Blekingegade-stemmen er IT-direktør
Fra : Jens Bruun

Dato : 17-03-09 18:16

http://www.comon.dk/news/blekingegadebandens.qoute.stemme.qoute.er.it-direktor_40145.html

Fra artiklen:

"Bo Weymann kalder sig i dag ved sit oprindelige familienavn. I årene med
Blekingegadebanden stavede han efternavnet Weimann. På trods af navneskiftet
har alle ansatte i Dansk BiblioteksCenter vidst, at Bo Weymann var identisk
med den kriminelle Bo Weimann.

Ingen ansatte har taget afstand fra, at Bo er ansat. De har været lige så
intereserede i sagen som alle andre. De har været nysgerrige omkring, om han
var stemmen. Men ingen har taget moralsk afstand fra hans handlinger," siger
Mogens Brabrand Jensen til ComON."

Tak for kaffe. Endnu en grund til, at det offentligt finansierede
biblioteksvæsen skal afskaffes, og det kan kun gå for langsomt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frits Wegner

Dato : 17-03-09 20:06

> [...]
> Tak for kaffe. Endnu en grund til, at det offentligt finansierede
> biblioteksvæsen skal afskaffes, og det kan kun gå for langsomt.

Jeg har hørt at han skulle være uamindelig god til sit IT job så derfor. Jeg
er sikker på at du bliver populær i dansk politiforbund hvis du tager derud
og slår ham ihjel. Er det ikke det du inderst inde drømmer om.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-03-09 20:24

"Frits Wegner" <wegner@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> derfor. Jeg er sikker på at du bliver populær i dansk politiforbund
> hvis du tager derud og slår ham ihjel. Er det ikke det du inderst

Jeg drømmer om at få dig tvangsmedicineret, "P.N.", "Poul Nielsen", "Peter",
"Mohammad Islam", "Ole Larsen", "Christian Jensen", "Jens Winther",
"Pastor", "Per Nielsen", "Master of faul smell and odeur", "Ærlige Bent",
"Jens", "Poul Nilson", "Abdul Hassan", "Jakob Andersen", "Peter Nielsen",
Hermann von Krauftsmeier", "Bent", "Flemming Lynge", "Jessup Johnson",
"Lynge radio og tv", "berg", "Huge Hugos 32cm", "Jens Bruun", "Aaron
Berg",?"Marianne Larsen", "Marianne Andersen", "pip160", "Hans Bentsen",
"Christian Aioe", "John Carson", "The Democrat", "Bruno Jørgensen", "Lars
Jensen", "Jens Erik Lortebruun", "Jens Bruun", "Johnny Andersen",
"Mr.Larsen", "Frank Leegaard", "Volger Garfield", "Eivind Kruise", "Ejvind
Kruse", "nud", "Bo M. Mogensen", "Peter Madsen", "Peter Larsen", "Klaus
Jørgensen", "Erik Larsen", "Aage Andersen", "John Larsen", "Preben Larsen",
"Georg Hansen", "Paul Benson", "Arne Jensen", "Knud Hansen", "Bent Laursen",
"John Nyman", "Hans Berntsen", "Frits Wegner" m.fl.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : sjp

Dato : 18-03-09 08:02

> [...]
> "Preben Larsen", "Georg Hansen", "Paul Benson", "Arne Jensen", "Knud
> Hansen", "Bent Laursen", "John Nyman", "Hans Berntsen", "Frits Wegner"

Hov du glemte sjp

Fra : JBH

Dato : 18-03-09 19:27

> Jeg har hørt at han skulle være uamindelig god til sit IT job så derfor.
> Jeg er sikker på at du bliver populær i dansk politiforbund hvis du tager
> derud og slår ham ihjel. Er det ikke det du inderst inde drømmer om.

Ja, og de pædofile er gode til det med børn, så send dem ud i børnehaverne
når de har udstået deres straf.

At placere en så politisk afvigende person som Bo Weymann i en IT
chefstilling i Dansk Bibliotekscenter er som at sætte ræven til at vogte
gæs.....

/JBH

Fra : vvv

Dato : 18-03-09 21:20

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> At placere en så politisk afvigende person som Bo Weymann i en IT
> chefstilling i Dansk Bibliotekscenter er som at sætte ræven til at vogte

Hvorfor? hvad er det du mener han kan skade i den stilling?

vv

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-09 21:31

Jens Bruun skrev:
> [...]
> var stemmen. Men ingen har taget moralsk afstand fra hans handlinger," siger

Hvad er problemet? Danmark er en retsstat, hvis man har gjort
noget ulovligt får man en straf, og når straffen er overstået
forsætter man som før. Vi har heldigvis ikke Berufsverbot i
Danmark. At straffede personer kan få et normalt arbejde er
en meget vigtig led i at mindske risikoen for at de begår ny
kriminalitet.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-09 21:38

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Danmark. At straffede personer kan få et normalt arbejde er
> en meget vigtig led i at mindske risikoen for at de begår ny

Problemet her er bare, at den skyldige (i mordet på den unge
politibetjent) ikke fik sin straf. Og fakta er, at Bo mindst er
medskyldig og stadig dækker over en infam politimorder, eller selv er
morderen. Så ligegyldig hvordan man vender eller drejer sagen, er Bo et
møgdyr, der ikke har gjort op med sit svineri; men i stedet fortsætter -
og naturligvis beundres af den mere hjernedøde del af Danmarks
befolkning.

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-09 22:01

Henrik Svendsen skrev:
> [...]
> møgdyr, der ikke har gjort op med sit svineri; men i stedet fortsætter -
> og naturligvis beundres af den mere hjernedøde del af Danmarks

I Danmark er det domstolene der dømmer folk. Hvis en skyld
kan bevises idømmes folk en straf. I Danmark bør folk ikke
blive straffet ved at de ikke kan få et arbejde, blot fordi
nogen mener at de er et møgdyr.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-09 22:18

> I Danmark er det domstolene der dømmer folk. Hvis en skyld
> kan bevises idømmes folk en straf. I Danmark bør folk ikke
> blive straffet ved at de ikke kan få et arbejde, blot fordi
> nogen mener at de er et møgdyr.

Vrøvl - selvfølgelig har man al ret til at afvise at beskæftige eller
samarbejde med et notorisk møgdyr som Bo. Det har intet med domstole at
gøre. Det har at gøre med moral. At domstolene/lovene så ikke har været
deres opgave voksen i Bo's tilfælde er en anden snak. At du
tilsyneladende ikke mener, at Bo er et møgdyr, siger i givet fald kun
noget om din personlige moral.

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-03-09 00:05

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> deres opgave voksen i Bo's tilfælde er en anden snak. At du
> tilsyneladende ikke mener, at Bo er et møgdyr, siger i givet fald kun

Jeg mener at Bo har udstået sin straf, og det er sådan
set nok for mig. Jeg tager naturligvis afstand fra
Bos kriminelle handlinger, men jeg mener ikke han er
et møgdyr.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 00:06

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> I Danmark er det domstolene der dømmer folk. Hvis en skyld
> kan bevises idømmes folk en straf. I Danmark bør folk ikke
> blive straffet ved at de ikke kan få et arbejde, blot fordi
> nogen mener at de er et møgdyr.

Bo Weiman deltog slet ikke i kuppet i Købmagergade, så jeg kan slet ikke
indse hvordan han skulle have været morder. Han forlod i øvrigt
Blekingebanden i 1988 da røveriet i Købmagergade foregik.
Han blev dømt for andre forhold, men altså ikke for sin medvirken ved
kuppet i Købmagergade.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-09 00:08

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse

> [...]
> Blekingebanden i 1988 da røveriet i Købmagergade foregik.
> Han blev dømt for andre forhold, men altså ikke for sin medvirken ved

Forpulet løgner. Han blev bl.a. dømt for medvirken til planlægning af
kuppet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frits Wegner

Dato : 18-03-09 09:57

> "Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse

> Forpulet løgner. Han blev bl.a. dømt for medvirken til planlægning af
> [...]
Jeg ved godt at det er for meget forlangt at du sætter dig ind i tingene,
men Blekingegadebanden er som en religiøs sekt forlader du skuden er du
upopulær og er ikke med i det gode selskab. At Bo nu tager afstand gruppens
aktiviteter er rent forræderi. Pointen er at det er særdeles sandsynligt at
han ikke ved hvem der skød panseren. Især ikke hvis han ikke er på talefod
med de andre. Der var en af de tiltalte i sagen de andre ikke ville hilse
på, er der nogen der kan huske hvem det var?.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 00:31

> [...]
> Blekingebanden i 1988 da røveriet i Købmagergade foregik.
> Han blev dømt for andre forhold, men altså ikke for sin medvirken ved

Nej, det er klart, at hvis han ikke deltog i det kup, som han selv var
med til at planlægge, så kan han selvfølgelig ikke være morderen; men
jeg ved altså ikke af, at han ikke deltog, så derfor kan jeg
selvfølgelig ikke afvise, at han er morderen. Hvad jeg er helt sikker på
er, at han ved, hvem morderen er, og at han dækker over ham.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-03-09 15:19

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> wrote in message
> Nej, det er klart, at hvis han ikke deltog i det kup, som han selv var med
> til at planlægge,

Han var ikke med til at planlægge det.

> så kan han selvfølgelig ikke være morderen; men jeg ved altså ikke af, at
> han ikke deltog,

Nej, men der er jo snart sagt ikke grænser for, hvad du ikke ved, men
udtaler dig om alligevel.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-03-09 14:41

> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> wrote in message
>
> Han var ikke med til at planlægge det.

Det siger han ellers selv at han var; men du ved måske bedre?
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/03/18/102652.htm?rss=true

> Nej, men der er jo snart sagt ikke grænser for, hvad du ikke ved, men
> udtaler dig om alligevel.

Lol - og det skulle man høre fra dig :))

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-03-09 09:30

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det siger han ellers selv at han var; men du ved måske bedre?
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/03/18/102652.htm?rss=true

Jeg udtaler mig af principielle årsager aldrig på baggrund af oplysninger,
som ikke er tilgængelige på det tidspunkt, hvor jeg fremsætter min
udtalelse. Det er så forskellen på os to, kan vi konstatere.

Eller for at sige det lige ud: Jeg udtaler mig om det, jeg ved - du udtaler
dig om det, du tror.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 09:37

> [...]
> oplysninger, som ikke er tilgængelige på det tidspunkt, hvor jeg
> fremsætter min udtalelse. Det er så forskellen på os to, kan vi

De oplysninger var sandelig tilgængelige, før du udtalte dig om sagen.
Og så glemmer du vist, at du udtalte, at han _ikke_ var med til at
planlægge det. Hvordan har du det egentligt med at skrive sådan noget
vrøvl?

> Eller for at sige det lige ud: Jeg udtaler mig om det, jeg ved

Nej, du gør ej. Du vidste ikke, at han ikke deltog i planlægningen. Du
troede det, og udtalte dig om det, som om du vidste det.

> - du udtaler dig om det, du tror.

haha - næh nej, det overlader jeg til dig. :)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-03-09 08:48

> De oplysninger var sandelig tilgængelige, før du udtalte dig om sagen.

Det var ikke tilgængeligt, da du udtalte dig om sagen. Indlægget er fra kl.
11:28. Du udtalte dig om det kl. 00:31.

Og som jeg har skrevet andetsteds, så blev Bo Weimann ikke dømt for at have
planlagt røveriet. At han så siden erkender at have deltaget i planlægningen
i begrænset omfang, er så en anden side af sagen.

Og nej, jeg har ikke nået at læse samtlige artikler i samtlige aviser fire
timer efter, at de er offentliggjort.

> Og så glemmer du vist, at du udtalte, at han _ikke_ var med til at
> planlægge det. Hvordan har du det egentligt med at skrive sådan noget
> vrøvl?

Blev han dømt for det?

Fra : Cindy

Dato : 18-03-09 12:31

> I Danmark er det domstolene der dømmer folk. Hvis en skyld
> kan bevises idømmes folk en straf. I Danmark bør folk ikke
> blive straffet ved at de ikke kan få et arbejde, blot fordi
> nogen mener at de er et møgdyr.

Nej - ikke ved at de ikke kan få et arbejde, men tænk lige på, hvor mange
uerstattelige bøger, der er sluset ud fra Det Kongelige bliotek.
Det siger vel lidt om, at man også gerne må tænke over hvilket arbejde.

Cindy

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-03-09 14:17

"Cindy" <Karfunkel@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nej - ikke ved at de ikke kan få et arbejde, men tænk lige på, hvor
> mange uerstattelige bøger, der er sluset ud fra Det Kongelige bliotek.

Beskylder du Bo Weymann for at have gjort det ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-09 17:45

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> "Cindy" <Karfunkel@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Beskylder du Bo Weymann for at have gjort det ?

Det kongelige Bibliotek er ikke Biblioteksskolen, og tyven fra DKB var
en af bibliotekarerne - der døde inden der var nogen der opdagede de
manglende bøger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Cindy

Dato : 18-03-09 17:49

"Kim Larsen" skrev i meddelelsen

> Beskylder du Bo Weymann for at have gjort det ?

Herre Jemini - du godeste dog ! ! ! Næh der skal man sandelig over i en helt
anden boldgade. De første blev sikkert smuglet ud længe før han nogensinde
havde tænkt på at beskæftige sig med noget, som flertallet ikke gør.

Cindy

Fra : vvv

Dato : 17-03-09 22:16

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> politibetjent) ikke fik sin straf. Og fakta er, at Bo mindst er medskyldig
> og stadig dækker over en infam politimorder, eller selv er morderen.

Du ved godt han var ude af gruppen da mordret skete ik? Nå nej, lad os
overse den detalje og dømme ham alligevel..

>Så ligegyldig hvordan man vender eller drejer sagen, er Bo et møgdyr, der
>ikke har gjort op med sit svineri; men i stedet fortsætter - og naturligvis
>beundres af den mere hjernedøde del af Danmarks befolkning.

Du følger vist slet ikke med.

vv

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-09 22:25

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Du ved godt han var ude af gruppen da mordret skete ik? Nå nej, lad os
> overse den detalje og dømme ham alligevel..

Næh, det kender jeg ikke noget til. Hvor har du fra, at han var ude af
gruppen på det tidspunkt? Han har selv vedgået, at han var med til at
planlægge røveriet, hvor betjenten blev myrdet; men påstår ganske vist,
at han ikke selv var med til røveriet.

> Du følger vist slet ikke med.

Det sker da, at jeg overser noget; men Bo ved hvem morderen er, og Bo
dækker stadig over ham.

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-03-09 14:18

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist, at han ikke selv var med til røveriet.

> Det sker da, at jeg overser noget; men Bo ved hvem morderen er, og Bo

Og det er bevist ved ?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 15:15

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og det er bevist ved ?

Ikke en skid må jeg indrømme. Det er bare min egen personlige
overbevisning i denne sag.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-03-09 15:20

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> wrote in message
> Næh, det kender jeg ikke noget til. Hvor har du fra, at han var ude af
> gruppen på det tidspunkt?

Det ved enhver, der har læst Peter Øvigs bøger.
Hvis du mener noget andet, må du bevise det.

> Det sker da, at jeg overser noget;

Ja!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 15:22

> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> wrote in message
>
> Det ved enhver, der har læst Peter Øvigs bøger.
> Hvis du mener noget andet, må du bevise det.

Hvorfor det? Bevisbyrden må da ligge hos dem, der påstår, han var ude af
gruppen.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-09 17:45

> [...]

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det? Bevisbyrden må da ligge hos dem, der påstår, han var ude af

Så må bevisbyrden for at du ikke har myrdet din oldefar vist også ligge
- hos dig ...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 18:19

> Så må bevisbyrden for at du ikke har myrdet din oldefar vist også
> ligge
> - hos dig ...

Næ, jeg har da ikke påstået, jeg ikke har myrdet min oldefar.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 00:08

"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> Du følger vist slet ikke med.

Det har han aldrig gjort - han skyder som sædvanlig med spredhagl i
håbet om at nogle af haglene rammer.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 00:28

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> "vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> Det har han aldrig gjort - han skyder som sædvanlig med spredhagl i
> håbet om at nogle af haglene rammer.

Der fik du lige indsparket lidt personligt galde uden at skulle risikere
at argumentere for det. :)

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-03-09 14:19

> "Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse

> Der fik du lige indsparket lidt personligt galde uden at skulle
> risikere at argumentere for det. :)

Og den sad lige midt i fjæset, lige hvor den skulle.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 18-03-09 14:50

"Kim Larsen" skrev i en meddelelse

> Og den sad lige midt i fjæset, lige hvor den skulle.

Og det var så alt hvad den lille medløber kunne byde på ,

Men du er måske istand til at svare på spørgsmålet.
Blev BW dømt for for medvirken til planlægning af
kuppet eller ej ??

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-03-09 15:01

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:49c0fbec$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Og det var så alt hvad den lille medløber kunne byde på ,
>
> Men du er måske istand til at svare på spørgsmålet.
> Blev BW dømt for for medvirken til planlægning af
> kuppet eller ej ??

Jeg løber skam i min helt egen retning men du lider jo nok en del af
projektion, det skal du ikke være ked af, det er der så mange højrefjolser
som gør.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-09 17:45

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> Og det var så alt hvad den lille medløber kunne byde på ,
>
> Men du er måske istand til at svare på spørgsmålet.
> Blev BW dømt for for medvirken til planlægning af
> kuppet eller ej ??

Nej, ikke for dét kup. Men for tidligere kup.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-03-09 15:18

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> wrote in message

> Problemet her er bare, at den skyldige (i mordet på den unge
> politibetjent) ikke fik sin straf.

Problemet er, at du er fuld af vrøvl. Bo her deltog ikke i røveriet, så det
kan ikke være ham.

I øvrigt er det en tåbelig argumentation. Verden er fuld af uopklarede
forbrydelser, og der er vel en chance for, at du har begået en del af dem.
Så hvis du mener, at du af den grund bør fyres fra dit job, synes jeg da, du
skal gå til din chef og få det overstået.

For som du ved, er retsstatens mantra ikke, at man enhver, der kan
mistænkes, er skyldig, indtil det modsatte er bevist.

> Og fakta er, at Bo mindst er medskyldig

Det er det så ikke nej.

Fra : JBH

Dato : 18-03-09 19:41

> [...]
> ikke har gjort op med sit svineri; men i stedet fortsætter - og
> naturligvis beundres af den mere hjernedøde del af Danmarks befolkning.

Nej, der er mange forbrydere i Dk. som ikke straffes fordi anklageren ikke
kan løfte bevisbyrden.

Problemet med Bo og lignende kriminelle er at, når deres "straf" til
samfundet er udstået, så er tavlen visket ren og de kan uden problemer
placeres i nøglestillinger, trods deres politiske motiver.

http://www.comon.dk:80/news/blekingegadebandens.qoute.stemme.qoute.er.it-direktor_40145.html

"Bo Weymann er uddannet bibliotekar og stod blandt andet bag det såkaldte
'jødekartotek' som Blekingegadebanden samlede over alle danske jøder."

Men man har da (naivt ?) lov at håbe på at han ikke bruger den adgang til
div. IT data mv. som hans stilling giver, politisk.

/JBH

Fra : vvv

Dato : 18-03-09 21:25

> Problemet med Bo og lignende kriminelle er at, når deres "straf" til
> samfundet er udstået, så er tavlen visket ren og de kan uden problemer
> placeres i nøglestillinger,
Det er ikke problemet, det er pointen i retssamfundet.

>trods deres politiske motiver.
Deres politiske motiver skal ikke, i sig selv, ligge dem til last

> [...]
>

> "Bo Weymann er uddannet bibliotekar og stod blandt andet bag det såkaldte
> 'jødekartotek' som Blekingegadebanden samlede over alle danske jøder."

Jeps, og straffet for det.

> Men man har da (naivt ?) lov at håbe på at han ikke bruger den adgang til
> div. IT data mv. som hans stilling giver, politisk.
Nu har jeg ret svært ved at se hvilke følsomme data hans nuværende stilling
giver ham adgang til.
Han bliver jo nok ikke clearet hos PET forløbig.

vv

Fra : JBH

Dato : 18-03-09 23:08

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er ikke problemet, det er pointen i retssamfundet.

Og det samme gælder naturligvis også f.eks. pædofile, bankrøvere og
bedrageridømte. Deres tavler viskes også ren så de kan få ethvert job de
måtte bestride ?

> Deres politiske motiver skal ikke, i sig selv, ligge dem til last

Og det samme havde du naturligvis sagt hvis han havde været nazist .....

> Jeps, og straffet for det.

At Bo W. har lavet et register over alle danske jøder, viser blot hvor
politisk extremistisk han er. Tror du selv at han er "kureret" for at gøre
noget lignende igen i den stilling han sidder i ?
Skulle man ikke lade tvivlen komme ofrene til gode, (som i f.eks.
pædofilsager, hvor forbryderne ikke få lov at arbejde/beskæftige sig med
børn).

> Nu har jeg ret svært ved at se hvilke følsomme data hans nuværende
> stilling giver ham adgang til.
> Han bliver jo nok ikke clearet hos PET forløbig.

Jeg er ikke i tvivl om at DU har svært ved at se hvilke følsomme oplysninger
han som IT chef/ansvarlig i en offentlig institution kan have adgang til,
jfr. dit andet svar til min kommentar om at sætte ræven til at vogte gæs,.
men jeg er ret sikker på at det ikke kun er PET som mener han kan være
"farlig"

/JBH

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-03-09 09:32

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> Og det samme gælder naturligvis også f.eks. pædofile, bankrøvere og
> bedrageridømte. Deres tavler viskes også ren så de kan få ethvert job de
> måtte bestride ?

Hvis der er nogen, der vil ansætte dem, ja.

Fra : JBH

Dato : 21-03-09 07:23

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
>
> Hvis der er nogen, der vil ansætte dem, ja.

Utroligt hvordan du endnu engang formår at udvise din uvidenhed.

/JBH

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-03-09 08:49

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Utroligt hvordan du endnu engang formår at udvise din uvidenhed.

Hvad er problemet? At man som pædofil kan få et forbud imod at arbejde med
børn eller hvad?

Jeg kan ikke lige se, hvad det har med Bo Weimanns erhvervskarriere at
gøre...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-03-09 09:31

> [...]
> samfundet er udstået, så er tavlen visket ren og de kan uden problemer
> placeres i nøglestillinger, trods deres politiske motiver.

Du mener så, det er bedre, at de IKKE kan opmnå sådanne stillinger, der i
øvrigt passer til deres kvalifikationer, og at de følgelig er nødt til at
ernære sig ved kriminalitet?

Fra : JBH

Dato : 21-03-09 07:25

> [...]
> øvrigt passer til deres kvalifikationer, og at de følgelig er nødt til at

Lol. Du har sgu taget skade af at læse for mange Balvig/Kyvsgård rapporter
når du kan nå frem til den konklusion..........

/JBH

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-03-09 08:50

> [...]
>>

> Lol. Du har sgu taget skade af at læse for mange Balvig/Kyvsgård rapporter
> når du kan nå frem til den konklusion..........

Det tankevækkende er, hvordan du ikke argumenterer for dit standpunkt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-03-09 21:49

> [...]

> Danmark. At straffede personer kan få et normalt arbejde er
> en meget vigtig led i at mindske risikoen for at de begår ny

Jeg harcelerer over, at ingen på hans arbejdsplads har taget moralsk afstand
fra hans handlinger. Kan du forstå dét?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-09 21:59

Jens Bruun skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg harcelerer over, at ingen på hans arbejdsplads har taget moralsk afstand
> fra hans handlinger. Kan du forstå dét?

Jeg har svært ved at tro at der ikke er nogen ansatte
der tager moralsk afstand til Bos kriminelle handlinger.

Jeg ved ikke Mogens Brabrand Jensen, der i artiklen er
citeret for: "Ingen ansatte har taget afstand fra, at
Bo er ansat. De har været lige så intereserede i sagen
som alle andre. De har været nysgerrige omkring, om
han var stemmen. Men ingen har taget moralsk afstand
fra hans handlinger" bygger sidste del af udsagnet på.

Men ellers er "moralsk ansvar" et meget diffust begreb.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-03-09 22:13

> Men ellers er "moralsk ansvar" et meget diffust begreb.

Jamen lad os da prøve at gøre begrebet lidt mindre diffust og lidt mere
personligt: Tager DU moralsk afstand fra Bo Weymanns handlinger? Synes DU,
det er problematisk, HVIS personalet på Bo Weymanns arbejdsplads IKKE tager

Fra : vvv

Dato : 17-03-09 22:22

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> det er problematisk, HVIS personalet på Bo Weymanns arbejdsplads IKKE
> tager moralsk afstand fra Bo Weymanns handlinger?

Hvad vil det sige at tage "moralsk afstand" fra en handling? Er det ikke nok
bare tage afstand?
Jeg tager afstand fra kriminalitet og vold generelt, men ikke mere til BW
end til så mange andre kriminelle.

vv

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-03-09 00:03

Jens Bruun skrev:
> [...]
> det er problematisk, HVIS personalet på Bo Weymanns arbejdsplads IKKE tager
> moralsk afstand fra Bo Weymanns handlinger?

Jeg tager bestemt afstand fra at Bos handlinger. Jeg har
lidt svært ved at udtale mig om hvilke hvad andre skal tage
afstand på, men jeg synes det ville være naturligt om de
fulgte mit eksempel. Det ville undre mig meget om ikke der
var en enkelt af de ansatte der også tog afstand fra Bos handlinger.

Fra : Frits Wegner

Dato : 17-03-09 22:24

> Jeg harcelerer over, at ingen på hans arbejdsplads har taget moralsk
> afstand fra hans handlinger. Kan du forstå dét?
>
> --
> -Jens B.

Jamen hvem siger at de ikke har gjort det, jeg tror ikke at der er nogen på
biblioteksskolen der føler at den kriminalitet som han var med i var ok.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-03-09 15:23

> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg harcelerer over, at ingen på hans arbejdsplads har taget moralsk
> afstand fra hans handlinger. Kan du forstå dét?

Et er, at direktøren fik udtalt sig sådan. Noget andet er, at det med
statsgaranti er forkert.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-09 17:45

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Et er, at direktøren fik udtalt sig sådan. Noget andet er, at det med
> statsgaranti er forkert.

Jep.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-09 11:39

"Per Rønne" wrote:

> Jep.

I 60-70erne var Biblioteksskolen helt befolket med kommunister, - er der
nogen der ved om det stadig præger dem?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 12:19

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:008d710f$0$3143$c3e8da3@news.astraweb.com...

> I 60-70erne var Biblioteksskolen helt befolket med kommunister, - er
> der nogen der ved om det stadig præger dem?

Noget kunne tyde på det:
Også den statsejede Danmarks Biblioteksskole fremhæver på sin
informationsportal leksikon.org - som leksikonet hedder på nettet - og
skriver, at det giver "en grundig dækning af bevægelserne.
Arbejderbevægelsen, kvindebevægelsen, freds- og
solidaritetsbevægelsen".´

Leksikon.org er en viderebygning af et tilsvarende opslagsværk fra det
norske Pax om hvem leksikon.org selv skriver:

"I slutningen af 1960'erne var Pax blevet et socialistisk forlag, og i
1970'erne var marxistiske og feministiske udgivelser et fremtrædende
træk."
http://www.leksikon.org/art.php?n=2002

Biblioteksskolen forsvarede heftigt (og ret venstreorienteret) sin
fremhævelse af leksikon.org - og gør det stadig på sin hjemmeside ....
men ... de har tilsyneladende helt fjernet leksikon.org fra deres
oversigt over databaser, hvor andre leksikon's optræder, og
bibliotekskolen lader ydmygt meddele at listen ikke længere ajourføres.
http://www.db.dk/dbi/samling/xdba.htm

Min vurdering er, at biblioteksskolen stadig er lige så ræverød som
f.eks. DR; men ligesom DR, nu gør en indsats for at skjule det lidt. De
skal jo have bevillinger og sårn ...

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-09 16:26

Henrik Svendsen <hrsvendsen@msn.com> wrote:

> Min vurdering er, at biblioteksskolen stadig er lige så ræverød som
> f.eks. DR;

Dagens DR synes nu mest af alt interesseret i høje seertal til
ligegyldige programmer, som X Factor.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 16:44

> Dagens DR synes nu mest af alt interesseret i høje seertal til
> ligegyldige programmer, som X Factor.

Også det. Hele DR's officielle ekstistensgrundlag er et eneste stort
fupnummer for at tvangshive penge op af borgernes lommer til resten af
deres venstresnoede programmer.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-03-09 08:51

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> I 60-70erne var Biblioteksskolen helt befolket med kommunister, - er der
> nogen der ved om det stadig præger dem?

Hele den offentlige sektor er kommunister, Knud.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 11:16

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Hele den offentlige sektor er kommunister, Knud.

Hvorfor mener du det?

Og kender du noget som helst til Biblioteksskolen dengang?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-03-09 09:10

> Hvorfor mener du det?

Jamen hvorfor ikke?

> Og kender du noget som helst til Biblioteksskolen dengang?

Gør du det?

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-09 22:07

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Jamen hvorfor ikke?

> Gør du det?

Ja, sjovt nok er det derfor jeg ved de var kommunister. Jeg har også senere
siddet sammen med bibliotekarer som sammen har grinet af at de selv var
kommunister eller "kommunister" da de gik på skolen.

Du har aldrig hørt om sådanne miljøer? Nej, du var vel ikke født i
"marxismetiden".

Jeg husker også en bekendt, som ville studere kultursociologi, og en sagde
til hende "det kan du sgu da ikke, når du ikke er marxist" (hun havde den
uhørte frækhed at være borgerlig på et helt forkert tidspunkt) - og jeg
sagde "pjat, selvfølgelig kan hun det".
Jeg spurgte så min søster, som var i indergruppen i VS, og hun forhørte sig
omkring, og meldte tilbage til mig: "Hun vil blive frosset ud, siger mine
"folk".

Sådan var realiteten i metalindustrien dengang, - og de fleste render jo med
vinden som den blæser. Ja, du kender jo også personligt til hvordan alle som
advarede mod masseindvandring - for en 10 - 15 år siden blev dæmoniseret og
kaldt sprogets værste gloser. NU kan så de 98 pct se at det jo var rigtigt
nok at man ikke bare man lade store grupper fra andre kulturer indvandre
uden videre, men nu er løbet jo kørt, - vendepunktet kom omkring 1995, da
indvandrede "man" ikke mere til den danske kultur, men til "kolonien" af
folk med samme kulturelle baggrund. OG det sociale pres stiger og stiger på
de stakkels muslimer som gerne ville leve som almindelige sekulære personer,
se evt den sidste kvalitatative udersøgelse af muslimske kvinders liv og
standpunkter.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 11:32

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Hele den offentlige sektor er kommunister, Knud.

Må jeg allerærbødigst spørge hr Tummelumsen, om du nu mener, vi ER ovre den
lille krise, selv DU kunne se, inden for finans og økonomi?

Og kan vi regne med at bandekrigen ER endegyldigt forbi? Man tør jo dårligt
spørge så store genier som dig.

Jeg kan iørigt anbefale en god artikle i Weekendavisen i denne uge, du kan
sikkert selv gætte hvilken, bare bemærk når du får ildrøde kinder og
begynder at råbe "Dansk Folkeparti, Dansk Folkeparti, måtte Allah pine dem i
Helvede til evig tid"

Artiklen har med kriminalitet at gøre, - og med etniske gruppers andele i
den. Vær dog klar med nogle af dine bedste skyklapper.

Fra : Joakim

Dato : 22-03-09 11:59

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Må jeg allerærbødigst spørge hr Tummelumsen, om du nu mener, vi ER ovre
> den lille krise, selv DU kunne se, inden for finans og økonomi?

Altså Knud. Vi er nogle stykker herinde, som har bemærket hvordan du forudså
at en højkonjunktur ville blive afløst af en lavkonjunktur. Fint nok. Men
mere interessant er om du også forudså krisens omfang? Gjorde du det, Knud?

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 15:17

Joakim wrote:
> [...]
> forudså at en højkonjunktur ville blive afløst af en lavkonjunktur.
> Fint nok. Men mere interessant er om du også forudså krisens omfang?

Selvfølgelig gjorde jeg ikke det, - jeg forventede et mere eller mindre
totalt sammenbrud, MEN kendte selvfølgelig ikke til detaljerne.

Jeg gør bare grin af CRLs påstand om at der ikke er noget særligt på færde,
og at enhver klovn som kunne slå terninger kunne forudsige en sådan krise en
ud af seks gange. Det er det hele, - det var før det var gået op for manden
at der VAR tale om den mest gennemgribende krise siden 1930.

Han mente også at det var vanvid at påstå at flertallet af økonomer og -
især - finans"eksperter", tog fuldstændig fejl. Det kunne kun en total idiot
mene, - MEN nu er det jo helt ukontroversielt at sige, og "man" indrømmer at
de titusinder af gakker VAR gakkede, OGSÅ fx USAs nationalbankdirektør, som
havde misforstået "drivkraften og systemerne", efter et meget langt liv med
ros og atter ros.

Dem der mente at økonomien var på helt sikker kurs mod afgrunden, blev
frosset ud af det gode selskab.

--------

Anyway, - her er et andet CRL-emne:

Vi kan se, hvem der IKKE kunne have skrevet nedennævnte rapport, - da der
ikke er brugt at "korrigere væk" det der ikke passer en.

citat:

Fra nedennævnte rapport:

Fra denne rapports forfatter skal her igen lyde en metateknisk bemærkning.
Det har været et metodologisk standpunkt ikke at ville begynde at fortolke
på respondenternes udsagn. Dette princip håndhæves også her. Da diskussionen
om "stening" kan virke krænkende eller chokerende for nogle læsere, ville
det være nærliggende at begynde at bortforklare nogle af udsagnene eller
helt fjerne dem fra undersøgelsen. Det ville dog have været et brud på den
metodiske linje. Det drejer sig her om at gøre rede for den vifte af
holdninger, som er repræsenteret i forhold til et display-punkt.
Respondenternes svar skal ganske enkelt fremlægges med en tilfredsstillende
typologisk repræsentativitet. De fleste af respondenterne er voksne, myndige
kvinder, solidt forankret i deres værdisæt og i stand til at argumentere for
deres valg - hvad enten de er positive, negative eller indifferente overfor
hellige skrifters budskaber. Det ville være mangel på respekt for
respondenterne at begynde at censurere deres udsagn ud fra en forventning om
nogle læseres mulige reaktioner, og det er derfor heller ikke sket.
Udsagnene er kortlagt som de er, så man kan ikke afvise, at ovennævnte vifte
af argumenter findes i Danmark i dag, men der er heller ikke nogen grund til
at generalisere, da der ikke gives undersøgelsesbelæg for generaliseringer i
kvalitative studier som dette."

------

Derudover er man holdt op med at korrigere den store muslimske
overrepræsentation inden for kriminalitet, og især - voldskriminalitet,
nedad, så den næsten blev usynlig. (ved blandt andet at blande muslimer
sammen med etniske grupper som er meget *mindre* kriminelle end
typedanskere.

Gode mennesker har gjort deres bedste, det må man indrømme dem.

----

PET var jo iøvrigt, enten nogle naive fjolser, mens Blekingegadebanden
huserede, ELLER de ønskede ikke at få fat i banden, man ved endnu ikke
hvilken af delene der er den rigtige.

.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-03-09 10:01

> Selvfølgelig gjorde jeg ikke det, - jeg forventede et mere eller mindre
> totalt sammenbrud, MEN kendte selvfølgelig ikke til detaljerne.

Det er en knivskarp prognose, det må man medgive.

> Jeg gør bare grin af CRLs påstand om at der ikke er noget særligt på
> færde,

Jeg synes, du skal gøre dig den ulejlighed at dokumentere, at det
overhovedet ER min påstand, før du begynder at gøre nar af den.

> [...]
>
> Han mente også at det var vanvid at påstå at flertallet af økonomer og -
> især - finans"eksperter", tog fuldstændig fejl.

De kan sagtens have taget fejl, og du kan sagtens have gættet rigtigt. Det
ændrer bare ikke på, at du gætter - det gør de ikke. Du har absolut INTET at
have dine påstande i om økonomi, så at sidde og påstå sig meget klogere end
samtlige af verdens eksperter, fordi man mener, at man har fremsat en
påstand, der med astrologisk præcision forudsiger fremtidens økonomiske
situation, er ganske enkelt noget vrøvl.

> [...]
> systemerne", efter et meget langt liv med ros og atter ros.
>
> Dem der mente at økonomien var på helt sikker kurs mod afgrunden, blev

Et emneskift i et indlæg, der i forvejen er et emneskift. Elegant. Mon ikke
vi er på vej over i noget, der handelr om indvandring? Jo sørme.

Fra : Joakim

Dato : 24-03-09 17:34

> [...]

> nationalbankdirektør, som havde misforstået "drivkraften og systemerne",
> efter et meget langt liv med ros og atter ros.

Med USAs nationalbankdirektør tænker du sikkert på Alan Greenspan.

Personligt mener jeg at det er uretfærdigt at placere ansvaret for
finanskrisen på mandens skuldre, som nogle forsøger at gøre.

Det grundlæggende problem i forhold til USA var ikke blot af institutionel
karakter, det forhold at bankerne kontrollerede sig selv. Greenspan har
indrømmet at han tog fejl i, da han angreb et forslag fra Clinton-regeringen
om at etablere et uafhængigt organ der skulle kontrollere bankerne. Men jeg
kan godt forstå hans tankegang. Han antog nemlig at bankernes interesser var
bedst til at beskytte aktionærerne, hvilket gav god mening på det tidspunkt.

Læg dertil at selv en institution som FED har ikke fuld kontrol over de
finansielle markeder og bankerne som den regulerer, og man får et noget
andet syn på Greenspans ansvar for den nuværende økonomiske krise.

Desuden glemmer mange kritikere at mens Greenspan var chef for FED, førte
han en økonomisk politik, der moderede konjunkturudsvingene, så nedturene
blev mildere og inflationen var under kontrol. To store succeser der kan
tilskrives hans lederskab.

Lad mig sidst nævne et par faktorer som sandsynligvis har haft en større del
af skylden for at det er gået så galt som det er:

- manglende reformer af Fannie Mae og Freddie Mac
- indførelsen af uigennemskuelige finansielle derivater, de såkaldte CDO'er

Og så er der også de folk der mener at finanskrisen er naturlig og at man i
eftertiden vil se den stige i takt med væksten i den kapitalistiske økonomi.

Jeg hælder selv mest til sidstnævnte som den dominerende faktor, hvis du
skulle være i tvivl.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-09 22:13

Joakim wrote:
> [...]
>
> Personligt mener jeg at det er uretfærdigt at placere ansvaret for
> finanskrisen på mandens skuldre, som nogle forsøger at gøre.

Det kunne jeg heller ikke drømme om at gøre, jeg siger bare at HAN blev
betragtet som en økonomisk vismand, og også han måtte indrømme at han havde
ikke forstået markedet eller den menneskelige natur.

> [...]
> Han antog nemlig at bankernes interesser var bedst til at beskytte
> aktionærerne, hvilket gav god mening på det tidspunkt.

Nej, det gav aldrig god mening, man TROEDE det gav god mening.

> [...]
> de finansielle markeder og bankerne som den regulerer, og man får et
> noget andet syn på Greenspans ansvar for den nuværende økonomiske

Ingen hævder han har ansvaret.

> [...]
> nedturene blev mildere og inflationen var under kontrol. To store
> succeser der kan tilskrives hans lederskab.

Han førte en forkert politik, - det har fx The Economist vist mange gange,
han satsede på det forkerte, som så mange andre nationalbankdirektører før
ham har gjort.

> [...]
> kapitalistiske økonomi.
> Jeg hælder selv mest til sidstnævnte som den dominerende faktor, hvis

Finanskrisen er ikke "naturlig" - det havde IKKE været nødvendigt at opføre
sig som i Kejserens nye Klæder.

Der var heller ikke noget "naturligt" i, at folk fx lagde ALLE deres penge
hos mr Madoff, - der er og var vanvid.

Mennesker er eksperter i ønsketænkning, og i udskydning af problemer. Og DET
kommer vi til at mærke med større kraft end nogensidne før, når mange
uheldige faktorer ramler sammen i de næste 10 - 20 år. Jeg har nævnt dem
ofte, men "gode mennesker" mener det er "ondt" at nævne at der er ulve i
mosen, man SKAL være jubelidiot, ellers hører man ikke til det gode
selskab, - spørg bare Christian.

Fra : Joakim

Dato : 27-03-09 10:04

> Han førte en forkert politik, - det har fx The Economist vist mange gange,
> han satsede på det forkerte, som så mange andre nationalbankdirektører før
> ham har gjort.

The Economist skulle vel ikke tilfældigvis også være modstander af EU og
Euroen, siden du har placeret magasinet øverst på din personlige piedestal?

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-09 10:15

Joakim wrote:
> [...]
>>

> The Economist skulle vel ikke tilfældigvis også være modstander af EU
> og Euroen, siden du har placeret magasinet øverst på din personlige

Nej, de har vist altid været FOR. Jeg har aldrig gået meget op i detaljerne
i euro eller ikke euro, det er jo først nu at det kan betyde knald eller
fald om man er med når den falder sammen, eller mere sandsynligt, når man
skal til at betale for de andres uansvarlige politik.

Jeg har "heller aldrig" gået meget op i modstand mod EU, jeg har generelt
været kritisk hvor andre er jubelende, og NU er jeg mere modstander end
nogensinde, - det er jo gak at indlemme den halve verden i foreningen,
uanset om de er mafiadrevne lande som vi skal til at betale
"beskyttelsespenge" til, eller hvad det er.

The Economist er et af de mest saglige og troværdige magasiner i verden, når
det kommer til økonomi og politik, DERFOR er det øverst på min "piedestal".

De har altid været fortalere for mere indvandring, hvor jeg jo har ment at
den oftest gør for megen social skade for de sytten kroner mere om ugen men
*i andre lande uden det store velfærdsnet" - kan tjene på det.

Men de fremlægger altid for og imod, loyalt, - og jeg er glad for at blive
modsagt af kvalificerede mennesker.
NU er de forresten mere ovre i at kunne se de store problemer indvandring
også skaber,- dvs de ser at de nok er større end de selv har ment.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-03-09 10:20

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>>

> The Economist skulle vel ikke tilfældigvis også være modstander af EU og
> Euroen, siden du har placeret magasinet øverst på din personlige

Skægt nok - JO!

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 09:16

Christian R. Larsen wrote:
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> Skægt nok - JO!

I afslører jer selv, og hvordan *I* tænker, - jeg vidste det jo om dig.

The Economist er IKKE modstander af EU, - de har været enig med briter på
det sidste, om at det er en god idé at fastholde, at man holder sig uden for
euroen. Skulle det være derfor jeg har abonneret på bladet i 20 år?

You are pathetic, - and you don´t even know it yourself.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-03-09 09:13

> Altså Knud. Vi er nogle stykker herinde, som har bemærket hvordan du
> forudså
> at en højkonjunktur ville blive afløst af en lavkonjunktur.

Knud er et ægte geni, det må man give ham.

> Fint nok. Men
> mere interessant er om du også forudså krisens omfang? Gjorde du det,
> Knud?

Ja, han glemte bare at fortælle os det, før det var klart for enhver.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-09 21:54

Christian R. Larsen wrote:
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> Knud er et ægte geni, det må man give ham.

> Ja, han glemte bare at fortælle os det, før det var klart for enhver.

Jeg fortalte enhver af mine venner som gad høre, - de fleste troede jo mere
på bankrådgivere og finanstrolde.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-03-09 09:12

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
> Må jeg allerærbødigst spørge hr Tummelumsen, om du nu mener, vi ER ovre
> den lille krise, selv DU kunne se, inden for finans og økonomi?

Du er den eneste, der har ment, at den var lille, tummelumsen.

> Og kan vi regne med at bandekrigen ER endegyldigt forbi? Man tør jo
> dårligt spørge så store genier som dig.

Det er dælemen svært at vide - mener du omvent, at der er tegn i sol og vind
på, at den partout vil fortsætte og endog eskalere yderligere?

> [...]
> sikkert selv gætte hvilken, bare bemærk når du får ildrøde kinder og
> begynder at råbe "Dansk Folkeparti, Dansk Folkeparti, måtte Allah pine dem

Nej hvor er du heldig.

> Artiklen har med kriminalitet at gøre, - og med etniske gruppers andele i
> den. Vær dog klar med nogle af dine bedste skyklapper.

Nej hvor spændende - har DU af alle fundet en artikel om det? Det er
virkelig en nyhed.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-09 21:57

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
>
> Nej hvor er du heldig.

> Nej hvor spændende - har DU af alle fundet en artikel om det? Det er
> virkelig en nyhed.

Det ER en nyhed, det har jo ikke været god tone, at vide hvad man vidste, -
det burde DU af alle, vide alt om.

Det er iøvrigt STADIG ikke god tone at kalde en spade en spade, gode
mennesker går stadig med deres uigennemsigtige "socioøkonomiske" briller.

Kommer den dag mon nogensinde hvor du er modig nok til at sige "jeg tog sgu
fejl"?

Sikkert ikke, dér er du på niveau med dine blekingegadevenner, -
bortforklaringer galore til evig tid.

Fra : vvv

Dato : 17-03-09 22:12

> [...]
>
> Tak for kaffe. Endnu en grund til, at det offentligt finansierede
> biblioteksvæsen skal afskaffes, og det kan kun gå for langsomt.

Han har udstået sin straf ikke?

vv

Fra : Malene P

Dato : 18-03-09 05:24

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

http://www.comon.dk/news/blekingegadebandens.qoute.stemme.qoute.er.it-direktor_40145.html

> Han har udstået sin straf ikke?

Han har udstået den straf, som det juridiske system tildelte ham, ja. Nu
står han så frem med hændervridende anger og håber måske på moralsk
syndsforladelse. Måske håber han også en lille smule på en klat penge fra
forlag, aviser eller ugeblade nu, hvor bøger og film om bandens ugerninger
florerer?

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-03-09 15:25

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Han har udstået den straf, som det juridiske system tildelte ham, ja.

Og det er så i en retsstat det samme som, at samfundet har afsluttet sit
opgør med ham.

> Nu
> står han så frem med hændervridende anger og håber måske på moralsk
> syndsforladelse.

Det tror jeg ikke. Hvorfor mener du, han gør det?

> Måske håber han også en lille smule på en klat penge fra
> forlag, aviser eller ugeblade nu, hvor bøger og film om bandens ugerninger
> florerer?

Han har gjort det klart, at han kun står frem ved denne ene lejlighed, så
det tvivler jeg på.

Fra : Malene P

Dato : 18-03-09 20:54

> Og det er så i en retsstat det samme som, at samfundet har afsluttet sit
> opgør med ham.

Juridisk set, ja. Desværre.

> Det tror jeg ikke. Hvorfor mener du, han gør det?

Det lægger svinet selv op til.

> Han har gjort det klart, at han kun står frem ved denne ene lejlighed, så
> det tvivler jeg på.

Denne ene lejlighed? Altså premieren på den film, han selv (næppe gratis)
har medvirket til at lave og hvor han lige kom til at nævne den bog, han er
ved at skrive (og som nok udkommer ved julegavetid)? Hold da kæft,
Christian -hvor er du dog naiv. Men selvfølgelig og igen igen -svinets
ugerninger har jo ikke berørt dig personligt.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-03-09 10:38

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Juridisk set, ja. Desværre.

Og også i enhver anden henseende.

Malene, du er en hykler - og en rigtig slem en af slagsen.

Du mener tilsyneladende, at kriminaliteten i samfundet er et problem, og har
travlt med at hyle op om hårdere straffe og en hel masse andre tiltag, som
alle ved, ikke har nogen som helst effekt i forhold til kriminaliteten i
samfundet.

En af de få ting, der derimod virker imod kriminalitet, er at få tidligere
kriminelle ud i samfundet i helt almindelige job. Men her er du så
overraskende nok af den opfattelse, at tidligere kriminelle ikke skal have
ret til denne forsoning med resten af samfundet. Du mener tværtimod, at de
er evigt skyldige.

Nu er det gudskelov ikke sådan, retssamfundet fungerer, for fik du og dine
partifæller magt som I har agt, så ville I snart blive medskyldige i, at
mennesker, der kunne have forladt en kriminel løbebane, fastholdes i den.

Og det fører mig så hen til konklusionen, for sandheden om dit ønske om at
ville bekæmpe kriminalitet er, at du dybest set er ligeglad med, hvordan det
går med kriminaliteten i samfundet, sålænge du og dine partifæller kan få
slukket jeres hævntørst.

> Det lægger svinet selv op til.

Kan du uddybe? Jeg hører da ellers det modsatte i det, han siger.

> [...]
> Christian -hvor er du dog naiv. Men selvfølgelig og igen igen -svinets
> ugerninger har jo ikke berørt dig personligt.

Du kan selvfølgelig bevise, at han har fået penge for det?

Fra : Malene P

Dato : 20-03-09 11:09

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Og også i enhver anden henseende.
>
> Malene, du er en hykler - og en rigtig slem en af slagsen.

Og ubegavet - husk lige det

> [...]
> alle ved, ikke har nogen som helst effekt i forhold til kriminaliteten i

Ævl! Hårdere straffe holder de kriminelle ude af omløb, så længe de sidder
inde. Iøvrigt er det gavnligt for retsbevidstheden, hvis straffen svarer til
forbrydelsen.

> [...]
> ret til denne forsoning med resten af samfundet. Du mener tværtimod, at de

En forbrydelse bliver vel ikke ugjort i samme øjeblik den kriminelle sættes
på fri fod igen -eller?

> Nu er det gudskelov ikke sådan, retssamfundet fungerer, for fik du og dine
> partifæller

Jeg har ikke nogen partifæller, jeg er ikke medlem af noget parti og jeg er
træt af at høre på den sang fra dig, Christian.

> [...]
det
> går med kriminaliteten i samfundet, sålænge du og dine partifæller kan få

Igen ævl. Jeg ønsker kriminaliteten ned, en rimelig grad af retsbevidsthed,
hvor forbrydelse og straf svarer til hinanden og kan ikke se, at det står i
modstrid med alverdens forbyggende indsatser gode intentioner.

> Du kan selvfølgelig bevise, at han har fået penge for det?

Nej - og hans kommende bog vil sikkert også blive uddelt gratis på alle
gadehjørner.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-03-09 08:55

> [...]
> inde. Iøvrigt er det gavnligt for retsbevidstheden, hvis straffen svarer

Så du mener altså ikke, at hårdere straffe har nogen kriminalitetsdæmpende
effekt ud over den periode, hvor de dømte sidder inde?

> En forbrydelse bliver vel ikke ugjort i samme øjeblik den kriminelle
> sættes
> på fri fod igen -eller?

Nej, det ved gud, men det ændrer da ikke på, at hvis vi kan få den tidligere
dømte i arbejde, så viser al statistik, at han sandsynligvis aldrig begår
kriminalitet igen. Forbliver han derimod uden for arbejdsmarkedet, så er der
altovervejende sandsynlighed for, at han begår ny kriminalitet. Så hvorfor
pokker skulle vi forhindre ham i at komme i arbejde?

> Jeg har ikke nogen partifæller, jeg er ikke medlem af noget parti og jeg
> er
> træt af at høre på den sang fra dig, Christian.

Jamen det er da rigtig synd for dig.

> det
>
> Igen ævl. Jeg ønsker kriminaliteten ned,

Men ikke for enhver pris ... for:

> [...]
> så

> gratis)

> Nej - og hans kommende bog vil sikkert også blive uddelt gratis på alle

Har du set filmen?

Fra : Malene P

Dato : 22-03-09 09:49

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Så du mener altså ikke, at hårdere straffe har nogen kriminalitetsdæmpende
> effekt ud over den periode, hvor de dømte sidder inde?

Jo, det mener jeg da. 3 år i stedet for 30 dage vil da sikkert afholde mange
fra at begå forbrydelser.

> [...]
> altovervejende sandsynlighed for, at han begår ny kriminalitet. Så hvorfor
> pokker skulle vi forhindre ham i at komme i arbejde?

Det har jeg heller ikke sagt noget om.

> Har du set filmen?

Nej

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-03-09 10:04

> [...]
> og

> sidder

> Jo, det mener jeg da. 3 år i stedet for 30 dage vil da sikkert afholde

Og det faktum, at den altoverskyggende hovedpart af de undersøgelser, der er
lavet af dette spørgsmål, peger i den modsatte retning, generer ikke dit
verdensbillede?

> tidligere
> der
>
> Det har jeg heller ikke sagt noget om.

Så du har altså ingen problemer med, at han beklæder den post, han du
beklæder?

> Nej

Det skulle du måske gøre. Om ikke andet fordi det vil give dig en
forståelse, du tydeligvis ikke har nu.

Fra : Malene P

Dato : 23-03-09 12:25

> [...]
er
> lavet af dette spørgsmål, peger i den modsatte retning, generer ikke dit

Så de 30 dage skal måske i stedet laves om til 3 dage - så vil
kriminaliteten nok falde?

> Det skulle du måske gøre. Om ikke andet fordi det vil give dig en
> forståelse, du tydeligvis ikke har nu.

Hvem skal jeg have forståelse for -røverne, terrortilgængerne, de kyniske
mordere? Vel næppe deres mange ofre, efter din mening?

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-03-09 12:51

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> er
>
> Så de 30 dage skal måske i stedet laves om til 3 dage - så vil
> kriminaliteten nok falde?

Det kan faktisk ikke udelukkes, selvom det generelle billede nok vil være,
at det ikke har nogen effekt.

I den største undersøgelse af dette emne til dato ("Preventing Crime: What
Works, What Doesn't, What's Promising") var konklusionen således ret klart,
at hårdere straffe i bedste fald ikke øger mængden af f.eks.
voldsforbrydelser.

Læs eventuelt mit resume her:
http://groups.google.com/group/dk.politik/browse_thread/thread/f80d752117e16d43/f15bea9e72f7d722?hl=da&ie=UTF-8&q=%22unders%C3%B8gelse%22+h%C3%A5rdere+straffe+dk.politik

> Hvem skal jeg have forståelse for -røverne, terrortilgængerne, de kyniske
> mordere? Vel næppe deres mange ofre, efter din mening?

Er du bange for at se filmen, siden du har så travlt med at argumentere for,
hvorfor du ikke skal se den?

Fra : Malene P

Dato : 23-03-09 13:35

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Det kan faktisk ikke udelukkes, selvom det generelle billede nok vil være,
> at det ikke har nogen effekt.

Så 30 dage er lige præcis det optimale? Hvorfor holder du dig iøvrigt ikke
til spørgsmålet om retsbevidstheden, Christian?

> [...]
>
> Er du bange for at se filmen, siden du har så travlt med at argumentere

Jeg har sgu ikke argumenteret for, at jeg ikke skal se den. Jeg svarede
direkte på dit spørgsmål OM jeg har set den og det har jeg ikke. Dernæst
spurgte jeg dig om HVAD jeg skal have forståelse for -og det svarede du så
ikke på.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-03-09 15:29

> Så 30 dage er lige præcis det optimale? Hvorfor holder du dig iøvrigt ikke
> til spørgsmålet om retsbevidstheden, Christian?

Konklusionen er snarere, at uanset om man sætter straffen til 3 dage, 30
dage, 3 måneder eller 3 år, så vil præcis lige så mange være kriminelle om 5
år, som det nu er tilfældet.

Dog er der, som du kan se ud af mit link, også undersøgelser, der viser, at
især unge kriminelle har en klar tendens til at blive mere kriminelle af at
sidde i fængsel. Skulle man alene tænke på den kriminalitetsforebyggende
effekt, ville der således være bedst mening i, slet ikke at sætte dem i
fængsel.

> [...]
> direkte på dit spørgsmål OM jeg har set den og det har jeg ikke. Dernæst
> spurgte jeg dig om HVAD jeg skal have forståelse for -og det svarede du

Jeg tror, det vil være godt for dig at forstå, hvorfor blekingegadebandens
medlemmer ikke er ret meget anderledes end dig.

Fra : Malene P

Dato : 23-03-09 16:46

> [...]

> sidde i fængsel. Skulle man alene tænke på den kriminalitetsforebyggende
> effekt, ville der således være bedst mening i, slet ikke at sætte dem i

Jamen så lad os endelig lade være med det. Hvorfor holder du dig iøvrigt
ikke
til spørgsmålet om retsbevidstheden, Christian?

> Jeg tror, det vil være godt for dig at forstå, hvorfor blekingegadebandens
> medlemmer ikke er ret meget anderledes end dig.

Øeh nå. Jeg har måttet høre meget, er blevet beskyldt for meget og
tilsvintet meget. Men det er sgu første gang, at nogen har beskyldt mig for
at ville begå voldelige røverier og mord for at støtte terrororganistioner i
andre lande. Du er langt ude, Christian.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-03-09 09:28

> Jamen så lad os endelig lade være med det. Hvorfor holder du dig iøvrigt
> ikke
> til spørgsmålet om retsbevidstheden, Christian?

Hvorfor skulle jeg nøjes med at tale om det?

> [...]
> at ville begå voldelige røverier og mord for at støtte terrororganistioner
> andre lande. Du er langt ude, Christian.

Jaja, kan man ikke finde på et fornuftigt modargument, kan man altid
beskylde modparten for at mene noget andet, end han faktisk mener. Så fik vi
lige den med også.

Fra : Malene P

Dato : 24-03-09 10:21

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
>
> Hvorfor skulle jeg nøjes med at tale om det?

Nøjes med? Du berører det jo overhovedet ikke. Hvorfor?

> [...]
>
> Jaja, kan man ikke finde på et fornuftigt modargument, kan man altid
> beskylde modparten for at mene noget andet, end han faktisk mener. Så fik

Du påstår, jeg er som dem. Og det tolker jeg som at du mener, jeg ville gøre
det samme som dem.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-03-09 11:19

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nøjes med? Du berører det jo overhovedet ikke. Hvorfor?

Hvorfor skulle jeg tale om det? Jeg mener ikke, at det primære formål med at
straffe folk er at slukke din hævntørst.

> terrororganistioner

> vi
>
> Du påstår, jeg er som dem.

Nej, jeg skriver helt nøjagtigt, at de "ikke er ret meget anderledes end
dig". Det er - for de af os, der kan lidt dansk - ikke så svært at se,
hvorfor den udtalelse betyder noget ganske andet end en beskyldning om, at
du vil begå voldelige røverier. Jeg er godt klar over, at forskellen er
subtil (anyways lige så subtil som forskellen mellem en skyskraber og en
skurvogn), men ikke desto mindre er den der, og det kræver da solide
danskkundskaber (i hvert fald på 5. klassesniveau) at forstå, hvad jeg
egentlig mener.

> Og det tolker jeg som at du mener, jeg ville gøre
> det samme som dem.

Du ville næppe kunne bestå Dansk Folkepartis indfødsretsprøve.

Fra : Malene P

Dato : 24-03-09 12:52

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Hvorfor skulle jeg tale om det? Jeg mener ikke, at det primære formål med
at
> straffe folk er at slukke din hævntørst.

En stupid kommentar.

> [...]
> egentlig mener.

> Du ville næppe kunne bestå Dansk Folkepartis indfødsretsprøve.

Gudfader. EOD.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-03-09 13:51

> at
>
> En stupid kommentar.

Ask a stupid question get a silly answer.

Fra : Malene P

Dato : 20-03-09 12:11

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Og også i enhver anden henseende.
>
> Malene, du er en hykler - og en rigtig slem en af slagsen.
>
> Du mener tilsyneladende, at kriminaliteten i samfundet er et problem,

Og det gør du så måske ikke - med mindre altså at det går ud over dig
personligt?

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-03-09 08:55

> [...]
> sit

> Og det gør du så måske ikke - med mindre altså at det går ud over dig

Nej hvor er det sjovt at gentage sig selv, hvad?

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-03-09 14:22

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Han har udstået sin straf ikke?

Det kan man ikke rigtig tage hensyn til i denne her kællinge-hysteriske
Dansk Folkeparti-gruppe.

Fra : JBH

Dato : 18-03-09 23:10

> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Det kan man ikke rigtig tage hensyn til i denne her kællinge-hysteriske
Snip.

Der er sgu da ikke andre kællinger her end dig, KimsebøsseRovsing.

Fuck du er dum at høre på.

/JBH

Fra : Cindy

Dato : 18-03-09 12:23

"Jens Bruun" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Tak for kaffe. Endnu en grund til, at det offentligt finansierede
> biblioteksvæsen skal afskaffes, og det kan kun gå for langsomt.

Synes du så at Danmark skal adskille sig fra hele det øvrige civilicerede
Vesten? Jeg går ud fra at vi har samme bibliotekssystem som det øvrige
Skandinavien, det meste af Vesteuropa, USA og Canada. Men ret mig, hvis jeg
tager fejl.

Cindy

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-09 13:57

> [...]
> civilicerede Vesten? Jeg går ud fra at vi har samme bibliotekssystem
> som det øvrige Skandinavien, det meste af Vesteuropa, USA og Canada.

Jeg tror, du tager fejl, men det er også lige meget i denne sammenhæng. Jeg
har intet problem med, at Danmark adskiller sig fra resten af verden, hvis
resten af verden opfører sig tåbeligt.

Fakta er, at vi poster millioner og atter millioner i et biblioteksvæsen,
hvor folk kan få lov til at læse de sidste, svenske femikrimier på MIN
regning. Det er ikke rimeligt. Samtidig er personalet (bibliotekarerne)
tydeligvis komplet uegnede til at varetage et offentligt job, hvilket gør
det hele meget værre.

Hvis folk ønsker at læse bøger, kan de for pokker købe dem selv. Eller lave
deres helt eget private bibliotek, hvor de for egne midler kan indkøbe bøger
og dele dem mellem medlemmerne. Jeg er sådan set græsk-katolsk så længe, jeg
ikke skal betale.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 14:05

> [...]
> indkøbe bøger og dele dem mellem medlemmerne. Jeg er sådan set
> græsk-katolsk så længe, jeg ikke skal betale.

Er blevet pas i røven overfor vores biblioteksvæsen. Jeg kan simpelthen
ikke huske at aflevere alle bøgerne til tiden. Nogen af dem forputter
sig, og jeg eller mine børn glemmer dem indtil jeg/vi får en husker fra
biblioteket. Det der irriterer mig grusomt, er at bøderne i dag er så
høje, at det bedre kan betale sig for mig simpelthen at købe bøgerne.
Med sådanne bøder har jeg ikke noget at bruge bibliotekerne til. For mig
er de er ikke andet end en udgift på finansloven. Ok, skolebiblioteket
har ingen bøder for for sen aflevering, så det kan godt bruges.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 14:50

"Henrik Svendsen" skrev:
> [...]
> er ikke andet end en udgift på finansloven. Ok, skolebiblioteket har ingen
> bøder for for sen aflevering, så det kan godt bruges.

Så fordi du ikke kan overholde reglerne for brug af biblioteket, så skal
systemet afskaffes?
Det er præcis sådan jeg har det med skattevæsnet, færdselsloven...frit valg
på alle hylder....jeg gider ikke overholde reglerne, så afskaf lortet.
Tak for kaffe, siger jeg bare, men det var da rart at få det ud i det fri!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 15:17

"Firstname Lastname" <None> skrev i en meddelelse

> Så fordi du ikke kan overholde reglerne for brug af biblioteket, så
> skal systemet afskaffes?

For min skyld gerne.

> [...]
> lortet.
> Tak for kaffe, siger jeg bare, men det var da rart at få det ud i det

Færdselsloven og biblioteksvæsnet forekommer mig umiddelbart ikke at
være komparative størrelser.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-03-09 15:08

> [...]
> er ikke andet end en udgift på finansloven. Ok, skolebiblioteket har ingen
> bøder for for sen aflevering, så det kan godt bruges.

Stort set enig. Men en gammeldags avislæsesal med tidsskrifter, håndbøger og
kopimaskine, og gerne en café ville være godt. Og så kunne jeg tænke mig
service vedr databaseadgang - hvorfor er det kun fangerne i Vridsløselille
der skal have den service?

Mvh
Martin

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 15:20

> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Stort set enig. Men en gammeldags avislæsesal med tidsskrifter,
> håndbøger og kopimaskine, og gerne en café ville være godt.

ja ok - men selve udlånsdelen har jeg opgivet.

> Og så kunne jeg tænke mig service vedr databaseadgang - hvorfor er det
> kun fangerne i Vridsløselille der skal have den service?

Nu ved jeg ikke lige, hvad du mener; men det virker meget uretfærdigt
overfor fangerne i Herstedvester.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-03-09 15:47

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ja ok - men selve udlånsdelen har jeg opgivet.

> Nu ved jeg ikke lige, hvad du mener; men det virker meget uretfærdigt
> overfor fangerne i Herstedvester.

Jeg fx tænker på at matematikere på uni har måttet spare elektronisk adgang
til tidsskrifter, mens dette ikke gælder fængsler.

Der er et demokratisk informationsproblem i at nogle via institutioner mv
har fri adgang til databaser, mens andre må sidde med bar røv.

Mvh
Martin

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-03-09 23:24

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> er de er ikke andet end en udgift på finansloven. Ok, skolebiblioteket
> har ingen bøder for for sen aflevering, så det kan godt bruges.

Jeg forstår bedre din særprægede indsats i debatten om global opvarmning
- eller var det istid?

--
Niels

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 23:48

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår bedre din særprægede indsats i debatten om global
> opvarmning - eller var det istid?

Jeg aner ikke, hvad du snakker om. Prøv at være lidt mere konkret, hvis
du vil noget.

Fra : vvv

Dato : 18-03-09 21:29

> [...]
> regning. Det er ikke rimeligt. Samtidig er personalet (bibliotekarerne)
> tydeligvis komplet uegnede til at varetage et offentligt job, hvilket gør
Hvorfor er de det?

vv
På vegne af

Fra : Cindy

Dato : 19-03-09 01:43

> [...]
>
> Fakta er, at vi poster millioner og atter millioner i et biblioteksvæsen,
> hvor folk kan få lov til at læse de sidste, svenske femikrimier på MIN

Nu er det jo temellig meget, meget andet de kan få lov at læse. Alle de
store tonstunde bind af Encyclopædia Britannica, hvis de skulle have brug
for ord, som Google ikke kan hente ned til dem, Kirkegaards og Shakespeares
samlede værker o.s.v.

men du synes altså at femikrikierne fylder SÅ meget. Det må være fordi du
har forset dig på dem. Der skal for Søren da også være noget for enhver
smag. Og læsing er med til at man bliver udviklet videre frem fra
huleboernes stade. Vi er nogen af dem, der betaler verdens højeste
skatteprocent. Der skal da derfor også være et bredt udbud af tilbud for det
som er indbetalt. Ikk'.

Cindy

Det er ikke rimeligt. Samtidig er personalet (bibliotekarerne)
> tydeligvis komplet uegnede til at varetage et offentligt job, hvilket gør
> det hele meget værre.

Nå, hvordan er de dog det?

> [...]
> indkøbe bøger og dele dem mellem medlemmerne. Jeg er sådan set
> græsk-katolsk så længe, jeg ikke skal betale.

Men det kommer du jo til, fordi du er med i puljen.

Der skal nogle meget kraftige argumenter til for at man ikke længere skulle
lade den kulturelle udvikling være i gang - bare strømme afsted konstant.

Cindy

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-09 17:45

> [...]

> Tak for kaffe. Endnu en grund til, at det offentligt finansierede
> biblioteksvæsen skal afskaffes, og det kan kun gå for langsomt.

Han har udstået sin straf, han var ikke med til mordet [og har altså
ikke dækket over det - tværtimod var han inden da trådt ud af gruppen],
og han angrer offentligt hvad han har gjort.

Det er han i øvrigt den eneste af bandens medlemmer der har gjort.

Jeg har ingen indvendinger mod hans nuværende stilling. Det samme giver
i øvrigt den politimand, der havde ansvaret for Blekingegadesagen, givet
udtryk for.

Fra : sluppermand

Dato : 18-03-09 18:47

On 18 Mar., 15:18, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote in message

> Han var ikke med til at planlægge det.

Og det kan du selvfølgelig _bevise_?

Kent.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-03-09 13:45

sluppermand wrote:
> Og det kan du selvfølgelig _bevise_?
> Kent.

Nu er det jo sådan Hr. Betjent at man er uskyldig indtil det
modsatte er bevist.. ergo må det vel være op til ordensmagten at
bevise at han var med til at planlægge det.

// Hans

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-03-09 14:40

> Nu er det jo sådan Hr. Betjent at man er uskyldig indtil det
> modsatte er bevist..

Kun rent teknisk. Man kan selvfølgelig sagtens være skyldig, selvom
skylden ikke er bevist.

> ergo må det vel være op til ordensmagten at
> bevise at han var med til at planlægge det.

Og så er der jo det rent ud sagt helt oplagte, at Bo selv vedgår, at han
var med til at planlægge røveriet.

"Bo Weymann var med til at planlægge røveriet mod postkontoret i
Købmagergade. Det beklager han i dag, men han ville på pressemødet ikke
sige undskyld til Jesper Egtved Hansens familie:"
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/03/18/102652.htm?rss=true

Andre ophævelser vedrørende hvorvidt Bo var med til planlægningen?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-03-09 09:26

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> wrote in message

>Og det kan du selvfølgelig _bevise_?

Dumt spørgsmål - spørgsmålet er: Kan du bevise det modsatte? Det er ikke den
anklgede, der skal bevise sin uskyld, vel?

Men det, der i hvert fald ligger helt fast, er, at Bo Weimann forlod gruppen
længe inden røveriet, og at han ikke blef dømt for at have været med til at
planlægge det, men derimod for at have været med til at planlægge to andre,

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 10:16

> [...]
> ikke den anklgede, der skal bevise sin uskyld, vel?
>
> Men det, der i hvert fald ligger helt fast, er, at Bo Weimann forlod

Ifølge hans eget udsagn - og så er den sag ligesom afklaret? Så ligger
det helt fast?

Du påstod også, at han ikke var med til at planlægge røveriet i
Købmagergade; men det indrømmede han selv, at han var, så hvor godt
synes du selv, det går?

Så prøvede du patetisk noget med, at det kunne man ikke vide på
daværende tidspunkt; men punkt 1. så ændrer det jo ikke noget ved, at du
fremsatte en fjollet og skrupforkert påstand - og punkt to kunne man
_godt_ vide det på daværende tidspunkt (dagen før Bo stod frem i
Imperial), for det var nemlig blevet skrevet i Berlingeren dagen før:
http://www.berlingske.dk/article/20090317/danmark/903170415/

Sådan ca. alt hvad du skriver i denne sag er noget vås - og du er stadig
sikker på, at Bo forlod gruppen længe inden røveriet? Kommer der aldrig
tvivl i dit sind, selvom det igen og igen bevises, at du dels ikke ved,
hvad du snakker om og dels er helt forkert på den?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-03-09 08:40

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge hans eget udsagn - og så er den sag ligesom afklaret? Så ligger det
> helt fast?

Bo Weimann blev ikke dømt for at have deltaget i planlægningen af
Købmagergade-røveriet, og han forlode i øvrigt gruppen så længe inden
røveriet, at han ikke engang vidste, hvad målet med røveriet var.

At han selv siger, at han har medvirket, er selvfølgelig interessant - men
det var givetvis kendt, da sagen var for retten, og alligeve blev han altså
ikke dømt.

> Du påstod også, at han ikke var med til at planlægge røveriet i
> Købmagergade; men det indrømmede han selv, at han var, så hvor godt synes
> du selv, det går?

Bedre end for dig, for jeg nøjes nemlig med at udtale mig på baggrund af
kendte oplysninger. Du udtaler dig i modsætning hertil på baggrund af, hvad
du selv tror. Og at du så en gang imellem kan være heldig, beviser jo ikke
andet end, at blind høne også finder korn.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 09:42

On Sun, 22 Mar 2009 08:40:01 +0100, Christian R. Larsen wrote:

> [...]
> du selv tror. Og at du så en gang imellem kan være heldig, beviser jo ikke
> andet end, at blind høne også finder korn.

Dine bortforklaringer har nået Kim Larsen'ske højder.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-03-09 10:05

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> wrote in message

> Dine bortforklaringer har nået Kim Larsen'ske højder.

Det samme har dine argumentationsproblemer.

Fra : sluppermand

Dato : 19-03-09 17:19

On 19 Mar., 13:45, Hans Joergensen <h...@enterprise-server.dk> wrote:

> Nu er det jo sådan Hr. Betjent at man er uskyldig indtil det
> modsatte er bevist.. ergo må det vel være op til ordensmagten at
> bevise at han var med til at planlægge det.

Nu er det jo sådan at Christian R. Larsen kategorisk afviste at Bo
Weyman/Weiman var med til at planlægge kuppet og det var netop CRL´s
argument jeg betvivlede.

Men din sympati for Blekingegadebanden er vel for nogle prisværdig.

Fra : sluppermand

Dato : 20-03-09 18:25

On 20 Mar., 09:26, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "sluppermand" <w...@mail.tele.dk> wrote in message

> Dumt spørgsmål - spørgsmålet er: Kan du bevise det modsatte? Det er ikke den
> anklgede, der skal bevise sin uskyld, vel?

Du kryber ganske vanligt udenom; det var dit eget udsagn "han var ikke
med til at planlægge det" og det beder jeg dig bare om at bevise.

Du må da kunne gøre det bedre. . . .

..

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 11:18

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Du kryber ganske vanligt udenom; det var dit eget udsagn "han var ikke
med til at planlægge det" og det beder jeg dig bare om at bevise.

Ifølge nyhedstjenesterne var han faktisk med til at planlægge det, men
han forlod faktisk banden godt ½ år før kuppets udførelse. Derfor kan
han være moralsk skyldig og han blev da også dømt 7 års fængsel for
planlægningen, men han deltog ikke i selve forbrydelsen, og det er da
også vigtigt.

Jeg kan godt forstå at de pågældende ikke kunne tænke sig at melde klart
ud eftersom de ville vide at det ville give livsvarigt fængsel og en
behandling som Palle Sørensen fik med mere end 30 års fængsel, selvom
andre livstidsfanger ville være blevet benådet efter kortere tid. Kun
fordi det var politifolk, modsatte man sig hans prøveløsladelse.

Der er ingen tvivl om at Palle Sørensen var skyldig og hans udåd var
forfærdelig, men behandlingen skete IKKE efter bogen, som man må
forvente det i et retssamfund.

Hvem der skød betjenten er i øvrigt også uvist (Købmagergadesagen). Det
blev ikke undersøgt om det faktisk var et vådeskud fra en kollega. Det
er der faktisk blevet rejst tvivl om fra tekniske eksperter har jeg
hørt, så selvom man naturligvis godt ville vide hvad der virkelig skete,
så virker det ikke som om man er synderligt interesseret i at få hele
sandheden frem hvis den kunne vise sig at være anderledes end man har
påstået i medierne.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-03-09 08:45

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message

> [...]
> være moralsk skyldig og han blev da også dømt 7 års fængsel for
> planlægningen, men han deltog ikke i selve forbrydelsen, og det er da også

Dette er ikke korrekt. Han blev idømt fængsel for planlægningen af to andre
røverier, men IKKE for røveriet i Købmagergade.

(...)

> Hvem der skød betjenten er i øvrigt også uvist (Købmagergadesagen). Det
> blev ikke undersøgt om det faktisk var et vådeskud fra en kollega.

Nu er du da helt ude på overdrevet. Med mindre politiet er bevæbnede med
oversavede jagtgeværer, er der ikke ksyggen af tvivl om, hvem der skød. Man
gravede jo projektilet ud af den dræbte betjent, og der var ikke tale om et
skud fra et politivåben.

Fra : Malene P

Dato : 22-03-09 12:59

> [...]

> så virker det ikke som om man er synderligt interesseret i at få hele
> sandheden frem hvis den kunne vise sig at være anderledes end man har

Den syge påstand bekræfter -som i så mange andre sammenhænge, når du spreder
løgn og gylle ud - din totalt forskruede virkelighedsopfattelse. Du er syg i
roen, Wilstrup - lad dig indlægge igen så hurtigt som muligt.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-03-09 08:43

> [...]
>
>Du kryber ganske vanligt udenom; det var dit eget udsagn "han var ikke
>med til at planlægge det" og det beder jeg dig bare om at bevise.

Sikke et vrøvlesvar. Hvordan skulle jeg kunne bevise, at noget ikke at
fundet sted?

Jeg konstaterede blot, aat han ikke blev dømt for at have deltaget i
planlægningen. Men derfra og til at hævde, at jeg kan bevise, at han ikke
har gjort det, er der jo alenlangt. Du kan derimod føre beviser for din
påstand - men har altså ikke gjort det. Weimann siger i filmen selv, at han
deltog i planlægningen af røveriet, men det fremgår også, at hans bidrag var
yderst begrænset. Han forlod således gruppen på et tidspunkt, hvor det endnu
ikke lå fast, hvad målet for røveriet var, og hvornår det skulle finde sted.
At påstå, at han er skyldig i, at der blev medbragt våben, er således
temmelig langt ude.

..

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-03-09 12:33

sluppermand wrote:
> Du kryber ganske vanligt udenom; det var dit eget udsagn "han var ikke
> med til at planlægge det" og det beder jeg dig bare om at bevise.
> Du må da kunne gøre det bedre. . . .

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke istedet beviser at han var med
til at planlægge det?

// Hans

Fra : sluppermand

Dato : 23-03-09 16:25

On 22 Mar., 08:42, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> At påstå, at han er skyldig i, at der blev medbragt våben, er således

Så er den ikke ret meget længere, vel. Han siger selv at han deltog i
planlægningen i begrænset omfang. Altså deltog han i planlægningen,
eller hvad. Når han således har erkendt at han, omend i begrænset
omfang, deltog i planlægningen, så er historien ikke ret meget
længere, du vil aldrig kunne bevise at han ikke deltog i
planlægningen?
..

Fra : sluppermand

Dato : 23-03-09 16:35

On 21 Mar., 11:18, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

> [...]
> så virker det ikke som om man er synderligt interesseret i at få hele
> sandheden frem hvis den kunne vise sig at være anderledes end man har

Du har fuldstændig ret Wilstrup, vi ved jo alle at politiet er og var
udstyret med jagtgeværer ladet med "vildsvinekugler". Selvfølgelig,
det var da et vådeskud fra en anden betjent der dræbte Jesper Egtved;
hvorfor har vi ikke set lyset før Wilstrup tændte det?

Hold da helt mundkæft, du er jo bare Kim Larsen i forklædning.

Fra : sluppermand

Dato : 23-03-09 17:02

On 22 Mar., 12:32, Hans Joergensen <h...@enterprise-server.dk> wrote:

> Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke istedet beviser at han var med
> til at planlægge det?

Det behøver jeg vel ikke, når manden selv indrømmer at han deltog i
begrænset omfang?

Fra : Karsten Krambs

Dato : 25-03-09 22:57

On Tue, 17 Mar 2009 18:15:44 +0100, "Jens Bruun"
> [...]

>Tak for kaffe. Endnu en grund til, at det offentligt finansierede
>biblioteksvæsen skal afskaffes, og det kan kun gå for langsomt.

aha, du har muligvis ret - men hvorfor mener du at biblioteksvæsenet
skal afskaffes? og er det ikke sagen vedkommende at det er offentligt?
Hvilke andre grunde er der til at at biblioteksvæsenet skal afskaffes?

Prøv at undgå kværulanteri ved følgende øvelse;

1) Definer position (er Bo eller Biblioteksvæsnet)
2) Kritik af do.
3) Reflektion

--
Karsten Ulrich Krambs