Rockguitar i popmusik
Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 07:49

Jeg har fundet nogle eksempler på rockguitarister der fyrer lede soloer af,
hvor man ikke skulle forvente det.

For eksempel i "Beat It" med Michael Jackson, hvor Eddie Van Halen flænser
lydbilledet et stykke henne i nummeret:
http://www.youtube.com/watch?v=ZkGOiS75Lwk

Eller Paul McCartney's "No More Lonely Nights", hvor David Gilmour står for
den uventede guitarsolo:
http://www.youtube.com/watch?v=W9g4x78BXV4

Kender I flere eksempler på de tunge guitardrenge som gæstemusikere i andre
sammenhænge?

/Alex

Fra : Max

Dato : 06-05-09 09:20

Hej Alex

> Kender I flere eksempler på de tunge guitardrenge som gæstemusikere i
> andre sammenhænge?

Hvorfor skal det være de tunge drenge når nogle af de yngre lette
guitarister også gør et godt stykke arbejde ?

Prøv All along the watchtower med Bryan Ferry.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 11:34

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Hvorfor skal det være de tunge drenge når nogle af de yngre lette
> guitarister også gør et godt stykke arbejde ?
>
> Prøv All along the watchtower med Bryan Ferry.

Nu var det forventeligt at der kommer en guitarsolo med "wah" og "overdrive"
i det nummer. Det jeg efterspørger er rockguitarister i pop eller anden
musik, hvor man lige studser over at høre dem, som de to eksempler jeg gav.

For the record, så bryder jeg mig ikke om Ferrys version. Ok, den ville have
været anderledes hvis ikke Hendrix allerede havde lavet den ultimative
version, og den "unge lette" guitarist blegner totalt i den sammenligning.

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-09 15:05

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=W9g4x78BXV4
>

> Kender I flere eksempler på de tunge guitardrenge som gæstemusikere i andre

http://www.youtube.com/watch?v=M6YkVlI5VSU

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 20:29

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.youtube.com/watch?v=M6YkVlI5VSU

Yess

Fra : Morten Guldager

Dato : 06-05-09 16:40

2009-05-06 Alex Linaa wrote

> Kender I flere eksempler på de tunge guitardrenge som gæstemusikere i andre
> sammenhænge?

Stevie Ray Vaughan på David Bowies Lets Dance

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 20:32

"Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> skrev i en meddelelse

> Stevie Ray Vaughan på David Bowies Lets Dance

Keep'em coming - Fedt genhør, og en led spade :)