Må man bytte gaver?
Fra : x22

Dato : 30-07-01 17:31

Kære gruppe

Har netop fået 13 Days på DVD i gave af min bror og dennes kæreste.

Jeg har ikke set filmen og overvejer at beholde den, altså bryde
plomberingen og alt det der, men spørger nu gruppen;

Er filmen god nok til at indgå i ens filmsamling?

Underforstået - ville du beholde filmen eller bytte den?

Venligst

Shipping

Fra : Jens Thomsen

Dato : 30-07-01 19:02

x22 <x22@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8Wf97.5265$lh7.263857@news010.worldonline.dk...

> Er filmen god nok til at indgå i ens filmsamling?
>
> Underforstået - ville du beholde filmen eller bytte den?

Den er ganske glimrende. Jeg bryder mig normalt ikke om Costner, men her
klarer han det fint. Det er et fint træk at bruge en mindre kendt
skuespiller som JFK, så rollen træder i baggrunden. Interessant stillistisk
valg med skift mellem farve og s/h. Og så er den spændende skruet sammen på
trods af, at de fleste nok kender historiens udfald.

Fra : Popeye

Dato : 30-07-01 20:02

Ja, behold den, jeg så den i går og syntes, at det er en god film. Costner
har endelig lavet en god film igen.

Peter

"Meddelelsen er stavekontroleret.
Evt. stavefejl er opstået under transmission."

Jens Thomsen <v1707@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:newscache$1usahg$j4l$1@kalvebod.groenjord.dk...
:
: x22 <x22@worldonline.dk> skrev i en
: nyhedsmeddelelse:8Wf97.5265$lh7.263857@news010.worldonline.dk...
:
: > Er filmen god nok til at indgå i ens filmsamling?
: >

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 31-07-01 17:00

> [...]
> valg med skift mellem farve og s/h. Og så er den spændende skruet sammen

> trods af, at de fleste nok kender historiens udfald.

Jeg er helt enig med Jens. Den er godt skruet sammen, og spændende fortalt.
Jeg synes desuden at hele skuespiller holdet gør et rigtigt godt stykke
arbejde. Bruce Greenwood og Steven Culp er virkeligt gode i deres roller, og
meget troværdige. Culp ligner altså Robert Kennedy utroligt meget, og hans
bevægelser (armene over kors bl.a) ligner Kennedy's........af hvad jeg har
set i TV og på fotos ihvertfald.

Thomas

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-07-01 10:41

> [...]
> plomberingen og alt det der, men spørger nu gruppen;
>
> Er filmen god nok til at indgå i ens filmsamling?

Det synes jeg. Jeg så den i går, og den illustrerer de nervepirrende
dage under Cubakrisen, hvor jorden var millimeter fra at opleve
sin anden atomkrig. Meget spændende og et stykke historie man
bør kende.

> Underforstået - ville du beholde filmen eller bytte den?

Det ville jeg.

Mark

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 31-07-01 11:43

Jeg købte den, og syntes egentligt meget godt om den, selvom jeg troede den
var mere actionfyldt. Det er den ikke, til gengæld er den rigtig spændende.
God film

Mvh Martin Sjøstrand.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-07-01 12:22

> Jeg købte den, og syntes egentligt meget godt om den, selvom jeg troede
den
> var mere actionfyldt. Det er den ikke, til gengæld er den rigtig
spændende.

Cuba-krisen handlede om at undgå action, så det forstår jeg ikke, at
du regnede med. Det skal jo ikke være action det hele. En nerve-
flænser kan også være underholdende.

Mark

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 01-08-01 12:01

> Cuba-krisen handlede om at undgå action, så det forstår jeg ikke, at
> du regnede med.

Der må jeg så indrømme min politiske uvidenhed angående Cuba krisen (langt
før min tid) Jeg havde bare hørt den havde fået kanon anmeldelser, og syntes
den så lidt action agtig ud. Ikke fordi jeg udelukkende bruger min fritid på
at køre Yamaha Jog i Buffalo sko, skrive SMS'er og høre tecnomusik jeg
vidste bare ikke så meget, om lige den politiske krise.

Mvh Martin Sjøstrand.

Fra : Vanillepigen

Dato : 01-08-01 12:19

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
syntes
> den så lidt action agtig ud. [snip] Jeg vidste bare ikke så meget, om lige
den politiske krise.

Nej, vi sad da også og krummede tæer over vores egen - relative - uvidenhed,
da jeg så den med Mark og en af vores venner. Selv måtte jeg stykke viden
sammen som jeg sporadisk havde fået fra flere forskellige kilder, og sætte
dem i forhold til filmen. Og uden at være ekspert på emnet synes jeg nu, at
filmen gav et glimrende indblik i "hvad der skete i de dage". Om det så
giver et vink med en vognstang om, hvem der dræbte Kennedy, kan jeg ikke
vurdere, men det så da ud til at han fik skabt sig nogle fjender. en meget
spændende film.

Kristine.
--
kristine@gazel.dk , www.gazel.dk/kristine/
ICQ# 125829086

Fra : Ole Sørensen

Dato : 31-07-01 13:27

> Er filmen god nok til at indgå i ens filmsamling?
>
> Underforstået - ville du beholde filmen eller bytte den?

Kanon film, behold du bare den! - Kunne du lide en film som JFK, vil du sikkert også kunne lide denne!

Fra : Kong Kent

Dato : 31-07-01 13:31

> [...]
> plomberingen og alt det der, men spørger nu gruppen;
> Er filmen god nok til at indgå i ens filmsamling?

Bestemt.

> Underforstået - ville du beholde filmen eller bytte den?

Jeg har lige købt den (reg1) og er storfan af filmen. Den beskriver virkelig
godt hvor tæt vi egentlig var på en verdensomspændende atomkrig. Kevin
Costner leverer varen, men ham der spiller JFK synes jeg er endnu bedre.
Rigtig god film.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : x22

Dato : 31-07-01 19:18

Tak for svarene. Jeg beholder filmen og vil nyde den i aften.

ses

Shipping