Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Retro-billeder fra de amerikanske 50 og 50~
Fra : JEsper

Dato : 23-04-09 14:32

Hej fotogutter

Jeg leder efter sort hvide retrobilleder billeder som der vistnok blev lavet
mange af i USA i 40'erne og 50'erne. Det ligner noget der er klipper ud af
reklamer eller de "informative film" de lavede masser af.

De må gerne se sådan her ud:
http://www.cinemaretro.com/uploads/vincentpriceportrait.jpg

eller som ham her
http://s238.photobucket.com/albums/ff60/pepper913/?action=view¤t=retro_guy_with_milk.jpg

Nok mest det sidste. Jeg har haft nogen med børn - de var ret sjove i
invitationer etc.

Kender I nogle steder man kan finde dem?
Evt nogle gode søgeord,
Jeg er igang med retro, vintage, american,

Med venlig hilsen

JEsper

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-04-09 10:36

On 2009-04-23 15:31:38 +0200, "JEsper" <lk@dfef.dk> said:

> Kender I nogle steder man kan finde dem?

Tidligere fandtes der et firma som hed PhotoDisc, de solgte royalty
frie CD'er med billeder i høj opløsning, og de havde netop nogle store
serier med S/H billeder der havde titlen Retro Americana.

Men nu om stunder kan PhotoDisc vist kun findes på nettet
www.photodisc.com - og det ser ud til, at de på en eller anden måde er
blevet opkøbt af, eller lagt sammen med Getty Images.

Men prøv selv at Google på PhotoDisc, det giver faktisk et par danske hit.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-04-09 11:10

"JEsper" <lk@dfef.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kender I nogle steder man kan finde dem?
> Evt nogle gode søgeord,
> Jeg er igang med retro, vintage, american,

Hej

Her er lidt:

http://www.mdolla.com/2009/01/retro-american-photos-black-and-white_30.html

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!