det jo et ihændehaver-dokument
for enhver og det er ikke det fundament at månedskortet hviler på.

Hvad angår burkaen er det ikke urimeligt at folk som får lov til at opholde
sig i dette land retter ind efter landets love og regler. Det skal vi andre
også når vi tager til udlandet. Burkaen hører sgu ikke hjemme i det danske
samfund. Det er en ulækker og uhyggelig foreteelse som kun hører hjemme i de
mest formørkede muslimske lande. Da du ved at jeg har et betændt forhold til
islam, fuldt ud på linje med mit absolut lige så betændte forhold til
kristendom og jødedom, kan det vel ikke forbavse dig at jeg er overordentlig
kritisk med hensyn til burkaen. Væk med den, lad os nu få taget det opgør
med brugen af den burka i det offentlige rum.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-09 09:28

> Det er da helt enkelt: Man kan blot kræve at billeder på
> billedlegitimation udskiftes for hvert femte år, så er den kringlet.

Og netop derfor gælder børnspas også kun til de er 18, så skal det
fornyes (netop pga folk ændrer udseende)

> [...]
> fjerne det. Jeg anser Dankortet som unødvendigt usikkert i dagligt
> brug (altså når vi ser bort fra brugen af det på nettet).

Helt enig, det er direkte tåbeligt.

> [...]
> at der skal være billede på et månedskort ellers er det jo et
> ihændehaver-dokument for enhver og det er ikke det fundament at

Enig det BURDE være indlysende, men Wilstrup gør ALT for at han ikke kan
sættes i "bås" med DF, om han så skal save sin egen arm af, gør han
hellere det.

> Hvad angår burkaen er det ikke urimeligt at folk som får lov til at
> opholde sig i dette land retter ind efter landets love og regler.

Enig, det er jo sjovt nok hvad DF faktisk også kræver.

> [...]
> hjemme i det danske samfund. Det er en ulækker og uhyggelig
> foreteelse som kun hører hjemme i de mest formørkede muslimske lande.

100% enig, vil man rende rundt med sådan noget lort på hovedet/kroppen,
så er DK ikke det rette valg mht bopæl.

> [...]
> hensyn til burkaen. Væk med den, lad os nu få taget det opgør med
> brugen af den burka i det offentlige rum.

Ja, og alle andre religiøse betingede hensyn.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 09:59

> [...]

> Dankort når der er tilknyttet en Visa-del til det. Der er nemlig
> situationer i udlandet hvor der kræves billedlegitimation ved brug af

Det har jeg aldrig nogensinde oplevet. Jeg har heller ikke oplevet at
man har krævet billedlegitimation når jeg skulle benytte mig af mit
Diners kort, eller Eurocard eller Mastercard. Det betyder naturligvis
ikke at det ikke kan forekomme, men jeg har dog aldrig været ude for
det.

Det er noget rigtig skidt
> bankerne lavede der uden at spørge brugerne om noget som helst.

Det er fuldkommen ligegyldigt -ingen så nogensinde på billederne, og det
tangerer hysteri at man så skal have billede på. Det er jo bankerne der
i sidste ende hæfter for evt. kort der er anvendt af kriminelle.

> [...]
> meget dårlig ide at fjerne det. Jeg anser Dankortet som unødvendigt
> usikkert i dagligt brug (altså når vi ser bort fra brugen af det på

Det er ikke mere usikkert end så mange andre ting. Hvis du får stjålet
dit dankort og ikke har medbragt pin-koderne, vil du være lige så
sikker - hvis ikke mere - som havde du haft rede penge i hånden. Og får
du det stjålet, så skal du blot kontakte kortudstederen, så er det
spærret og ingen kan få gavn af det, udover at bankerne så skal betale
hvad der måtte være svindlet for i mellemtiden.

> [...]
> der skal være billede på et månedskort ellers er det jo et
> ihændehaver-dokument for enhver og det er ikke det fundament at

Akkurat som man kan gøre det med busbilletter og klippekort. Her må man
heller ikke overdrage dem til andre, men det gør man jo alligevel. Det
er bestemt ikke indlysende at billedelegitmation er nødvendig.
Løsningen ville være at gøre transporten gratis som fx foreslået af
Enhedslisten.

> Hvad angår burkaen er det ikke urimeligt at folk som får lov til at
> opholde sig i dette land retter ind efter landets love og regler.

Vi har religionsfrihed -og lige så vel som ingen skal komme og bestemme
hvordan du ønsker at gå klædt, lige så vel skal ingen komme og bestemme
hvordan folk klæder sig af religiøse årsager. Det bør samfundet være
åbent nok til at acceptere.

Det skal vi andre
> også når vi tager til udlandet. Burkaen hører sgu ikke hjemme i det
> danske samfund.

Jo, det hører skam hjemme i det danske samfund, akkurat som pizzaer og
andre eksotiske spise gør det. Vi er et mulitikulturelt samfund og det
skal vi tage som en udfordring fremfor en begrænsning.

Det er en ulækker og uhyggelig foreteelse som kun hører hjemme i de
> mest formørkede muslimske lande.

Så længe vi har religionsfrihed, må vi tage dette som en udfordring
fremfor en begrænsning. Hvad der gælder i muslimske lande har intet med
sagen at gøre. Hvis vi ikke bryder os om det de gør der, så er løsningen
ikke at gøre som de gør, men tværtimod vise med vort eksempel at vi ikke
synker ned på det plan.

Det samme gælder i andre sammenhænge, fx ved dødsstraf. At man i nogle
muslimske lande fx hænger homoseksuelle mænd, er ikke noget vi skal
stræbe efter, og vi kan ikke bruge den argumenation: "Du skal være glad
for at du ikke lever der", for det er jo netop det vi skal indse: vi
skal IKKE synke ned på deres niveau, og det er derfor ikke noget
argument at hævde at fordi de gør noget i andre lande som vi ikke bryder
os om, så skal vi kræve at dem der måtte komme fra de lande, indordner
sig under vores sære skikke. Netop at vi forfægter andres ret til at
være anderledes, bør være vort demokratiske særkende fremfor det
modsatte.

> [...]
> overordentlig kritisk med hensyn til burkaen. Væk med den, lad os nu
> få taget det opgør med brugen af den burka i det offentlige rum.

Jeg er lodret uenig. Selvom vi deler synspunkter hvad angår religionen,
mener jeg at det ville være diktatorisk at forbyde burkaer og andre
religiøse symboler. Det ville gøre vort demokrati til et
skindemokrati -mere end det er i forvejen, i øvrigt.

Hvor gerne jeg end ville se et samfund uden religion, mener jeg at netop
et godt demokrati viser sin styrke ved at være tolerant over for andre
der har et lidt mere snævert syn på de ting. Og lige så sikkert det er
at man ikke får afskaffet religionen "over night" lige så sikkert er det
at vi ikke opnår andet end ufred hvis vi skal forbyde folk at klæde sig
som deres religion byder dem.

Jeg finder tildækning af kvinder fuldkommen undertrykkende, men jeg
fandt det også undertrykkende at når jeg skulle bringe mine børn til
lægen, blev afkrævet min kones cpr-nummer. Og jeg blev bestemt ikke
venligt modtaget hos lægen, når jeg forlangte at mine børn kunne komme
til undersøgelse via mit eller deres eget cpr.-nummer.

Min mor var lige så vred over at hun skulle opgive min fars navn og
fødselsdata når hun var på skattevæsenet for at ordne vores økonomi, som
min far ikke havde forstand på.

I dag er det ikke noget problem. Dengang var det at blive gravid uden at
være gift, en skam. Dengang kunne man kun få en lejlighed tildelt hvis
man var gift og var med barn - i dag er der ændret på disse ting.

Det viser for mig at samfundet er i udvikling konstant. Og vi skal ikke
give køb på den smule menneskelighed og demokratiske overskud vi har,
ved henvisning til at andre lande er mindre demokratiske.

I Saudi-Arabien må udlændinge såvel som indbyggerne ikke nyde spiritus
offentlig. Det fører til strenge straffe at overtræde det forbud.
Skal vi i Danmark - med henvisning til Saudi-Arabien - gøre noget
tilsvarende blot ved at forbyde burkaer og dermed signalere at vores
religionsfrihed blot er noget vi tager frem ved festlige lejligheder,
men ellers i praksis er noget vi ikke ønsker at praktisere? Jeg mener
nej.

Selvom jeg selv er imod religion, erkender jeg folks ret til at være
religiøse. Selvom jeg mener at reaktionen på Muhamedtegningerne var
hysteriske, ville jeg aldrig selv drømme om at genere folk på den måde.

Hvis mine elever skal tage det alvorligt at vi ikke vil se dem anvende
nazi-hilsener på skolen, selvom det ser ud til at være på mode for tiden
hos nogle af vores elever, så må jeg også tage det alvorligt at de føler
sig krænkede af Muhamedtegningerne, selvom jeg finder at deres reaktion
både er hystiske og overdrevne.

Mine argumenter om at hvis Allah er så stor, så kan han sikkert sagtens
klare den slags mennesker der krænker ham, blot med et fingerknips eller
hvad han nu har. Men jeg ved udmærket godt at folk ikke handler
rationelt når det gælder religionerne.
Jeg ser ikke det som mit fornemmeste bud at jeg skal genere folk der er
religiøst anlagte, men jeg vil på den anden side heller ikke ændre min
tilværelse for de religiøses skyld. Men at en person klædt i burka
o.lign.kommer ind i en bus, og så afvises, finder jeg lige så hysterisk
som reaktionen på Muhamedtegningerne.

Hvis vi skal blive respekteret som et demokratisk land, så bør vi også
acceptere ting der netop udfordrer vort demokrati, ellers ender det med
diktatur.

Hvis vi kun accepterer de ting vi selv føler for, medens andre
menneskers følelser er fuldkommen ligegyldige, så er det ikke
demokratiet vi vil, men diktaturet og så er vi ikke et hak bedre end de
lande der netop har et sådant religiøst diktatur.

Hvor ondt det end gør mig at folk bøjer sig for religionerne og
overtroen om diverse guders eksistens, må jeg erkende at der er
mennesker der føler anderledes, og derfor vil jeg ikke være med til at
besværliggøre det for disse mennesker -uanset min egen holdning til det.

Som det engang blev formuleret: Jeg er uenig med dig, men jeg vil dø for
din ret til at have din egen opfattelse af tingene.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-09 10:27

> Det er fuldkommen ligegyldigt -ingen så nogensinde på billederne,

Nå var der ikke det, det var da lige gidt satans som du er i lystløgner
humør for tiden.

> og
> det tangerer hysteri at man så skal have billede på. Det er jo
> bankerne der i sidste ende hæfter for evt. kort der er anvendt af
> kriminelle.

Nå så du ved heller ikke at folk selv skal dække de første x antal
tusinde, og det hele hvis de har været skødesløse med deres kort.

> [...]
> kortudstederen, så er det spærret og ingen kan få gavn af det, udover
> at bankerne så skal betale hvad der måtte være svindlet for i

Bankerne hæfter IKKE for ALT hvad der måtte været hævet af penge, fra du
for det stjålet til du melder det stjålet.

> Akkurat som man kan gøre det med busbilletter og klippekort. Her må
> man heller ikke overdrage dem til andre, men det gør man jo
> alligevel.

Et klippekort/busbillet er IKKE personligt, og du kan overdrage det til
hvem du vil.

> Det er bestemt ikke indlysende at billedelegitmation er
> nødvendig.

Nej for dig er intet indlysende.

> Løsningen ville være at gøre transporten gratis som fx
> foreslået af Enhedslisten.

Intet af det de foreslår er fornuftigt. (jeg kan da tage fejl, men det
skyldes i så fald alle de hjernedøde ting de foreslår, helt får evt
fornuftige ting til at drukne i mængden af ævl)

> [...]
> og bestemme hvordan folk klæder sig af religiøse årsager. Det bør
> samfundet være åbent nok til at acceptere.

Ja i mellemøsten, her i landet skjuler man sig ikke bag en helt masse,
eller jo de yderst rabiate muslimer og venstreorienterede gør.

> Det skal vi andre
>
> Jo, det hører skam hjemme i det danske samfund,

Nej det gør sq ikke.

> akkurat som pizzaer og
> andre eksotiske spise gør det. Vi er et mulitikulturelt samfund og det
> skal vi tage som en udfordring fremfor en begrænsning.

Hvorfor, det ER en begrænsning.

> Som det engang blev formuleret: Jeg er uenig med dig, men jeg vil dø
> for din ret til at have din egen opfattelse af tingene.

I dit tilfælde, vil du hellere dræbe for DIN ret til at have den rette
holdning, du er en mega hykler af verdens klasse.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-09 10:39

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse

> En måde er at gøre transporten gratis

Utroligt, at overdegnen ikke ved, at man transporterer pakker, kasser og
dyr.

Mennesker Befordres..!!

Egon

Fra : @ '

Dato : 15-04-09 14:08

On Wed, 15 Apr 2009 11:38:35 +0200, "Egon Stich" <ES.mail.dk> wrote:

>"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse

>Utroligt, at overdegnen ikke ved, at man transporterer pakker, kasser og
>dyr.
>
>Mennesker Befordres..!!

og der mangler så lige gratis busser, veje og gratis arbejdskraft til
at køre busserne

gad vide hvilken bilfabrikant der vil forære busser væk

hvem vil gratis afgive jord til veje

hvem vill gratis vedligeholde samme veje

og

hvem vil køre bussen uden at få løn for det

?????

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/