Ang. Disneyland paris.
Fra : Rasser

Dato : 16-04-09 21:28

Hej med jer.

Lige et godt spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med..

Vi overvejer at tage til Disneyland enten A--- i starten af Juni eller
B--- i efterårsferien.

Nogen der ved noget om det er til at være der ? For lange køer ?

Også gerne hvis i har nogle gode ideer/tips ;0)

På forhånd tak ;0)

Med venlig hilsen

Per

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 16-04-09 21:31

> Vi overvejer at tage til Disneyland enten A--- i starten af Juni eller
> B--- i efterårsferien.
>
> Nogen der ved noget om det er til at være der ? For lange køer ?

Der er ALTID lange køer, men hverdage er aldrig helt så slemme. Juni er ikke
sommerferie i Europa, så det burde være godt, men har aldrig prøvet det.
Nogle år siden jeg har været der sidst - det er blevet lidt dyrt! Regnevejr
kan dæmpe fornøjelsen lidt, men om efteråret har de Halloween (staveplade).

Glæd jer....

Kennet

Fra : T. Hartung

Dato : 17-04-09 09:50

"Rasser" <painterXX@XXlite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> B--- i efterårsferien.
>
> Nogen der ved noget om det er til at være der ? For lange køer ?

Også nogle år siden vi var der sidst - vil igen her til sommer - men min
bror og familie var der nede uden før påske (uge 14/2009) - og der var bare
kø overalt - så er bange for at der ikke er en "nem" vej til hurtige sjove
forlystelse.

... men der er flot - og min bror oplyste mig om at man ikke selv må
medbringe mad og alt deres pig-pak blev undersøgt ved indgangen??

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Steen Hansen

Dato : 17-04-09 14:45

On Fri, 17 Apr 2009 10:49:30 +0200, "T. Hartung" <T.Hartung@NOmail.dk>
wrote:

> [...]
>
>.. men der er flot - og min bror oplyste mig om at man ikke selv må
>medbringe mad og alt deres pig-pak blev undersøgt ved indgangen??

Det er Security. Men om de også forbyder folk selv at medbringe mad
har jeg ikke hørt noget om.

Steen

Fra : Steen Hansen

Dato : 17-04-09 14:42

On Thu, 16 Apr 2009 22:28:00 +0200, "Rasser" <painterXX@XXlite.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nogen der ved noget om det er til at være der ? For lange køer ?
>
>Også gerne hvis i har nogle gode ideer/tips ;0)

Vi var der for 2 år siden, i starten af oktober, den første uge hvor
de kørte tilbud på overnatninger dengang 4 for 3 pris.

Vi oplevede faktisk kun køer om søndagen, alle hverdagene brugte vi
vel i gennemsnit ca 10 min i kø per forlystelse, i flere tilfælde gik
vi lige om bord uden ventetid. Vel og mærke uden at bruge fastpass
billetter.

Vejret var også godt, ikke for varmt, men heller ikke koldt.

Har også været i disneyworld i Orlando i år, også uden for sæsonen.
Kort og brutalt - der kommer vi aldrig mere, men disneyland i Paris
der kommer vi igen på samme tid som sidst.

Glæd jer til nogle fantastiske oplevelser, et personale som er oplagt
og hjælpsomme, og så alle de irreterende og arrogante franskmænd der
også besøger parkerne. Jeg tvivler på at der er franskmænd ansat i
disneyland Når man tænker på hvor forskelligt opførslen er mellem
det ansatte personale og den alm. franskmand opførsel.

Bare det var os der skulle derned

Steen

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-04-09 15:16

Steen Hansen formulerede fredag:
> [...]
> disneyland Når man tænker på hvor forskelligt opførslen er mellem
> det ansatte personale og den alm. franskmand opførsel.

Min datter og jeg vil en tur til Paris i år. Jeg har ikke været der før

Hvordan ser det ud med tidspunktet 10/10-18/10, som er gymnasiernes
efterårsferie? Bliver der fuldstændig overrendt, og er det nu (og ikke
i morgen..) jeg skal til at bestille?

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-04-09 15:58

> Hvordan ser det ud med tidspunktet 10/10-18/10, som er gymnasiernes
> efterårsferie? Bliver der fuldstændig overrendt, og er det nu (og ikke i
> morgen..) jeg skal til at bestille?

Det er KÆMPE stort, med masser af værelser. Det er kun i Danmark, at vi har
efterårsferie, så der er masser tid. Det er vel heller ikke gymnasieelever
der overrender Disney - det er nok et større problem at folkeskolerne har
ferie i den uge Jeg synes ikke det er voldsomt overrendt, men jeg har
også prøvet mange parker. Har man ikke være i de store parker, kan køerne
og mængden af mennesker virke voldsomt. Husk at bruge hele dage!

Hvis du helt sikkert skal afsted, kan du, for at svare på dit oprindelige
spørgsmål, lige så godt bestille.

Kennet

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-04-09 10:33

Kennet og Pernille udtrykte præcist:
> Hvis du helt sikkert skal afsted, kan du, for at svare på dit oprindelige
> spørgsmål, lige så godt bestille.

Det gør jeg nok inden så længe

Fra : Steen Hansen

Dato : 17-04-09 18:56

On Fri, 17 Apr 2009 16:15:32 +0200, Per Nielsen
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

> [...]
>

>Hvordan ser det ud med tidspunktet 10/10-18/10, som er gymnasiernes
>efterårsferie? Bliver der fuldstændig overrendt, og er det nu (og ikke

Umiidelbart ville jeg tro det er et rigtigt godt tidspunkt, det var ca
samme tidspunkt vi var der.

Jeg kan se at de hele sommerperiden indtil 20/10 køre med et tilbud
som skal bestilles inden d 30/4 så det ville jeg da benytte mig af.

http://www.disneylandparis.dk/vi-har-et-tilbud-der-passer-dig/specialtilbud/supplementary-night-offer.xhtml

Vi boede på hotel Sequoia lodge, dette kan jeg varmt anbefale, det
ligger ca 5 min gang fra parkerne, og man går igennem disney village
for at komme til parkerne.

Jeg kunne dog godt have dem mistænkt for at komme med et bedre tilbud
i oktober og frem til jul, men det kommer nok først i maj juni måned.

Men tilbudet allerede i højsæsonen kunne tyde på at krisen også
kradser i disneyworld, så hvis min teori holder stik kan det da godt
være at vi tager til disneyland til efteråret

Steen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-04-09 19:40

> Vi boede på hotel Sequoia lodge, dette kan jeg varmt anbefale, det
> ligger ca 5 min gang fra parkerne, og man går igennem disney village
> for at komme til parkerne.

Vi har været der 3 gange, og jeg var ikke for begejstret for Sequia. Vi
valgte det pga. swimmingpoolen, men den var alt for lille og
omklædningsfaciliterne var latterlige små! Morgenmaden var god, men
værelserne er ikke større end på Santa Fe. Jeg synes ikke, at det var de
ekstra penge værd - det kan være, at børn er ligeglad med poolens størrelse,
men for voksne var det ikke imponerende.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve New York. Det ser godt ud,

Kennet

Fra : Steen Hansen

Dato : 17-04-09 22:18

On Fri, 17 Apr 2009 20:40:00 +0200, "Kennet og Pernille"
<ikke@nogen.dk> wrote:

> [...]
>men for voksne var det ikke imponerende.
>
>Jeg kunne godt tænke mig at prøve New York. Det ser godt ud,

Nu var vi ikke specielt intresseret i poolen

Vi tog den gang dette hotel bl.a. fordi det blev anbefalet af andre
samt at det var angivet som et middelklasse hotel.

Men det kan da godt være vi næste gang vælger Santa Fe, så kommer vi
tilgengæld og slår dig i hovedet hvis vi ikke er tilfredse med dette

Hvor langt er der at gå derfra. ?

Hvis vi skal gå opad tror jeg nok jeg vil gå hele vejen og så vælge
Disneyland hotel.

Men vi vil helt sikkert komme der igen.

Steen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 18-04-09 19:06

> Hvor langt er der at gå derfra. ?

Tja.. Det afhænger lidt af, hvor henne du bor på hotellet. De lejligheder,
der ligger nærmest på parken, ligger lige på den anden side af den bro der
ligger i den del af Sequia, der ligger længst væk fra parken! Er du heldig,
tager det et par minutter mere, end fra Sequia. Er du uheldig, kan det blive
ca. 10 minutter mere (tror jeg - vi har været heldige). Der går busser til
parken hele tiden, men vi har altid gået. Der er ca. 20 minutter vil jeg
tro. Værelserne er pæne, men restauranten er mere "cafeteria" end Sequia,
men det skyldes til dels temaet. Læg mærke til, at morgenmaden bliver bedre
som hotellerne bliver dyre. Dog er det samme morgenmad på Santa Fe og
øhhhh... cowboy hotellet, og det samme på Sequia og New Port (eller hedder
det new bay?).

Har man pengene, er det altid bedre at bo dyrere, men vi syntes ikke helt,
at det var pengene værd. Vi er så lidt på hotellet at det ikke betyder det
store, at det generelt er lidt pænere, men det er lige 5-8 minutter tættere
på.

Kennet

PS: der er ingen kontrol ved indgangen til poolen på Sequia, så har man
samvittighed, kan alle gå ind.

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-04-09 10:32

Steen Hansen forklarede:
> Umiidelbart ville jeg tro det er et rigtigt godt tidspunkt, det var ca
> samme tidspunkt vi var der.

Lyder godt.

> Jeg kan se at de hele sommerperiden indtil 20/10 køre med et tilbud
> som skal bestilles inden d 30/4 så det ville jeg da benytte mig af.

> [...]

Det skal jeg da have kigget nærmere på. Takker

> Vi boede på hotel Sequoia lodge, dette kan jeg varmt anbefale, det
> ligger ca 5 min gang fra parkerne, og man går igennem disney village
> for at komme til parkerne.

Jeg skal have set nærmere på hvad der er af muligheder.

> Jeg kunne dog godt have dem mistænkt for at komme med et bedre tilbud
> i oktober og frem til jul, men det kommer nok først i maj juni måned.

Det bliver i skolernes efterårsferie, der er ikke noget at gøre
de dage der er mulighed for er afgang lørdag d. 10/10 (eller sent
fredag d. 9/10), med hjemkomst senest søndag d. 18/10.

> Men tilbudet allerede i højsæsonen kunne tyde på at krisen også
> kradser i disneyworld, så hvis min teori holder stik kan det da godt
> være at vi tager til disneyland til efteråret

Det kan da være vi ses :D

Da det er første gang vi er i Paris, er der selvfølgelig også så meget
andet vi skal nå at se. Hvad findes der af guidede ture, beskrivelser
af seværdigheder osv.? Hvis der er nogen her med egne hjemmesider med
udførlige beskrivelser af Paris' muligheder, er det meget velkomment.
Oftest er folks egne beskrivelser guld værd ift tilsvarende officielle
og brochurer osv.

Jeg glæder mig allerede

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-04-09 12:49

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> wrote in

> Da det er første gang vi er i Paris, er der selvfølgelig også så meget
> andet vi skal nå at se.

Paris er så mange ting, at man nok skal gøre op med sig selv hvad man er
til inden man tager af sted.

Vil man se museer osv.? Vil man opleve "Byernes By"? Madkulturen?
Pariserne? Shopping? Romantikken? Der er mange muligheder og de tager
alle på hver deres måde tid.

Paris er opdelt i 20 distrikter kaldet arrondissements. 1. arrondissement
dækker det geografiske centrum af Paris og det øvrige danner en spiral
rundt om dette. Et godt råd er at skaffe sig kortet kaldet "Paris
Pratique par Arrondissement". Det fås overalt i Paris.

Brug lidt tid på at forstå det parisiske metro system. Det er fantastisk
når først man har fattet pointen. Vær opmærksom på at der også er et
metrosystem der kører udenfor Paris (f.eks. til CDG lufthavnen) kaldet
RER. Indenfor Paris bygrænser gælder metrobilletterne også til RER, men
kører man udenfor kræves en særlig RER billet.

1 billet gælder ubegrænset i 1 time, men vær også opmærksom på at
metro/RER er et system, mens bus/sporvogn er et andet system, selvom de
deler billetsystem. Så hvis man skifter mellem de 2, skal der en ny
billet til. I de fleste tilfælde kan det betale sig at købe et 10-turs
kort(Carnet).

Kombinér metroen med at gå til fods. Skal man kun 1 eller 2
metrostationer er det ligeså hurtigt at gå. Paris opleves absolut bedst
til fods. Farer du vild, så find et hotel at spørge om vej. Her er der
størst sandsynlighed for at finde en der både kan vise vej OG taler
engelsk

Generelt forstår pariserne basalt engelsk, men de taler nødigt andet end
fransk. Det er lidt som vores forhold til tysk, de fleste har haft det i
skolen men lykkeligt glemt alt om det. De fleste er dog hjælpsomme hvis
man forsøger sig med fransk, så lidt kendskab til sproget eller en parlør
er en stor hjælp. Men som sagt, hoteller og store turiststeder, dér tales
der ofte engelsk.

På Seinen er der mulighed for kanalrundfart. Nogle er med guide. En god
mulighed for at tage billeder i ro og mag.

De parisiske taxier er nemmest at fange ved taxistationerne. De ligger
ved stationer, store hoteller, seværdigheder osv. Hvis man er i nærheden
af en taxistation, MÅ taxierne ikke samle dig op fra gaden, men kun fra
taxistationen. På korte ture skal man være opmærksom på at der er en
minimumspris (5 euro?), som ikke fremgår af taxameteret. Man kan stadig
opleve gamle parisiske taxichauffører der ikke hverken taler eller
forstår engelsk

I Paris er der mange ensrettede gader og svært tilgængelige steder. Du
kan derfor blive udsat for at blive sat af et stykke fra dit
bestemmelsessted.

Hvad SKAL man så se i Paris? Udsigten fra Eiffeltårnet... Louvre berømte
skatte... udsigten fra Sacre Coeur... Versailles overdådighed...
katakombernes krybende uhygge... Grand Arches udsigt... lyset i Sainte
Chapelles vinduer, Carnavalet med Paris' historie... Musée de l'Orangerie
hvis man kan lide franske malere... rue de Cherche Midi med alle de store
haute couture modehuse... Så er der lidt at vælge imellem. Der er masser
af andre seværdigheder og oplevelser. F.eks har jeg slet ikke nævnt
shopping

Et sidste råd: Når man går ud og spise i Paris, så bør man som i andre
storbyer undgå turistfælderne. I Paris ligger de selvfølgelig på
hovedstrøg nær attraktionerne, men en anden måde at spotte dem på er hvis
serveringspersonalets byder en velkommen på engelsk Undgå disse
steder medmindre du har en anbefaling.

> Hvad findes der af guidede ture, beskrivelser af seværdigheder osv.?

Uha der er masser af guidede ture i Paris. Ikke noget jeg har brugt
bortset fra en enkelt gang, men fra anden side siges det at man bør vælge
guidede ture til fods. Det tager længere tid at gå forbi et interessant
sted og guiderne skal derfor sige mere og vide mere.

Selv har jeg været på en guidet nattur i Paris, som var meget
interessant. En anden måde at se byen på.

> Jeg glæder mig allerede

Paris er en fantastisk by. Så glæd du dig bare. Men man overvældes nemt
af alle mulighederne. Prøv at fokusere på enkelte ting og hav så noget at
glæde dig til næste gang du besøger byen.

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-04-09 11:30

Kent Oldhøj har bragt dette til os:
> [...]
> rundt om dette. Et godt råd er at skaffe sig kortet kaldet "Paris
> Pratique par Arrondissement". Det fås overalt i Paris.

Først mange tak for en udførlig forklaring/beskrivelse Det kort vil
være noget af det første jeg vil kaste mig over.

> [...]
>
> I Paris er der mange ensrettede gader og svært tilgængelige steder. Du
> kan derfor blive udsat for at blive sat af et stykke fra dit

Takker mange gange :D

> [...]
> haute couture modehuse... Så er der lidt at vælge imellem. Der er masser
> af andre seværdigheder og oplevelser. F.eks har jeg slet ikke nævnt

Det meste af det du har nævnt. Men det har vi jo helt frem til oktober
til at finde ud af. Jeg har ladet mig fortælle at Politikens "Turen går
til Paris" skulle være god. Har den nogle gode råd ang drikkepenge? Jeg
hører gerne om alternativer.

> [...]
> hovedstrøg nær attraktionerne, men en anden måde at spotte dem på er hvis
> serveringspersonalets byder en velkommen på engelsk Undgå disse

Godt tip.

> [...]
> guidede ture til fods. Det tager længere tid at gå forbi et interessant
> sted og guiderne skal derfor sige mere og vide mere.

Det skal jeg også nok finde ud af. Både min datter og jeg kunne lide Da
Vinci Mysteriet, og der skulle være en guidet tur til relevante steder,
som jeg godt kunne finde på at tage på. Men det er bare et eksempel.

> Paris er en fantastisk by. Så glæd du dig bare. Men man overvældes nemt
> af alle mulighederne. Prøv at fokusere på enkelte ting og hav så noget at
> glæde dig til næste gang du besøger byen.

Jeg tror mit største problem bliver at begrænse det hele lidt, så det
også bliver en behagelig og afslappet ferie Jeg har næsten ½ år til
at få driblet det på plads.