mere positivt nyt om de fremmede
Fra : HAWK

Dato : 24-03-09 11:14

Indvandrere holder gang i boligmarkedet
24. mar. 2009 08.58 P3Nyheder
Finanskrisen har fået mange til at lægge drømmen om et hus eller en større
lejlighed på hylden, men det gælder ikke alle.

I hvert fald tøver indvandrere knap så meget med at købe bolig, skriver
bolius.dk.

- Indvandrerne er helt klart med til at holde hånden under boligmarkedet.
Det kan de, fordi de ofte handler kontant og ikke i samme grad som danskerne
er afhængige af at få finansieringen godkendt af kreditforeningen, siger
kommunikationschef hos Home, Niels H. Carstensen og tilføjer:

- Vi har lige haft et eksempel, hvor nogle vietnamesere lånte til huset af
deres familie. Det ville de færreste danskere gøre. Danskerne vil det hele
selv, men vi kunne godt lære noget.

Tradition for at give pengegaver
Også tyrkere og pakistanere låner penge af hinanden til at købe bolig:

- De oplever, det er mere rigtigt at låne af familien end af
kreditforeningen. De har samtidig tradition for at give penge til mærkedage
i stedet for gaver. Det betyder, at der tit er en del penge at låne i
familien, når der skal investeres i noget større, fortæller antropolog Mark
Vacher fra Center for Bolig og Velfærd:

- Endelig bruger man tit det familiære netværk, fordi man som muslim ideelt
set ikke må låne, hvis det er forbundet med at skulle betale renter.

Ejendomsmægler i Hvidovre, Palle Breuning, anslår, at syv ud af ti handler
inden for det sidste halve år er foretaget med nydanskere.

Fra : Malene P

Dato : 24-03-09 12:49

"HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ejendomsmægler i Hvidovre, Palle Breuning, anslår, at syv ud af ti handler
> inden for det sidste halve år er foretaget med nydanskere.

Jamen det er da glædeligt nyt at de fremmede nu også overtager vores huse.

Malene P

Fra : HAWK

Dato : 24-03-09 18:11

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ideelt

> Jamen det er da glædeligt nyt at de fremmede nu også overtager vores huse.

De overtager jo kun de huse der er sat til salg, og forhindrer dermed
uansvarlige danskere i at gå fallit, samtidig med at de holder hånden under
markedet for alle os andre.

og tænk sig - det at så mange har råd til at købe et hus kunne tyde på at
mange flere end du tror er velintegrerede

Fra : Kim2000

Dato : 24-03-09 19:27

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ideelt

> Jamen det er da glædeligt nyt at de fremmede nu også overtager vores huse.

Det er dog utroligt som du aldrig kan se det mindste positive i nogen ting.

Fra : Malene P

Dato : 24-03-09 20:48

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

huse.

> Det er dog utroligt som du aldrig kan se det mindste positive i nogen
ting.

Kan jeg ikke det? Men her kan jeg ihvertfald sagtens holde hænderne nede.
Måske kan du forklare det positive?

Malene P

Fra : Thomas M

Dato : 25-03-09 13:59

Malene P wrote:

> Måske kan du forklare det positive?

Måske kan du læse det HAWK skriver kl. 18.10?

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-09 09:53

Thomas M wrote:

> [...]
>
> og tænk sig - det at så mange har råd til at købe et hus kunne tyde
> på at mange flere end du tror er velintegrerede"

Ja tænk sig, at så mange har 3-4 millioner kr liggende, dejligt at se.

Godt indvandrere ikke er "uansvarlige" som typedanskerne er, det ville jo
være forfærdeligt, og mange ville jo så nok have været på kontanthjælp, -
det slipper vi så heldigvis for.

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-03-09 13:03

"HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ejendomsmægler i Hvidovre, Palle Breuning, anslår, at syv ud af ti handler
> inden for det sidste halve år er foretaget med nydanskere.

Så kan det ikke vare længe før de sidste gammeldanskere ryger ud.

Der er mange måder at hvidvaske penge på...

Mvh
Martin

Fra : HAWK

Dato : 24-03-09 18:13

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i meddelelsen

> Så kan det ikke vare længe før de sidste gammeldanskere ryger ud.

hvordan dog det?? hvem er det der ryger ud af hvad og hvorfor??

> Der er mange måder at hvidvaske penge på...

er det virkelig så hårdt at få skudt sit verdensbillede i sænk at du er nødt
til at påstå at alle indvnadrere derkøber hus er kriminelle??+

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-03-09 20:55

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> hvordan dog det??

Med den angivne rate er det enkel matematik

> til at påstå at alle indvnadrere derkøber hus er kriminelle??+

Hvor læste du det?

Mvh
Martin

Fra : Ivannof

Dato : 24-03-09 14:35

> [...]
>
> - Endelig bruger man tit det familiære netværk, fordi man som muslim
> ideelt set ikke må låne, hvis det er forbundet med at skulle betale

Og derfor er en "islamisk bank" egentlig bare en hovedpude, eller hvis det
er flere penge: en madrass. Når de religiøse regler umuliggør regulær
bankvæsen må man tage andre metoder i brug.

Der ligger derfor mange penge i muslimers private boliger. Hvis jeg var
muslim ville jeg være bekymret. Muligvis bekymret nok til at leje en
bankboks?

Hilsen Ivan

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-03-09 14:46

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der ligger derfor mange penge i muslimers private boliger. Hvis jeg
> var muslim ville jeg være bekymret. Muligvis bekymret nok til at leje
> en bankboks?

Næppe. Banker har oplysningspligt i forbindelse med bokse. Det er således
umuligt at have en sådan, uden at statsmagten kender til det.

Under hovedpuden og som madrasfyld er stadig muligt uden statslig
indblanden, men det er vel bare et spørgsmål om tid, så skal statsmagten nok
også snuse dér. Vi lever jo i et land, hvor statsmagten udplyndrer sine
borgere, og hvor borgerne derfor bruger rigtig megen energi på at unddrage
sig de fælles forpligtelser, når tiden ikke lige går med at sørge for at
naboen IKKE unddrager sig sine.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : jensen

Dato : 24-03-09 18:42

> [...]
>
> Ejendomsmægler i Hvidovre, Palle Breuning, anslår, at syv ud af ti handler
> inden for det sidste halve år er foretaget med nydanskere.

Ja kunne vi også, men her i dk betaler vi skat og det gør de ikke.