filtrere på mail server? Hjælp!
Fra : -Domald

Dato : 30-07-01 09:25

Hej,

Her er en nød for hardcore tech nørder. Ihvertfald et problem for mig!

De sidste to uger har jeg fået mails med hvad ligner virus attached. Det
generer ikke min Mac, men det fylder i download, og det er efterhånden
blevet så meget så min mailbox kan overloade. I nat fik jeg over 8 timer
*seks* megabyte!

Mails'ne har vidt forskellige afsendere etc, men de fleste har den samme
text, så de kan filtreres.

Tele Danmark TDC siger at de ikke teknisk har mulighed for at filtrere
mails på mail serveren. Kan det virkeligt være muligt?

Jeg bruger Eudora. Der er en mulighed i filtrene for at "slette på server"
(hvilket ville være en delvis løsning), men det ser ikke ud til at den har
megen funktion, ihvertfald bliver de downloaded alligevel.

Hvad pokker skal jeg gøre??

Eolake

ps: et e-mail svar ville være dejligt:

mailto:eolake@MacCreator.com

Fra : Jesper

Dato : 30-07-01 12:33

-Domald <see.my.address@my.sig> wrote:

> [...]
> (hvilket ville være en delvis løsning), men det ser ikke ud til at den har
> megen funktion, ihvertfald bliver de downloaded alligevel.

ja, hvis du indstiller Eudora til kun at hente headers, ellers kan du
benytte Mail Siphon og hvis der er lidt nørd i dig telnetter du bare din
POP3 server:

I MacOS X går man bare ned i terminalen:

[localhost] jesperoe% telnet post2.tele.dk 110
Trying 195.41.46.146...
Connected to post2.tele.dk.
Escape character is '^]'.
+OK InterMail POP3 server ready.
USER 999999999999
+OK please send PASS command
PASS xzxxxxxx
+OK 122715511684 is welcome here
list
+OK 1 messages
1 3112
..
quit
+OK 122715511684 InterMail POP3 server signing off.
Connection closed by foreign host.
[localhost] jesperoe%

Og 1 3112 er nummeret på mailen og størrelsen i bytes,hvis jeg ville
slette den hedder kommandoen del 1
--
Jesper.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-07-01 18:27

-Domald <see.my.address@my.sig> wrote:

> Tele Danmark TDC siger at de ikke teknisk har mulighed for at filtrere
> mails på mail serveren. Kan det virkeligt være muligt?

Tænker du på at filtrere inficeret post fra på serveren? I så fald er
svaret, at det fint kan lade sig gøre. Om TDC så vælger at gøre det er
en anden sag.

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-07-01 20:26

> [...]

> (hvilket ville være en delvis løsning), men det ser ikke ud til at den har
> megen funktion, ihvertfald bliver de downloaded alligevel.

Du kan også bede Eudora om kun at hente e-mail op til en hvis
størrelse som f.eks. 40k. Jeg går ud fra, at den vedhæftede virus fylder
mere end en normal e-mail. Du kan så læse de første linier de e-mail,
der er for lange og vælge mellem enten at downloade dem eller slette dem
på serveren med evt. attachment.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster