Hvad Dansk Folkeparti har gjort ved Danmar~
Fra : Pnic

Dato : 07-04-09 12:53

Det kan man jo så syntes om eller ikke!

/Pnic

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 13:16

On Tue, 7 Apr 2009 13:52:59 +0200, Pnic wrote:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04/06/105026.htm
>
> Det kan man jo så syntes om eller ikke!

Det er da nok nærmere de røde pædagoger, som ikke er gode nok til deres
arbejde, for regeringen HAR indført at skoleeleverne SKAL undervises i
menneskerettighederne.

Din sort=hvid holdning slører dit syn.

Fra : Tja

Dato : 07-04-09 13:56

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i meddelelsen

> Det er da nok nærmere de røde pædagoger, som ikke er gode nok til deres
> arbejde, for regeringen HAR indført at skoleeleverne SKAL undervises i
> menneskerettighederne.
>
> Din sort=hvid holdning slører dit syn.

-
Nogen, der har ofret deres principper på den politiske korrektheds alter,
er desværre venstrefløjen.
Det er jo fx. svært både at være kvindeforkæmpere og islam-ukritiske.
Derfor har dén fløj for længst skippet det første.
Jens

Fra : Pnic

Dato : 07-04-09 14:25

"Tja" <Skofky@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det er jo fx. svært både at være kvindeforkæmpere og islam-ukritiske.
> Derfor har dén fløj for længst skippet det første.

Jeg er hverken ProRødstrømpeIdioti ,Islam-ukritisk eller venstre fløj!
Jeg ved godt, at i dit verdenssyn er alle der "ikke" mener at vi skal
udrydde alle muslimerne islam-ukritiske.

Jeg kan ikke lide ordet "Kvindeforkæmper" da det antyder man kun er
"for" , "pro" kvinder hvis man mener at deres hjerner skal belastes
med ting der er for komplicerede for dem!

Jeg mener netop at en "Kvindeforkæmper" burde være en der vil
beskytte dem mod og forklare dem en Verden de ikke er istand til
at forstå på egen hånd!

Selve udtrykket er bare en del af indoktrineringen der foregår!

Ligesom du selv gerne vil have at ordet Islam-ukritisk skal være et fy-ord!

/Pnic

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 14:57

On Tue, 7 Apr 2009 15:25:21 +0200, Pnic wrote:

> Jeg kan ikke lide ordet "Kvindeforkæmper" da det antyder man kun er
> "for" , "pro" kvinder hvis man mener at deres hjerner skal belastes
> med ting der er for komplicerede for dem!

Du bor alene, ikke.?

> Jeg mener netop at en "Kvindeforkæmper" burde være en der vil
> beskytte dem mod og forklare dem en Verden de ikke er istand til
> at forstå på egen hånd!

LOL. DU er da tydeligvis ikke selv i stand til at forstå verden på egen
hånd.

Er det derfor du er konverteret til islam.?

Er det den eneste måde, hvor du kan få at få magt over en kvinde, fordi det
står i et "anders-and-blad", at sådan er det.?

Fra : Pnic

Dato : 07-04-09 16:13

> On Tue, 7 Apr 2009 15:25:21 +0200, Pnic wrote:
>

> LOL. DU er da tydeligvis ikke selv i stand til at forstå verden på egen
> hånd.

Jo det går udemærket!

> Er det derfor du er konverteret til islam.?

Jeg er så ganske almindelig standard Kristen/Ateist

> Er det den eneste måde, hvor du kan få at få magt over en kvinde, fordi
> det
> står i et "anders-and-blad", at sådan er det.?

Nej, det er jo så ikke(den eneste måde)!
Og nej jeg vidste ikke at Disney havde naturaliseret deres syn på kønnene.

/Pnic

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 16:42

On Tue, 7 Apr 2009 17:12:32 +0200, Pnic wrote:

> Jo det går udemærket!

Nej, det gør det virkelig IKKE.

> Jeg er så ganske almindelig standard Kristen/Ateist

You could have fooled me.

> Nej, det er jo så ikke(den eneste måde)!

Der er da ingen kvinder, som frivilligt gider høre på dit racistiske og
nedladende sludder.

> Og nej jeg vidste ikke at Disney havde naturaliseret deres syn på kønnene.

Du ved åbenbart heller ikke hvad "-er betyder.

Fra : Pnic

Dato : 07-04-09 16:47

> Nej, det gør det virkelig IKKE.

> You could have fooled me.

Ja, Det er der så en del der kan åbenbart!

> Der er da ingen kvinder, som frivilligt gider høre på dit racistiske og
> nedladende sludder.

Racistisk? Du mener at kvinder ligefrem er af en anden race?

/Pnic

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 16:51

On Tue, 7 Apr 2009 17:46:35 +0200, Pnic wrote:

> Ja, Det er der så en del der kan åbenbart!

Du er så bare en skabs-islamist, det ikke tør indrømme det.

> Racistisk? Du mener at kvinder ligefrem er af en anden race?

Hvem har dog påstået at dit racistiske sludder handler om kvinder.?

Det er dit nedladende sludder, der handler om kvinder.

Fra : Pnic

Dato : 07-04-09 17:11

> Du er så bare en skabs-islamist, det ikke tør indrømme det.

Eftersom jeg ikke er religiøs, godt kan lide at spise svinekød, og drikker
lidt rødvin engang imellem(meget sjældent) er din påstand bare en påstand!

> Hvem har dog påstået at dit racistiske sludder handler om kvinder.?

Hvorhenne har jeg skrevet noget racistisk?

Det nærmeste jeg selv kan finde frem til, er at jeg har skrevet: at da de
store stærke slaver i sydstaterne var mest eftertragtede,blev de avlet for
at hente en god pris på markedet og de fysisk svage bukkede under!
Pga. det har Amerikanere med Afrikansk afstamning idag en top placering
inde for alle fysiske sportsgrene de gider at bruge tid på!

/Pnic

Fra : J. Nielsen

Dato : 07-04-09 18:57

On Tue, 7 Apr 2009 18:11:22 +0200, "Pnic" <pnic@invalid.dk> wrote:

>Det nærmeste jeg selv kan...

Nu kommer dine indlæg i tre eksemplarer. Har du prøvet at justere din
pandepind?
--

-JN-

Fra : Pnic

Dato : 07-04-09 19:47

"J. Nielsen" <mp274808@paul.get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Nu kommer dine indlæg i tre eksemplarer. Har du prøvet at justere din
> pandepind?

Ja jeg har sendt et par cancels til de overflødige!

/Pnic

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 20:14

On Tue, 7 Apr 2009 20:46:56 +0200, Pnic wrote:

> Ja jeg har sendt et par cancels til de overflødige!

Kunne du ikke have sendt en cancel mere, for det der slap igennem var OGSÅ
overflødigt.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-09 08:07

"Pnic" <pnic@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>>> menneskerettighederne.

Når man har samfundsfag, og det har man i folkeskolen, så bliver man
undervist i menneskerrettigheder. Det indgår som noget man skal
undervise i, og det gør man naturligvis. Men den "undersøgelse" der er
lavet, viser blot at eleverne ikke kan huske alle ting de får fortalt,
akkurat som man ikke altid kan huske alle detaljer i det man hører i TV
eller læser i avisen.
Sådan som "undersøgelsen" er lavet, vidner det mere om at de pågældende
har taget erklæringen om menneskerettigheder og ment at hvis eleverne
ikke kender alle artiklerne uden ad, så har de ikke lært om
menneskerettighederne. Den form for våsede "undersøgelser" er ikke en
pind værd.

Jeg vil næsten vædde på at hvis jeg lavede en tilsvarende undersøgelse
til de pågældende journalister eller "forskere" om noget helt andet, som
de en gang burde have lært i folkeskolen, ville jeg kunne få tilsvarende
svar.

Det vidner ikke om seriøsitet, men om at få overskrifter, og når man ser
hvordan dagens skriverkarle manipulerer med sandheden i det daglige
eller undlader væsentlige detajler, så bliver man ikke overrasket.

Og igen: Lærerne skal undervise - vi skal ikke lære nogen noget, for det
kan vi ikke. Vi kan kun undervise og formidle stoffet. Det er eleverne
der lærer sig noget. Og hvis en elev sover sig gennem timerne, kan vi
intet stille op. At gøre os lærere ansvarlige for elevernes mere eller
mindre intelligens og kompetencer, er at skyde langt over målet.
Vi giver ikke eleverne privatundervisning i alle fag. Vi underviser
oftest i klasser med 20-28 elever og kan naturligvis ikke gøres
ansvarlige for om Hans eller Peter eller Sofie med krøllerne læser på
deres lektier eller i det hele taget forsøger at lære sig noget de ikke
selv kan indse nytten af.

Jeg har såmænd selv en elev i historie i en syvende klasse der rask væk
proklamerer at han da ikke gider at lave noget som helst. Forældrene kan
intet stille op, og elever griner blot af vores bestræbelser på at få
ham til at lave noget overhovedet. Det meste af tiden sidder han blot og
tegner eller læser kulørte tegneserier, og selvom vi har haft både
psykologer, lærere, inspektører inklusive forældrene, så nægter han at
udføre dagens gerning i skolen.
Jeg ser da gerne foreslag til hvordan man kan "tvinge" ham til at lære
noget som helst. Slå ham kan vi ikke- og det ville næppe hjælpe, og det
er typisk en som ham der om nogle år indgår i en undersøgelse om
menneskerettighederne, hvor man så kan konkludere at han intet ved og
intet kan.

ER det så fair at skyde på lærerne i den sammenhæng? Er vi ansvarlige
for at eleverne lærer sig noget eller er vi ansvarlige for at udføre en
undervisning så professionel som det er os muligt?

Jeg synes at svaret er indlysende: Jeg kan forklare tingene for dig, men
jeg kan ikke forstå tingene for dig.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-09 08:44

On Wed, 8 Apr 2009 09:06:47 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Når man har samfundsfag, og det har man i folkeskolen, så bliver man
> undervist i menneskerrettigheder.

Der står da ellers at det hører hjemme i historietimerne.

>Det indgår som noget man skal
> undervise i, og det gør man naturligvis.

Åbenbart ikke godt nok.

>Men den "undersøgelse" der er
> lavet, viser blot at eleverne ikke kan huske alle ting de får fortalt,
> akkurat som man ikke altid kan huske alle detaljer i det man hører i TV
> eller læser i avisen.

Sikke dog en ynkelig bortforklaring.

Hvis en lærer ikke engang kan lære halvdelen af eleverne noget, så er
læreren ikke god nok til sit arbejde.

> [...]
> ikke kender alle artiklerne uden ad, så har de ikke lært om
> menneskerettighederne. Den form for våsede "undersøgelser" er ikke en

LOL. Sikke engang gylle.

> [...]
> til de pågældende journalister eller "forskere" om noget helt andet, som
> de en gang burde have lært i folkeskolen, ville jeg kunne få tilsvarende

Bortforklaringerne bliver mere og mere latterlige.

> Det vidner ikke om seriøsitet, men om at få overskrifter, og når man ser
> hvordan dagens skriverkarle manipulerer med sandheden i det daglige
> eller undlader væsentlige detajler, så bliver man ikke overrasket.

Du aner jo ikke hvad du taler om.

> Og igen: Lærerne skal undervise - vi skal ikke lære nogen noget, for det
> kan vi ikke.

I rest my case.

> [...]
> ansvarlige for om Hans eller Peter eller Sofie med krøllerne læser på
> deres lektier eller i det hele taget forsøger at lære sig noget de ikke

Selvfølgelig er det nogle af eleverne der er "håbløse", men OVER
HALVDELEN.?

> [...]
> tegner eller læser kulørte tegneserier, og selvom vi har haft både
> psykologer, lærere, inspektører inklusive forældrene, så nægter han at

ROTFL. Så kom der lige en hjemmedigtet historie.

> [...]
> er typisk en som ham der om nogle år indgår i en undersøgelse om
> menneskerettighederne, hvor man så kan konkludere at han intet ved og

Hvis du ikke engang kan lære halvdelen af eleverne noget, då er det DIN
undervisning der er noget galt med.

> ER det så fair at skyde på lærerne i den sammenhæng? Er vi ansvarlige
> for at eleverne lærer sig noget eller er vi ansvarlige for at udføre en
> undervisning så professionel som det er os muligt?

Det er "professionel undervisning" der lider af alvorlige mangler.

> Jeg synes at svaret er indlysende: Jeg kan forklare tingene for dig, men
> jeg kan ikke forstå tingene for dig.

Du kan ikke engang forstå tingene selv, så det har du ganske ret i.

Fra : Lars

Dato : 08-04-09 15:39

> Og igen: Lærerne skal undervise - vi skal ikke lære nogen noget, for det
> kan vi ikke. Vi kan kun undervise og formidle stoffet. Det er eleverne der
> lærer sig noget.

Enig!

/Lars

Fra : Lars

Dato : 07-04-09 15:39

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:7q9bulpfc155$.yvyzhecytl0.dlg@40tude.net...

> Det er da nok nærmere de røde pædagoger, som ikke er gode nok til deres
> arbejde, for regeringen HAR indført at skoleeleverne SKAL undervises i
> menneskerettighederne.

Man kunne jo også prøve at lægge en del af ansvaret for børns trivsel og
indlæring over til forældrerne.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 15:44

On Tue, 7 Apr 2009 16:39:26 +0200, Lars wrote:

> Man kunne jo også prøve at lægge en del af ansvaret for børns trivsel og
> indlæring over til forældrerne.

Selvfølgelig, men de er jo ikke forpligtet til at lære ungerne det, som
lærerne er.

Fra : Lars

Dato : 08-04-09 07:29

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:1i3qp2zhl100z.96ivtmy3401v.dlg@40tude.net...

> Selvfølgelig, men de er jo ikke forpligtet til at lære ungerne det, som
> lærerne er.

Lærerne er forpligtet at _undervise_ i et givet emne - det er op til
forældrerne at sørge for deres børn er istand til at modtage undervisningen.

I det hele taget mener jeg det bør hedde underviser, og ikke lærer...

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-09 08:10

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> meddelelse news:7q9bulpfc155$.yvyzhecytl0.dlg@40tude.net...

> Man kunne jo også prøve at lægge en del af ansvaret for børns trivsel

Åh, jeg overså hvad fjolset har skrevet også: Det er ikke regeringen der
har indført at eleverne skal lære om menneskerettigheder. Det har altid
været på tapetet - i hvert fald i de sidste 20 år. Eleverne skal også
lære om miljø og om fred - også det har været på tapetet i mere end tyve
år. Så at give regeringen "æren" for dette, er at gå for langt.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-09 08:49

On Wed, 8 Apr 2009 09:10:19 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Åh, jeg overså hvad fjolset har skrevet også...........

Suk. Wilstrup kan bare ikke holde sig fra muddergrøften.

> Det er ikke regeringen der
> har indført at eleverne skal lære om menneskerettigheder.

Mit indlæg var svar på påstanden om at det hele var DF's skyld.

> [...]
> lære om miljø og om fred - også det har været på tapetet i mere end tyve
> år. Så at give regeringen "æren" for dette, er at gå for langt.

Måske, men lærerne her ikke formået at lære eleverne det. At et lille antal
elever er "håbløse tilfælde" er da sikkert rigtig nok, men IKKE over
halvdelen.

Fra : Malene P

Dato : 07-04-09 14:19

"Pnic" <pnic@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04/06/105026.htm
>
> Det kan man jo så syntes om eller ikke!

Ja. Hvad ER menneskerettigheder da -og hvad BØR de være efter din mening?

Malene P

Fra : Jesper

Dato : 07-04-09 15:45

Pnic <pnic@invalid.dk> wrote:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04/06/105026.htm
>
> Det kan man jo så syntes om eller ikke!
>
> /Pnic

Viser nødvendigheden af de skolereformer der er gennemført af VKO, til
afløsning for Ritt Bjerregaard skolen.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-09 08:28

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Viser nødvendigheden af de skolereformer der er gennemført af VKO, til
> afløsning for Ritt Bjerregaard skolen.

Det viser intet som helst - det er ren pop. VKO har ikke gennemført
noget der har modsagt hvad Ritt har forlangt i skolen. Også tidligere
skulle eleverne lære om menneskerettigheder og om fred og om miljø m.v.
At VKO har lavet en historiekanon betyder ikke at de i kanonen skrevne
krav ikke er blevet opfyldt tidligere.

At sætte en undersøgelse i gang af et privat analysefirma og så
konkludere så tåbeligt som AI har gjort i denne sag, er det rene pjat.
Man kunne lige så godt spørge eleverne om de har hørt om Jesus. Her vil
også en del af eleverne hævde at de aldrig har modtaget undervisning i
kristendom. Jeg har endda selv haft nogle elever i de mindre klasser som
jeg naturligvis har undervist i faget, men som nogle år efter hævder at
de da aldrig har haft det fag, men at deres lærer gav dem dansk i stedet
for. Og det fastholdt de indtil at jeg kunne dokumentere at det var mig
der havde haft dem og at de havde gennemgået de ting de skulle.

AIs undersøgelse bygger på hvad eleverne mener at kunne huske de er
blevet undervist i. Ingen lærere er blevet spurgt, og at man
overhovedet for alvor kan mene at fordi eleverne ikke kan huske alle
detaljer i fagene, at de så ikke har haft en sådan undervisning, er at
skyde langt over målet. Men så længe der ikke er pensum i folkeskolen,
vil vi stå i den situation at en lærer kan lægge mere vægt på en del af
emnerne end andre dele. Det indebærer naturligvis at en lærer der på en
time om ugen skal vælge at gennemgå de mange punkter man skal have med i
undervisningen, samtidig med at kommunerne nægter at give penge til at
man også kan få flere timer i fagene, naturligvis må prioritere den tid
der må medgå til dette delemne.

I 9.klasserne har man oftest kun 1 time om ugen i samfundsfag og to
timer i historie. I 8.klasserne er det omvendt; to timer i samfundsfag
og en time i historie. På de to klassetrin har man altså kun 3 timer i
samfundsfag hhv. i historie fordelt over to år. Det er ikke ret mange,
når man fx har 5-6 timer i dansk, 4 timer i matematik og tre timer i
engelsk om ugen. Dertil kommer de praktisk-musiske fag og valgfagene.
Eleverne har mange fag og mange emner de skal gennemgå -at AI altid vil
fokusere på deres kæphest, er der intet nyt i. På samme måde brokker
geograferne sig over elevernes manglende viden om geografi, historikerne
brokker sig over elevernes manglende viden om historie som helhed,
matematikerne brokker sig over elevernes manglende kundskaber i
matematik etc.

En organisation som AI har hele tiden fokus på menneskerettighederne.
Det er derfor ikke underligt at de netop fokuserer eksplicit på den del
af faget samfundsfag/historie der handler om menneskerettigheder, men
der er jo ikke kun menneskerrettigheder der er på spil her. Der er
massevis af andre ting at tage stilling til for børn i de forskellige
fag.

Undersøgelsen giver derfor ikke et retvisende billede af hvad de er
blevet undervist i, men kun et billede af hvad børnene kan huske blandt
de mange emner de skal beskæftige sig med gennem hele skoletiden.

Derfor er undersøgelsen useriøs og mangelfuld, Hvis man havde afsat en
time om ugen i to år alene til menneskerettigheder, så ville det være
noget andet, men man skal faktisk også undervise i andet end
menneskerettigheder.

Fra : Jesper

Dato : 08-04-09 15:23

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> VKO har ikke gennemført
> noget der har modsagt hvad Ritt har forlangt i skolen.

LOL! hvilken øde ø har du boet på Arne?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-04-09 17:50

"Pnic" skrev i en meddelelse

> Det kan man jo så syntes om eller ikke!

Ja jeg syntes ikke om det , men jeg undre mig såre over hvordan DF ene og
alene kan bære hele skylden ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kim2000

Dato : 07-04-09 19:11

"Pnic" <pnic@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04/06/105026.htm
>
> Det kan man jo så syntes om eller ikke!

Nu er det jo sådan at en elev i den danske folkeskole har cirka 25-28 timers
undervisning og alle mener at netop deres sag er verdens vigtigste. At 4 ud
af 5 kan finde menneskerettighederne i et skema må bestemt anses som fint.