Indvandringsulykken og elitecensur
Fra : Martin Larsen

Dato : 16-03-09 13:48

Ralph Pittelkov påpeger et problem i velmenerens omverdensforståelse.

Man løser ikke problemer ved at fortie dem.

"I 1990'erne, da tilstrømningen begyndte at gå stærkt, var der megen debat
om, hvor dette førte hen. Befolkningen var bekymret, mens problemerne blev
fornægtet og fortiet i eliten af meningsdannere, akademiske eksperter,
embedsmænd, journalister, kulturfolk og undervisere.

Befolkningen fik ret."

Læs om fortielserne:
http://jp.dk/indland/indland_politik/article1633863.ece

Mvh
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-03-09 20:00

Martin Larsen skrev:
> [...]
> problemerne blev fornægtet og fortiet i eliten af meningsdannere,
> akademiske eksperter, embedsmænd, journalister, kulturfolk og undervisere.

TV-stationerne kan godt selv svare på Ralfs nonsens:
http://jp.dk/indland/article1634178.ece

Det ville passe meget fint i Ralfs meget skæve
verdensbillede om medierne udøvede censur og
optræder politisk korrekt. Da Ralf ikke rigtigt
kan finde nogen gode eksempler, opfinder han bare
nogen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-03-09 21:00

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> TV-stationerne kan godt selv svare på Ralfs nonsens:

Den hjernevaskede Brander og PC-journalisterne taler uden om
og nægter at se kendsgerningerne:

* problemerne med muslimske parallelsamfund og manglende integration er
store

---- FRAVALG AF ----

*unge palæstinensere, der råbte "Heil Hitler! i DR og kun lidt i TV2

*rabiat erklæring med trusler om væbnet kamp mod ikke bar Israel, men også
lande, som vil forhindre, at der kommer våben ind i Gaza

*rapport, der konkluderer, at næsten hver fjerde unge indvandrer er
marginaliseret

*ansatte i Københavns Kommune, der skulle forebygge kriminalitet, tværtimod
sympatiserer med de kriminelle

*kun 10-15 procent af de sygemeldte indvandrere i de tunge grupper på
kontanthjælp har en diagnose fra en læge

Fortæller Brander mon hvad der er opfundet???

Mvh
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-03-09 21:36

Martin Larsen skrev:
> [...]
> og nægter at se kendsgerningerne:
>
> * problemerne med muslimske parallelsamfund og manglende integration er

Jeg har aldrig nægtet at der er problemer med integrationen
i Danmark, og at der derfor vokser parallelsamfund frem.
Jeg er sikker på at medierne kan tale for sig selv.

> ---- FRAVALG AF ----
>
> *unge palæstinensere, der råbte "Heil Hitler! i DR og kun lidt i TV2

Hvor relevant er det at nogle få tosser råber Heil Hitler? Det
kan man selvfølgelig diskutere, men nogen nyhed er det ikke.

> *rabiat erklæring med trusler om væbnet kamp mod ikke bar Israel, men
> også lande, som vil forhindre, at der kommer våben ind i Gaza

At der er folk der, på forskellig vis, kæmper imod
Israels besættelse er ikke specielt overraskende.

> *rapport, der konkluderer, at næsten hver fjerde unge indvandrer er
> marginaliseret

Som jeg før skrev, der er problemer med integrationen i Danmark.

> Fortæller Brander mon hvad der er opfundet???

Der er nogen der har opfundet glødelampen og dampmaskinen,
skal jeg nævne alle opfindelser i verden?

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-03-09 00:17

> Der er nogen der har opfundet glødelampen og dampmaskinen,
> skal jeg nævne alle opfindelser i verden?

Her kaster Brander så håndklædet i ringen i frygt for reel viden om
invandringsproblemerne.

Mvh
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-09 00:33

Martin Larsen skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Her kaster Brander så håndklædet i ringen i frygt for reel viden om
> invandringsproblemerne.

Jeg frygter kun dumhed, ikke viden.

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-03-09 01:30

> Jeg frygter kun dumhed, ikke viden.

Du benægter altså de forhold Pittelkow har fremhævet. Og bekræfter dermed
det foregående.

Mvh
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-09 01:35

Martin Larsen skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du benægter altså de forhold Pittelkow har fremhævet.

Jeg benægter at DR og TV2 censurer og forsøger at
optræde "politisk korrekt" (hvad så end det betyder).

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-09 01:44

Bertel Brander skrev:

> Jeg benægter at DR og TV2 censurer og forsøger at
> optræde "politisk korrekt" (hvad så end det betyder).

Reelt er der tale om at Ralf forsøger at presse DR og
TV2 til at følge Ralfs dagsorden og bringe de sager
som Ralf mener skal bringes, med den vinkel som Ralf
mener at de skal bringes med. Jeg er glad for at TV2
og DR er i stand til at modstå pression fra politiske
aktører, som Ralf, der forsøger at presse en bestemt
politisk holdning ned over nyhederne.

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-03-09 02:05

> Reelt er der tale om at Ralf forsøger at presse DR og
> TV2 til at følge Ralfs dagsorden og bringe de sager
> som Ralf mener skal bringes, med den vinkel som Ralf
> mener at de skal bringes med.

Du påstod at Pittelkow havde opfundet de nævnte problemer.

> Jeg er glad for at TV2
> og DR er i stand til at modstå pression fra politiske
> aktører, som Ralf, der forsøger at presse en bestemt
> politisk holdning ned over nyhederne.

Det har desværre intet at gøre med pression at PÅVISE dine og DR's
redigerede virkelighed.

Mvh
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-09 02:13

Martin Larsen skrev:

> Du påstod at Pittelkow havde opfundet de nævnte problemer.

Nej.

> Det har desværre intet at gøre med pression at PÅVISE dine og DR's
> redigerede virkelighed.

DR er et nyhedsmedie, de vælger et repræsentativt udsnit
af virkeligheden, det vigtigste, det mest sigende, det
nye, og fortæller om det, bl.a. i TV-Avisen, det kaldes
redigering. Min virkelighed er ikke redigeret.
Mener du at DR skal lade sig påvirke at Ralfs pression,
og anlægge den samme højreorienterede vinkel på virkeligheden
som Ralf gør? Det mener jeg ikke, jeg mener at DR skal være
fortsætte med at være neutrale.

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-03-09 02:54

> Nej.

Brander i benægtelse:
> [...]

> nye, og fortæller om det, bl.a. i TV-Avisen, det kaldes
> redigering. Min virkelighed er ikke redigeret.

Det er hvad "benægtelse" indebærer - redigeret virkelighed.

> Mener du at DR skal lade sig påvirke at Ralfs pression,
> og anlægge den samme højreorienterede vinkel på virkeligheden
> som Ralf gør? Det mener jeg ikke, jeg mener at DR skal være
> fortsætte med at være neutrale.

DR er ikke kede af total skævvridning af et tema, når blot hældningen er til
den "rigtige" side. - Pittelkow er ikke "højreorienteret" - derimod har vi
ret mange rød-FASCISTER i det danske folketing og i DR. (fascister er folk
der lyver, stjæler, benægter og undertrykker sandheden og det frie ord)

Mvh
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-09 03:05

Martin Larsen skrev:

> Brander i benægtelse:
> "Da Ralf ikke rigtigt kan finde nogen gode eksempler, opfinder han bare
> nogen."

Spørgsmålet er så hvad "nogen" i ovenstående citat, er. Jeg
kan oplyse at det er eksempler på censur og politisk korrekt
optræden.

> Det er hvad "benægtelse" indebærer - redigeret virkelighed.

Hverken jeg, DR eller TV2 benægter virkelighed. Jeg kan oplyse
Martin om at det der vises på TV ikke er virkeligheden,
det er redigeret virkelighed.

> DR er ikke kede af total skævvridning af et tema, når blot hældningen er
> til den "rigtige" side. - Pittelkow er ikke "højreorienteret" - derimod
> har vi ret mange rød-FASCISTER i det danske folketing og i DR.

Jo, Pittelkow er højreorienteret.
DR hælder ikke til nogen side.
Der findes ikke rød-fascister.

> (fascister er folk der lyver, stjæler, benægter og undertrykker
> sandheden og det frie ord)

Prøv lige at slå ordet fascisme op i et leksikon, f.eks:
http://da.wikipedia.org/wiki/Fascisme

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-03-09 03:25

> Spørgsmålet er så hvad "nogen" i ovenstående citat, er. Jeg
> kan oplyse at det er eksempler på censur og politisk korrekt
> optræden.

Du kan ikke om disse eksempler påstå at de er opfundne.

> Hverken jeg, DR eller TV2 benægter virkelighed. Jeg kan oplyse

Nej, du spreder kun mørke, især for dig selv.

> Martin om at det der vises på TV ikke er virkeligheden,
> det er redigeret virkelighed.

Det var Bertels redigerede virkelighed der blev kommenteret

> Jo, Pittelkow er højreorienteret.
Vås
> DR hælder ikke til nogen side.
Vås
> Der findes ikke rød-fascister.

Rød-fascisterne har i dette tilfælde ikke mulighed for at vælge med hvilken
eufemisme de gerne vil betegnes.

Kan de sige det kortere end mig?

Mvh
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-09 19:48

Martin Larsen skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan ikke om disse eksempler påstå at de er opfundne.

Du fortsætter med at vrøvle...

> Nej, du spreder kun mørke, især for dig selv.

Mere vrøvl fra Martin

> Det var Bertels redigerede virkelighed der blev kommenteret

> Vås

Selvfølgelig er Ralf højreorienteret

> Vås

DR har de sidste mange år været styret af en
bestyrelse hvor VKO har absolut flertal. JEg
tvivler på at denne bestyrelse ville lade
DR være venstreorienteret.

> Rød-fascisterne har i dette tilfælde ikke mulighed for at vælge med
> hvilken eufemisme de gerne vil betegnes.

Martin vrøvler videre.

> Kan de sige det kortere end mig?

Nej, men de kan sige det korrekte.

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-09 23:21

On Tue, 17 Mar 2009 19:47:39 +0100, Bertel Brander wrote:

> [...]
>
> DR har de sidste mange år været styret af en
> bestyrelse hvor VKO har absolut flertal. JEg
> tvivler på at denne bestyrelse ville lade

Utroligt så meget vrøvl EN person kan skrive i samme indlæg.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-03-09 00:44

> [...]
>
> DR har de sidste mange år været styret af en
> bestyrelse hvor VKO har absolut flertal. JEg
> tvivler på at denne bestyrelse ville lade

Nu taler Brander i vildelse, mens han bliver båret ud...

Mvh
Martin

Fra : J. Nielsen

Dato : 17-03-09 18:04

On Tue, 17 Mar 2009 03:05:01 +0100, Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk>
wrote:

>Jo, Pittelkow er højreorienteret.
>DR hælder ikke til nogen side.
>Der findes ikke rød-fascister.

....sagde manden, der kun "frygter dumhed."

Hvordan har du det med "påtaget uvidenhed" Bertel?
--

-JN-

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-09 19:49

J. Nielsen skrev:

> ...sagde manden, der kun "frygter dumhed."
>
> Hvordan har du det med "påtaget uvidenhed" Bertel?

Der er ikke noget af det jeg skrev der er forkert
eller "påtaget uvidenhed".

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-09 00:34

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Her kaster Brander så håndklædet i ringen i frygt for reel viden om
> invandringsproblemerne.

Den onde stat er 100% ansvarlig for muslimulyhkken som Vesten skades af

Staten har intet bidraget til at Edison&Watt&Newcomen mm skabte elektrisk
lys og (damp)motorer - grndforskning betød INTET udover at fyrster havde
investteret i Ørsted, Volta, Galvani for at få telegrafi til deres hære,
hvilket elektricitet gav løfte om

Disse 3 legebørn med visioner var ikke grund- men mål-forskere

Efter at Heron og Papin og Faraday havde leget sig til basis, var der TRIAL
AND ERROR og investering der skabte forbrugsgoderne

Har højre og venstre hjernehalvdel TEORI gavnet patienter? NEJ

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-03-09 01:49

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Den onde stat er 100% ansvarlig for muslimulyhkken som Vesten skades af

Enig

> Har højre og venstre hjernehalvdel TEORI gavnet patienter? NEJ

Det er ikke en teori. Man behøver ikke at være patient for at værdsætte
videnskab.

Mvh
Martin

Fra : *@*

Dato : 17-03-09 06:32

On Mon, 16 Mar 2009 21:36:11 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Som jeg før skrev, der er problemer med integrationen i Danmark.

forkert igen Brander - du er også en af dem som ikke VIL se problemet

det er ikke inegrationen den er gal med i Danmark, masser af vidt
forskellige udlændinge integreres fint

problemet er i Danmark som i masser af andre lande muhamedanere som
ikke VIL integreres - de er i gang med at kolonisere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-03-09 21:15

"Bertel Brander" skrev i en meddelelse

> [...]
> verdensbillede om medierne udøvede censur og
> optræder politisk korrekt. Da Ralf ikke rigtigt
> kan finde nogen gode eksempler, opfinder han bare

Nu vi er ved det meget skæve verdensbillede så har jeg her i gruppen sammen
med mange andre i flere år påpeget at at indvandrere var repræsenteret
højere i kriminalstatistikkerne end danskere , det er gang på gang blevet
sablet ned af et veritabelt hylekor af politiske korrekte der anså det som
en racistisk ytring og det på trods af statistik og dokumentation.

Først her i den senere tid er tingenes tilstand blevet sådan
at man ikke kan inorerer og fortie disse ting.

Sådan er det også med DR og TV2 , TV2 dækkede ganske vist en demonstration
hvor unge indvandrer råbte "Heil Hitler!" og krævede død over alle jøder,
men det var mere end tydeligt at TV2 og andre medier helst bragte
de mere moderate demonstranters synspunkter.

Så hvem er det lige der har et skævt verdensbillede ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-03-09 21:39

Michael Meidahl Jensen skrev:

> [...]
> sablet ned af et veritabelt hylekor af politiske korrekte der anså det som
> en racistisk ytring og det på trods af statistik og dokumentation.

Jeg tvivler på at DR eller TV2 i stor udstrækning
udtaler sig i modsætning til statistik og dokumentation,
hvad et eller andet "hylekor" i dk.politik siger, kan
hverken jeg, DR eller TV2 tage ansvaret for.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-03-09 21:52

"Bertel Brander" skrev i en meddelelse

> Jeg tvivler på at DR eller TV2 i stor udstrækning
> udtaler sig i modsætning til statistik og dokumentation,

Næ men inorerer og fortie har de gjort i stor udstrækning.

> hvad et eller andet "hylekor" i dk.politik siger, kan
> hverken jeg, DR eller TV2 tage ansvaret for.

Det er der heller ingen der beder om , mit eksempel var tænkt som en
illustration af hvordan holdninger ændre sig når bevisern bliver
overvældene.

> Hvor relevant er det at nogle få tosser råber "Heil >Hitler"?

Mindst lige så relevant som når en enkel politiker fra DF i fuldeskab bliver
skudt i skoende at have råbt Heil Hitler og sunget nazi sange.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : *@*

Dato : 17-03-09 06:34

On Mon, 16 Mar 2009 21:52:02 +0100, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

>Mindst lige så relevant som når en enkel politiker fra DF i fuldeskab bliver
>skudt i skoende at have råbt Heil Hitler og sunget nazi sange.

hensyn til proportioner har aldrig været "velmenende" "humanisters"
stærke side

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ivannof

Dato : 17-03-09 17:27

> Hvor relevant er det at nogle få tosser råber "Heil Hitler"?

Det må være det mest syge udsagn jeg har læst længe!!!

Jøder i en fredelig demonstration, som bliver mødt med en moddemonstration
som skrålende lover dem død a la Hitler!

Det er relevant som nyhed at jøderne i denne demonstration skal stå og
frygte for deres liv og en anden gang grundigt bør overveje om de tør være
med i en demonstration.

Det er en knægtelse af ytringsfriheden når man prøver at påvirke
befolkningsgrupper til ikke længere at ytre sig - "hvis du har dit liv
kært"! Og det er hvad de hitlersympatiserende palæstinensere gjorde

OM DET ER RELEVANT? Er du syg? Det er rigtigt relevant!!!!!!!

Hilsen Ivan

Fra : Malene P

Dato : 17-03-09 03:33

> [...]
> fornægtet og fortiet i eliten af meningsdannere, akademiske eksperter,
> embedsmænd, journalister, kulturfolk og undervisere.

Man kommer jo til at tænke på, hvor Pitttelkov (og hans kone) var, da det
hele startede i 1983....

Malene P