Beatles - Abbey Road - bas
Fra : Vidal

Dato : 16-04-09 00:33

Inspireret af diskussionen af Beatles, sidder jeg
lige og lytter til Abbey Road og det slår mig, at
på mit anlæg er bassen *meget* kraftig fremhævet i
lydbilledet i forhold til så mange andre indspilninger
jeg har hørt med Beatles, specielt de tidligere.

Har nogen samme oplevelse?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-09 10:02

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> lydbilledet i forhold til så mange andre indspilninger
> jeg har hørt med Beatles, specielt de tidligere.

Jeg har ikke lagt mærke til dette specielt for Abbay Road, men der skete jo
en markent udvikling i de tekniske muligheder fra 1962 til 1969, hvilket
påvirkede alle produktioner, herunder også Beatles'
Abbey Road er desuden det mest rockede Beatles-album, hvilket jo næsten
fordrer en anden måde at producere bas på.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-09 13:30

> [...]
> Abbey Road er desuden det mest rockede Beatles-album, hvilket jo næsten
> fordrer en anden måde at producere bas på.

Kan jo også være fordi Paul McCartney var blevet dygtigere på bassen
Der er ihverfald nogle interessante basgange allerede på Sgt. Pepper.